Jump to content

silvershadow

Çift bölgeli tam otomatik klima "Klimatronik"

Recommended Posts

Çift bölgeli tam otomatik klima "Klimatronik"

Opsiyonel donanım kodu: PH2

Tutarı: 354  TL. (Vergiler dahil)

Muafiyet ve Zorunluluklar: .


Çift bölgeli tam otomatik klima "Klimatronik"


Comfortline ve Highline donanım seviyelerinde standart donanımlardan biridir.

Hamile eşleri olanlar için tuhaf ısı hissi ve ani ateş basmaları ve terlemeler veya üşümeler nedeniyle tek kelimeyle hayat kurtarıcı olabilmektedir. Bu sayede sürücü, hava sıcaklığı 25 derece iken ısıtma açan veya ansızın soğutmaya çeviren eşiniz veya arkadaşınızın krizlerinden bağımsız olduğunuz için terlemeden ve üşümek zorunda kalmadan mutlu, mesut hayatını yan koltukta sürdürebilmesine olanak tanımaktadır.

Ayrıca bu iki klima kompresörü ve iki ayrı sıcaklık/soğukluk belirleyebilme ve bunu tam otomatik olarak yapabilme özgürlüğü sağlamaktadır. ancak tek başınıza seyahat ediyor veya benzer ısı algısına sahip olduğunuz kişilerle seyahat ediyorsanız "SYN" yani senkronizasyon tuşu ile her iki tarafı da sürücü kısmından ayarlamak mümkündür.

Auto tuşu önceden ayarladığınız sıcaklığı koruyacak şekilde ısıtma veya soğutmanın devreye girişini otomatik olarak gerçekleştirir.

Comfortline ile Highline araçların klimaları tam otomatik yani; "klimatroniktir".

AC düğmesine basarak kompresörü kapatırsanız tekrar AC tuşuna yada buğu çözme yani cama üfleme tuşuna basmadığınız sürece (buğu çözmede kompresörün çalışması zorunludur) AC devreye girmez.

Klimayı Off tuşu ile tamamen kapattıktan sonra tekrar Auto tuşu ile açarsanız da açılışta AC ışığı yanarak devreye girer.

Son bıraktığınız ayarda açabilmek için yine aynı Off tuşuna basmalısınız. 

Bu arada sıcak üfleme yaparken kompresörün motora fazlaca bir yük bindirmediğini ve iç ortama giren havanın nemini aldığı için buğu oluşumunu azalttığını bilmeli.

JYW29J.jpgOqaMb4.jpgGYGz7r.jpg

Klima konsolu üzerindeki SETUP tuşunun işlevi:

Bu tuş aslında Media ekranı üzerinden Klima ayarları yapacağımız Menüye de kısayol tuşudur.

Ekranın üst alanında güncel klima ayarları gösterilir;

örneğin, sürücü ve ön yolcu tarafında ayarlanan

sıcaklık. +22 °C (+72 °F) ve altındaki sıcaklıklar

mavi oklarla, +22 °C (+72 °F) üzerindeki sıcaklıklar

ise kırmızı oklarla gösterilir.

Fonksiyonu açmak veya kapatmak veya alt menüyü

seçmek için ilgili fonksiyon alanına dokunun.

/Klima profili tuşu ile AUTO modunda fan seviyesi ayarı Hafif, orta ve güçlü arasında seçim yapılabilir.

/OFF Climatronic sisteminin kapatılması.

/ON Climatronic sisteminin açılması.

/Ek kalorifer menüsünün açılması

/Ayarlar anlamına gelen içiçe geçmiş dişliler olarak sembolize edilen tuş

alt menünün

//AUTO modunda fan seviyesi ayarı Hafif, orta ve güçlü arasında seçim yapılabilir

//Ek kaloriferin açılması ve kapatılması için

//Otomatik hava sirkülasyonunun açılması ve kapatılması için

//Alt menünün kapatılması için fonksiyon alanını

kontrol etmenizi sağlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@MSE

Değerli Muhammed Hocam,

Opsiyon listesinde olması gereken açıklamalarda eksik olanları tespit ettikçe güncelliyorum.

fiyatta değişiklik yok hocam  :)

Elinize sağlık Murat hocam :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba Murat Hocam,

Arabayı çalıştırdıktan 1-2 dk sonra 29 derece dolaylarında klimayı açıyorum. Fakat 5-10 dk kadar soğuk hava veriyor. Motor soğuk diye böyle olduğunu düşündüm fakat klimanın hemen sıcak vermesi gerektiğini farzetmek yanlış mı olur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@cengineer06

Değerli Hocam;

Klima sadece daha yüksek ısıdaki havayı sadece  24 ve altındaki ısılarda soğutmak için tasarlanmıştır.

