Jump to content
arfkync

İlk marş

Recommended Posts

Araç a3 27000 km de 1.6 tdi stronik son bir kaç gündür ilk çalıştırmada bazende gün için de zor çalışmaya başladı..neden olur acaba sebepleri nedir çok soğuk havalarda yapsa normal derdim ama 10-15 derecede bile yapıyor bazen ki istanbulda çok soğuk olmuyor genelde kapalı garajda duruyor?? 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2017 model hocam 2. Bakıma daha girmedi garantisi temmuz da bitcek?? 2 yıl olmadan akü bitermiymiş??Kullanılan aküler çokta iyi değil diye duymuştum.ama eskiden varta kullanılıyordu şimdi molly diye bir marka

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam ben geç çalışma göremedim yada anlayamadım videodan yalnız çok yakın bir akrabamın 2017 7.5 tdı dsg si 1.5 yılda aküsü garantiden değişti.Bazı akülerde sorun olabiliyor servise göstermenizde fayda var.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geç alıyor hocam ayrıca titreme yapıyor hem çalıştırırken hem stop ederken..bakalım sercise gösterdim bir anormallik var müsait zamanda geririn inceleyelim dedi.2012 golf vardı bende 5 sene kullandım 70 binde sattım akü sorunu yaşamadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yüzde yüz akü arıza ışıkları söndükten sonra marş yapıyorsunuz çalıştıktan sonra tekrar ışıklar yanıp sönüyor. Aynı durumu 2 ay önce yaşadım ve aküm değişti. Yalnız servise varta takması konusunda ısrarcı olun ben yok demelerine rağmen kabul etmedim varta istiyorum dedim getirtip varta taktılar

Mmt0634 ve arfkync bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorununuz akü büyük olasılık. 34 binde 2017 29 ağustos çıkışlı aracımın aküsü garantiden ısrarlarım sonucu değişti. Sebang diye garip bir marka akü ile gelmişti varta takılınca araba her anlamda kendine geldi diyebilirim. Evet 18 ayda benimde akü tam bıtmese de uyarı vermese de start stobun devreye gırışlerındekı gecıkmeden anlamıstım bır sefer şarj ettıler 1000 km yol yaptım sonrasında 15 gün içinde yine normalde devreye girmesi gereken start stop gecikmeli devreye girmeye başlayınca servise;
"Cep telefonu mu bu araç 15 günde şarja mı getirmemiz gerekecek" deyince değiştirdiler ve tüm sorunlar son buldu.

arfkync bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akü işi biraz şans birazda kullanımla alakalı. Şimdiye kadar kullandığım 2 golfümde 3 senede akü bitti. Şanslısınız hocam 2 sene içinde akü sıkıntı olursa garantiden bedelsiz olarak 3. Sene olursa işçilik adı altında 250tl civarına ücret alarak değiştiriyorlar. Aynı aracı olup 5 senedir aküsü değişmeyen arkadaşımda var. Yalnız şuanki durumunuz sizi yolda bırakabilir marş yapmadan uzun süre teyp ve ışıkları açmayın yoksa kontağı çevirdiğinizde hiç tepki alamayabilirsiniz ben yaşadım ordan biliyorum:) Serviste varta konusunda ısrarcı olun artık arabalar üreticiden varta olarak gelmiyor moll veya vw logolu yeni akü takacağız diyecekler kabul etmeyin ben etmedim aşağıdaki fotoğrafta aynı gün üzerinde hem volkswagen yazılı hemde varta akü taktılar.

57516135-75D6-423D-A54E-267EFC548FE1.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla hocam bu bizim vw gurubundan belkide 10.aracımız bir çoğuda sıfır alındı lakin hiç biri 3-4 den az kullanılmadı ve hiçbirinde akü sorunu yaşamadım.hatta akü ne zaman biter sorusunun cevabıda yok bende :) ama hatırladığım tek şey hepside varta idi..şimdi baktım moll diye 70 lik bir akü var üstünde hayal kırıklığına uğradım bellki yine maliyet kaygıları devreye girmiş bakalım pazartesi erele götürecem biraz daha ilgililer.doğuş oto kartaldan nefret ettim oraya gidersem bu kez fena olacak hakkımızda hayırlısı siz nerede değiştirdiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, arfkync yazdı:

Araç a3 27000 km de 1.6 tdi stronik son bir kaç gündür ilk çalıştırmada bazende gün için de zor çalışmaya başladı..neden olur acaba sebepleri nedir çok soğuk havalarda yapsa normal derdim ama 10-15 derecede bile yapıyor bazen ki istanbulda çok soğuk olmuyor genelde kapalı garajda duruyor?? 

