Hankook 225/45/R17 91V



Pilot Sport 4S modeli 19 inch ve üzeri ebatlarda üretiliyor hocam., Siz Pilot Sport 4 bakabilirsiniz ama Michelin 'in ekstra yumuşak hamurlu olduğu için lastik ömrü 2. planda ise değerlendirilebicek bir lastik
Kesinlikle katılıyorum.Yumuşak hamur bir süre sonra kendini salabiliyor.Hele Michelin Primacy3 lanet lastiktir bence.İlk 5k km çok güzel sonra bildiğimiz lastik çöp oluyor.Ama pilot sport 4 kullananlar gayet memnun kaldı çevremde.50k km tek set lastik giden oldu pek bozulma,salma hissettiğini söylemedi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Düşünceniz Michelin Pilot Sport 4 'e doğru kaydıysa 91V olarak araştırmak lazım veya sipariş ile getirtile bilir., en fazla 1 hafta 15 gün sürer., veya 91 ZR(Y) veya 94W XL olarak stok zaten vardırresim;

[mention=520]forzaGilles[/mention] Michelin Pilot Sport 4 91V stoklarda mevcut ve fiyat aldım an itibarı ile 470.00 TL Adet.

Ali hocam

Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 
470 gayet güzel fiyat sitede yazana göre.Hayırlısı olsun :) /emoticons/[email protected] 2x" width="20" height="20">


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@Jesi 

Değerli üstadım.

Michelin...

iyi Hoş ama

Yurdumun bol çukurlu ve bol kasisli yollarında baloncuk yapmasıyla ünlüdür. 

Biliyorum kulağa tuhaf gelecek ama..

Sizi doğru tanıdıysam. 

Orijinal spor süspansiyon sistemi ile yol tutuş saglarke aradığınız konforu sağlamak için 16 jant ve lastikleri denemenizi öneririm.

16 jant ve spor süspansiyon kombinasyonu sizin ilacınız bence.

Tuğla türevi bir lastik kullanmadığınız sürece size keyif verecektir.

Hankook yerine Toyo deneyebilirsiniz. Japon teknolojisi ile uretilmis Yuksek performans lastiğidir. 

Hankook zaafları olan Kore malı orta kalite performans lastiğidir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
[mention=980]Jesi[/mention] 
Değerli üstadım.
Michelin...
iyi Hoş ama
Yurdumun bol çukurlu ve bol kasisli yollarında baloncuk yapmasıyla ünlüdür. 
Biliyorum kulağa tuhaf gelecek ama..
Sizi doğru tanıdıysam. 
Orijinal spor süspansiyon sistemi ile yol tutuş saglarke aradığınız konforu sağlamak için 16 jant ve lastikleri denemenizi öneririm.
16 jant ve spor süspansiyon kombinasyonu sizin ilacınız bence.
Tuğla türevi bir lastik kullanmadığınız sürece size keyif verecektir.
Hankook yerine Toyo deneyebilirsiniz. Japon teknolojisi ile uretilmis Yuksek performans lastiğidir. 
Hankook zaafları olan Kore malı orta kalite performans lastiğidir. 
Öneri ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim @silvershadow Murat hocam [emoji4]


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 
18lere geçiş için elimde 4 adet çıkma vardır. 10 bin km yapmış 2015 üretimi. Alanın işi görülsün maksat. İletişime geçebilir almk isteyen arkadaşlar.

 
Sizin içinde bulunduğunuz şarlara göre konuşacak olursak; Yumuşak hamurlu lastik 25bin km'de vaad ettiği özellikleri kaybetmeye ve 30bin km'de bitecektir., Her şeye rağmen biraz daha yumuşak hamurlu lastik istiyorum derseniz;

Continental Premium Contact 6 (91V olanı) veya Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 91Y nacizane öneririm., Son seçenek olarak ta; Michelin Pilot Sport 4 91V modeli var ama 91V modelini TR'de bulması biraz zor., genelde 91 ZR(Y) ve 94W XL modelini getiriyolar.,

