Lastik Tercih Anketi


Sizce sessizlik ve konfor ön planda olmak üzere aşağıdaki lastiklerden hangisi tercih etmeliyim?


  • Kullanılan toplam oy
    144
@Musaaksoy  hocam bende lastik mevzusundan dolayı kafam cok karışık, michelin ps4 dusunuyorum. Ancak orta fiyat bandinda en dikkatimi ceken lastik Falken Azenis fk510. Neredeyse cogu testte ilk 3 en kotu ilk 5 te yer alan bir lastik. Japonyada uretiliyormus. Cok konforlu oldugu ve fren konusunda da cok iyi oldugu soyleniyor.

 

@ZITIPAŞA 580 TL civarı fiyatı var gördüğüm kadarıyla. O fiyata nokian powerproff alınır diye düşünüyorum 

 
@Musaaksoy  testlerde cok daha basarili duruyor hocam falken, audi gibi markalar icinde orijinal ekipman lastigi olmaya baslamis.

 
Testlerle ilgili fikrim şöyle lastik konusunda.

Hespi aynı ama tek bi şart altında test ediliyor, yani hav belli bi sıcaklıkta, asfalt belli, vs vs ...

Bundan dolayıda test'den test'e yeri değişiyor lastiklerin.

Tecrübelerimse şunu diyor, lastik testleri fikir verir ama sonuç çok farklı olur :)

Zira lastiklerimizi çok farklı hava ve yer koşullarında kullanıyoruz, hele hele testlerde genellikle yeni lastikler kullanıldığı için uzun süreli kullanım sonucu performanslarının nasıl olacağı, ömrünün ne olacağı konusunda en ufak fikir vermez. Ondan dolayı artık tstlere baksamda genelde kullanıcıların uzun süreli kullanım geridönüşleri veridği ulaslararsı sitelerdeki yorumları takip ediyorum.

Bunun sonucunda da çok çok açık ara net neden o üst düzey lastiklerin orada olduğu anlaşılıyor.

Lastik üretimi her ne kadar basit görünse de kullanılan hammadde seçiminden karışımından processinden o kadar farklı sonuçlar çıkıyor ki ortaya, burda da o process hammadde karışım işindeki arge ve tecrübe farkını ortaya koyuyor görünen.

Burada önemli olan farklı profildeki lastikler, ömür mü istersin, konfor mu istersin, performans mı istersin. Üçü bir Arada hatta sanki İkisi bir arada bile yok maalesef, onu ancak kahvede yapabiliyolar şu günün teknolojisinde :)

Ama hangisini istersen iste tasarruf istersen ucuz etin yahnisini yediğini bileceksin, razıysan da bilerek razı olacaksın, beklentini yüksek tutmayacaksın, öle Kobe Sığırından Yahni yedim diye kimseyide ikna etmeye çalışmayacaksın  :)  Hakkını veren istiyorsan ucuza bunu sağlayabilen yok maalesef ...

Ben konfor istiyorum mesela ama beni tedirğin etmeyecek ihtiyaç anında da freni tutması en üst düzey olmasa da ona yakın olacak bi lastik isterim. Araca 16" den 17" e geçerken PilotSport4 taktım, konfor beklentimi tam yerine getiremediğini düşünüyordum Primacy4 e mi geçsem acaba diye düşünürken yine Golf'de Primacy4 denedim bi arkadaşın lastiği, ama öle konfor da bi fark varsa da ben hissedemedim, demekki asıl 17" bana onu kaybettirmiş gibi düşünüp şimdilik askıya aldım. Bu dediğim sertlik anlamında, ses kısmını test edemedik, ona otoyol'a felan çıkmak lazım, ama benim derdim sesden çok sertlikle ilgili rahatsızlık.

Ama Yokohoma Advan dB552 gelirse Türkiye'ye tekrar düşünürüm. Zira o lastiğin Konfor'u hem ses hem yumuşaklık anlamında farklı bir seviyeye çektiğini söylüyolar her yerde :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ZITIPAŞA açıkcası bilgim yok, testlere de çok bakmıyorum ama @metinkar hocamın konusunda nokian powerproff un çokça ismi geçtiği için dikkatimi çekmişti benim de, öte yandan lastiklerin zaman geçtiğinde performansının değişmesi durumu testlerde pek ortaya çıkmıyor gibi, burada nokian iyi ya da kötü demiyorum ya da falken için de söylemiyorum bunu. Falken de şöyle bir anım var sadece 2014 fiesta aracımda 195.55.15 ölçüsünde falken ziex 310 ecorun model lastik almıştım f/p olarak dunlop ile arada kalıp falken tercih etmiştim. Üstelik takarken lastikçide lastiği çok beğenmişti yumuşak güzel lastik demişti. Birde o zamanlarda öğrendiğim bir bilgi olarak falkenin japon markası olduğu ama çorumda petlas ile aynı fabrikada üretim yaptığıydı. Ama şöyle bir sorun yaşadım; sorun lastikte miydi yoksa bende mi hala bilmiyorum ama aracın önü ve arkası çok kayıyordu, en son da hafif yanlarken :)  rüfeje çıkıp falkenlere ve fiestaya veda etmiştim..

