Çukura düşme sonucu lastik patlaması ile ilgili soru


Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
137
Tepkime puanı
45
İsim
-
Merhabalar. Bugün kendini bilmez birisi, Artvin-Hopa tarafında geliş gidiş yolda karşıdan araç gelirken sollamaya çıkıp sıkıştığından dolayı sağa çekilmek durumunda kaldım ve çok büyük bir çukura düştüm. Araçtan gelen ses ağzımdan küfür dahi çıkmayan beni, dünyanın en adi küfürbazlarından beter hale getirdi. Maalesef sağ ön lastiğim patladı. (Araç sensörleri de ne hikmetse uyarı vermedi kendim fark ettim.)  Lastiği değiştirirken ilk olarak tamamen kendi hatamdan krikoyu yanlış yere koydum ve plastik muhafaza yı kırdım sanırım. Şu anda sallanıyor. Gece gece bir ustaya gösterdiğimde civatası çıkmış hallederiz dedi. Siz değerli abilerime ve kardeşlerime sormak istediğim dört soru var. Yardımcı olup, vakit ayırıp, cevaplayabilirseniz çok çok sevinirim;

1- Sanayide plastik muhafaza için civata taktırmamda bir sakınca var mı ? Yoksa illa da servise mi götüreyim. (En yakın servis rizede var ve 230km uzaklıkta)

2- Lastik eğer mümkünse tamir mi ettireyim yoksa eskisi gibi olmaz deyip yeni lastik mi alayım ? ( Lastikleri birkaç hafta öncesinde aldım. Michelin Alpin A5 225/45/R17. Henüz 500km'de)

3- Bu çukura düşme olayı ileride başıma başka dertler açar mı acaba ? Şu anlık araçta herşey yolunda görünüyor.

4- Süspansiyon veya aks larda bir zarar olsa araç bunu algılayıp arıza yada ikaz lambası yakar mı ? Başına gelen oldu mu ?

Şimdiden çok kıymetli cevaplarınız için teşekkür ederim.Saygılar, sevgiler.

 
@silverknight

Hocam öncelikle çok geçmiş olsun.

O şekilde patlayan lastikten hayır gelmez bence. Yenisini alın derim. Bizde sensör yok o şekilde patlamayı algılamaz sistem. Bir süre gitmeniz gerekir algılaması için. Neyse ki öyle bir durumda anlaşılıyor zaten :)

Ben yolunuz düşünce servise kontrole gidin derim. Muhafaza için bence problem olacağını sanmam sonuçta basit bir parça.

 
yusuf dedi:
@silverknight

Hocam öncelikle çok geçmiş olsun.

O şekilde patlayan lastikten hayır gelmez bence. Yenisini alın derim. Bizde sensör yok o şekilde patlamayı algılamaz sistem. Bir süre gitmeniz gerekir algılaması için. Neyse ki öyle bir durumda anlaşılıyor zaten :)

Ben yolunuz düşünce servise kontrole gidin derim. Muhafaza için bence problem olacağını sanmam sonuçta basit bir parça.
Desenize hocam gitti 400 lira daha :( Valide sultanım da arabadaydı birde ondan fırça yedik vay efendim neden stepne ye kış lastiği takdırmadın kışın patlasa ne yapacaktık diye. Onu da sayarsak etti 800 lira. Oy ben ne edeyim :( Kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Servise yolum düşmesi biraz sürecek sanırım. İnşallah ciddi başka problemlere sebep olmaz.

Ek olarak : Bu yazıyı okuyan çok kıymetli abilerim,kardeşlerim. Gözünüzü seveyim özellikle gece yolculuklarında çok dikkat edin bu gibi çukurlara. İçi de su dolu olunca su birikintisi diye geçiyor insan. Araçtan gelen o ses ile beynimden vurulmuşa döndüm. Ki çok şükür bu basit atlatılmış gibi görünüyor. Hızım da yüksek olsa başka risklere de neden olabilirdi.

 
@silverknight Hocam lastik nasıl patladı şuan aklımda canlandıramıyorum, yani tamirden bahsediyorsunuz, öyle bir çukurda anca yarılma falan olur gibi geliyor. Birde bence çok şanslısınız, bu yollardaki eski asfaltı kazıyorlar bazen ortaya bir şeyler çıkıyor böyle logar kapağı gibi ama 10cm genişliğinde heralde elektrikle ilgili, gözümün önünde hızlı bir şekilde buna giren bir golfde hava yastıkları patladı. Lastikten girmişti ama belkide iskelete falan denk gelmiştir bilemiyorum.