Not olarak: Kısmet olursa Dunlop'lardan kurtulursam Continental Premium Contact 6 91V olarak kendi aracıma da alacağımı belirtmek isterim! Benim kriterlerime göre 17 inch ebatta şuanda piyasada en iyi lastiklerin başında Premium Contact 6 geliyor sonrasında da Eagle F1 Asymmetric 3
Merhaba gilles hocam. Bende de fabrika çıkış lastiği sport maxx rt 225/45/17 91w olarak geldi. Ben otoparkların tırtıklı çıkışlarında patinaj çekmesi hariç rt’lerin yaşlandığına dair bir şey sezinleyemedim. Kaldırıma defalarca sürttüm, son saniye çukurlarına defalarca sert girdim ama lastiğe bir vida saplanması hariç hiçbir elle tutulur sorun yaşamadım. Lastiklerin ömrünü 2,5 sene - 45000 km’de tamamladığına dair kanaatim tesadüfen, dört lastiğin birden en içteki kanalda 360 derece çatladığını görmem sayesinde oluştu. Sonrasında da cpc6 aldım.

Öncelikle rt’yi yorumlayayım. Sportif beceresini sonuna kadar kanıtladı. Yukarıda dediğim gibi içindeki tel örgünün ve hamurunun erimeye karşı dayanıklılığı konusunda da sorun yok. Ses konusunda yanılmıyorsam 69 db etiketine sahip olmasına rağmen sıfırken bile sıfır cpc6 ile (71 db) aynı sesi çıkarttığını söyleyebilirim. Kışın olsa olsa en fazla 1 hafta kar olduğundan kışın da arabanın üstünde bıraktım ama 3 derece altı soğuklarda arabayı çıkarmadım. Lastikteki kanal çatlaması hakkında 10 farklı marka lastik bayisiyle konuştum. Lastiğin 5000 - 7500 km daha gideceğini ve korkmamamı söyleyen lastikçi ustası bile dunlop’un lastikte erime daha az olsun diye polimer içeriğini zengin tuttuğunu söyledi. Çatlamasının sebebi de buymuş. Aşırı iyi etiket değerleri lastiğin aslında sert olduğunu belli ediyordu. Ustanın dedikleriyle örtüşüyor. Başka bir usta da son 3 yılın dunlop’larının çatlama yaptığını ve Goodyear’ın Türkiye’ye dunlop getirmeyi bıraktığını söyledi. Benim bu lastikte gördüğüm en büyük eksiklik kasis veya herhangi bir yükseltiyi geçtikten sonra sert yapısı gereği ikinci bir sıçramacık daha yapması. Golf ile alakalı zannettim ilk başta ama cpc6 ile bu sorun ortadan kalktı. Yani emekli ettikten sonra bu eksiyi verdim.

Cpc6’ya gelirsek... Lastiği aldıktan sonra hız endeksleriyle alakalı yazdıklarınızı okudum (optimum çalışma sıcaklığına daha geç erişme konusu) ve bu mevzuyu atlayaraktan 91y etiketli fr lastiği almış bulundum. W’li rt ile Y’li cpc6 arasında hiçbir fark sezemiyorum bu konuda. 7 derecede kullandım geçen hafta ve aynı w gibi bir ısınma süresi var. Siz v’yi bekleyecekseniz iyi olur tabii ama w ve y arasında bir fark sezemedim. Cpc6 bence 71 db etiketinden daha aşağıda bir ses çıkartma hissi veriyor. Bu ebattaki lastik müşterisi arkadaşların michelin’in 69 db’lerine çok takmamasını tavsiye ederim. Yukarıda dediğim gibi yükselti atlatmada kesinlikle iyi bir lastik. Sönümlemesi çok iyi. Çukurlarda ise rt ile aynı gibi. Yolun sorunlu olmadığı 80-130 km/h arası kullanımlarımda cpc6’nın yola oturmasının çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim. İş limitlere dayanmaya geldiğinde rt’nin taze haliyle daha iyi iş çıkarabileceği gibi bir tahminim var (lastiğin sert olmasını belirtmemle çelişiyor biliyorum ama cidden ilginç bir lastik. sönümlemede sert ama kuru ve iyi asfaltta yere çok iyi yapışıyordu) ama kesinlikle günlük kullanımdaki konforu ve lastiğin kimyasal dayanımının uzun vadeli olmasını tercih ederim. Keza yanlış anlaşılmasın cpc6 da gayet sportif bir lastik. Lansmanında da csc6 ve cpc5’in olumlu özelliklerini birleştireceği yazıyordu. Bu vaat yerine getirilmiş bence. Yakıt tüketimi açısından bir değişim görmedim. Lastik en saçma otopark tırtıklarında bile ıslaklığa rağmen patinaj çekmedi. Islak zemin performansı da gayet iyi keza.

