Jump to content

Recommended Posts

Selam arkadaşlar lastiklerimi değiştirme düşüncesindeyim aracın üstünde 225/45/17 91 y brigstone turanza var aldığımdan beri değiştirme istedik ama bi türlü nasip olmadı 2 yıl 30 bin km yaptık bi sıkıntı gözükmüyor lastiklerde ama sert,daha yumuşak olsun istiyorum michelin pilot sport 4 ve conti premium contakt 6 arasında kaldım.fiyat olarak conti daha makul.öneri ve görüşlerinizi almak istedim.not birde aracın üstündeki lastikleri satabilir miyiz? Ve son olarak istanbul anadolu yakasında işini iyi yapan bayii önerisi olan varsa memnun olurum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@arfkync konfor istiyorsanız Conti PC6 daha iyi bir tercih olacaktır., Michelin genel olarak yumuşak hamurlu bir lastik olarak bilinir ve evet doğrudur ancak Pilot Sport serisi high performance tip bir lastik olduğundan bu tip lastiklerden konfor beklemek yanlış bir tercih olacaktır.,

Sizin için konfor ön planda ise;

Continental Premium Contact 6

Michelin Primacy 4

gibi "premium touring summer" kategorisinde yani konfor ön planda tutularak üretilmiş, performans tip lastiklere göre hamuru daha yumuşak olan "premium touring summer" diye adlandırılan lastiklere bakmanız daha doğru bir tercih olacaktır.. Ayrıca konfor istiyorsanız XL özellikli lastik almaktan kaçınınız..

30bin km'deki lastikleri satmak istesenizde pek bişey vermezler., çok cuzi bişey verirler 50-100 gibi en fazla 150 yada hiç vermeye de bilirler..

arfkync bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende conti öneririm hocam bi önceki aracım 2017 senesinde fabrikadan dunlop sportmaxx ile geldi hayli sert bir yapısı vardı şuanki aracımda da hankook Ventus prime kullanıyorum yumuşaklık ve konfor yeterli seviyede düşünebilirsiniz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, arfkync yazdı:

@forzaGillesAnlıyorum yani conti premium contatc 6 bizi üzmez gibi görünüyor.30 bin km değişme için iyi bir zaman mı yoksa ertelemelimiyim.malum sitede daha fazla fiyata gider gibime geliyor

Bridgestone 'lar piyasada bulabileceğiniz en sert hamurlu lastiktir., o lastiklerle 60-70bin km yolda yapsanız kolay kolay dişlerinin aşındığını göremezsiniz., ancak dişlerinin eskimemesi tek başına bir kriter olamaz., 4-5 yılın sonunda lastik çok eskimiş olmasa bile özelliğini yitirmeye başlar., Lastik değişim aralığı markadan markaya değişmekle birlikte ortalama 40-50bin km diyebiliriz., Bu tabi araçtan araca, kullanım tarzına, bulunduğunuz şehrin yoldurumuna göre de değişebilen bişey.,

konforundan rahatsızım diyorsanız değiştirin., bu aralar bütçem uygun değil diyorsanız seneye bırakabilirsiniz..

arfkync bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracımda yazlık olarak conti 5 vardı yaklaşk 35k yaptılar geçen yaz fazla kaydırmaya başlamışlardı.

Bir ay önce Michelin Primacy 4 aldım gayet konroflular puf puf gidiyor araba o derece memnunum :) 

Teknik ayrıntısını bilmem ama conti 5'ler bu kadar konforlu değildiler kesinlikle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, erkanwrc yazdı:

continental premium contact 6
goodyear eagle f1 asymmetric 5

Bende bu iki lastik arasındayım galibini merak ediyorum [emoji4]

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

O zaman sizi çok merakta bırakmayalım; Asymmetric 5 'lerin çıkalı daha 1 ay oldu-olmadı., genelde yeni çıkan bir lastikte ilk 2-3 parti üretim hatası gibi küçük sıkıntılar yaşanabilmekte bu sebebten bir süre bekleyip almakta yarar var.., 

 

TEST Asymmetric 5 vs Asymmetric 3 vs Premium Contact 6

 

erkanwrc bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
24 dakika önce, Kırcalı yazdı:

Aracımda yazlık olarak conti 5 vardı yaklaşk 35k yaptılar geçen yaz fazla kaydırmaya başlamışlardı.

Bir ay önce Michelin Primacy 4 aldım gayet konroflular puf puf gidiyor araba o derece memnunum :) 

Teknik ayrıntısını bilmem ama conti 5'ler bu kadar konforlu değildiler kesinlikle.

Çünkü Conti 'leriniz Sport Contact serisi yani performas serisi bir lastik idi., Aslında Sport Contact 5 'ler de konforlu lastiklerdir ama Sport Contact 5 'in  high performans tip lastik olduklarından dolayı Primacy 4 veya Premium Contact 6 gibi konfor odaklı yani (premium touring summer) kategorisinde bir lastik gibi yumuşak olmasını beklememek gerek..

