17' Jant Sonrası Artan Yakıt Tüketimi


TORK.

Minik bir kabin bagaji tekeri ile at arabasi tekerini dusunmek yeterli. Hangisini dondurmek daha kolay :D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
16 ve 17 jant arasındaki yakıt artışı bence o kadar abartılacak bir durum değil. Yüzde 10 yada 5 çok önemli değil bu tarz fiziksel ve matematiksel hesaplamalar. Ayrıca Sunuda ifade etmeliyim ki Kullanım alışkanlıkları yeri gelir bu farkı 4 e katlayabilir. Una bir çok etmen dahil olur. Özellikle Iklim koşulları gidilen yol, trafik ve aracın yükü vs... Yani çok değişken bir durum ortada iken bu gibi hesaplamalar inanları yanılgıya düşürebilirim. Herkese Iyi Forumlar dilerim.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Replika jantlar oem jantlara göre daha ağır olduğunu biliyorum ama emin değilim bu yüzdende olabilir

 
Formül ile olayı inceleyecek olursak;

Fsürtünme=μ x cismin ağırlığı

μ = sürtünme katsayısı (her cisim için farklıdır) 

Formülden de anlaşıldığı üzere yüzey alanıyla bir bağlantısı yoktur :)  

Yakıttaki değişimin olası nedenleri:

* Yuvarlanma direnci yüksek bir lastik tercih etmiş olabilirsiniz, 

      ** Kauçuğun kimyasal yapısı+lastiğin desten tasarımındaki değişimler olarak düşünebilirsiniz. 

           225/45/17 için   Goodyear Efficientgrip Performance (yakıt değeri C sınıfı) vs Eagle Asymmetric 3 (yakıt değeri E sınfı) ele alırsak yuvarlanma dirençlerinin etkisini de kabaca anlayabilirsiniz. 

      ** Yuvarlanma direncinin etkisi lastiğin temas eden yüzeyiyle de orantılı olarak da etki gösterir. Bu nedenle bir lastik modelinde ölçüler değiştiğinde etiket değerleri de değişir, her ölçüde aynı performansı bekleyemezsiniz. Lastik tercihi yaparken bunu da göz önüne almalısınız. 

* Geçtiğiniz jant bir önceki janta göre daha ağır olabilir,

      ** Araç ağırlığını arttırdığı için değil, aracın tepkilerinin ve yol hissiyatının tırtlaşması sonucu gaza fazla basıyor olabilirsiniz. 

Ezcümle toparlarsak, 

Yakıt artışı, jant ağırlığınıza, seçtiğiniz lastiğin yuvarlanma direncine, taban genişliğinize (temas eden yüzey alanına yani buna diş yapısı lastik basıncı da dahil edilebilir)  bağlı olarak ortaya çıkmaktadır diyebiliriz. 

Not: Aracınızın jantını değiştirdiğinizde uygun olmayan ölçüde lastik tercih ederseniz aracınızın teker dönüş çaplarını (tur sayısını) değiştirmiş olursunuz. Bu da sizin takometrenizin doğru çalışmamasına dolayısıyla da daha fazla gaz ile oynamanıza neden olacaktır :) Örn: 205/55/16 lastik ve 16" janttan     17" dijona geçtiniz ve 225/55/17 tercih ederseniz, lastiğin dış çapı bundan etkilenecektir olması gerekenden (45 yanak) daha büyük kalacaktır.  Bu konjonktürde yanak genişliği tercih hatası ile saçma sapan değerler elde etmiş olunacaktır.  Bu örneği genel bilgi amaçlı verdim. Mevcut durumun bu örnek ile bağlantısı yoktur. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt