Rölanti yüksekliği


Umit_Akkaya

Katılımcı Üye
 
Katılım
24 Haz 2016
Mesajlar
740
Tepkime puanı
372
Konum
Denizli
İsim
Umut-mk7
Arkadaslar aracımda ilk çalıştırmada rölanti 1200rpm çalışıyor bu ilk çalışmada normal ben rölanti nin düşünceye kadar bekleyip öyle hareket ediyorum genelde her çalıştırma ve stop etmeden önce en az 15 saniye bekliyorum. 1 haftadır 4-5kez karşılaştığım bir sorunum var arabayı calistiriyorum rölanti düşene kadar (650-700 prm) bekleyip hareket ediyorum 10dk sürüş sonrası beklemede rölanti 1000prm çıkmış oluyor stop edip tekrar çalıştırdığım zaman sorun kalmıyor devir saatinde dalgalanma falan yok sürekli yapmıyor arada oluyor sizce sıkıntı nedir?

Aracım 2015 model 1.4 tsi 50bin km de periyodik bakım 1ay önce yapildi

IMG_20181023_130630.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaslar aracımda ilk çalıştırmada rölanti 1200rpm çalışıyor bu ilk çalışmada normal ben rölanti nin düşünceye kadar bekleyip öyle hareket ediyorum genelde her çalıştırma ve stop etmeden önce en az 15 saniye bekliyorum. 1 haftadır 4-5kez karşılaştığım bir sorunum var arabayı calistiriyorum rölanti düşene kadar (650-700 prm) bekleyip hareket ediyorum 10dk sürüş sonrası beklemede rölanti 1000prm çıkmış oluyor stop edip tekrar çalıştırdığım zaman sorun kalmıyor devir saatinde dalgalanma falan yok sürekli yapmıyor arada oluyor sizce sıkıntı nedir?

Aracım 2015 model 1.4 tsi 50bin km de periyodik bakım 1ay önce yapildi

Ekli dosyayı görüntüle 17407
Bu anlattığınız esnada klima açıksa ve o an klimanın daha fazla güce ihtiyacı var ise devir saatini 1.000 rpm yükselttiği oluyor.

 
Aynı durum bende de oluyor problem midir bilmiyorum.Aracı hergün  ilk çalıştırmamda devir 1200 ile başlıyor hareket etmeden 20 Sn gibi bir süre bekleyince kendiliğinden 1000 in altına yani normal seviyeye düşüyor.Gün içerisinde sonraki çalıştırmalarım da bu durumla karşılaşmıyorum.Ayrıca bu şekilde devir yüksekken hemen hareket verirsem turbodan geldiğini düşündüğüm farklı bir ses çıkarıyor araç.Sanki tok sesli bir üfleme gibi. Bu yüzden herzaman bekliyorum. Bu arada aracım 1.4 tsi ve turbo garantiden 2016 da değişti hızlanırken ıslık sesi çıkardığı için.

 
Aynı durum bende de oluyor problem midir bilmiyorum.Aracı hergün  ilk çalıştırmamda devir 1200 ile başlıyor hareket etmeden 20 Sn gibi bir süre bekleyince kendiliğinden 1000 in altına yani normal seviyeye düşüyor.Gün içerisinde sonraki çalıştırmalarım da bu durumla karşılaşmıyorum.Ayrıca bu şekilde devir yüksekken hemen hareket verirsem turbodan geldiğini düşündüğüm farklı bir ses çıkarıyor araç.Sanki tok sesli bir üfleme gibi. Bu yüzden herzaman bekliyorum. Bu arada aracım 1.4 tsi ve turbo garantiden 2016 da değişti hızlanırken ıslık sesi çıkardığı için.
Turbo kaç devir bandında ses çıkarıyordu hangi viteslerde ? 

 
@Ümit Akkaya otomatik jikle benzinli araçlarda görülen bir durum aracınızda elektronik enjeksiyon var devir saatinde titreme olursa sıkıntı var demektir

 
Bu anlattığınız esnada klima açıksa ve o an klimanın daha fazla güce ihtiyacı var ise devir saatini 1.000 rpm yükselttiği oluyor.
Yok hocam klima kapalıyken yapiyor.