Teoride -20 santigrad derece sıcaklığa  sahip olduğu ölçülen havada sıcak hava verecektir... :)

Fakat pratikte dışarıdan alınan havanın ısısının yükseltilmesini  sağlayacak bir ısıtma düzeneği bulunmadığından  klima kendi kendine çalışır o kadar..

Klima açıkken ısınabiliriz ama bu esnada klima ile değil motorun harareti sayesindedir bu ısınmamızı sağlayan sıcaklığın kaynağı motordur ve hava sıcaklığına göre değişen sürelerde olmak kaydıyla motorun ısınması 1 ila 5 dakika sürecektir. Yeri gelmişken motor ısısının hızlı artması hem yakıt ekonomisi hem de daha kısa sürede ısınacağınız için daha az üşüyeceğiniz anlamına gelir fakat bunun olabilmesi için hava girişi ve ısıtma fonksiyonu kapalı olmalı ve sabırla motor hararetinin 50 derecenin üzerine çıkması beklenmelidir. :D

Klima, bu esnada ışığı yansa da kompresörü açık olmayıp sadece içeri alınan havadaki nemi almaktadır.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçen gün klasik sahil gezmemize gitmek için genelde yaptığım gibi golf'ün sağ arka koltuğundaki yerimi aldım :)  hanım şoför koltuğunda, oğlum yanında çıktık yola, biraz gittik sıcak geldi, eğilip öne doğru baktım klima açık mı diye, açıktı, arkama yaslandım, hemen arkasından doğru mu gördüm diye tekrar derecenin yazdığı yere baktım, 25 yazıyordu, bunda bir ilginçlik yoktu ama bu 25 yazısı rengarenkti, güneş gözlüğünü çıkardım, yok oldu renkler, tekrar taktım geri geldi, öbür gözlüklerle denedik onlarda olmadı, kullandığım gözlük polorizeydi diğerlerinden farklı olarak, belki de sebebi buydu ancak bu renkler nedir diye de merak ettim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@magic Emre hocam bu tamamen polarized gözlükle alakalı bir durum.. Polarized camların yapısı itibariyle LCD tabanlı ekranlarda böyle oluşumlar olduğu gözlenmekte ve bazı kaliteli marka gözlük markaları bunu kullanım klavuzlarında belirtmektedir.. Ama benim anlıyamadığım 25 dereceyi gördünüz klima açık zannettiniz., sonra gözlüğü çıkarıp baktığınızda klima off durumda mıydı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
54 dakika önce, forzaGilles yazdı:

@magic Emre hocam bu tamamen polarized gözlükle alakalı bir durum.. Polarized camların yapısı itibariyle LCD tabanlı ekranlarda böyle oluşumlar olduğu gözlenmekte ve bazı kaliteli marka gözlük markaları bunu kullanım klavuzlarında belirtmektedir.. Ama benim anlıyamadığım 25 dereceyi gördünüz klima açık zannettiniz., sonra gözlüğü çıkarıp baktığınızda klima off durumda mıydı?

yok açıktı hep, sadece çıkarınca normal beyaz renk gözüküyordu, bütün ekranlara vs baktım başka böyle renkli görünen yoktu :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@magic

Şimdi şöyle oluyor polarize gözlüklerde ışığın geldiği açı ve yansımasına göre bu gibi durumlar oluyor., Aynı olay polarize gözlük takıp denize baktığımızda denizin her bir rengini hawaii mavisi gibi parça parça görülebilirken gözlükleri çıkardığımızda kirli mavi bir deniz ile karşılaşıyoruz.. Polarize tam olarakta "belirli şartlar altında" ışığın yansımasını engellemesine verilen bir terim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Beşiktaş1903 yazdı:

@silvershadow 366422b9027858873ccfbb6449b83418.pnghocam sadece kırmızı ile işaretli yerden soğuk alıp diğer 3 koltukta sıcak olması mümkünmü ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mümkün...

Ayak kısmına hava akımını kapatır sadece iki koltuk arasındaki havalandırmadan beslenirse...

Sürücü tarafında oturmazsa...

Ama eğer sürücünün arkasında oturursa Ne yazık ki Mümkün değil... çünkü sürücünün arkasındaki havalandırma kanalı sürücünün havalandırma kanalından beslenmekte.

Bu eğer passat alsaydınız mümkündü. Çünkü onda 3 bölgeli klima var.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu klimatronik konusunu bi oturtamadım kafamda. Mesela kış aylarında sıcak derecelere ayarlayacağımız zaman AC aktif olmalı mı? ya da olup olmaması fark yaratır mı? Diyelim autoya bastık ac ile birlikte açıldı sistem. Tekrar ac tuşuna basıp kapatmalı mı?

Bir başka soru da klima ayarlarında air care climatronic diye birşey var. Anladığım kadarıyla faydalı bir özellik alerjenlere karşı ama sürekli bu şekilde kullanmanın sisteme bir zararı vs olumsuz yanı olur mu?


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şu klimatronik konusunu bi oturtamadım kafamda. Mesela kış aylarında sıcak derecelere ayarlayacağımız zaman AC aktif olmalı mı? ya da olup olmaması fark yaratır mı? Diyelim autoya bastık ac ile birlikte açıldı sistem. Tekrar ac tuşuna basıp kapatmalı mı?

Bir başka soru da klima ayarlarında air care climatronic diye birşey var. Anladığım kadarıyla faydalı bir özellik alerjenlere karşı ama sürekli bu şekilde kullanmanın sisteme bir zararı vs olumsuz yanı olur mu?


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

ac buğu engeller ve havayı temizler. Ben açık tutarım hep


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, nightwolf yazdı:

Şu klimatronik konusunu bi oturtamadım kafamda. Mesela kış aylarında sıcak derecelere ayarlayacağımız zaman AC aktif olmalı mı? ya da olup olmaması fark yaratır mı? Diyelim autoya bastık ac ile birlikte açıldı sistem. Tekrar ac tuşuna basıp kapatmalı mı?

Bir başka soru da klima ayarlarında air care climatronic diye birşey var. Anladığım kadarıyla faydalı bir özellik alerjenlere karşı ama sürekli bu şekilde kullanmanın sisteme bir zararı vs olumsuz yanı olur mu?


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

Sanırım 2016 Temmuz sonrası üretilen araçlarda ve makyajlı kasada eklenen bir özellikle araçtaki polen filtresi antiallejik özellikli (bio-karbon) filtre ile donatılmış., Anladığım kadarıyla içerdeki havayı temizleyerek allerjenleri (bakteri-mantar-maytlar) gibi maddeleri temiz hava sağlıyor., dış hava girişini belli oranda kombine/revize ederek (sirkülasyonu kısmen açıp-kapatarak) 

Tabii bunu ne kadar süre boyunca (10 dk. veya 1 saat) etkili bir şekilde yapabilir o tartışılır., detaylı açıklama aracın kullanım klavuzunda yazıyordur

Mann Filter bir süre önce FreciousPlus adında (bio-allerjik ve aynı zamanda karbonlu) yeni nesil bir polen filtresi tanıtmıştı., sanırım bu özelliği sonrasında araçlara entegre ettiler.

http://www.frecious-plus.com/en

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ac buğu engeller ve havayı temizler. Ben açık tutarım hep


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk


Sağolun hocam AC nin açık kalmasında ekstra faydalar var o halde bir miktar yakıt tüketimi artışı göz ardı edilebilir. Teşekkürler.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tabii bunu ne kadar süre boyunca (10 dk. veya 1 saat) etkili bir şekilde yapabilir o tartışılır., detaylı açıklama aracın kullanım klavuzunda yazıyordur
 


Kullanım kılavuzunu okudum ancak tam da sizin bahsettiğiniz minvalde, sadece faydalarını anlatan bi açıklama mevcut. Ama ayarlardan aktif/deaktif seçimini de kullanıcıya bıraktığına göre kullanılmak istenmeyen durumların da olabileceği fikri oluşmuştu kafamda. Bilinen, bu şekilde bir durum var mıdır acaba diye bir sorayım dedim. Sağolun hocam teşekkürler



Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@nightwolf

Değerli Hocam

Açıklamada faydalarından bahsettim dogru. Akıl yürütmeniz tamamen gecerli; bu tuş default olarak açık değildir. Bunun anlamı bu tuşun açık kalması zorunlu değildir; yani bu tuşun kapatılması gereken yer ve zaman sürücüye bırakılmıştır. Buna göre konfor ekipmanı Park pilotun kapatılabilir olması da benzer bir akıl yürütmeyle sonlandirilabilir. Elbette güzel  yurdumun güzel insanlarının arasında halen park pilota güvenmeyip veya sesinden rahatsız olup  camdan ya da kapıdan kafayı uzatmak ve hatta dışarıçıkmaksuretiyle kendi gözleriyle görmeden park edememek gibi eğilimlere sahip olanlar varken bu donanımı kapatma düğmesi ise yarardır.

nightwolf bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar, yazin sicak havalarda klimayi auto modunda actigimda on cama soguk hava ufleme yapmiyor. Halbuki disaridaki sicak en fazla on camdan iceriye giriyor, on camdan da ufleme yaparak hava perdesi olusturmasi gerekmez mi?

 

Gunduzleri oto mod ile yeteri kadar serinletemiyorum araci. Manuele alip onden de ufleme yaptirmam gerekiyor. Sizlerde de durum boyle mi?

 

Kisin ise auto mod on cama da ufluyor, bugulanmayi engellemek icin.

 

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...