Geçmiş olsun daha büyük bir şey olmamış. Böyle sürücülere karşıda dikkatli olmak gerek her zaman :-/ Siz gene kontrolü elden bırakmayın

 
silverknight dedi:
Merhabalar. Bugün kendini bilmez birisi, Artvin-Hopa tarafında geliş gidiş yolda karşıdan araç gelirken sollamaya çıkıp sıkıştığından dolayı sağa çekilmek durumunda kaldım ve çok büyük bir çukura düştüm. Araçtan gelen ses ağzımdan küfür dahi çıkmayan beni, dünyanın en adi küfürbazlarından beter hale getirdi. Maalesef sağ ön lastiğim patladı. (Araç sensörleri de ne hikmetse uyarı vermedi kendim fark ettim.)  Lastiği değiştirirken ilk olarak tamamen kendi hatamdan krikoyu yanlış yere koydum ve plastik muhafaza yı kırdım sanırım. Şu anda sallanıyor. Gece gece bir ustaya gösterdiğimde civatası çıkmış hallederiz dedi. Siz değerli abilerime ve kardeşlerime sormak istediğim dört soru var. Yardımcı olup, vakit ayırıp, cevaplayabilirseniz çok çok sevinirim;

1- Sanayide plastik muhafaza için civata taktırmamda bir sakınca var mı ? Yoksa illa da servise mi götüreyim. (En yakın servis rizede var ve 230km uzaklıkta)

2- Lastik eğer mümkünse tamir mi ettireyim yoksa eskisi gibi olmaz deyip yeni lastik mi alayım ? ( Lastikleri birkaç hafta öncesinde aldım. Michelin Alpin A5 225/45/R17. Henüz 500km'de)

3- Bu çukura düşme olayı ileride başıma başka dertler açar mı acaba ? Şu anlık araçta herşey yolunda görünüyor.

4- Süspansiyon veya aks larda bir zarar olsa araç bunu algılayıp arıza yada ikaz lambası yakar mı ? Başına gelen oldu mu ?

Şimdiden çok kıymetli cevaplarınız için teşekkür ederim.Saygılar, sevgiler.
Değerli Hocam;

Öncelikle geçmiş olsun.

1.  Basit bir işlemse bahsini ettiğiniz kadar sorun olmaz. servise gerek yok bana kalırsa.

2. Lastiği tamir ettirmeyin, marka, aynı desen ve modelde yenisini alın. Çünkü sert girilen çukur veya kaldırım gibi yükseltiler lastiğin içerisindeki çelik ve kord  bezinden oluşan katmanın yırtılmasına/kırılmasına yol açtığından aracın lastiği patlakmışçasına pat pat vurma yapar.

3. Direksiyonda düz yolda sağa ya da sola çekme veya titreme veya benzeri bir sorun yoksa mekanik yürür aksamda bir sorun yok demektir.Yeni lastik alınınca zaten balans ayarları yapılırken rot ayarlarına da baktırılır.

Aracın altına bakarsanız alışık olduğumuz diğer araçlardakinin aksine fren hidrolik boruları, yağlama boruları, rotil, rot başı, süspansiyon/amortisör kolu ve benzeri çıkıntılar yoktur, dolayısıyla zarar vermek oldukça zordur.

4. Böyle bir ikaz sistemi Golf'te veya başka bir bildiğim araçların herhangi birinde mevcut değil.

 
silverknight dedi:
Merhabalar. Bugün kendini bilmez birisi, Artvin-Hopa tarafında geliş gidiş yolda karşıdan araç gelirken sollamaya çıkıp sıkıştığından dolayı sağa çekilmek durumunda kaldım ve çok büyük bir çukura düştüm. Araçtan gelen ses ağzımdan küfür dahi çıkmayan beni, dünyanın en adi küfürbazlarından beter hale getirdi. Maalesef sağ ön lastiğim patladı. (Araç sensörleri de ne hikmetse uyarı vermedi kendim fark ettim.)  Lastiği değiştirirken ilk olarak tamamen kendi hatamdan krikoyu yanlış yere koydum ve plastik muhafaza yı kırdım sanırım. Şu anda sallanıyor. Gece gece bir ustaya gösterdiğimde civatası çıkmış hallederiz dedi. Siz değerli abilerime ve kardeşlerime sormak istediğim dört soru var. Yardımcı olup, vakit ayırıp, cevaplayabilirseniz çok çok sevinirim;

1- Sanayide plastik muhafaza için civata taktırmamda bir sakınca var mı ? Yoksa illa da servise mi götüreyim. (En yakın servis rizede var ve 230km uzaklıkta)

2- Lastik eğer mümkünse tamir mi ettireyim yoksa eskisi gibi olmaz deyip yeni lastik mi alayım ? ( Lastikleri birkaç hafta öncesinde aldım. Michelin Alpin A5 225/45/R17. Henüz 500km'de)

3- Bu çukura düşme olayı ileride başıma başka dertler açar mı acaba ? Şu anlık araçta herşey yolunda görünüyor.