 

Akülerin en büyük düşmanı start-stop özelliğidir., her ne kadar yeni nesil aküler start-stop uyumlu üretilse de yine de akünün ömründen çok çalıyorlar., çok mecbur kalmadıkça veya uzun süre bekleyişler hariç start-stop özelliğini kullanmayınız., 

Aslında dizel motorlar ilk çalışmada hep titreşimli çalışır bu gayet normal bir durum ama sizin araçta çalışma sonrası bazı uyarı lambaları tekrar yanıp sönüyor., normalde bu olmaması gerek.. Bir de soğul havalarda kızdırma bujisinin lambası söndüğünde fazla beklemeyin hemen marşa basın yoksa ateşleme için ısıtılan yakıt çabucak soğumaya başlıyor.. 

@Adv_Dbl @karakuyu32 makyajlı kasasının olumsuz yönlerinden birisi de bu., bende bazı araçlarda saçma sapan ismini ilk defa duyduğum Sebang marka kore malı akü taktıklarına şahit oldum., 

Makyasız kasa için konuşursak; Varta akü sadece TDI araçlarda geliyordu., Dizel motor ilk çalışma anında daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar., Ama o zamanlar Sebang marka garip markada takmıyorlardı., TSI ‘larda Moll, Exide gibi alman malı aküler kullanılıyordu., 

İş sadece Varta akü takmak ile de bitmiyor o akü değişecekse ve yeni akünün amper değerleri farklı ise yeni akünün aracın beynine tanıtılması (kodlanması) şart., Yok kodlanmaz ise araç yeni aküyü eski akünün değerlerine göre tanır., Yani aküyü efektif olarak kullanamaz., Ayrıca atıyorum aracın orjinal aküsü 60amper dir yeni takılan varta akü 65 amper olur sıkıntı olmaz ama 70amper olursa aracın şarj dinamosu 70amperlik bir aküyü şarj edecek kadar güc üretebilecek bir dinamo ile donatılmamış olduğundan aküyü sağlıklı şarj edemeyebilir., Yine örnek veriyorum aracın üzerindeki orjinal aküsü 60amperdir gidip 70amper akü takılır hadi diyelim şarj dinamosu yüksek kapasiteli aküyü şarj etmeye yetecek kadar güçlü olsun ama yeni takılan 70amperlik akü araca kodlanmaz ise araç o aküyü sanki hiç değişmemiş gibi eski 60amper’lik akü gibi gördüğünden yüksek amperli akünün nimetlerinden yararlanılamaz., Çünkü kodlama yapılmadığın için araç zanneder ki hala 60’lık akü takılı ve şarjı 60’lık akü varmış gibi davranarak şarj konutu verecektir., Yeni nesil araçlar hep sıkıntı akü değiştirken bile belli kaidelere uymak gerekiyor.. Bi ara bu mevzuyu servise sorduğumda kodlama yapmaya gerek yok çünkü eski akü ile bire-bir aynı marka ve aynı değerde akü takıyoruz dediler., ama sizdeki gibi senaryoda kodlama şart., Aslında aynı marka ve aynı amper değerli akü de bile kodlamaya yapmak lazım da neyse diyip o tolere edilebilir ama bu senaryoda kodlama yapılmazsa Varta takmanın hiç bir espisiri kalmaz., Kodlama denilen şey en fazla 2-3dk.’lık iş ama biz insan olarak tembeliz üşengeçlik işlemiş kavga dövüş te olsa yeni akünün kodlamasını yaptırın., Dikkat ederseniz resmini paylaştığınız akünüzün üzerinde BEM Code diye bir etiket mevcut buradaki kodlar araca bilgisayar yardımıyla girilmesi gerekiyor., 

Bu niye bu kadar önemli detaylı şekilde videoda anlatılıyor; 

 

arfkync ve Adv_Dbl bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağolasın hocam baya zahmet edip bilgilendirdin bizi.ama inanmazsın araca ilk binince yaptığım şey start stopu kapatmak.ve kullanım değerlerine çok dikkat ederim.o yüzden hiç akü sorunu yaşamadım diğer araçlarımda. Bakalım bütün emareler aküyü gösteriyor ama servis ne dicek değişecek mi şarj edip yollayacak mı :) kodlama mevzusuda baya mantıklı özellikle belirtmek gerekiyor demek ki.ama 1,5 senede biten bir akü benim gözümde hiç değeri yoktur şuan en dandik bataryayı bile kullansan cihaz farketmiyor 3-5 sene ömrü olur..çok ayıp aküdense baya çıngar çıkartacağım gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

start stop 'u yoğun kullanan araçlarda akü sorunu olduğunu duymuştum.  (ne kadar doğrudur bilemem...)