 
Nokian ya da Good year f1 Assymetric 5 memnun kalirsiniz

 
Şunu söyleyebilirim önceki aracım 16 janttı şimdiki 17 jant konforu artsin diye 205 50 17 falken zeix 310 aldım. Ama sanki araba biraz daha sert oldu 3 ay sonra lastikleri değiştirdim nokian power proff aldım 225 45 17 91 Y. (Bu arada epey zarar ettim) Falkene göre daha konforlu ve sessiz. Ama şunu anladım 17 inç hangi marka lastik takarsam takıyım 16 jantın konforunu bulamıyacağım. Onun için öncelik konforsa 16 janta geçilmeli.

 
@Sel Aynen hocam hakliain bence de.

Yanliz 205 50 17 ile 225 45 17 arasinda yanakta neredeyse fark yok, biri 103mm biri 101mm, o 50 yada 45 taban olcusune oran oldugundan tabanı kuculttugunuz icin yanak fark etmemis zaten.

16 da ise 205 55 16 olunca yanak 113mm oluyo.

225 50 17 takilabilir aslinda sinirda bi buyume var capinda, yanak 113mm oluyo onda da, ama arac 1.1cm yükselir işte o dert bu seferde :(

 
  • Beğen
Tepkiler: Sel
Ps4-petlas velox sport-nankang ns2r (semislick)- nankang ns20 -falken ziex 310-goodyear asymmetric 5 - continental premium contact 6  kullandım önceki araçlarımda. Aracı limitlerde kullanmıyorsanız ki tr şartlarında asfalt kalitesi belli ya da piste çıkmıyorsanız bence fiyat performans ürünleri tercih edilmeli. Yakalanır ise indirimli ürünler 👍🏼
 

 Yol tutuşu en üst seviye olsun

aynı zamanda yakıt tasarrufu da üst seviye olsun

aynı anda da çabuk bitmesin

hele ses zateeen hiç gelmesin gibi bir denklem yok malesef. Birinden alıp birine koyuyorsunuz. Fiyat performans olarak günlük araçlarda ben falken ziex derdim :)  

 
Bu arada aracın önden ya da arkadan kayması bence tamamen sürücü ile alakalı. Kaydırmak isterseniz ya da yanlış kullanılırsa her türlü kayar ben semislick ile de kaydım 🤣🤣

sürücü zaten lastik durumunu analiz ederek kaymaya ramak kala kullanan kişidir tabiki bunda çok fazla etken var asfalt kalitesi,hava sıcaklıgı, lastik basıncı, lastik sıcaklıgı, araç yüksekligi, araç agırlıgı ve agırlık transferi etkenleri gibi. 
 

ben hazırladıgım mini cooper da dbn ile 100-200 süresi almak istedigimde 35 yanak ile 4. Viteste 199 km de kesiciye düşerken 40 yanakta 5. Vitese takmama gerek kalmadan 200 kmye ulaşıp 100-200 süresi alabilmiştim :)  çok ufak hesaplar yapılabiliyo. Ufak bi jant ya da lastik denilip geçilirken boyut,yanak değişimleri aracı ciddi anlamda zorlayabilmekte 

 
Bugun tanidigim guvenilir bir lastikciye gittim. michelin ps4 icin 700-750 arasi bir fiyat aldim. Falken Azensiz icin ise 500 gibi bir rakam aldim. Falkeninde cok kaliteli bir lastik oldugunu porsche gibi firmalarda fabrikasyon lastik olarak kullanilmaya baslandigini, ozellikle konfor ve guvenlik acisindan fiyat performans olarak cok iyi oldugunu soyledi tek olumsuzlugu yakit sarfiyatinin diger lastiklere oranla biraz fazla oldugu yonundeydi. Sonra kendim arastirinca da dedikleri yonde bir cok test oldugunu gordum. Set halinde neredeyse 1000 TL farkediyor.

 
@ZITIPAŞA 225.45.17 ölçüsü internette 580 tl idi, 500 tl yeni tarihli ise çok iyi fiyat gibi geldi bana. ps4 e gerek olmadığını düşünüyorum, zira fazla pahalı bir lastik

 
Selamlar. Bugün Michelin 225/40 R18 92Y XL Primacy 4 lastik satın aldım ve kullanmaya başladım. Bakalım kalitesi nasılmış. Zamanla  izlenimlerimi paylaşabilirim. 

 

@İlker34 18" için biraz fazla yumuşak bir lastik pilot sport4 taksaydınız daha iyi olabilirdi. Ama en az ses ve en çok konfor aldığınız lastiklerde. Ama dediğim gibi kaldırımlara köşelere çukurlara normal lastikten daha çok dikkat edin.

 

Geri
Üst Alt