Cruise control eklemek



@driven internetten araştırıyorum. çıkma ve sıfır olarak bir kaç tane buldum. aynı zamanda aliexpreste de satılıyor. ancak bana crack yada aktivasyon yapacak biri lazım.

 
@tuncer_2632 

@CemK bak ikinci el @bkaank hocam satıyor. daha yeni koymuş ilana. fiyat olarak bir şey diyemem göreceli kavram.
Teşekkürler Üstad, bakayım.

Sarı sitedeilanın birinde direksiyon tuşları yanında Pedal'da var, set böyle diyor arkadaş, pedal'ın değişmesi gereklimi ki acaba?

Ticari bu işi yapan bi sitede'de "Sistemin çalışabilmesi için direksiyon elektroniğinden motor kontrol ünitesine yeni hat çekilir." yazmış, bunun içinde kablo olması lazım sanırım?

ve "paket içinden çıkan şifreler sisteme girilerek araç şasine bu parça eklenir.Böylece servise bile gitseniz hiç bir zaman yazılım silinmez" yazmış, bu da lisans olmadan alıp crack ile aktive etmenin sanki biraz sağlıksız biryöntem olduğunu düşünüdürdü bana.

Şimdi birşey daha fark ettim, yine ticari sitede direksiyonda tuş varmı diye sormuş, var derseniz ciddi bir maliyet daha ekliyor sistem, bu neden acaba?

Forum'da bu konuda bilgili arkadaşlar var ancak biraz cımbızla laf alıyor gibi oluyoruz :)  Detaylı bilen biri yardımcı olursa seviniriz. Açıkcası ben bu işi kendim ilerletip yapmayı becerirsem şöle bi guide şeklinde bi başlık açıp tüm detayları yazacağım. Yapılabilecek diğer tüm işlemler içinde bir örnek olur belki. Sonuçta en azından kendi adıma ticari bir kaygım yok :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tuncer_2632 

Teşekkürler Üstad, bakayım.

Sarı sitedeilanın birinde direksiyon tuşları yanında Pedal'da var, set böyle diyor arkadaş, pedal'ın değişmesi gereklimi ki acaba?

Ticari bu işi yapan bi sitede'de "Sistemin çalışabilmesi için direksiyon elektroniğinden motor kontrol ünitesine yeni hat çekilir." yazmış, bunun içinde kablo olması lazım sanırım?

ve "paket içinden çıkan şifreler sisteme girilerek araç şasine bu parça eklenir.Böylece servise bile gitseniz hiç bir zaman yazılım silinmez" yazmış, bu da lisans olmadan alıp crack ile aktive etmenin sanki biraz sağlıksız biryöntem olduğunu düşünüdürdü bana.

Şimdi birşey daha fark ettim, yine ticari sitede direksiyonda tuş varmı diye sormuş, var derseniz ciddi bir maliyet daha ekliyor sistem, bu neden acaba?

Forum'da bu konuda bilgili arkadaşlar var ancak biraz cımbızla laf alıyor gibi oluyoruz :)  Detaylı bilen biri yardımcı olursa seviniriz. Açıkcası ben bu işi kendim ilerletip yapmayı becerirsem şöle bi guide şeklinde bi başlık açıp tüm detayları yazacağım. Yapılabilecek diğer tüm işlemler içinde bir örnek olur belki. Sonuçta en azından kendi adıma ticari bir kaygım yok :)  
Merhaba dostlar. @CemK @tuncer_2632 @xfree37 

Gaz pedalı değişimi hususuna bir açıklık getirelim. 

Hız Limitleme sisteminde acil durumlarda limitin iptal edilebilmesi için gaz pedalında bir düğme bulunur. Dip gaz yapıldığında "kick down" da denilen bir düğmeye basarsınız ve limitleme iptal olur. 

Otomatik vitesli araçlarda ani hızlanmalar için kick down zaten mevcut bulunduğundan hız limitlemede gaz pedalı değişimine gerek olmaz. Manuel vitesli araçlarda limitleme isteniyorsa pedal değişimi gerekir.  

Manuel vitesli araçlara pedalı değiştirmeden hız limitleme ya da sabitleme takabilir miyiz dediğinizi duyar gibiyim  :)  

Manuel araçta pedal değiştirilmese dahi hem hız sabitleme hemde hız limitleme çalışır, yalnızca limitleme açıkken dip gaz yapılınca araba limitten kurtulmaz, direksiyon tuşlarından iptal etmeniz gerekir. 