4- Süspansiyon veya aks larda bir zarar olsa araç bunu algılayıp arıza yada ikaz lambası yakar mı ? Başına gelen oldu mu ?

Şimdiden çok kıymetli cevaplarınız için teşekkür ederim.Saygılar, sevgiler.
Geçmiş olsun..

Araçtan inip baktığınızda lastik tamamen inik durumda ise muhtemelen ondan hayır gelmez artık,ki arabada en masrafa acımayacağımız şey lastik olmalı riski minimuma indirmekte fayda var...

Araç kaldırılıp altına mutlaka bakılmalı,gözle görünür bir şey var mı...

Yeni lastik sonrası kullanırken,hissiyat normalse(gidiş,ses,çekme) muhtemelen her şey yolundadır...

 
ErsinEsk dedi:
@silverknight Hocam lastik nasıl patladı şuan aklımda canlandıramıyorum, yani tamirden bahsediyorsunuz, öyle bir çukurda anca yarılma falan olur gibi geliyor. Birde bence çok şanslısınız, bu yollardaki eski asfaltı kazıyorlar bazen ortaya bir şeyler çıkıyor böyle logar kapağı gibi ama 10cm genişliğinde heralde elektrikle ilgili, gözümün önünde hızlı bir şekilde buna giren bir golfde hava yastıkları patladı. Lastikten girmişti ama belkide iskelete falan denk gelmiştir bilemiyorum.

Geçmiş olsun daha büyük bir şey olmamış. Böyle sürücülere karşıda dikkatli olmak gerek her zaman :-/ Siz gene kontrolü elden bırakmayın
Hocam neler varmış da haberimiz yokmuş. O kişiye de çok geçmiş olsun. Dün gece lastiği değiştirirken şans eseri birisi durdu yanımda geçmiş olsun diye. Hopa da oto tamircisiymiş o da.Lastiği baya bi kontrol etti gece karanlığında ışık tuta tuta. Hiçbir şekilde yarılma gözükmüyor. Ani hava boşalması yada patlak olabilir bi baktırın ona dedi.  Michelin bayisini aradım. 60 lira zam gelmiş teker başına 920 liraya 2 adet michelin alpin 5 225/45/r17 fiyat aldım. Çarşamba günü alıp taktırmaya gideceğim Trabzona.

 
silvershadow dedi:
Merhabalar. Bugün kendini bilmez birisi, Artvin-Hopa tarafında geliş gidiş yolda karşıdan araç gelirken sollamaya çıkıp sıkıştığından dolayı sağa çekilmek durumunda kaldım ve çok büyük bir çukura düştüm. Araçtan gelen ses ağzımdan küfür dahi çıkmayan beni, dünyanın en adi küfürbazlarından beter hale getirdi. Maalesef sağ ön lastiğim patladı. (Araç sensörleri de ne hikmetse uyarı vermedi kendim fark ettim.)  Lastiği değiştirirken ilk olarak tamamen kendi hatamdan krikoyu yanlış yere koydum ve plastik muhafaza yı kırdım sanırım. Şu anda sallanıyor. Gece gece bir ustaya gösterdiğimde civatası çıkmış hallederiz dedi. Siz değerli abilerime ve kardeşlerime sormak istediğim dört soru var. Yardımcı olup, vakit ayırıp, cevaplayabilirseniz çok çok sevinirim;

1- Sanayide plastik muhafaza için civata taktırmamda bir sakınca var mı ? Yoksa illa da servise mi götüreyim. (En yakın servis rizede var ve 230km uzaklıkta)

2- Lastik eğer mümkünse tamir mi ettireyim yoksa eskisi gibi olmaz deyip yeni lastik mi alayım ? ( Lastikleri birkaç hafta öncesinde aldım. Michelin Alpin A5 225/45/R17. Henüz 500km'de)

3- Bu çukura düşme olayı ileride başıma başka dertler açar mı acaba ? Şu anlık araçta herşey yolunda görünüyor.

4- Süspansiyon veya aks larda bir zarar olsa araç bunu algılayıp arıza yada ikaz lambası yakar mı ? Başına gelen oldu mu ?

