Hızlanma


Üstat babam tüm dizelleri devirli kullanıyor banada dizel kullanırken kızardı düşük devir kullanma diye. Dizel araç devirli kullanılır derdi. Kendisi eski mersoculardan 123 ve 124 kasa 200d. Eski teknoloji için mi bu yüksek devir geçerli?
Devirli derken redline ‘a yakın 4000-5000 devirbandı arası devirlerden bahsediyorum.,  

Sizin baba benim babam gibi W123 240d ve W124 230E sahibiydik., Merdedes dizel anlamında dünyadaki en iyi üretimi yapan firmaların başında hatta en iyisi bilee denilebilir., kamyonlar, otobüsler vs.. adamlarınçok büyük tecrübeleri var., birde eski dönemlerdeki araçlar şuan ki araçlar gibi yüksek sıkıştırma oranları yoktu., turbo kullanılmıyordu veya çok nadir oluyordu., motorlar şimdiki gibi küçük hacimli motordan yüksek güç elde etme gibi dertler yoktu., O zamanlar 1.6 ve 1.8 hacimli motorlar pancar motorundan hallice küçük motor sayılırdı..

@agacmalzeme doğrusu dyno önünden rüzgar verenler., bir de bizim tamircilerin mantığı aracı sadece zorlama mantığı ile dyno ya sokuyorlar., aracın gücünü ölçmek için sadece zorlama kafasındalar.. tek kriter bu olmamalı., düzgün adam bulmak zor., usta bulmak daha zor.. 

 

Yüksek devirden kastınız ne? 3k mı 5 k mı yüksek? Dizel aracı devirsiz kullanırsanız araç kurum atamazsa dpf partikül dolar, motor verimli yanma yapamadığından kurum bağlama riski yüksek, daha az devir daha az yağlanma, her aracın karakteristiği farklı ancak 1.6 tdi için 2k altında çevrilen her devir kurum demektir. 

Sürekli 5k çevirin demiyorum SSport araç kullanmıyoruz ama en azından vites atarken şu deviri biraz yükseltin ciğerlere hava dolsun. Uzun süreli yüksek devir araca zarar verir ve ekstra donanım olmayan standart kullanım araçlar için uygun değildir. Aracı 1.5 k da kullanın bir de daha zengin karışımlı 2k da kullanın yakıtın düştüğünü görürsünüz. Bu yazdıklarım dizel araçlar için geçerlidir.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
O zaman fazla kurcalamayayım ben gerek yok sadece bir çok araçla aynı şekilde oldu die ben korktum 

 
@Abyz0234 yazık ediyorsun arabaya rodaj döneminde ralli yapmak 7.5 golf dizel dsg güzelim arabaya çok yazık...

İş işten geçmiş ama sıfır arabada gaza yüklemeyi geçtik anı fren bile yapılmaz kaçınılir zorda kalırsan yapılır ama içindeki yağın fazla cakalanmamasi lazım pistonlar alışsın ilk 5 bin km 2 bin devri geçmeyeceksin 5 binde yağını değiştirip tatlı tatlı 3 binlere yavaş yavaş cikacaksin ki fabrikasyon motor içinde kalıntılar varsa gomlek piston çizmesin o yag gitsin yenisiyle tatlı tatlı motor açılsın 15 bin km sonra tekrar yag değişsin yani 15 bine kadar 2 yag değsimi ben yaptım aracım yazılımsizdi 2016 golf dizel satarken 1.yiz 117 bg çıktı 110 du ruhsatta wv öyle bi motor yapar ki bakarsan gittikçe açılır ama siz maşallah rodaj döneminde sınırları zorlmisiniz yazık olmuş yazılım artırın gittiği yere kadar kulanin ne diyim herşey gonlunuzce olsun saygılar 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@bf417 hocam daha 9 binde hiç basmasın 40 bin km dolmaz doğru yakıtla ben cok sakın kullanmistim 90 bin km yanmıştı 90 bin km ye kadar hiç yandığını bilemen içim gitti böyle golfleri görünce daha 9 binde ralli nin içinde bulmuş kediniz daha dünyaya alışamadan testler yok yok ben fazla değer veriom sonuçta adamın arabası istediği gibi kullanır:)))  diyemiyorum ama yazıktır konu golf olunca :))) 