Aliexpresste satılan bir çok tuş takımında hız limitleme özelliği bulunmamaktadır. Bu düğmelerle yapılacak hız sabitleme işleminde pedal değişimine ihtiyacınız olmaz. 

Hız limitleme olup olmadığı direksiyonun sol kısmında yer alan tuşlardaki "MODE" yazısından anlaşılabilir. Ayrıca belirteyim sol kısımdaki orta tuşta da "CNL" yazısı bulunur. Adaptif Hız Sabitlemeli tuş takımıyla karıştırmamanız için belirtmek istedim. 

Hız sabitleme konusunda kafanıza takılan sorularınız varsa cevaplayabilirim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Cok tesekkurler bilgiler için.

Takildigim konulardan biri lisans konusu. Lisansi olmadan alindigi zaman crack'leniyor deniyor, ne kadar saglikli acaba?

Yakın zamanda Cin'e gidecegim, vergi posta vs den kurtulma sansim var. AliExpress'de Limitlemeli olandan satan yok mu acaba. Aslında almisken ACC de almak aklimda, ACC Set satan guvenilir satici bilen varmi AliExpress'de? On-Arka Park Sensorunu fren destekli olan modulle birlikte alacagim, bunlari alabilecegim bir satici oneriniz varsa cok makbule gecer.

 
Cok tesekkurler bilgiler için.

Takildigim konulardan biri lisans konusu. Lisansi olmadan alindigi zaman crack'leniyor deniyor, ne kadar saglikli acaba?

Yakın zamanda Cin'e gidecegim, vergi posta vs den kurtulma sansim var. AliExpress'de Limitlemeli olandan satan yok mu acaba. Aslında almisken ACC de almak aklimda, ACC Set satan guvenilir satici bilen varmi AliExpress'de? On-Arka Park Sensorunu fren destekli olan modulle birlikte alacagim, bunlari alabilecegim bir satici oneriniz varsa cok makbule gecer.
Lisans kodu satın alırsanız VW serverlarında aracınızın şasi donanım bilgisine hız sabitleme özelliği işlenir. 

Crack denilen yöntemle açılırsa da orijinal olarak açılmış olur aslında. Sadece ileride aracınızın Gateway ünitesi online kodlanırsa hız sabitleme özelliği kaybolur. Çünkü VW serverlarındaki aracınızın şasi donanım bilgisi içerisinde hız sabitleme bulunmayacaktır. Eğer aktivasyonu yapacak işyeri böyle bir durumda yeniden ücretsiz açacağını taahhüt ediyorsa gönül rahatlığı ile yaptırabilirsiniz. 

Birde bu hız sabitlemenin iptal olması ihtimalinden bahsedelim.

Klasik servis bakımı sırasında malum yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişir diye randevu alırken de banttan çalarcasına tekrarlanan işlemler yapılır.

Hatta konu dışı ama değinmeden geçemeyeceğim. Bakım işlemleri yarım saatte tamamlanır sonra "biz müşteriden 1200 TL para alacağız yarım saatte arabayı geri vermek olmaz" der arabayı sizin bekleme salonundan göremeyeceğiniz bir yere çekip orda bekletirler, 2 saat dolunca da araba hazır derler  :D  

Neyse konuya dönmek gerekirse, bakımda aracınızda arıza kontrolü yapılır, mevcut hataları silerler ve sonrasında kalıcı bir hata var mı diye bakarlar. Ortada bir şikayet yoksa kimse gateway ünitesini keyfi olarak online kodlamaz. Kaldı ki online kodlama yapılacaksa ekstra para isterler :)   Zaten Türkiye'de onun nasıl yapıldığını bilen teknik personel sayısı oldukça az olduğu için çoğu servis istese de bozamaz hız sabitlemenizi. Misal bizim burada yok. Ben ACC'yi patlatmasınlar diye modülleri kapatıp gidiyorum senin arabana biz bağlanamadık diye geri veriyorlar :D  

Kısacası iptal olma olasılığı oldukça düşük  

Yanlış bilmiyorsam servislerde hız sabitleme fiyatı koldan 2000 TL, direksiyondan 2500 TL olarak yapılıyor. Anlattığım hususları dikkate alarak hangisini seçeceğinize siz karar vereceksiniz artık :)  

ACC'li tuş takımından alırsanız hız sabitleme çalışmaz. 

ACC sistemi için gerekli parçaları temin etmeniz lazım, aracınızın donanımı, model yılı nedir bilgi verirseniz temin etmeniz gereken parçalar konusunda yardımcı olayım. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim aracim 2014 Comfort 1.4TSi 122Bg DSG.