Dediginiz gibi sanki klima acikmis gibi bir durum var

 
@Ümit Akkaya otomatik jikle benzinli araçlarda görülen bir durum aracınızda elektronik enjeksiyon var devir saatinde titreme olursa sıkıntı var demektir
Devirde sıkıntı yok hocam gayet stabil ama dediğim gibi 650-700rpm olması gerekiyor ama 1000 rpm calisiyor 

 
Aynı durum bende de oluyor problem midir bilmiyorum.Aracı hergün  ilk çalıştırmamda devir 1200 ile başlıyor hareket etmeden 20 Sn gibi bir süre bekleyince kendiliğinden 1000 in altına yani normal seviyeye düşüyor.Gün içerisinde sonraki çalıştırmalarım da bu durumla karşılaşmıyorum.Ayrıca bu şekilde devir yüksekken hemen hareket verirsem turbodan geldiğini düşündüğüm farklı bir ses çıkarıyor araç.Sanki tok sesli bir üfleme gibi. Bu yüzden herzaman bekliyorum. Bu arada aracım 1.4 tsi ve turbo garantiden 2016 da değişti hızlanırken ıslık sesi çıkardığı için.
Evet ilk çalıştırmada normal düşmesi için beklemek gerekiyor motor sağlığı için. Bu gün içinde uzun süre çalışmadığı zamanda yapabiliyor zaman zaman

 
@Ümit Akkaya

klima ile ilişkili bir durum gibi ?

bendede motor sıcak (sabah ilk çalıştırma değil yani!)

öğlen vakti bi yere giderken ışıklarda bir bakıyorum devir 1000 !! 

puhhh diyorum yüce dfp daha 3 gün önce devredeydi nasıl bu kadar çabuk tekrar aktif oldu ?

sonra manzarayı keşfettim 1. kademede çalışan klimayı kapattım bi sonraki ışıklarda devir normale döndü . %99 klima kaynaklı devir tansiyon dalgalanmaları diyebiliriz sanki...

 
@huseyinkaraduman  devire çok dikkat etmedim zaten yüksek devirli kullanıp arabayı bağırtmayı sevmem  ama 2. Vites sonrası kesintisiz gaz vererek hızlanmalarımda rahat bir şekilde turbodan gelen ıslık sesini duyabiliyordum.

 
Arkadaşlar bisey fark ettim sorun oldugu zaman yani araç normalde 700rpm çalışması gerekirken 1000 rpm çalışırken start stop ekranında 

Aracın çalışması gerekiyor

Enerji ihtiyacı yuksek 

Uyarılarını var ama start stop devreye giriyor 

Akü mu öldü diye düşündüm ama akü %80 çıkıyor 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar bisey fark ettim sorun oldugu zaman yani araç normalde 700rpm çalışması gerekirken 1000 rpm çalışırken start stop ekranında 

Aracın çalışması gerekiyor

Enerji ihtiyacı yuksek 

Uyarılarını var ama start stop devreye giriyor 

Akü mu öldü diye düşündüm ama akü %80 çıkıyor 
Sürekli Kısa mesafelerde kullanılınca bende de oluyor. 15 km lik mesafelere gittiğimde görülmüyor. Bazen çok uzun süreli bekleyişlerde farlar teyp vs açıksa start stop kendi kendine devreden çıkıp aracı çalıştırıyor. Sorun değil aslında sistem çok akıllıca planlanmış. Aküyü ölcünce yüzde 80 çıkıyor. Yüzde 70 nadiren denk geldim

 

Arkadaslar aracımda ilk çalıştırmada rölanti 1200rpm çalışıyor bu ilk çalışmada normal ben rölanti nin düşünceye kadar bekleyip öyle hareket ediyorum genelde her çalıştırma ve stop etmeden önce en az 15 saniye bekliyorum. 1 haftadır 4-5kez karşılaştığım bir sorunum var arabayı calistiriyorum rölanti düşene kadar (650-700 prm) bekleyip hareket ediyorum 10dk sürüş sonrası beklemede rölanti 1000prm çıkmış oluyor stop edip tekrar çalıştırdığım zaman sorun kalmıyor devir saatinde dalgalanma falan yok sürekli yapmıyor arada oluyor sizce sıkıntı nedir?

Aracım 2015 model 1.4 tsi 50bin km de periyodik bakım 1ay önce yapildi

Ekli dosyayı görüntüle 17407
Merhaba, sorunu çözümü hakkında bilgi sahibi olabildinizmi. Aynı sorun bendede var. Fakat çözüme kavuşturamadım. 

 

Geri
Üst Alt