Golf 7 için 16 inç dover jant'tan 17 inç jant'a geçmek konfor kaybı yaşatır mı? Ve 17 inç jant-lastik öneriniz nedir?



güzel araç. tebrikler

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
17-18 jant konforunda soyle bir durum var, bagimsiz suspansiyonlu golflerde ( yani 1.4tsi-1.5tsi) konfor buyuk jantla cok farketmiyor fakat torsiyonlarda biraz daha kotu oluyor konfor.

o yuzden yorumlari okurken bu konuya dikkat etmekte fayda var. Bana kalirsa 18i kesinlikle dusunme. 17 dijon mantikli olur sizin araca

 
Para verip alacaksınız ve kizilay dagitmis gibi heryerde olan Dijon mu alacaksiniz :)  Hiç anlayamadım şu Dijon sevdasini, bana gayet sıradan kafani nerye cevirsen göreceğin bi jant güzel olsa bile çekici gelmiyor ki bence ole çok güzel denecek bi jant da değil.

İnanın Highline uzerinde gelmese Hic bu kadar uzerinde durulmaz bence.

Replika kesin almayin, alasimlarinin orjinal jantlarla ayni olmadığı kesin, ust duzey jant markalari haric kesinlikle yaklasilmaz. Görüntü için alinacak risk değil, bu kadar kullanan var bisi duymadik diyeceksiniz ama ya o ruletdeki sanssiz kisi sizseniz?

ClubSport bence guzel jant ama orjinali bulmak lazim, sifir satilanlar replikadir.

Vw grubundaki diger jantlara da goz gezdirim derim, nadir olan ve cok guzel jantlar var ozellikle Audi'de. ET degerinide biraz düşük bukursaniz bi miktar dışa cikar ve com daha dolgun durur.

Buyrun bi örnek size :)

63B1D769-1719-4C3B-BF04-F8286D07A590.jpeg

 
Para verip alacaksınız ve kizilay dagitmis gibi heryerde olan Dijon mu alacaksiniz
Cem hocam, Dijoncular olarak size savaş açarız he :P

Araç sizinki mi hocam?

 
@Terms aracin üzerinde geldiyse elbette degisilmez hocam ona lafim yok:) Sonradan aliyosan bence alinmaz ama bi fark olsun ister insan :)

Evet araç benimki hocam, jantlarda Audi armasina bakma ilk taktigimdaydi, VW Yaptım onlari.

 
@bmrt95 hocam çamurluk arası baya kapalı gibi 16 ya göre fark var orjinal yay olarak sanırım
 
@bmrt95 hocam çamurluk arası baya kapalı gibi 16 ya göre fark var orjinal yay olarak sanırım
16 ya göre 17 jant çamurlukları daha iyi dolduruyor. İlk fotoğrafı attığım zaman aracın üzerinde orjinal comfortline yayları vardı.
 
16 ya göre 17 jant çamurlukları daha iyi dolduruyor. İlk fotoğrafı attığım zaman aracın üzerinde orjinal comfortline yayları vardı.
Hocam peki şuan jantınız ne 18 e geçtiniz mi? 17 ile yay mı taktınız 3.5 cm ? Yani aşırır kararsızım konfor yüzünden 17 +3.5 yay düşünüyorum ama acaba yay a gerek duymam mı tatmin eder mi görünüş . ( içim 18 ve yay dan yana ama 40 yanak korkutuyor .) ankaradayım aslında yollar fena değil ama çukur arada çıkabiliyor
 
Hocam peki şuan jantınız ne 18 e geçtiniz mi? 17 ile yay mı taktınız 3.5 cm ? Yani aşırır kararsızım konfor yüzünden 17 +3.5 yay düşünüyorum ama acaba yay a gerek duymam mı tatmin eder mi görünüş . ( içim 18 ve yay dan yana ama 40 yanak korkutuyor .) ankaradayım aslında yollar fena değil ama çukur arada çıkabiliyor
17 inç dijonlara, yayları değiştirip eibach prokit taktım. 3,5cm alçalma oldu öyle kullanıyorum. Görünüş açısından değerlendirirsek araç çok daha sportif duruyor. Çamurlukla teker arası yaklaşık 1.5-2 parmak boyu oluyor. Fakat bozuk yollarda spor yay nedeniyle araba daha sert hissettiriyor. Düzgün yolda ise herhangi bir fark hissetmiyorsunuz. Çevre yolunda mesela spor yaylı arabayla normal yaylı araç arasındaki farkı hissetmezsiniz. Yaysız 17 inç konforu güzeldi, yay+17 inç olunca konfor bozuk yollarda düştü. Arka koltuğa oturan bazı arkadaşlarım hatta bu araba niye bu kadar sert, niye bu kadar sekiyor gibi sorular soruyor tabi bunda arkaların torsiyon olmasının da etkisi var. Normal yayla çukura düştüğünüzde 2-3 salınımla sönümlüyorsa, spor yay onu tek salınımda yapıyor o nedenle daha sert hissettiriyor. Eğer aracı sadece siz kullanacaksanız 18 düşünebilirsiniz, diğer durumda aile eş dost arabaya sık sık binecekse 18 kullanımı problem çıkarabilir. Babamla bindiğimde benim araca bu araba niye bu kadar sert diye soruyor mesela, yay takmadan önce öyle durumlar olmuyordu. 17'de konfor güzel fakat 18 kozmetik olarak araç üzerinde daha güzel duruyor. 18 karar verirseniz zaten spor yay almak zorundasınız yoksa arabanın tekerleri ile çamurluk arasında aşırı boşluk oluyor ve araba havada kalıyor.
 