Arkadaşın polo 1 yılını doldurmadı. Aküsü geçen ay serviste değişti !    O da ilk marşta ara ara çalışmıyor demişti.  Bilginize.

arfkync bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi bütün ihtimallerin ortak buluşma noktası akü arızası olarak gözüküyor..garanti kapsamından değişir muhtmelen.. ama.şimdi kafama takılan başka bir soru oldu.ender elektronikte orjinal olarak..arka dinamik led stoplar,audi ses sistemi bagajda wofer,ayrıca hız sabitleme sistemi taktırmıştım ve tabi gizli özellikleri açtırdık.faturası bile duruyor.şimdi bunlar garantiyi etkiler mi sorun Çıkarmasınlar sonra bize..sonuçta elektronik aksam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bendede sebang (dandik olduğu aşikar marka o akü var.)

Bunun ömrünü uzatmak anlamında

-dur kalk trafikte asla start-stopu aktif bırakmam . Vitesin ordan hemen kapatırım. 5 metre ilerle dur. 5 metre ilerle dur !! Mehter takımı tarzı bu start stoplu trafik ilerleyişi Akünün ömründen yiyiyor isterse VARTA olsun . Bu kesin.

Bu start stopun normalde rutin trafik lambalarındaki dur kalklar için icat edildiği  kanısındayım. Bunda da 40 saniye ve altı yanan kırmızı ışıklarda yine start stopu devre dışı bırakırım . 60-80-100 saniyelik trafik lambalarında start stop caizdir helaldir..

Ne kadar ekonomi yaptığı ölçülemeyen /kağıt üzerine dökülmemiş bu start stop hikayesi ile ömrü bariz kısalan aküler için servislerin garanti bitiminden sonra 1400-1500 lira aldığı düşünülürse, bu işin fayda oranı tartışmaya açık

Akü ömrü için otomatik katlanan ayna özelliğini bile kullanmıyorum. Araçtan her inince binince açılıp kapanarak aküden elektrik çeken bu mekanik özellik bile aküyü yorar bence. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben aracımı çalıştırırım ve ilk iş olarak start-stop'u kapatırım...

Durduğumda altımdaki arabanın stop edip beklemeye geçmesi canımı sıkıyor. Mantığını anlamış değilim :) O kadar kısa zamanda yakıta ne kadar faydası olacak ki ?
Onun yerine sisleri, gündüzleri kapatın kârınız çok daha fazla olur. Tahminimce; neredeyse düşük seviye klima kadar yakıtı yiyor sisler :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı sorun benim 2017 TDI Golfümde de mevcut onun haricinde araç kontak kapalı haldeyken teyp ışıkları anlık yanıp sönüyor en az 5-6 defa denk geldik.Haftaya 30.000 bakımı için servise gittiğimde dile getireceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anladım da hocam şu soruma yanıt alamadım ender elektronikten yaptırdığımız işler led stop, audi ses sistemi, hız sabitleyici gibi orjinal işlemler garantiden akünün değişmesini olumsuz yönde etkiler mi??servis sorun çıkartır mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, arfkync yazdı:

Anladım da hocam şu soruma yanıt alamadım ender elektronikten yaptırdığımız işler led stop, audi ses sistemi, hız sabitleyici gibi orjinal işlemler garantiden akünün değişmesini olumsuz yönde etkiler mi??servis sorun çıkartır mı?

Yaptırdığınız tüm işlemler orjinal yedek parça kullanılarak yapılmş neden garantiyi bozsun., orjinal olduktan sonra sıkıntı olmaz., bir ihtimal gizli özelliklerden kıllık yapabilirler onuda gidin eski haline getirtin 5dk.’lık iş..

arfkync bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@arfkync Aracı aldığınız tam tarih nedir..? Bir de ruhsatta yazan “ilk muhayene geçerlilik” tarihine bakıp söylermisiniz.? İlk muhayene geçerlilik tarihinden 3 yıl öncesi aracın üretim tarihidir.,

Sormamın sebebi bazı araçlar bayinin stoğunda satılmadan 4-5 ay hatta 6-7 ay beklediği oluyor., Böyle olunca da 6-7 ay hiç çalışmadan bekleme sahasında bekleyen araçta akü zarar görüyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×