Ben şahsen konfor beklentilerim doğrultusunda tercihimden memnun kaldım. Çok km yapılmayacaksa veya yollar felaket değilse 17” golf kullanıcılarına tavsiye ederim.

Size bir sorum olacak. Bizim burada kar yağmasını geçtim, hava sıcaklığı 7 derecenin altına senede 30 gün düşüyor. Konuştuğum lastik ustaları bu orta kıvam soğuk havaların yaz lastiğinin sadece o günlerde sert olmasına ve fren mesafesinin uzamasına neden olacağını, bunun dışında lastiğin hamur kimyası üzerinde kalıcı bir sertleşme, tahribat bırakmayacağını söylediler. Kışlık lastik satmak isteyecek adamların bunu söylemesi kaale alınır ama yine de rt’lerin çatlaması konusunda bu durum aklıma geliyor, kendimi sorumlu tutmaya kayıyorum. Sizce yaz lastiklerini bu şekilde kışın aracın üstünde bırakmak hamur üzerinde kalıcı bir bozucu, sertleştirici etki yaratır mı?

Teşekkür ederim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba gilles hocam. Bende de fabrika çıkış lastiği sport maxx rt 225/45/17 91w olarak geldi. Ben otoparkların tırtıklı çıkışlarında patinaj çekmesi hariç rt’lerin yaşlandığına dair bir şey sezinleyemedim. Kaldırıma defalarca sürttüm, son saniye çukurlarına defalarca sert girdim ama lastiğe bir vida saplanması hariç hiçbir elle tutulur sorun yaşamadım. Lastiklerin ömrünü 2,5 sene - 45000 km’de tamamladığına dair kanaatim tesadüfen, dört lastiğin birden en içteki kanalda 360 derece çatladığını görmem sayesinde oluştu. Sonrasında da cpc6 aldım.
Öncelikle rt’yi yorumlayayım. Sportif beceresini sonuna kadar kanıtladı. Yukarıda dediğim gibi içindeki tel örgünün ve hamurunun erimeye karşı dayanıklılığı konusunda da sorun yok. Ses konusunda yanılmıyorsam 69 db etiketine sahip olmasına rağmen sıfırken bile sıfır cpc6 ile (71 db) aynı sesi çıkarttığını söyleyebilirim. Kışın olsa olsa en fazla 1 hafta kar olduğundan kışın da arabanın üstünde bıraktım ama 3 derece altı soğuklarda arabayı çıkarmadım. Lastikteki kanal çatlaması hakkında 10 farklı marka lastik bayisiyle konuştum. Lastiğin 5000 - 7500 km daha gideceğini ve korkmamamı söyleyen lastikçi ustası bile dunlop’un lastikte erime daha az olsun diye polimer içeriğini zengin tuttuğunu söyledi. Çatlamasının sebebi de buymuş. Aşırı iyi etiket değerleri lastiğin aslında sert olduğunu belli ediyordu. Ustanın dedikleriyle örtüşüyor. Başka bir usta da son 3 yılın dunlop’larının çatlama yaptığını ve Goodyear’ın Türkiye’ye dunlop getirmeyi bıraktığını söyledi. Benim bu lastikte gördüğüm en büyük eksiklik kasis veya herhangi bir yükseltiyi geçtikten sonra sert yapısı gereği ikinci bir sıçramacık daha yapması. Golf ile alakalı zannettim ilk başta ama cpc6 ile bu sorun ortadan kalktı. Yani emekli ettikten sonra bu eksiyi verdim.
Cpc6’ya gelirsek... Lastiği aldıktan sonra hız endeksleriyle alakalı yazdıklarınızı okudum (optimum çalışma sıcaklığına daha geç erişme konusu) ve bu mevzuyu atlayaraktan 91y etiketli fr lastiği almış bulundum. W’li rt ile Y’li cpc6 arasında hiçbir fark sezemiyorum bu konuda. 7 derecede kullandım geçen hafta ve aynı w gibi bir ısınma süresi var. Siz v’yi bekleyecekseniz iyi olur tabii ama w ve y arasında bir fark sezemedim. Cpc6 bence 71 db etiketinden daha aşağıda bir ses çıkartma hissi veriyor. Bu ebattaki lastik müşterisi arkadaşların michelin’in 69 db’lerine çok takmamasını tavsiye ederim. Yukarıda dediğim gibi yükselti atlatmada kesinlikle iyi bir lastik. Sönümlemesi çok iyi. Çukurlarda ise rt ile aynı gibi. Yolun sorunlu olmadığı 80-130 km/h arası kullanımlarımda cpc6’nın yola oturmasının çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim. İş limitlere dayanmaya geldiğinde rt’nin taze haliyle daha iyi iş çıkarabileceği gibi bir tahminim var (lastiğin sert olmasını belirtmemle çelişiyor biliyorum ama cidden ilginç bir lastik. sönümlemede sert ama kuru ve iyi asfaltta yere çok iyi yapışıyordu) ama kesinlikle günlük kullanımdaki konforu ve lastiğin kimyasal dayanımının uzun vadeli olmasını tercih ederim. Keza yanlış anlaşılmasın cpc6 da gayet sportif bir lastik. Lansmanında da csc6 ve cpc5’in olumlu özelliklerini birleştireceği yazıyordu. Bu vaat yerine getirilmiş bence. Yakıt tüketimi açısından bir değişim görmedim. Lastik en saçma otopark tırtıklarında bile ıslaklığa rağmen patinaj çekmedi. Islak zemin performansı da gayet iyi keza.
Ben şahsen konfor beklentilerim doğrultusunda tercihimden memnun kaldım. Çok km yapılmayacaksa veya yollar felaket değilse 17” golf kullanıcılarına tavsiye ederim.
Size bir sorum olacak. Bizim burada kar yağmasını geçtim, hava sıcaklığı 7 derecenin altına senede 30 gün düşüyor. Konuştuğum lastik ustaları bu orta kıvam soğuk havaların yaz lastiğinin sadece o günlerde sert olmasına ve fren mesafesinin uzamasına neden olacağını, bunun dışında lastiğin hamur kimyası üzerinde kalıcı bir sertleşme, tahribat bırakmayacağını söylediler. Kışlık lastik satmak isteyecek adamların bunu söylemesi kaale alınır ama yine de rt’lerin çatlaması konusunda bu durum aklıma geliyor, kendimi sorumlu tutmaya kayıyorum. Sizce yaz lastiklerini bu şekilde kışın aracın üstünde bırakmak hamur üzerinde kalıcı bir bozucu, sertleştirici etki yaratır mı?
Teşekkür ederim.
 
 
Hocam kasislerdeki “ikinci bir sıçramacığı” biraz daha açabilir misiniz? Aynı dunlop sportmaxxlarla benzer sorunu yaşıyorumda.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba gilles hocam. Bende de fabrika çıkış lastiği sport maxx rt 225/45/17 91w olarak geldi. Ben otoparkların tırtıklı çıkışlarında patinaj çekmesi hariç rt’lerin yaşlandığına dair bir şey sezinleyemedim. Kaldırıma defalarca sürttüm, son saniye çukurlarına defalarca sert girdim ama lastiğe bir vida saplanması hariç hiçbir elle tutulur sorun yaşamadım. Lastiklerin ömrünü 2,5 sene - 45000 km’de tamamladığına dair kanaatim tesadüfen, dört lastiğin birden en içteki kanalda 360 derece çatladığını görmem sayesinde oluştu. Sonrasında da cpc6 aldım.

