Yakıt Tüketimi


1.0tsi manuel uzun süreli tüketim değeri max.6.3 litre şehirler arası 100-110 sabit max.4.2 litre şehir içi max.7.4 litre şuan 16.500km de bir depo ile şehir içi 780lm daha önce 1.2 tsi kullanıyordum aşağı yukarı 0.5 litre fark ediyor. 1.2tsi golf kullandım 4 yıl vergisi yakıtı gidişi çok iyiydi. Dizele paramız yetmiyor. yetse de avantajı yok malesef o yüzden küçük hacimli benzinli motorlar mükemmel diyebilirim. şu anki aracım 16bin km de. vergisi 510tl yıllık vergi 2019model olmasından dolayı 1020tl dir. 2019 model  1.6tdi gofl aracın yıllık vergisi 1800tl arada 780tl fark var. sadece vergi avantajını kullanırsak eğer 780tl lik benzin alırım arabaya ayrıca boş dizel alacağınıza full benzinli araç alırsınız.

 

@tuncer_2632 hocam ama bir turbo benzinli aracı tapagaz kullan, bir de dizeli tapagaz kullan. sonra tüketim farkını gör. ayrıca mazotu benzine göre çok daha ucuza alabilirsin. bende şu anda yazılımlı 308 eHDi var, sürekli ucuz mazot alıyorum, hiç bir zararını görmedim. yazılımcı tanıdık dostum da kendi vag aracında ucuz mazot kullanıyor. 1.0 TSi hiç bir zaman 1.6 TDi ın verdiği keyfi veremez. Turbo modifikasyonu ile 200 hp dizel misssler gibi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@vsoner Hocam tapa gaz basacak olsam gider cirocco alır yazılım egzos ile 200HP yapardım. emin ol o kullandığın aracın üstünden geçerdi.

Açık konuşmak gerekirse 150 bin tl verilip alınan arabaya ucuz mazot koyulmaz. Burada ucuz mazotu övmeniz gerçekten çok ilginç.

Ayrıca arkadaşınıza söyleyin yazılım işini bıraksın. Yazılım yapıp birde ucuz mazotu öneriyorsa vay yazılım attıranların haline. Ülkemizde zaten düşük oktan sıkıntısı varken ucuz mazot alıp aracın ciğerlerini doldurmak ilerde kansere yol açacaktır. Birde dizel araçların dahada başına bela bir durum bu. çünkü dizel araçların partikül filtresi tıkanması gibi bir sorun var.

Ben burada dizel araçları kötülemiyorum. Öyle bir algı oluşturmuşsun kendinde. Ben yıllardır benzinli kullanıyorum tapa gazda bastım egzosta yaptım. benzinin keyfi başkadır. ama siz dizelin tadı başka demişsiniz. dizel araba güldür güldür çalışıyor nasıl keyif alıyorsun o da ayrı bir konu. :)  

ben dizel golf yerine 1.0tsi cam tavanlı keyles go lu golfe biniyorum. bak bunun da tadı başka :)  

 
benzin ucuz olsa tabiki kimse dizelin yüzüne bakmaz. 2 yıl öncesine kadar modifiyeli stage 1 Polo GTi kullanıyordum. sanırım senin alacağın cirocconun ben üstünden geçerdim.

her ucuz mazotu kötü mazot olarak düşünmeyin. burada önemli olan istasyonun tanklarının temizliğidir. istasyon kötü olduktan sonra istersen shell'den istersen opet'ten al, aracın yine yolda kalır. ucuz mazottan korkmayın bir iki kez deneyin, ucuz ucuz gaza basmanın keyfini yaşayın. bahsettiğim yazılımcı arkadaşım ise ankarada iyi bilinen, yüzlerce vag araca yazılım yapmış biridir. kimseye de ucuz mazot kullanın demiyor ama bizzat kendisi kullanıyor. ön yargılarınızı yıkmak atomu parçalamaktan zordur. olsun ben doğru bildiğimi size yazayım da uygulayıp uygulamamak size kalmış.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
 Bilgi amaçlı 1,0 tsi manuel kütahya balıkesir arası bol inişli çıkışlı 4,5 tuketim 90 km sabit hiz 3 kişi dolu bagaj

received_552596192245543.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@vsoner Her iki aracı da 7-7.5 highline dsg olarak kullanmıs bırı olarak ruhsatta yazan ağırlıklarım
7 için 1339 kg
7.5 için 1419 kg ancak bunda sunroof var fark buradan mı bılmıyorum

 
eskiden golf modellerde 1.4 tsi da da tdi motordada hem manual hem dsg seçeneği vardı ve hangi modeldi tam hatırlıyamıyorum ama dsg şanzımanlı olanı 0.5 litreye manuel vitese nazaran daha az yakıyor idi. şimdi baktım dsg ve manuel seçeneğini sadece 1.0 modelinde bir arada sunmuş ondada yine ortalamada 0.2 litre dsg de az tüketim var. tabi bu teorikte gördüğüm değerler.

Sorum şudur; pratik olarakta bu geçerlimidir. yani dsg ler manuellere göre (golf için soruyorum) az mı yakıyor. gerçekte kıyaslıyan varsa fark ne orandadır.eğer az ise sebebi nedir acaba

 




@vsoner Her iki aracı da 7-7.5 highline dsg olarak kullanmıs bırı olarak ruhsatta yazan ağırlıklarım
7 için 1339 kg
7.5 için 1419 kg ancak bunda sunroof var fark buradan mı bılmıyorum
@Adv_Dbl1339 kg dan 1419 kg a uçuk bi fark ?