Kırcalı bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles yani 116 bg bir araçta performans lastiği çokta gerekli olmasa gerek konfor yol tutuş fren vs aradıklarımız bunlar bu konularda alternatifler conti premium contak 6 ,primasy 4 ve good year asimetri 3 yada 5 midir yani ? peki öyleyse fiyat performans açısından sıralama nasıl olur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, arfkync yazdı:

@forzaGilles yani 116 bg bir araçta performans lastiği çokta gerekli olmasa gerek konfor yol tutuş fren vs aradıklarımız bunlar bu konularda alternatifler conti premium contak 6 ,primasy 4 ve good year asimetri 3 yada 5 midir yani ? peki öyleyse fiyat performans açısından sıralama nasıl olur?

kişiden kişiye değişir ben conti derim., başkası farklı bir pencereden bakar X marka diyebilir özetle kişiden kişiye değişir., bu arada Asmmetric serisi premium touring summer kategorisinde bir lastik değildir kendisi performans lastiğidir.. bizim gibi standart bir araca performas lastiği çok gerekli olduğunu düşünmüyorum., haa kullanıcı hızı sever aracın limitlerini zorlar o ayrı.. Performas lastiği iyi yol tutabilir ama bizim gibi standart kullanıcıların bunu fark etmesi zor., çoğumuz kalabalık kentlerde yaşıyoruz performans lastiği daha geç ısınır yani ideal çalışma sıcaklığına daha geç ulaşır., performans lastiğini ısıtmazsan soğuk bir bahar sabahında fren ihtiyacın olduğu vakit sıkıntı yaşanır.. Primacy 4 bence pahalı o fiyata değer mi bütçe meselesi tartışılır.. Benim "kriterlerime göre" premium touring summer kategorisinde en başarılı lastik Conti ama başkası için daha farklı kriterler olabilir..

arfkync bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kişiden kişiye değişir ben conti derim., başkası farklı bir pencereden bakar X marka diyebilir özetle kişiden kişiye değişir., bu arada Asmmetric serisi premium touring summer kategorisinde bir lastik değildir kendisi performans lastiğidir.. bizim gibi standart bir araca performas lastiği çok gerekli olduğunu düşünmüyorum., haa kullanıcı hızı sever aracın limitlerini zorlar o ayrı.. Performas lastiği iyi yol tutabilir ama bizim gibi standart kullanıcıların bunu fark etmesi zor., çoğumuz kalabalık kentlerde yaşıyoruz performans lastiği daha geç ısınır yani ideal çalışma sıcaklığına daha geç ulaşır., performans lastiğini ısıtmazsan soğuk bir bahar sabahında fren ihtiyacın olduğu vakit sıkıntı yaşanır.. Primacy 4 bence pahalı o fiyata değer mi bütçe meselesi tartışılır.. Benim "kriterlerime göre" premium touring summer kategorisinde en başarılı lastik Conti ama başkası için daha farklı kriterler olabilir..


Sizin aydınlatmaların neticesinde Y olan lastik hız endeksi yüzünden lastiğin geç ısınacağı olayı kafama yattı bende mesela csc5 91y var keşke dedim 91w olanı alsaydım , şimdi bu premium touring lastikler daha konforlu olur dediniz fakat ben cpc6 nın ‘w’ olanına internette rastlamadım yinede cpc6 91y lastiği csc5 91y den daha mı konforludur ?
Lastik testlerine baktığımda michelin primacy nin esamesi bile okunmuyor bir testte de çok fazla yüzme efekti olduğu için beğenilmemiş


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
[mention=167]erkanwrc[/mention] yani hocam sizin kullandığınız lastik nedir? Önereceğiniz nedir? Veya bir lastik kaç senede değişmelidir.brigtoneden contiye geçince oh be dermiyiz yoksa ehh mi deriz[emoji3]


Bende michelin energy sever vardı 16” resmen arabadan soğuttu tamam konforlu ama yol tutmuyor , patinajdan gidemiyorsunuz ama fren olarak iyiydi sonra 17” le takas yaptıp onda da pirelli p7 vardı sertti kalkışlarda patinaj ve frende çabuk abs devreye giriyordu sonra continental conti sport 5 91y aldım birgün evden çıkar çıkmaz soğuk lastikle ufak bir kaza yaptım lastiklerde 4 yıllık oldu serleşmeye başladı o yüzden sportifliği bir tık az olan şehir içine uygun bir lastik arayışına girdim bridgestone kullanmadım ama o kadar olumsuz yorum varki herhalde kullanmam [emoji4] bence 4 senede değişmeli ve bridgestone dan sonra eh be dersiniz oh be demek için 16” jant ve michelin lazım [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kişiden kişiye değişir ben conti derim., başkası farklı bir pencereden bakar X marka diyebilir özetle kişiden kişiye değişir., bu arada Asmmetric serisi premium touring summer kategorisinde bir lastik değildir kendisi performans lastiğidir.. bizim gibi standart bir araca performas lastiği çok gerekli olduğunu düşünmüyorum., haa kullanıcı hızı sever aracın limitlerini zorlar o ayrı.. Performas lastiği iyi yol tutabilir ama bizim gibi standart kullanıcıların bunu fark etmesi zor., çoğumuz kalabalık kentlerde yaşıyoruz performans lastiği daha geç ısınır yani ideal çalışma sıcaklığına daha geç ulaşır., performans lastiğini ısıtmazsan soğuk bir bahar sabahında fren ihtiyacın olduğu vakit sıkıntı yaşanır.. Primacy 4 bence pahalı o fiyata değer mi bütçe meselesi tartışılır.. Benim "kriterlerime göre" premium touring summer kategorisinde en başarılı lastik Conti ama başkası için daha farklı kriterler olabilir..