Öncelikle rt’yi yorumlayayım. Sportif beceresini sonuna kadar kanıtladı. Yukarıda dediğim gibi içindeki tel örgünün ve hamurunun erimeye karşı dayanıklılığı konusunda da sorun yok. Ses konusunda yanılmıyorsam 69 db etiketine sahip olmasına rağmen sıfırken bile sıfır cpc6 ile (71 db) aynı sesi çıkarttığını söyleyebilirim. Kışın olsa olsa en fazla 1 hafta kar olduğundan kışın da arabanın üstünde bıraktım ama 3 derece altı soğuklarda arabayı çıkarmadım. Lastikteki kanal çatlaması hakkında 10 farklı marka lastik bayisiyle konuştum. Lastiğin 5000 - 7500 km daha gideceğini ve korkmamamı söyleyen lastikçi ustası bile dunlop’un lastikte erime daha az olsun diye polimer içeriğini zengin tuttuğunu söyledi. Çatlamasının sebebi de buymuş. Aşırı iyi etiket değerleri lastiğin aslında sert olduğunu belli ediyordu. Ustanın dedikleriyle örtüşüyor. Başka bir usta da son 3 yılın dunlop’larının çatlama yaptığını ve Goodyear’ın Türkiye’ye dunlop getirmeyi bıraktığını söyledi. Benim bu lastikte gördüğüm en büyük eksiklik kasis veya herhangi bir yükseltiyi geçtikten sonra sert yapısı gereği ikinci bir sıçramacık daha yapması. Golf ile alakalı zannettim ilk başta ama cpc6 ile bu sorun ortadan kalktı. Yani emekli ettikten sonra bu eksiyi verdim.

Cpc6’ya gelirsek... Lastiği aldıktan sonra hız endeksleriyle alakalı yazdıklarınızı okudum (optimum çalışma sıcaklığına daha geç erişme konusu) ve bu mevzuyu atlayaraktan 91y etiketli fr lastiği almış bulundum. W’li rt ile Y’li cpc6 arasında hiçbir fark sezemiyorum bu konuda. 7 derecede kullandım geçen hafta ve aynı w gibi bir ısınma süresi var. Siz v’yi bekleyecekseniz iyi olur tabii ama w ve y arasında bir fark sezemedim. Cpc6 bence 71 db etiketinden daha aşağıda bir ses çıkartma hissi veriyor. Bu ebattaki lastik müşterisi arkadaşların michelin’in 69 db’lerine çok takmamasını tavsiye ederim. Yukarıda dediğim gibi yükselti atlatmada kesinlikle iyi bir lastik. Sönümlemesi çok iyi. Çukurlarda ise rt ile aynı gibi. Yolun sorunlu olmadığı 80-130 km/h arası kullanımlarımda cpc6’nın yola oturmasının çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim. İş limitlere dayanmaya geldiğinde rt’nin taze haliyle daha iyi iş çıkarabileceği gibi bir tahminim var (lastiğin sert olmasını belirtmemle çelişiyor biliyorum ama cidden ilginç bir lastik. sönümlemede sert ama kuru ve iyi asfaltta yere çok iyi yapışıyordu) ama kesinlikle günlük kullanımdaki konforu ve lastiğin kimyasal dayanımının uzun vadeli olmasını tercih ederim. Keza yanlış anlaşılmasın cpc6 da gayet sportif bir lastik. Lansmanında da csc6 ve cpc5’in olumlu özelliklerini birleştireceği yazıyordu. Bu vaat yerine getirilmiş bence. Yakıt tüketimi açısından bir değişim görmedim. Lastik en saçma otopark tırtıklarında bile ıslaklığa rağmen patinaj çekmedi. Islak zemin performansı da gayet iyi keza.

Ben şahsen konfor beklentilerim doğrultusunda tercihimden memnun kaldım. Çok km yapılmayacaksa veya yollar felaket değilse 17” golf kullanıcılarına tavsiye ederim.

Size bir sorum olacak. Bizim burada kar yağmasını geçtim, hava sıcaklığı 7 derecenin altına senede 30 gün düşüyor. Konuştuğum lastik ustaları bu orta kıvam soğuk havaların yaz lastiğinin sadece o günlerde sert olmasına ve fren mesafesinin uzamasına neden olacağını, bunun dışında lastiğin hamur kimyası üzerinde kalıcı bir sertleşme, tahribat bırakmayacağını söylediler. Kışlık lastik satmak isteyecek adamların bunu söylemesi kaale alınır ama yine de rt’lerin çatlaması konusunda bu durum aklıma geliyor, kendimi sorumlu tutmaya kayıyorum. Sizce yaz lastiklerini bu şekilde kışın aracın üstünde bırakmak hamur üzerinde kalıcı bir bozucu, sertleştirici etki yaratır mı?

