17' Jant Sonrası Artan Yakıt Tüketimi


aknskn

Üye
Katılım
15 Eki 2018
Mesajlar
57
Tepkime puanı
13
İsim
Akın
Geçen gün Golf 6 'ya 17 jant ve 225/45/17 GoodYear Eagle Sport lastik aldım. Daha önce de 205/55/16 'da kar lastiği takılıydı.

2-3 gündür dikkat ettim de yakıt tüketimim ortalama 0.5 arttı. Önceden şehir içinde 5.5, şehir dışında da 4.9'la gezerken şu anda şehir içinde 5.9-6, şehir dışında da 5.4-5.5'le geziyorum. 0.5'lik artış normal mi acaba?

Bu arada önceki jantlarım da şuanki jantlarımda replika.

 
Lastiklerin  tabanındaki 205 mm den 225 mm ye geçiş %10 LUK bir fark . Buradan %10 luk bir fazladan yerle temas /sürtünme dolayısıyla %10 luk bir yakıt artışı bekleyebiliriz. 

Ort. Tüketim 5,5 dan 6 ya çıkışda %10 luk bi artış demek

Veriler birbirini doğruluyor

 
Açıkçası bu kadar beklemiyordum. Teşekkürler.

 
Risklerin farkındayım fakat yapacak bir şey yoktu. İmkan meselesi biraz da. İç karartmanıza gerek yok diye düşünüyorum.

 
Risklerin farkındayım fakat yapacak bir şey yoktu. İmkan meselesi biraz da. İç karartmanıza gerek yok diye düşünüyorum.
Kışlık ve yazlık replika jantlarınızı satıp., 1 takım 16 ebatta orjinal jant ile hem kış hem yazlık lastik kullanın elbette görsellik insanı cezbediyor/cezbeder ama inanın hiç bişey güvenlikten ve sizden önemli olacağını düşünmüyorum..

 
@forzaGilles Aslında böyle bir şey yapılabilirdi. Ama sanırım 16 replika jantı satıp 16 orjinal jant almazdım. 2-3 aydır 2. el 17 jant koşturdum, forumdan da bir kaç kişiyle görüştüm fakat denk gelmedi. Ben de artık yaz için lastik alacağımdan böyle bir hamle yaptım. Dediğim gibi risklerin farkındayım, daha fazla dikkat ediyorum çukurlarda vs.

 

Maalesef  bende sürtünme artar demiştim

Fsürtünme=K*mg formülünde sürtünmeye maruz kalan cisimin yüzey alanını ilgilendiren bir parametre yok.

Buradan lastiğin taban genişliği arttıkça f sürtünme artar diyemiyoruz

Yuvarlanan cisimler için eylemsizlik momenti diye bir şey var. 

Yuvarlanan cismin (lastiğin) 

Ağırlığı artarsa (16 janttan daha ağır olan 17 janta geçilirse) 

Eylemsizlik momenti artar. Yani lastiği 1 tur çevirmek için gaza bir miktar + basmak gerekir.

Lastiğin çapı (büyüklüğü) artarsa (16 janttan yine 17 janta geçiş) 

Yine eylemsizlik momenti artar ve lastiği bir tur döndürmek için yine gaz pedalına + güç uygulamak gerekir 

Bunların hepsi +yakıt demek

Gelelim yine lastiğin taban genişliğine!

Geniş tabanlı bir lastiğin eylemsizlik momenti dar tabanlıya göre daha fazladır 

Bunu şöyle açıklamak daha iyi olur

Eşit kütleli 

Demir bir küre ve demir bir silindir 

Eğik düzlemin tepesinden serbest bırakıldığında ! 

İki cisimden küre top daha önce aşağıya varır. (yuvarlanma direnci düşüktür/eylemsizlik momenti silindire göre daha düşüktür/ yuvarlanma isteği yüksektir)

Sadece Benim görüşümdür. 

Buradanda Quantum fiziğine atlayacak ne eğitimim var ne de bilgim!!!

 

Geri
Üst Alt