 
@forzaGilles helal olsun hocam çok güzel yazmışsınız içim gitti resmen piyasada me yazık ki çok böyle araba rodaj bilinmeden arabalar daha doğmadan ölüyor sonra türlü sıkıntilar yazık olmuş içim gitti resmen hayırlısi artık :)

 
Merhaba benim aracım daha yeni 9bin kmde golf 7.5  dsg 1.6 tdı :aracımla yolda farklı bir dizel golfle yarışıyorum arac yanından süzülerek gidiyor ford focus  ile opel astra ile başka bir golf ile tapa gaz olmama rağmen yanımdan yavaşca süzülüyorlar klima kapalı camlar kapalı araçta tek olmama rağmen yanımdan süzülerek geçiyorlar millet dio işte daha yeni felan filan ama ben uzun yola çıktım iki saatlik otoban yolunda 180 km/h altına inmedim baya zorladım ama artık benim arabada mı sıkıntı var yoksa milletin arabası mı iyi gidiyor bilemiyorum  sizce herhangi bi sorun olabilir mi performansı bana iyi geliyor ama durum bu
Tamamen kullanıcı ile alakalı bir durum.

Senin aracın devri ile onun devri farklı ise arada fark oluşur.

Mesela sen 2000-2500d/d civarında iken  diğer sürücü ise 2500-3000d/d da hızlanmaya çalışırsa o motordan sana oranla daha fazla güç alacağı için senden daha iyi ivmelenecektir. Her iki araç aynı olsa bile.

1.6tdı Tork eğrisini incelersen ne demek istediğimi daha iyi anlarsın.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam aracinizda bir sorun yok.Bence bosuna evham yapıyorsunuz.O bahsettiğiniz araclar gaz kesmiyordur.Mesela uzun yoldasiniz karsinizda hafif rampa var hiziniz 140 diyelim ayanizi hafif gazdan cekerseniz arac devirden düşüp toparlanmasi biraz zor olur bu esnada da düzlüğe geldinizde diğer araclar arabalarina abandigi icin rampa vs.duzde yaninizdan suzulerek geçip gidiyormuş gibi hissediyorsunuzdur.Ayni durumu bende yasiyorum duzde basıyorum rampaya yaklastigimda hafif gazdan çekiyorum rampada 140 tan düşerek 120 de olabilir tamamliyorum.Boylece hem yakit tasarrufu olur hemde aracim zorlanmaz.1.0 dsg kullaniyorum...Saygilar

 
Ford focusların , Astraların yanınızdan kanat çırpmadan süzülerek geçtiklerini nasıl tespit ettiniz. ???  (göçmen turnalar)

Belki  yırtınıyorlardır. ??

Golf gitmiyor ?  rampalarda nefes darlığı tıkanma  ?   

DSG nin her türlü olumsuzluğa  toleransı /dokunulmazlığı/torpili  var ama

Gitmeyen bir golfe kimse  merhamet etmez ! direk  toplumsal linçe maruz kalırdı çoktan !

Birde hatırlatma !

180 civarı hızlarda gitmişsiniz. Bu hızlarda arka koltuklarda oturan insanlara mutlaka arka kemerleri bağlatınız!  Kötü bir senaryoda arka koltuktakilerin   f-16 fırlatma koltuğu tecrübesi yaşamaları çok muhtemel 

 
Merhaba ; Bu sorunu bende yaşadım hatta iki kez servise gittim bununla ilgili,

evet bariz fark var,

2019 model 1,6 tdi dsg lerde tork'u düşürmüşler hatı zatında daha öncede dsg kullanıyor iseniz dsg de ki farkıda çok rahat hissedersiniz,

araba kalkmıyor ve hızlanmıyor ,

eski modellerle bariz fark var , bende yaşıyorum.

 
Eski çalıştığım  büyük bir kuruluşta  belli dönemlerde ,  iç anadolu  / orta karadeniz  iş seyahatlerine çıkardık. Aslında görevim satış falan değil.  Şirket aracım falanda yoktu yani.

Müdürlere,  müdür yardımcılarına tahsis edilen 1.6 TDİ jetta ile şoförlü olarak (müdür şoförlerinden biri ile )  yola çıktık yine 5-6 yıl önce 2 kişi ... 

yozgat çorum çankırı nevşehir 2 günde bitirdik teslimatları yaptık

İstikamet Samsun   ! akşama doğru vardık

Akşam deniz kenarı atakum ortamları  falan samsun bu işin en iyi kısmı idi  .

