Golf 7 - Gelen Zam Haberleri Birleşik Konusu


Dsg farkı 10 du şimdi 11 e dayanmış, anlam veremiyorum nereye doğru gidiyoruz. [emoji35]

 

Çok samimi yazıyorum, aracımı her ne kadar çok sevsem ve memnun olsam da, şuan araç alacak olsam maalesef C sınıfı bir hatchback araca bu paraları vermem, gider 2 el temiz D sınıfı Premium  araç almaya çalışırım. Bu fiyatları gördükçe gelecek günler için kaygılarım artıyor  :(  

 
@iamalegendtamamen haklsınız, Çoğu kişi bu fiyatları vermektense D segmenti araçlara geçiş yapacaktır. Sanıyorum ki full dolulukta araçları artık daha az göreceğiz. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@iamalegend hepimiz aynı şeyi düşünüyoruz ancak TR şartlarında "temiz" ikinci el araç bulmak hiç kolay değil, bulsak bile fiyat 0km fiyatından bir tık aşağıda. 

Golf ü alırken bu paraya ikinci el audi a4 alsam diye çok düşündüm ama nafile..

 
Bu zamların üstüne bir de 2017 model farkı da gelecek heralde yaza kadar :S Makyaj farkı da :D   ee sonra (?)

 
Golf 8 ile Golf 7 arasinda yaklasik 3800 € fark varmis. Haftasonu bayi soyledi. Bu tabi Belcika fiyati. Turkiye icin 15-20 bin arasinda olur fark diye dusunuyorum. 

 
Golf 8 ile Golf 7 arasinda yaklasik 3800 € fark varmis. Haftasonu bayi soyledi. Bu tabi Belcika fiyati. Turkiye icin 15-20 bin arasinda olur fark diye dusunuyorum. 
Golf 8 değil Makyajlı Golf 7 demek doğru olan.

Hocam açıkcası hiçbir kaynağı teyit etmedim fakat o rakamlar mümkün değil. Fark illa olacaktır ama 5 bini geçmez şahsi fikrim.

 
@iamalegend

@gdervisoglu

Mayista aracimi 22.000 € ya aldim. Aracim Golf Allstar 1.2 TSI ( opsiyon olarak pano , discover media 6.5 , guide inform , car play etc , otomatik clima vs var ) 

buda yeni golf highline fiyati . Opsiyonlar ayni olmak sartiyla . Aldigim aracin fiyatini yazdim TR-BE kiyaslamasi yapmasi kolay olsun diyerek. Cunku OTV gibi ekstra vergiler bizde yok

Capture.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkes "O fiyatlara Golf alacağıma 2. el D sınıfı alırım" ya da "Mercedes A veya Bmw 1 serisi alırım" benzeri yorumlar yapıyor.Bütün araba forumlarında bu gibi yorumlar her an dönmekte.

Emin olun örneğin pejo forumunda zamdan sonra "O parayı 308'e vereceğime Golf alırım" ya da aynı zamanda Fiat forumunda "O parayı Egea'ya vereceğime 308 alırım" gibi yorumlara rastlayabilirsiniz.

Ülke içinde üretilenler de dahil olmak üzere bütün araçlar döviz kurundan olumsuz etkilenmektedir.Bu sebeple emin olun ki diğer araçlar baz alındığında Golfün fiyatı oransal olarak sabit kalmaktadır.Örneğin Golf highline Tdi zamlardan önce 90 bin TL ve 308 allure e-Hdi 80 bin ise şimdi Golfün 99 bin olduğu bir durumda 308 de 88 bin olmuştur.Ben fiyat listelerine bakmıyorum ama 1000-1500 TL farklarla fiyatların dediğim gibi paralel arttığına eminim.

Firmanın elinde stok vardır, eski kurdan veriyordur bu şartlarda dediklerim kısmen ve kısa süreli geçerli olmayabilir.Ancak genel anlamda araç fiyatlandırması orantısal bir şekilde ilerlemektedir.