Teşekkür ederim tecrübelerinizi aktardığınız için. Rica etsem aracın yandan fotoğrafını atabilir misiniz.? Sanırım 17 dijon + yay yapacağım bende sizin gibi . 18 kesinlikle daha şık bu bir gerçek ama konfordan ziyade her bilmediğim yolda tribe girip yola odaklanmak can sıkabilir 18 de sanırım. Aslında genelde tek kullanıyorum ayda belki 3/5 kez 1-2 kişi biniyor araca . Ama 17 ve 3.5 yay da işimi görür gibi hissesi artı olarak yaydan vaz geçersem 17 Orjinal jantları gene kullanabilirim .artı olarak sanırım arkalara 15 spacer yaparsam 17 yay kombinasyonunu max duruşa çıkarabilirim sanırım. Aracımın fotografını atıyorum. Sanırım bundan çok daha sportif dengeli görünecek sizin kombinasyonunuzu bekliyorum.karşılaştırmak için. Çok teşekkürler ederim tekrardanIMG_4236.jpeg
 
17 inç dijonlara, yayları değiştirip eibach prokit taktım. 3,5cm alçalma oldu öyle kullanıyorum. Görünüş açısından değerlendirirsek araç çok daha sportif duruyor. Çamurlukla teker arası yaklaşık 1.5-2 parmak boyu oluyor. Fakat bozuk yollarda spor yay nedeniyle araba daha sert hissettiriyor. Düzgün yolda ise herhangi bir fark hissetmiyorsunuz. Çevre yolunda mesela spor yaylı arabayla normal yaylı araç arasındaki farkı hissetmezsiniz. Yaysız 17 inç konforu güzeldi, yay+17 inç olunca konfor bozuk yollarda düştü. Arka koltuğa oturan bazı arkadaşlarım hatta bu araba niye bu kadar sert, niye bu kadar sekiyor gibi sorular soruyor tabi bunda arkaların torsiyon olmasının da etkisi var. Normal yayla çukura düştüğünüzde 2-3 salınımla sönümlüyorsa, spor yay onu tek salınımda yapıyor o nedenle daha sert hissettiriyor. Eğer aracı sadece siz kullanacaksanız 18 düşünebilirsiniz, diğer durumda aile eş dost arabaya sık sık binecekse 18 kullanımı problem çıkarabilir. Babamla bindiğimde benim araca bu araba niye bu kadar sert diye soruyor mesela, yay takmadan önce öyle durumlar olmuyordu. 17'de konfor güzel fakat 18 kozmetik olarak araç üzerinde daha güzel duruyor. 18 karar verirseniz zaten spor yay almak zorundasınız yoksa arabanın tekerleri ile çamurluk arasında aşırı boşluk oluyor ve araba havada kalıyorr
Rica etsem fotoğraf atabilir misiniz yandan aracın
 
Rica etsem fotoğraf atabilir misiniz yandan aracın
Golf orjinal dijon ve orjinal süspansiyon 225/45r17 lastik var. Polo da orjinal gti jantı ve 205/40 r17 lastik var önlerde coilover işlemi mevcut. Fikir olması açısından iletiyorum hocam.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2025-09-25 at 08.20.45.jpeg
    WhatsApp Image 2025-09-25 at 08.20.45.jpeg
    393.5 KB · Görüntüleme: 22
  • WhatsApp Image 2025-09-25 at 08.20.44 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2025-09-25 at 08.20.44 (1).jpeg
    394.4 KB · Görüntüleme: 22
  • WhatsApp Image 2025-09-25 at 08.20.44.jpeg
    WhatsApp Image 2025-09-25 at 08.20.44.jpeg
    378.8 KB · Görüntüleme: 23

Rica etsem fotoğraf atabilir misiniz yandan aracın
Ön ve arkalarda 15mm spacer'lar mevcut. Bu şekilde herhangi bir sürtme vurma falan yapmıyor. Spacer kesinlikle aracı daha güzel gösteriyor. Spacer'sız halinde lastikler biraz içerde kalıyor. 15mm spacer'la tam çamurluk çizgisini dolduruyor.

golf (1).jpeggolf (2).jpeg
 

Geri
Üst