ACC Full set alirsam Adaptif ozelligini kullanmadan normal hiz sabitleme gibi'de calisiyor ama degil mi?

Ben ya normal hiz sabitleme yada full acc arasinda gidip geliyorum :)

 
Benim aracim 2014 Comfort 1.4TSi 122Bg DSG.

ACC Full set alirsam Adaptif ozelligini kullanmadan normal hiz sabitleme gibi'de calisiyor ama degil mi?

Ben ya normal hiz sabitleme yada full acc arasinda gidip geliyorum :)
Adaptifte önünüze araba geçerse fren yapar mesafeyi korur hocam. Normal hız sabitleme gibi kullanamazsınız.

Fazla para harcamayayım diyorsanız adaptif düşünmeyin çünkü arabanızın ABS beyni yüksek ihtimalle şuan kullanılan ACC’leri desteklemeyecektir. ABS yi değiştirip öyle işe başlamanız lazım. Maliyetleriniz bir hayli yükselecek bu durumda da

 
@MSE Aidu saticisiyla konustum baya, fren destekli park calismaz arabanda diyo, acc de abs nedeniyle tampon tampona sehir icinde calismaz dedi. Bende Vural'a gittim ayrica konustum, park icin o da frenlemeli olan calismaz dedi ama ACC calisir diyor.

ACC maliyet dolayisiyla vazgececegim muhtemelen, ama merak ettim ACC calisirmi calismazmi? ACC maliyetinide sordum yinede parcalarini, izgara ve tampon demiri haric.

Normal cruise ve on arka normal park sensoru bakicam olmadi. Aidu cruise var istedigin model diyo, mode tuslu ve cnl tusu ortada olan ama lisansi yok diyo, onu montaj ve aktive etmeye de 600-700tl istiyolar burda :(

Bide en son Gateway'in High mi diye sordu ona nasil bakarim? Ve ne icin sordu acaba? Arac 2014 1.4Tsi DSG Comfort.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@MSE Aidu saticisiyla konustum baya, fren destekli park calismaz arabanda diyo, acc de abs nedeniyle tampon tampona sehir icinde calismaz dedi. Bende Vural'a gittim ayrica konustum, park icin o da frenlemeli olan calismaz dedi ama ACC calisir diyor.

ACC maliyet dolayisiyla vazgececegim muhtemelen, ama merak ettim ACC calisirmi calismazmi? ACC maliyetinide sordum yinede parcalarini, izgara ve tampon demiri haric.

Normal cruise ve on arka normal park sensoru bakicam olmadi. Aidu cruise var istedigin model diyo, mode tuslu ve cnl tusu ortada olan ama lisansi yok diyo, onu montaj ve aktive etmeye de 600-700tl istiyolar burda :(

Bide en son Gateway'in High mi diye sordu ona nasil bakarim? Ve ne icin sordu acaba? Arac 2014 1.4Tsi DSG Comfort.
Doğrudur hocam aracınız manevra frenlemeyi desteklemez. 2015 6. Aydan sonra üretilen araçlar destekliyor. 

ACC'de Stop&Go dediğimiz dur kalk özelliği çalışmıyor ama 30km üstünde çalışacak şekilde aktivasyon yapılırsa çalışır, eski yumurta radarları bilmiyorum ama son nesil kare radarlarla deneyimim bu yönde oldu.

Cruise için High gateway olmasına gerek yok hocam low ya da mid dahi olsa açılır cruise. Yalnızca sürüş profili seçimi açılmaz.

Siz birde sadece montaj için fiyat sorun, aktivasyon için birine yönlendireyim sizi. 

 
Tesekkurler :)

Benim aracta Mid Gateway mi vardir?

ACC 30Km uzeri icin aktivasyon yapilirsa tam olarak ne çalışır anlamadim ustad, Stop&Go değil heralde çalışan değil mi?

City Emergency Breaking ve Stop&Go onemli benim için, sanirim Stop&Go icin Abs Beyni yada Pompa mi değişmesi gerekiyor, maliyetli sanirim?

 

Bu ülkede trafikte seyreden sürücülerin bir çoğu dengesiz. Oto yolda dengesiz trafik sürücüleriyle yol alırken öndeki aracı acc özelliği kullanıp takipe alsanız aracı bir yavaşlatıp bir hızlandırmaktan başla bir işe yaramaz diye düşünüyorum. Hız sabitleyiciyi bile oto yollarda çok sıkışık olduğunda kullanamıyoruz. Bence bu ülkede acc özelliği boşa verilen para gibi görüyorum. Bence hız sabitleme daha yeterli.

 

Geri
Üst Alt