Ortalama yakıt tüketiminin bazen durduk yere artması


@Tulkas hocam olasılıklar üzerinden fikir yürütmeye çalışıyoruz. 

Siz yalan söylüyorsunuz ya da size inanmıyoruz değil yani durum☺ Emin olabilmek için tüketim ekranı fotoğrafı olsa yorumlardık.

Takdir edersiniz ki yan koltukta oturmuyoruz. Ondan soruluyor bunlar. Ne kadar çok done o kadar doğru tespit. Ha belki biri çıkar sonunda şundan oluyor der , birşey öğrenmiş oluruz.

Aracın çalışmasında bir farklılık hissediyor musunuz?

Örneğin ben alternatör aküyü şarj ettiğini ya da klima autodayken ne zaman kompresör devreye girdiğini çıktığını hissederim, birçok kişi bunu hisseder diye düşünüyorum.

Bu tarz faklılıklar gözlemliyor musunuz?

Siz bizzat gaz tepkisi ile alakalı olduğunu mu düşünüyorsunuz? 
Çalışmasında bi farklılık yok gaz tepkisi de normal, gaz tepkilerine göre anlık tüketimi takip ettiğimde anlık olarak 12 13 litrelere çıkıyor tüketim ama sanki 8 9 litrelerde olması gerekiyor gibi hissediyorum yolda giderken de o anlık değerlerin normalinden daha fazla gösterdiğini dolayısıyla ortalama tüketime yüksek yansıdığını görüyorum.

Normal kullanımda hiçbi farklılık sıradışılık hissetmiyorum hocam böyle olduğunda

Ha birde şey var sanki autohold yani yokuş kalkış desteği aktifken yakıt tüketimim artıyormuş gibi hissediyorum ve böyle yakıt tüketimiyle alakalı bi sorun olduğunu görsem bakıyorumki autohold aktif, heöen kapatıyorum onu bilmiyorum psikolojik mi yoksa ondan da olabilir mi

 

@Tulkas  açıkçası kendimden örnek verecek olursam, anlık tüketimi hiç ekrandan takip etmiyorum. Yaklaşık 2 senedir yakıt ve yapılan kilometreleri kabaca takip ediyorum. Uzun dönem verisine baktığımda şehiriçi  5.2 ile 5.7 arasında oluyor(dizel araçta). Uzun dönem verisi de ortalama 99 saat 2800 küsur km ortalamasına denk geliyor. 

Kısa süreli ortalamalar yanıltıcı olacaktır ya da bu şekilde bir anlık tüketim takibi ile araç çok yakıyor ya da az yakıyor diyemeyiz.

En sağlıklısı uzun dönem verisi. O da sıfırlanmış ve 100 200 km verisi olmamalı. Nedeni ise soğuk motor sıcak motor verileri nedeniyle kısa süreli ölçümlerde gerçek sonuç vermez. 

Auto hold ile ilgili gözlemleme yapacağım. (DSG manuel farklı sonuç da verebilir). Anlık bir fark olacak mı diye (pek zannetmiyorum ancak ) bakayım. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz haklısınız hocam, bemde başta başta önemsemedim ama bu konu 4.kez bu şekilde hissedilir derecede başıma geliyor yol aynı yol sürüş tarzı da aynı olunca başka bi kayda değer değişken olmayınca şüphelendim bende. Bende bundan sonra biraz daha dikkat ediyim bakalım benzer bi hadise olursa daha net bi teşhis yapılabilir belki

 
@Tulkas 

Örneğin ben alternatör aküyü şarj ettiğini ya da klima autodayken ne zaman kompresör devreye girdiğini çıktığını hissederim
Hocam klimayı ben de hissediyorum çok bariz bir zırıltı sesi rölanti yükselmesi.

Ancak bu altenatörün aküyü şarj etmesini hissedemedim daha önce hiç, biraz daha açabilir misiniz.

Aracı dinlemeyi severim ben de çünkü. Biraz merak ettim öğrenmek amaçlı soruyorum.