Sabah işimizi hallettik , kastamonuya hareket edicez.

Bİzim şoför fuat  direksiyonu Terme'ye kırdı .. 

Dedim ne yapıcaz orda ?

Pirinç alıcaz dedi ( samsun bafra-terme pirinç olayı fix dir )

sanırım 5-10 kilo eve alacak .. hadi gitmişken bende alayım 5 kilo..

neyse terme girişinde toptan pirinç fabrikaları tesisleri

girdik içeri ...

bizim şoför fuat zaten tanıyormuş işletme sahibini ..

muhabbet gazoz /çay

SONUÇ

Bizim fuata şoförlük bahane 

ticarete gelmiş

YALANIM YOK TAM  550 KİLO PİRİNÇ YÜKLENDİ  bagaj ve arka koltuk alanına(10 LUK VE 20 KİLOLUK ÇUVAL AMBALAJLARDA,,, ankarada kar koyup satıyor millete??) 

Dedim bu ne ? araba çöktü nasıl gidicez ? 

fuat'ın cevabı :  bu da bişey  mi ?  geçen sene sen yokken  ben bu araca 1,5 ton pirinç yükledim ? 

neyse biz 550 kilo pirinç yüküyle  ılgaza tırmandık (tünel o zaman açık değil)

düz yollarda yine fix 170 bastık 

Araba banamısın demedi ...

1.6 tdi motor işte ? 

Hani tatile gidip gelenler yazar ya 

Araç arkada 3 yetişkin bagaj full dolu 

3 yetişkin 80 erden 240 olsa

bagaja istediğiniz kadar bavul çanta yükleyin etse etse 40-50 kilo yapar 

280 kilo arka koltuk + bavul çanta bagaj nere 

550 kilo pirinç nere ? 

bu araç gitmiyor olayları bence kişisel beklenti ile alakalı ?

 
@Mmt0634 tamamda rodajı zaten ben 1500 km hiç ani hızlanma bile yapmadım 2 bin devir civarinda kullandım taş çatlasın 3 bin devri bir veye iki kere gördüm sonrada yavaş yavaş hızlanmalar yaptım en son 7 bin 8 bin km plduğunda uzun yola çıktım ayrıca ben bayiye sorduğumda rodaj yok arabayı zorlayın dediler ona rağmen azda olsa bilgim var die zorlamadım yağ değişimi içinde herhangi bişi söylenmedi die değiştirmedim hiç 

 
8000 km bı aracı dip gaz zorlamak ses hızını geçmeye yeltenmek için iyi bi km!!

Bende 8500 km Ler civarı ilk aracı zorlamıştım.. ank İstanbul otobanda

Araç düz yolda 200 hızda ram dolu işlemci yetersiz yeterli disk alanı yok diyerekten 201 km/h hıza bı türlü çıkamadı..

Gaz basıyorsun tepki yok!!!

Araç 2017 TDI manuel..

O günden sonrada denemedim

170 sonrasını geçmedim hiç...ondan sonra

Aracı 250 bin km ye kadar satmayacağım için nazik olmakta fayda var!!

Bu tip yüksek hızlar  180 ve üzeri

Kim ne derse desin

Motor ömründen yer

Yağdan yer

Lastikten yer

Yakıttan yer

 
Birde bu testlerde izledim adamlar diyorki aracınızın beygir gücü 10 beygir aşagı veya yukarı olabilir diyorlarmış ne kadar doğru bilmiyorum belki ondan kaynaklı olabilir mi 

 

Birde bu testlerde izledim adamlar diyorki aracınızın beygir gücü 10 beygir aşagı veya yukarı olabilir diyorlarmış ne kadar doğru bilmiyorum belki ondan kaynaklı olabilir mi 
O yarıştığın başka Golf'lerin, Astra'ların Focus'ların motor tipleri NEYDİ de sen aracının gücü yazılandan farklı olduğunu düşünüyorsun ?  Bir gün trafikte Fiat 500 Abarth'a denk gelmezsin inşallah. Bu küçücük araba beni nasıl böyle geçer diye mazallah arabanı falan yakmaya kalkarsın

 

Geri
Üst Alt