.Sakın bundan firmanin avukatlığını yaptığım gibi bir anlam çıkmasın.

 
@kancello Emrah hocam,  

piyasadaki araç fiyatlarının aynı oranlarda olduğunun tabiki bilincindeyiz, sonuçta hepsi ithal ve euro üzerinden alınıyor, euro arttıkça aracın değeri doğal olarak artıyor ama gelir seviyelerimiz aynı oranda artmadığından C sınıfı Hatchback arabaya artık o paraların verilmesinin mantıklı olmayacağıdır, şahsen ben veremem. güncel fiyatlara göre C sınıfı hatchback almak yarine 2. el D sınıfı araba almanın daha mantıklı olacağını belirtmek istemiştim, açıkçası aylık gelirim aracımı aldığım zamana orantılarsak, şuan daha düşük..

 
@iamalegend hocam gelir konusunda tamamen haklısınız.Her döviz artışıyle kalktığımızda %1-2 oranında daha da fakirleşiyoruz.Ve maaşlara yapılan periyodik enflasyon zammının bu döviz artışlarıyla mücadele etmesi mümkün görünmüyor.

Yalnız aslında söylediklerim hala geçerli.Şöyle açıklayayım.

Örneğin sıfır Vw Golf alma arefesindesiniz.90 bin TL bütçe ayırdınız bu iş için.Bu 90 bin ile premium segmentte 80 bin kmde Mercedes C 180 2013 model alabiliyorsunuz diyelim.

Sonra dövizdeki artışlarla beraber sipariş verdiğiniz Golfün fiyatının 100 bin TL olduğundan hareketle C sınıfa bu paraları vermenin mantıklı olmadığını düşünerek C 180 fiyatlarına bakıyorsunuz.90 bin TL ile filtreleme yapıyorsunuz malum sarı sitede.Bir bakıyorsunuz 90 bin TL ile ancak 2012 model 100 bin km de ki temiz C 180 lere güç yetirebiliyorsunuz bu paraya.Sonra biraz araştırma ile 100 bin fiyat ile ancak 2013 model 80 bin km de olan C 180 leri görünce büyük resmi görme şansınız oluyor.

Dövizin çılgınca arttığı bu son dönemde ikinci el araçlarda ne kadar hızlı bir fiyat adaptasyonu olduğunu gorseniz şaşırırsınız. öncelikle galerilerin daha sonra şahsi satıcıların duruma hızla uyum sağladığına birebir şahit oldum.Ben de o dönemde araç satım alım halindeydim çünkü.

Kısacası soru hep aynı aslında.Sıfır full Golf mü?3 yaşında 100 bini geçmemiş 320 i mi, 4 yaşında 100 bini geçmemiş C 180 mi?

Örnekler çoğaltılabilir.Bu soru ve bileşenlerinin fiyatları aslında bütün zamanlarda hemen hemen at başı gitmekte.Yani size 5 sene önce hangisi mantıklı ve uygun geliyorsa şimdi de aslında onun daha mantıklı ve uygun geliyor olması gerekir.

Umarım düşüncelerimi uygun şekild anlatabilmişimdir.

 
Golf 8 değil Makyajlı Golf 7 demek doğru olan.

Hocam açıkcası hiçbir kaynağı teyit etmedim fakat o rakamlar mümkün değil. Fark illa olacaktır ama 5 bini geçmez şahsi fikrim.


Golf 8 ile Golf 7 arasinda yaklasik 3800 € fark varmis. Haftasonu bayi soyledi. Bu tabi Belcika fiyati. Turkiye icin 15-20 bin arasinda olur fark diye dusunuyorum. 
Özönde ki Uğur Bey 10 bine yakın ekle şuanki fiyatlara demişti. 15 bin bana da çok geldi. 

 
Diğer C sınıfı araçların fiyatlarına bakınca Golf almamak için başka nedenler gerekiyo :O

 


Geri
Üst Alt