Örneğin tekerlerden birine taş vida vs girdiyse, duvar yanından geçerken sesinden anlar aracı durdurur kontrol ederim hep.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz estağfurullah hocam şahsen ben memnun oluyorum böyle konuşuldukça benim için hiçbi mahsuru yok yeterki durumu anlayalım zira ben de ne olduğunu anlamaya çalışıyorum arada bi başıma geliyor böyle bişey ve bende bazı tespitler yaptım eğer sorun varsa bu şekilde sorum yaşayan başkaları varsa nedir ne değildir bilelim🙂

Şimdi hocam bu attığım daha önceki dönüş bilgisi, 4 Nisan tarihli.

Dünkü sorunlu dediğim dönüş bilgisi de şu şekildeydi 137km yol yakıt ortalaması 6.9 litre ortalama hız 43km. 6.9 litre ortalamaya düşürmek için baya sakin kullandım normal kullansam 7.5 8di yani. Yol aynı yol, her ikisinde de klima kapalı

Ekli dosyayı görüntüle 47638
Ben bu yorumu kaçırmışım.

Hocam burada yapılan ortalama km/h nedeni ile oluşuyor fark nedeni ile tüketim artıyor. Birinde ort.66km/h, birinde 43km/h

sorun yok yani normal değerler. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam klimayı ben de hissediyorum çok bariz bir zırıltı sesi rölanti yükselmesi.

Ancak bu altenatörün aküyü şarj etmesini hissedemedim daha önce hiç, biraz daha açabilir misiniz.

Aracı dinlemeyi severim ben de çünkü. Biraz merak ettim öğrenmek amaçlı soruyorum.
İlk çalıştırmada, alternatör voltajı tepe noktasına kadar yükseltir. O an klima çalışmış kadar olmasa da hafif bir kasılma hissediliyor (kendi hissettiğim) . Daha sonra akü durumuna göre ya şarjlamaya devam ediyor ya da ideal yağ sıcaklığına kadar şarj etmiyor. Bu tamamen enerji ihtiyacı, kullanım kayıtları vs. ile alakalı. Sürekli uzun sürüş yapan bir araç ile kısa sürüş yapan aracın tepkileri farklılık gösterebilir. Örneğin kısa sürüşler yapılan bir araçta gerektiği kadar yol yapmadığından hemen şarj ihtiyacı için alternatör şarj etmeye yönelik çalışır. Eğer ki uzun yol yapan bir araçsa zaten akü şarjlıdır ve önce ideal yağ sıcaklığına ulaşmasını bekler. Ben böyle tecrübe ettim.

Tam şarjlanmış olduğu zaman (dsg) yelken modu aktifleşiyor benim anladığım kadarıyla. Eğer ki şarj ihtiyacı varsa tam şarjlama yapabilmesi için salınım yerine tutunma sağlıyor ve ideal olan en yüksek voltaj üreterek sarj ediyor ve motor freni yapıyor gibi düşünebilirsiniz. 

Biraz karışık oldu galiba. Ben bu şekilde olduğunu düşünüyorum. Bu şekilde tecrübe ettim. Belki de zannettim☺

 
@Tulkas 

hocam araç kaç bin de bujlerden de oluyor olabilir.

 
İlk çalıştırmada, alternatör voltajı tepe noktasına kadar yükseltir. O an klima çalışmış kadar olmasa da hafif bir kasılma hissediliyor (kendi hissettiğim) . Daha sonra akü durumuna göre ya şarjlamaya devam ediyor ya da ideal yağ sıcaklığına kadar şarj etmiyor. Bu tamamen enerji ihtiyacı, kullanım kayıtları vs. ile alakalı. Sürekli uzun sürüş yapan bir araç ile kısa sürüş yapan aracın tepkileri farklılık gösterebilir. Örneğin kısa sürüşler yapılan bir araçta gerektiği kadar yol yapmadığından hemen şarj ihtiyacı için alternatör şarj etmeye yönelik çalışır. Eğer ki uzun yol yapan bir araçsa zaten akü şarjlıdır ve önce ideal yağ sıcaklığına ulaşmasını bekler. Ben böyle tecrübe ettim.