Aslında vw  Çaldıkça kilonun hafiflemesi lazım ?? (Örneğin Koltuk altı çekmeceleri falan)😛 

Sunroof olayına gelince biraz araştırdım

Yabancı forumlarda sunroffun +25 kilo geldiginden bahsediliyor? 

Tr deki  genel  kaynaklarda da sunrooflu araçlar icin  tavanda güçlendirilmis tavan barları konusu geciyor? 

Ama bu barlar + ne kadar daha arttırabilirki ? FSM köprüsü değil ki çelik konstruksiyon  döşeyip abartsınlar?

Olsa olsa 15-20 kilo extra sac profil destegi vardır?

1419 kilonuz yanlış hocam ? Ben olsam yol üzerinde bir kantara girerdim ?

(Bu obezite ile 3,2 ortalamalı   fotolar imkansız)

 
@bf417 Şüphe etmeye başladım benim arabadan herkes bu kadar az yakmamalı diyor :)) Bana arızalı araba mı sattı bunlar anlamadım ki. Şaka bir yana tabi ki yukarıdaki resimdeki gibi ortalamalar genelde yolun açık olduğu, nispeten düz sayılacak zeminlerde elde edilen sonuçlar neredeyse.
50-%50 karışık olan ortalama ki Çorlu da şehir içi trafiği çoğu zaman İstanbul'dan daha beter oluyor 5.0-5.5 aralığında yoksa sürekli bu şekilde bir yakıt tüketimi yok aracın. Ben normal kullanıcının üzerinde bir yıllık kullanım mesafesine sahibim (yıllık 23-25 bin km) ve evet TSI lar da ciddi derecede rakiplerine oranla az yakıyorlar bu kabulümüzde olan bir gerçeklik ama benim için hala dizel avantajlı en azından gerçek anlamda bir plug-in hybrid araç alana dek bu böyle devam edecek. 
Her zaman ifade ettiğim üzere TDI lar en az yakan benim iddiası ile üretilmiş motorlar değiller yakıt konusunda Fransız rakiplerinin gerisindeler bu da yadsınamaz bir gerçeklik. TDI - TSI ile farkını ise ciddi dur kalk trafikte ve 130 km üzeri hızlarda ortaya koyuyor elbette aşırı hızı tasvip edenlerden değilim ve sevmem de ama bu gerçekliği de değiştirmiyor. Şu an sıfır araç alacak olsam plug-in hybrid olmadığı müddetçe (ha onunda ne derece çevreci ve sürüdürülebilir olacağı tartışmalı - şarj için gerekli enerjinin üretimi, atık pil sorunu, pil sorunlarında yaşanacak maliyet yüksekliği vs)  tercihim yine dizelden yana olurdu. Kaldı ki şu aşamada çokça gündeme gelen dizel araç bitti yandı bitti kül oldu artık üretilmeyecek elde kaldı değer kaybedecek tartışmalarını da son derece gereksiz olarak görüyorum. Bu tartışmaları birazda araba üreticileri körüklüyor ki sebebi aslında çok basit.
Birinci sebep; dizel motor çalışma farklılığından mütevellit çok ciddi şekilde dayanıklı malzemeden üretilmek zorundadır. Benzinli motora oranla hatayı absorbe edebilecek kapasiteleri son derece azdır. Bu nedenle de üretimleri daha maliyetlidir meşakkatlidir. Üretici olarak bunu çok tercih etmezsiniz hele ki düşük hacimli dizel ünitelerde.
İkinci sebep; İlk dizel motor patenti 1892 yılına aittir ve o günden bu zamana neredeyse 130 yıllık mazisinde temelde iki güncelleme almıştır. Turbo ve common rail bunun dışında üzerinde çalışılmış bir motor teknolojisi de değildir yapabileceğiniz çok fazla bir şey de yok. Aslında birazda bunun etkisi var tüketiciye yeni bir şey sunamıyorsunuz dizel motor için. Otomotiv sektörünün üvey çocuğu gibidir dizel motorlar en azından binek araçlar açısından. Üreticilerin kendilerinin de biraz bu motor tü kaka yapmalarının sözde çevreci oldukları iddiası ile üretmeyeceğiz demesinin altında yatan temel sebepler bunlar. 
Türkiye açısından bakarsak dizel araçların bitmesi kısa vadede neredeyse imkansız bir süreç ki yakında izleyip göreceğiz Golf 8 (Başta ucube gibi görünen tasarım videoları izledikçe laaan güzel gibi be sanki de dedirtmiyor değil!) denildiği gibi 1.6 TDI getirmez ise satış rakamları yarıdan daha fazla düşecek ve eldeki dizeller de ciddi oranda prim yapacaktır.      

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Adv_Dbl

Aşaığaya 2017 ilk makyajla birlikte çıkan katolog verilerini ekliyorum.(o zaman 1.5 tsi yok daha ) 115 hp yazmasından makyajlı mk7,5 olduğunu da doğruluyoruz..

Doğuşun kendi web sitesinde araçları teknik özellikleri tıkladığımızda 1410 kilo yazıp saçmaladıklarını da hatırlıyorum (2017 de)

Şimdi 1343 doğru ise ruhsatta yine 1343 yazması lazım!

Eğer sunroof falan şişirip ruhsata 1419 kilo yazdılar diyorsanız ...valla makyajlı passat bussiness şu an 1435 kilo ,!!

Passat cüssesiyle geziyorsunuz nerdeyse ve buna rağmen 3,3 değerler çok iyi...

Bu arada 1.0 tsi lar  kilo avantajını ekonomiye çeviriyor demekki

Kataloğa göre 100 kilo hafiflik çok ciddi rakam (fındık etkisi)

+100 kilo demek fazladan araçta 50 şerden +2 hanım daha taşımaya denk...

IMG_20191129_114550.png

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt