Motor yağ kapağı ve çubuğu yağlanmış


Yigit3735

Üye
Katılım
24 Nis 2016
Mesajlar
299
Tepkime puanı
133
Konum
Şanlıurfa
İsim
Yiğit Öz
Arkadaşlar merhaba golf 7 1.2 tsi aracım 3 hafta önce buji yağ değişim bakımına girdi. Bugün farkettim ki yağ ekleme kapağının ve yağ kontrol çubuğunun orası hafif yağlanmış. Neden olabilir acaba ? Fazla yağ mı koyulmuş acaba ??

91A495E8-9388-4142-B8D8-8590110330DD.jpeg

 
Arkadaşlar merhaba golf 7 1.2 tsi aracım 3 hafta önce buji yağ değişim bakımına girdi. Bugün farkettim ki yağ ekleme kapağının ve yağ kontrol çubuğunun orası hafif yağlanmış. Neden olabilir acaba ? Fazla yağ mı koyulmuş acaba ??

Ekli dosyayı görüntüle 24158
Fazla yağ koyulma ihitimali düşük ihtimal olsa da bunu öğrenmesi kolay., aracın motor sıcaklığı ideal sıcaklığa ulaşmışken ve motor yağı da ısınmış haldeyken., aracı düz bir zemin üzerinde stop edip., 1-2dk. sonrası yağ seviyesini kontrol ederek öğrene bilirsiniz.. daha önce yağ kontrolü nasıl yapılır bilmiyorsanız (bilmeyene şahit olduğum) için söylüyorum.. aracın kullanım klavuzunda detayları mevcut.. 

O bölgeyi güzelce temizleyip bir süre gözlemleyin., tekrardan yağ oluşuyorsa bir sıkıntı var demektir.. 

Belki de yağı alttan karterden boşaltmak yerine (sağlıklı yöntem budur)., vakum cihazı ile çektiler işlem biterken vakum cihazının hortumundan dökülen eski yağ damlaları sebebiyet vermiş olabilir.. 

Bakımı nerede yaptırdınız..? Yağ seviyesi ne durumda.? talimatlara uyarak doğru ölçüm şekli ile yağ seviyesini ölçünüz..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Yigit3735 yağ seviyesi ne durumda?
Hoca. bugün kullandıktan sonra stop ettim. Ve 1-2 dk sonra kontrol ettim. seviye normal. Yoğunluk İki çizgi arasında. Çubuğun yüksek yerinde de hafif yağlanma vardı. (Soğumasını beklemedim kontrol için. Çoğu yerde motorun soğumasını bekleyin derler ama bizim kitapçıklarda bekleyin demediği için.)

Fazla yağ koyulma ihitimali düşük ihtimal olsa da bunu öğrenmesi kolay., aracın motor sıcaklığı ideal sıcaklığa ulaşmışken ve motor yağı da ısınmış haldeyken., aracı düz bir zemin üzerinde stop edip., 1-2dk. sonrası yağ seviyesini kontrol ederek öğrene bilirsiniz.. daha önce yağ kontrolü nasıl yapılır bilmiyorsanız (bilmeyene şahit olduğum) için söylüyorum.. aracın kullanım klavuzunda detayları mevcut.. 

O bölgeyi güzelce temizleyip bir süre gözlemleyin., tekrardan yağ oluşuyorda bir sıkıntı var demektir.. 

Belki de yağı alttan karterden boşaltmak yerine (sağlıklı yöntem budur)., vakum cihazı ile çektiler işlem biterken vakum cihazının hortumundan dökülen eski yağ damlaları sebebiyet vermiş olabilir.. 

Bakımı nerede yaptırdınız..? Yağ seviyesi ne durumda.? talimatlara uyarak doğru ölçüm şekli ile yağ seviyesini ölçünüz..
Hocam bakımı, Mardin yetkili servisinde yaptırdım. Aracı havaya kaldırıp yağı alttan süzdüler. Dediğiniz gibi çubuğu temizleyip yağ seviyesini ölçtüm. Normal görünüyor.

krilenmiş yerleri temizledim, yeniden yapacak mı gözlemlicem. 

Cok teşekkür ederim cevaplarınız için

 
Hoca. bugün kullandıktan sonra stop ettim. Ve 1-2 dk sonra kontrol ettim. seviye normal. Yoğunluk İki çizgi arasında. Çubuğun yüksek yerinde de hafif yağlanma vardı. (Soğumasını beklemedim kontrol için. Çoğu yerde motorun soğumasını bekleyin derler ama bizim kitapçıklarda bekleyin demediği için.)

Hocam bakımı, Mardin yetkili servisinde yaptırdım. Aracı havaya kaldırıp yağı alttan süzdüler. Dediğiniz gibi çubuğu temizleyip yağ seviyesini ölçtüm. Normal görünüyor.

krilenmiş yerleri temizledim, yeniden yapacak mı gözlemlicem. 

Cok teşekkür ederim cevaplarınız için
Yanlış anlmayın sadece tekrarlama gereği duydum; yağlanan bölgeyi güzelce temizlediyseniz., 1-2 gün de bir ara ara kontol etmeyi ihmal etmeyin., bir de yağ kapağı yerine tam oturmuş mu., tam anlamıyla sıkıca kapalı mı kontrol ediniz., aynı şeyi yağ çubuğu da yerine tam oturtunuz.. 

Evet bizim araçlar için yağ ölçüm şekli 1-2dk. dan fazla beklemeden ölçüm yapmak çünkü yapılan mühendislik bu şekilde., farklı araçlar da ki yağın iyice kartere süzülmesini bekleyerek yapılan ölçüm şekli bizi bağlamıyor., çünkü örneğin mercedes’te yağ çubuğunun bir tarafı sıcak ölçüm için ayarlanmıştır., çubuğun diğer tarafı sıcak ölçüm için ayarlanmıştır., markadan markaya farklı mühendislik tasarımları olabiliyor., bizi ilgilendiren bizim kitapçığın ne dediği.. :)  

 

Geri
Üst Alt