Tam şarjlanmış olduğu zaman (dsg) yelken modu aktifleşiyor benim anladığım kadarıyla. Eğer ki şarj ihtiyacı varsa tam şarjlama yapabilmesi için salınım yerine tutunma sağlıyor ve ideal olan en yüksek voltaj üreterek sarj ediyor ve motor freni yapıyor gibi düşünebilirsiniz. 

Biraz karışık oldu galiba. Ben bu şekilde olduğunu düşünüyorum. Bu şekilde tecrübe ettim. Belki de zannettim☺
Benim araç manuel vites.

Eskiden yollar boşken, kırmızı ışığa kadar aracın süzülmesini sağlardım, aküm bayağı eski olmasına rağmen tam şarj olurdu, start stop sürekli devreye girerdi. Son zamanlarda trafik çok arttı sürekli hızlanma ve frenleme durumu oluyor akü nispeten çok eski olmamasına rağmen, dolmuyor hissediyorum. Start stop da bunu doğruluyor, 1 defa devreye giriyor sonra vazgeçiyor.

Oysa çok severim ışık da beklerken rölanti titreşimini hissetmemeyi..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz estağfurullah hocam şahsen ben memnun oluyorum böyle konuşuldukça benim için hiçbi mahsuru yok yeterki durumu anlayalım zira ben de ne olduğunu anlamaya çalışıyorum arada bi başıma geliyor böyle bişey ve bende bazı tespitler yaptım eğer sorun varsa bu şekilde sorum yaşayan başkaları varsa nedir ne değildir bilelim🙂

Şimdi hocam bu attığım daha önceki dönüş bilgisi, 4 Nisan tarihli.

Dünkü sorunlu dediğim dönüş bilgisi de şu şekildeydi 137km yol yakıt ortalaması 6.9 litre ortalama hız 43km. 6.9 litre ortalamaya düşürmek için baya sakin kullandım normal kullansam 7.5 8di yani. Yol aynı yol, her ikisinde de klima kapalı

Ekli dosyayı görüntüle 47638
Yukarıda da belirttiğim gibi hız azaldıkça bir de 10 km fazladan gidince oluşan ortalama tüketimin artması olağandır. 

Size ortalama olarak bir örnek paylaşayım.

Not280521_1_1-01.jpeg

Yukarıdaki değerler şu şekilde oluştu.

Üstteki 2 değer aynı yolun gidişi ve dönüşü diyebiliriz. Yakıt alıp yola çıkmışım. Yakıt aldıktan sonra ortalaması ile dönüş ortalaması uyuşuyor. 

Ayrıca başka bir tarihte en alttaki aynı güzergahın ortalaması. Ters orantı var gibi  (tabii hava sıcaklığı farklılığı ve Klima kullanmış da olabilir emin değilim)  0.1 0.2 ortalama değerler oluşabilir. Yol durumuna göre gaz fren kullanımı sonucu bu kadar fark oluşabilir.

Yine de yukaridaki örnek 100 kilometrede 60 ile gidersem ne kadar yakar ve ne kadar sürede gidilir örneği gibi olduğunu düşünüyorum☺

 
@ogzogz hocam yalnız bu ortalamalar baya iyi ben daha 4.5 göremedim tepe bayır gidiyorum buralarda😅 sizin tüketimler baya tutarlı hiçbi sorun yok belli, maşallah

 
@Tulkas  

Malesef benim aklıma gelenler bunlardı. Bir problem yok gibi saydıklarım da.

Bilemiyorum. 

 
@ogzogz doğru hocam en mantıklı sebep bu galiba, ben yine takip edeceğim tabi inşallah başka bişey çıkmaz

@Redgti hocam sağolun sonraki bikaç yolculuğumda daha dikkat edeceğim inşallah benim farkedemediğim iekilde kullanıma bağlı bi hadisedir de mühim bişey çıkmaz bunun altından

 

Bu konuda ben de tecrübe ettiğimi yazayım.
Benim Araç 1.4 TSI 125 DSG

Normal şehir içi Kullanım ortalamam 7,5L/100Km Ogün trafik sıkışık olur ve çok bekleme yaparsam Başlangıçtan itibaren ortalama 9,5L/km leri görüyor.

Anladım ki araç durduğu yerde çalışırsa ortalama anormal yükseliyor.

 

Geri
Üst Alt