Şimdiden çok kıymetli cevaplarınız için teşekkür ederim.Saygılar, sevgiler.
Değerli Hocam;

Öncelikle geçmiş olsun.

1.  Basit bir işlemse bahsini ettiğiniz kadar sorun olmaz. servise gerek yok bana kalırsa.

2. Lastiği tamir ettirmeyin, marka, aynı desen ve modelde yenisini alın. Çünkü sert girilen çukur veya kaldırım gibi yükseltiler lastiğin içerisindeki çelik ve kord  bezinden oluşan katmanın yırtılmasına/kırılmasına yol açtığından aracın lastiği patlakmışçasına pat pat vurma yapar.

3. Direksiyonda düz yolda sağa ya da sola çekme veya titreme veya benzeri bir sorun yoksa mekanik yürür aksamda bir sorun yok demektir.Yeni lastik alınınca zaten balans ayarları yapılırken rot ayarlarına da baktırılır.

Aracın altına bakarsanız alışık olduğumuz diğer araçlardakinin aksine fren hidrolik boruları, yağlama boruları, rotil, rot başı, süspansiyon/amortisör kolu ve benzeri çıkıntılar yoktur, dolayısıyla zarar vermek oldukça zordur.

4. Böyle bir ikaz sistemi Golf'te veya başka bir bildiğim araçların herhangi birinde mevcut değil.
Hocam öncelikle iyi niyetleriniz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi herhangi bir tamir işlemi yaptırmadan 2 adet yenisini alacağım. Direksiyonda herhangi bir şekilde sağa sola çekme yok ama Trabzon VW e sorduğumda çukura düşme olaylarında orta veya uzun vadede ciddi problemlere yol açabileceğini söylediler. Her ihtimale karşın aracı ücretsiz olarak kontrol etmek istiyorlar. Çarşamba günü sabah 8.30 a randevu aldım. Salı gecesi yola çıkıp orada kalıp çarşamba aracı gösterip geri yola çıkacağım. 500 kilometre yol var maalesef. Bu arada aklınızda bulunsun Rize'deki VW plazayı aradığımda açan bayan kaba bir şekilde şubemiz el değiştiriyor. Hiçbir şekilde araç kabul etmiyoruz deyip kapattı. Bize de trabzon yolları gözüktü. Aracın altına bakmaya da içim elvermiyor. O plastik parça sallanırken içim acıyor resmen. Yerine oturtup idareten bantlayıp onu da servise gidince göstermeyi düşünüyorum.

 
Umut dedi:
Merhabalar. Bugün kendini bilmez birisi, Artvin-Hopa tarafında geliş gidiş yolda karşıdan araç gelirken sollamaya çıkıp sıkıştığından dolayı sağa çekilmek durumunda kaldım ve çok büyük bir çukura düştüm. Araçtan gelen ses ağzımdan küfür dahi çıkmayan beni, dünyanın en adi küfürbazlarından beter hale getirdi. Maalesef sağ ön lastiğim patladı. (Araç sensörleri de ne hikmetse uyarı vermedi kendim fark ettim.)  Lastiği değiştirirken ilk olarak tamamen kendi hatamdan krikoyu yanlış yere koydum ve plastik muhafaza yı kırdım sanırım. Şu anda sallanıyor. Gece gece bir ustaya gösterdiğimde civatası çıkmış hallederiz dedi. Siz değerli abilerime ve kardeşlerime sormak istediğim dört soru var. Yardımcı olup, vakit ayırıp, cevaplayabilirseniz çok çok sevinirim;

1- Sanayide plastik muhafaza için civata taktırmamda bir sakınca var mı ? Yoksa illa da servise mi götüreyim. (En yakın servis rizede var ve 230km uzaklıkta)

2- Lastik eğer mümkünse tamir mi ettireyim yoksa eskisi gibi olmaz deyip yeni lastik mi alayım ? ( Lastikleri birkaç hafta öncesinde aldım. Michelin Alpin A5 225/45/R17. Henüz 500km'de)

3- Bu çukura düşme olayı ileride başıma başka dertler açar mı acaba ? Şu anlık araçta herşey yolunda görünüyor.

4- Süspansiyon veya aks larda bir zarar olsa araç bunu algılayıp arıza yada ikaz lambası yakar mı ? Başına gelen oldu mu ?

Şimdiden çok kıymetli cevaplarınız için teşekkür ederim.Saygılar, sevgiler.
Geçmiş olsun..

Araçtan inip baktığınızda lastik tamamen inik durumda ise muhtemelen ondan hayır gelmez artık,ki arabada en masrafa acımayacağımız şey lastik olmalı riski minimuma indirmekte fayda var...

