Golf 7 Akü Değişim Önerisi


Katılım
14 May 2020
Mesajlar
40
Tepkime puanı
24
Konum
İstanbul
İsim
Burak
2016 model aracımda yer alan akü bu. Start/Stop devreye girmemeye başladı. Sanırım değişim zamanı geldi. Hangi aküyü almamı önerirsiniz ?

EDIT: Araştırmalarım ve burada yardımcı olan arkadaşlar sonucunda 70 Ah Varta Agm akü aldım, start stop tekrar çalışmaya başladı, sorunsuz kullanıyorum. Herkese teşekkürler.

CF27C6A2-7DE0-4BB7-8415-FE46E4787507.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Gecen ay degistirdim bizim Bursa da Samil Aku var.2018 den beri orjinal aku araci sifir aldim.Varta Blue Dynamic 60 amper Efb 4 bin tl ye 2025 uretim.Eski akude star stopu kapali kullandim yeni akudede kullanamiyorum…Orj aki yaklasik 8 yil gitmis…
 
Upvote 0

Gecen ay degistirdim bizim Bursa da Samil Aku var.2018 den beri orjinal aku araci sifir aldim.Varta Blue Dynamic 60 amper Efb 4 bin tl ye 2025 uretim.Eski akude star stopu kapali kullandim yeni akudede kullanamiyorum…Orj aki yaklasik 8 yil gitmis…Degisim yaparken takviye yapti akim hic kesilmedi harika oldu…
 
Upvote 0
Akü sökülüp aynı marka akü takılırsa kodlamaya gerek varmıdır birde dsg adaptasyonu gerektirir mi arkadaşlar
 
Upvote 0
Akü sökülüp aynı marka akü takılırsa kodlamaya gerek varmıdır birde dsg adaptasyonu gerektirir mi arkadaşlar
Aynı marka ve aynı Ah değerinde takılsa bile kodlamak iyidir, çünkü sistem akünün şarj döngüsü kontrol eder, yeni akü kodlanmaz ise halen eski akü olduğunu zannedip ona göre şarjı yapar.
 
Upvote 0
Aynı marka ve aynı Ah değerinde takılsa bile kodlamak iyidir, çünkü sistem akünün şarj döngüsü kontrol eder, yeni akü kodlanmaz ise halen eski akü olduğunu zannedip ona göre şarjı yapar.
Peki hocam DSG adaptasyonu gerekirmi alternatorumde ölçümde zayıf çıkıyor bu akü kodlaması ile alakalı olabilirmi ben akümü değiştim ama komple kutup başlarını sökerek yapıldı işlem
 
Upvote 0
Peki hocam DSG adaptasyonu gerekirmi alternatorumde ölçümde zayıf çıkıyor bu akü kodlaması ile alakalı olabilirmi ben akümü değiştim ama komple kutup başlarını sökerek yapıldı işlem
Servisler de kutup başını sökerek yapar, onlar için arıza ışıklarının yanması önemli değildir çünkü sonrasında kodlama yaparlar,

Dışarda kutup başını sökerek yapılan işlemlerde ise camların tek tuşla açılıp kapanması gibi bazı fonksiyonlar devre dışı kalır, kendiniz yeniden kalibre etmeniz gerekir, bir süre arıza ışıkları yanar 5-10 km sonra söner vs..

DSG adaptasyonu ile ilgili hatırladığım kadarıyla baskı-balata değişimi, mekatronik onarımı, dsg basınç tüpü değişimi gibi işlemler sonrasıadaptasyon yapılıyor diye hatırlıyorum, ama emin değilim, bunu DSG aracı olanlar cevaplarsa daha sağlıklı olur., bazı durumlarda adaptasyon şart ama bazı durunlarda ise yapılması iyi değil.
 
Upvote 0
Aynı marka ve aynı Ah değerinde takılsa bile kodlamak iyidir, çünkü sistem akünün şarj döngüsü kontrol eder, yeni akü kodlanmaz ise halen eski akü olduğunu zannedip ona göre şarjı yapar.
Geçen hafta yeni akü aldım.varta d24 60ah dynamic blue buradan edindiğim bilgiyi akü kodlama işlemini ustaya sordum gerek yok dedi. Sanayi ustalarına ne desem gerek yok,diyorlar. Güvenle istediğim gibi bakım yaptıramıyorum.
Antifirz değişimi yapacağım saf su diyorum gerek yok,şunu yap gerek yok.
Yahu bu aracın ustası sensin benmi öğreteyim. Bulunmuş olduğum şehir de akü kodlama yapacak usta arıyorum ama işin sonu cihaz alıp kendim yapacağım.
Araç vw polo atmosferik
 
Upvote 0
Geçen hafta yeni akü aldım.varta d24 60ah dynamic blue buradan edindiğim bilgiyi akü kodlama işlemini ustaya sordum gerek yok dedi. Sanayi ustalarına ne desem gerek yok,diyorlar. Güvenle istediğim gibi bakım yaptıramıyorum.
Antifirz değişimi yapacağım saf su diyorum gerek yok,şunu yap gerek yok.
Yahu bu aracın ustası sensin benmi öğreteyim. Bulunmuş olduğum şehir de akü kodlama yapacak usta arıyorum ama işin sonu cihaz alıp kendim yapacağım.
Araç vw polo atmosferik
Hocam orjinali 59 amper 1 amper fark icin kodlamaya gerek yok bos yere para harcamayin.Zaten aku tam bitip tukenmiyor sadece mars basmiyor dusuk voltaj uyarisi ekranda cikiyor.Akimi kesmeden yedek aku baglayip degisip yapin .Hem beyin sifirlanmaz hemde temiz is olur paranizda cebinizde kalir…
 
Upvote 0
havalar soğuyunca ömrü azalmış olan aküler bir anda arıza vermeye başlıyor.
ben 72 Amper EFB İnci akü tavsiye ederim tanıdığım akücüler de inci aküyü sıranın en başına koyuyor
sorunsuzluk ve ömür bakımından vartadan daha iyi olduğunu söylüyorlar
 
Upvote 0
2019 aralıkta aldığım aracımın dün aküsü bitti. 6 yıl boyunca Start stop hiç kapatmadan kullandım. Auto-hold da daima açıktı. Bence iyi dayandı. Kilometre 94450.

Yetkilide banner volkwagen group yazılı bir akü takmışlar. 9.185₺ ödedim.

Fabrikasyon ve servis montajlı akülerin fotoğrafını ekliyorum. Varta imiş önceki:)

Ürün kodu: 000915089AB AKÜ 59AH/380A
Ürün kodundan internette tarattığım bazı sayfalarda üretici (manufacturer) Varta görünüyor bu aküde de ama üzerinde banner volkswagen group yazıyor. Kodlaması da yapıldı aynı değelerde olmasına rağmen.
 
Upvote 0
Hocam orjinali 59 amper 1 amper fark icin kodlamaya gerek yok bos yere para harcamayin.Zaten aku tam bitip tukenmiyor sadece mars basmiyor dusuk voltaj uyarisi ekranda cikiyor.Akimi kesmeden yedek aku baglayip degisip yapin .Hem beyin sifirlanmaz hemde temiz is olur paranizda cebinizde kalir…
Servisten bilgi aldım 44ah dediler.
60ah aldım elektrik tamir dükkanında değişim yapıldı. Kilit açma kapama kumandasından camlar basılı tuttugumda hareket ediyordu şuan etmiyor
 
Upvote 0
Servisten bilgi aldım 44ah dediler.
60ah aldım elektrik tamir dükkanında değişim yapıldı. Kilit açma kapama kumandasından camlar basılı tuttugumda hareket ediyordu şuan etmiyor
Akunun uzerine bakmadiniz mi kac amper diye?Arada baya amper farki oldugu icin kodlama gerekebilir ayrica akü sokulurken akimin kesilmemesi gerekiyor du yedek aku ile akucu baglanti yapip degisim olsaydi sorun olmazdi sanirim…Belkide anahtarın pili bitti
 
Upvote 0
Kilit açma kapama kumandasından camlar basılı tuttugumda hareket ediyordu şuan etmiyor
Kontak açıkken
Camlar kapalıyken cam butonunu yukarı çekili tutun birkaç saniye,
Camlar tamamen açıkken cam butonunu aşağı basılı tutun birkaç saniye,
Bu işlemi 4 cam için de yapınız, düzelir.

44 ah iyiymiş yine, arkadaşın ibizada 36 amper akü görmüştüm 😀
 
Upvote 0

Geri
Üst