Maşallah hocam uluslararası bilgi topluyorsun [emoji4]

8b42c6db871948070ae1077f9b839e45.jpg


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, erkanwrc yazdı:

 


Maşallah hocam uluslararası bilgi topluyorsun [emoji4]

8b42c6db871948070ae1077f9b839e45.jpg


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yakalandık mı :D bilgilerimi pekiştirmek için yazmıştım., sonuçta el elden üstündür..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de Golf 7 için konforlu, yumuşak, fren mesafesi düşük, yakıt tüketimine etkisi iyi yönde bir lastik arıyordum. Michelin kampanyasından faydalanıp geçen gün michelin primacy 4 225/45 r17 94w xl aldım tanesi 493TL'ye geldi. Daha yumuşak olduğundan xl olmayan standart 91W alacaktım ama etiket üstündeki değerleri (yakıt ve desibel) daha iyi olduğu için gaza gelip 94W seçtim inşaAllah pişman olmam.

image.png.276262bbb8c94be83290088e294bd1db.png

 

Seçenek olarak siz de primacy 4'ün 91w olanını inceleyebilirsiniz.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Yakalandık mı [emoji3] bilgilerimi pekiştirmek için yazmıştım., sonuçta el elden üstündür..


Biraz öyle oldu [emoji3] yurtdışından bilgi toplamak iyidir bizde malesef kafalar sabit çoğu yerde objektif değerlendirme yapılmıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün son karar olarak michelin pilot sport4 94 y Xl olan modeli almak. Nasip oldu.tek kelime ile bu kadar fark edeceğini bilseydim ilk gün bayiden çıkınca gider değiştirirdim.resmen eziyet çektirmişiz kendimize,kampanyalı olduğu için mevcut da 94 y XL vardı bende fazla düşünmedim 91 y istiyordum ama, brigstonelerin beni en az bir yıl daha atacağını düşünürken diş derinlikler 3.1 seviyelerine inmişti bile hatta önler çok daha vahim durumdaydı. 30 bin km tabi ön arka değişimi yapmamamında etkisi var. Uzun lafın kısası continentalin nasıl olduğunu belki bilemeyeceğim ama michelin ne harika olduğunu bir kez daha anlamış oldum

nQ1jza.jpg

lqn3Jp.jpg

26GnLO.jpg

EmvrGD.jpg

 

DYnBzy.jpg 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, arfkync yazdı:

Bugün son karar olarak michelin pilot sport4 94 y Xl olan modeli almak. Nasip oldu.tek kelime ile bu kadar fark edeceğini bilseydim ilk gün bayiden çıkınca gider değiştirirdim.resmen eziyet çektirmişiz kendimize,kampanyalı olduğu için mevcut da 94 y XL vardı bende fazla düşünmedim 91 y istiyordum ama, brigstonelerin beni en az bir yıl daha atacağını düşünürken diş derinlikler 3.1 seviyelerine inmişti bile hatta önler çok daha vahim durumdaydı. 30 bin km tabi ön arka değişimi yapmamamında etkisi var. Uzun lafın kısası continentalin nasıl olduğunu belki bilemeyeceğim ama michelin ne harika olduğunu bir kez daha anlamış oldum

nQ1jza.jpg

lqn3Jp.jpg

26GnLO.jpg

EmvrGD.jpg

 

DYnBzy.jpg 

Surus konforu nasil degisti ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Golf835 şöyle izah edeyim bundan önce geçtiğim çukurlar tırtırlar tümsekler yamalar eskisi kadar hissedilir değil direksiyon bile yumşadı.özellikle direksiyonu tam kırıp bir çukur ve tümsekten geçerken baya baya farkettiriyor yol tutuş;bir kaç kez denedim esp ye  bile gerek duymuyor. ki benim araçta orjinal spor süpspansiyon ve spor yay var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, arfkync yazdı:

@Golf835 şöyle izah edeyim bundan önce geçtiğim çukurlar tırtırlar tümsekler yamalar eskisi kadar hissedilir değil direksiyon bile yumşadı.özellikle direksiyonu tam kırıp bir çukur ve tümsekten geçerken baya baya farkettiriyor yol tutuş;bir kaç kez denedim esp ye  bile gerek duymuyor. ki benim araçta orjinal spor süpspansiyon ve spor yay var.

35 psi mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...