Araç kaldırılıp altına mutlaka bakılmalı,gözle görünür bir şey var mı...

Yeni lastik sonrası kullanırken,hissiyat normalse(gidiş,ses,çekme) muhtemelen her şey yolundadır...
Çok teşekkür ederim hocam. Araçtan inip baktığımda lastik yarı yarıya inikti sanırım. Yinede riske atmayacağım. 90.000 liraya araba alıp da 400 lira masraftan kaçıp arabaya zarar vermenin manası yok dediğiniz gibi. Araç kaldırılıp altına bakılma konusunda burada sanayiye götürmek istemedim. Çarşamba sabahına trabzon vw den randevu aldım. O zaman detaylı olarak herşeyi incelenecek. Tekrar teşekkür ederim yardımlarınız için.

 
Çok geçmiş olsun, servise gösterecek olmanız iyi olmuş. İnşallah en az kayıpla atlatırsınız.

Bulunduğunuz yerde VW servisi olmaması çok kötü işte böyle durumlarda. Maalesef aynı dertten ben de muzdaribim. En yakın servis 2 saat uzağımda, yolu da pek güzel değil. Allah korusun olumsuz bir durumda napıcam bilemiyorum  s=bilmem

 
Jantta yamulmuş olabilir press ile düzeltirmeniz gerekir sürüş anında belli olmuyor yamuk olup olmadığı ben corsa ile çukura düşmüştüm lastikte balon jantta yamulma olmustu zaten jant zarar gormezse on takımı amortısoru goturur  servis kontrol eder o etmesse balans sırasında çıkar 30 40 tl jant düzeltme tutabilir

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Çok geçmiş olsun, servise gösterecek olmanız iyi olmuş. İnşallah en az kayıpla atlatırsınız.

Bulunduğunuz yerde VW servisi olmaması çok kötü işte böyle durumlarda. Maalesef aynı dertten ben de muzdaribim. En yakın servis 2 saat uzağımda, yolu da pek güzel değil. Allah korusun olumsuz bir durumda napıcam bilemiyorum  s=bilmem
Maalesef hocam işin en yorucu tarafı bu :( Ama Allah göstermesin olur da yolda kalırsanız 444 89 24 vw yol yardımı ararsanız hemen çekici ve yedek aracı gönderiyorlar. Geçen lastiğim patladığında bile aramak durumunda kaldım. Bagaj düzenlemeden sonra krikoyu koymayı unutmuşum da  :D Pazar gecesi gece 11 de rize vw den bir servis elemanıyla görüştürdü vw yol yardım. Durumu izah ettim. Artvin hopa'da tanıdığı birileri varmış o görevlinin. Hemen bize yolladı. Hiç beklemediğim bir şekilde 10 dakikada kriko elimdeydi. Getiren kişi ise o kadar kibardı ki. Bagajın boşaltılıp lastiğin değişimine kadar herşeye yardımcı oldu. Para da zorla verdim almak istemedi. En son 20 lira yeter dedi ama o miktar da pazar gecesi sıcacık evinden çıkıp yağmurun altında o kadar yol gelip çamurun üstüne yatıp yardım eden kişiye hakaret gibi olurdu diye düşündüm. Gönlümden geçen miktarı verdim. Baya bi ısrar sonucu kabul etti. VW yol yardım ise defalarca aradı iyi misiniz başka bir sorununuz var mı yardımcı olabileceğimiz diye.

Jantta yamulmuş olabilir press ile düzeltirmeniz gerekir sürüş anında belli olmuyor yamuk olup olmadığı ben corsa ile çukura düşmüştüm lastikte balon jantta yamulma olmustu zaten jant zarar gormezse on takımı amortısoru goturur  servis kontrol eder o etmesse balans sırasında çıkar 30 40 tl jant düzeltme tutabilir
Hocam jantı michelin bayisinde bir makineye takıp kontrol ettiler. Oradaki görevliler de şaşırdı lastiğin bu hale gelmesine rağmen jantta nasıl hiçbirşey olmaz diye. Hiçbir sıkıntı görünmüyor dediler. Rot bilgisayarına da bağlandı onda da hiçbir aksilik gözükmedi. Yinede her ihtimale karşın ona da bir kış lastiği taktırıp stepne ye koydum. 17" Dijon jantlar var bu arada.

Not : İşlerim dolayısı ile bir haftadır foruma hiç giremedim. Biraz geç olarak cevap verdiğim için kusuruma bakmayın.

 

Geri
Üst Alt