Teşekkür ederim.
Sayın hocam Dunlop ile ilgili detaylı yorumlar yapmışsınız., Dunlop ile ilgili konuşucak olursak kullandığınız lastik ile ilgili yazılarınızın pek çoğuna katılıyorum hemen hemen aynı düşüncelerdeyim., İnsanlar lastik seçerken 2-3db ses farkına takılmalarını pek takmadığım bir konudur 2db ses farkı insanın duyabileceği limitlerin o ses farkını çok az insan fark edebilir., Dunlop lar bridgestone lar kadar sert bir lastik olmasa da ben çukur ve kasislerdeki sönümlemesini hiç beğenmiyorum., yol tutuşunda bir sorun yaşamadım., Diğer eksi yanı sert hamur yapılı olduğundan 20°C altındaki sıcaklıklarda (sabah erken saatlerde) ideal çalışma sıcaklığına geç ulaştığı için frenlemede lastik ısınana kadar kötü bir performans göstermesi..!

91W ile 91Y arasında lastiğin ideal çalışma sıcaklığına ulaşması ve ısınma süresi bakımından fark görememenizin sebebi; artık bu kategoride ki lastikler 91W yerine 91Y olarak üretilmektedir., Dunlop, Goodyear, Continental, Nokian gibi lastik üreticileri 225 45 R17 ebatta W endeksli lastik üretmeyi pek çoğu bıraktı., Bunun yerine son 1-2 senedir Y hız endeksli üretiyorlar., Bu sebebten benzer ısınma süreleri olabilir kanaatindeyim.., W-Y etiket değerlerindeki hızlara bizim araçların çıkmasının zor olduğu için 91V daha mantıklı geliyor., Bu da ister istemez olumlu artıları beraberinde getiriyor.,

RT 'nin limitlerine geldiğinde daha iyi iş çıkardığı hakkındaki düşünceleriniz., Lastiğin hamuru sert yapıda da olsa eğer o lastiği iyi şekilde ısıtırsanız size yine iyi bir tutunma sağlayacaktır., Zaten bu ebatta ve bu kategorideki lastiklerden ne kadar konfor beklerseniz bekleyin high performans serisi oldukları için hamurunun sert olması ister-istemez zorunluluğu oluyor.,17 inch ebatta ne kadar yumuşak lastik alırsanız alın konfor bu ebatta törpüleniyor.,

Sorunuza gelecek olursam; Hangi şehirde yaşadığınızı bilmiyorum ancak çok soğuk olmayan kışın ılıman geçen bir yerde yaşıyoranız., Kışın lastiklerinizde bir tahribat bırakması ihtimalı düşüktür., Ancak kışın getirdiği kar yağmasa da soğuk havada don olaylarına karşı yola dökülen tuzlama çalışmaları ve solüsyonlar yaşadığınız bölgede gerçekleşiyorsa ve siz bu hava şartlarında aracı kullanıyorsanız bu lastiği yapısına zarar vermiş olabilir., Veya anlattığım hava şartlarında kullanmamış olsanız da aracı kapalı garajda değilse bu biraz etki etmiş olabilir., Ancak benim kanaatim lastiklerdeki çatlamarın başlamasının sebebinin artık ömrünü tamamlaması sonucudur., 45bin km bir lastik için sınır değerdir ve az bir km değildir bu.., Ayrıca buna yaşadığınız bölgedeki yolların iyi veya kötü olması da olumlu-olumsuz olmuş etken olacaktır.,

Benim soruma gelirsek; Continentel PremiumContact 6 'lar ile kaç km yol yaptınız ve alalı ne kadar oldu acaba..? Saygılar..

 
@forzaGilles ali bey hocam

Anlattıklarından anladığım akdeniz sahillerinde ya da benim gibi Adana da sayın @Lamar Odom 

Ancak şunu belirteyim 7C nin değil 10C nin bile altına düştüğü gün sayısı Adana da 15 günü bulmaz!

 


Geri
Üst Alt