Kış lastiği Yardım-Tavsiye ??? ACİLLLL


Çok kar yağan bi yerde iseniz Nokian WR D4 diyor testler

Kar yerde fazla kalmaz ise de Continental TS860 en iyisi gibi

 

@Özgür Topçu Son noktayı @Kırcalı dostumuz koymuş., yaşadığınız şehirde kışın kar ve buz eksik olmuyorsa, kışın yoğun kar ve buzlanma olan bölgede yaşıyoranız Nokian WR D4, çok aşırı kar yağışı olmayan bir yerde yaşıyorsanız Continental TS860

 
Ankara'dayım. Geçen yıl Nokian D4 aldım (205/55/16) ve bütün kış işe arabayla gidip geldim. Çok dik yokuşlarda dahi makul derecede patinaj dışında lastiğin zorlandığını görmedim. Islak zemin, yoğun kar (aracın ön tamponuna değecek kadar) hiç fark etmeden yol aldım. 

Islak zeminde bana hiç zayıf gelmedi, aksine yola çok iyi yapıştığını düşünüyorum. Aracınız yeni model ve bir çok yolda tutucu sistem ile destekleniyorsa D4 ile ıslak veya kar pek bir fark yaşamayacağınızı sanıyorum.

Ayrıca f/p olarak Continental ve Goodyear ile aralarında fark vardı, güncel fiyatlarını bilmiyorum ama ben alırken lastik başına 50 TL gibi fark ediyordu. Bu kadar birbirine yakın performanslı lastik için toplamda 200 TL'ye değmez diye düşünüyorum.

Konfor konusunda da benim okuduğum tüm testlerde en gürültü lastik Continental (kış lastiği için söylüyorum). Nokian'lar bana pamuk gibi geliyor, elinizle bile bastırdığınızda dişleri kolayca esniyor, tabiri yerindeyse sakız gibi lastik. Darbe emişleri gayet iyi, virajlarda gacır gıcır ötmüyor ve gayet güzel yol tutuyorlar.

Eğer kış şartlarında da yazın kullanır gibi araba kullanıyorsanız ıslak zemin performansı önde olmalı, bu konuda da eğer durum değişmediyse ıslak zeminde zaten A sınıfı olan tek lastik Nokian D4 idi. Ayrıca konuştuğum tüm lastik satıcıları Ultragrip için 9 yerine 8'i öneriyorlar, konforu biraz daha az ama yol tutuşu yenisinden iyi diyorlar.

Her ne kadar ADAC gibi referans testler fikir vermesi açısından önemli ise de gerçek yaşam testlerinin üzerine bilgi tanımam :)  ADAC gibi testlerle, yoğunlaşmanız gereken 3-4 marka model belirlenip sonra onların üzerine kullanıcı deneyimlerini araştırmayı doğru buluyorum. 

 
@Özgür Topçu Son noktayı @Kırcalı dostumuz koymuş., yaşadığınız şehirde kışın kar ve buz eksik olmuyorsa, kışın yoğun kar ve buzlanma olan bölgede yaşıyoranız Nokian WR D4, çok aşırı kar yağışı olmayan bir yerde yaşıyorsanız Continental TS860


Ankara'dayım. Geçen yıl Nokian D4 aldım (205/55/16) ve bütün kış işe arabayla gidip geldim. Çok dik yokuşlarda dahi makul derecede patinaj dışında lastiğin zorlandığını görmedim. Islak zemin, yoğun kar (aracın ön tamponuna değecek kadar) hiç fark etmeden yol aldım. 

Islak zeminde bana hiç zayıf gelmedi, aksine yola çok iyi yapıştığını düşünüyorum. Aracınız yeni model ve bir çok yolda tutucu sistem ile destekleniyorsa D4 ile ıslak veya kar pek bir fark yaşamayacağınızı sanıyorum.

Ayrıca f/p olarak Continental ve Goodyear ile aralarında fark vardı, güncel fiyatlarını bilmiyorum ama ben alırken lastik başına 50 TL gibi fark ediyordu. Bu kadar birbirine yakın performanslı lastik için toplamda 200 TL'ye değmez diye düşünüyorum.

Konfor konusunda da benim okuduğum tüm testlerde en gürültü lastik Continental (kış lastiği için söylüyorum). Nokian'lar bana pamuk gibi geliyor, elinizle bile bastırdığınızda dişleri kolayca esniyor, tabiri yerindeyse sakız gibi lastik. Darbe emişleri gayet iyi, virajlarda gacır gıcır ötmüyor ve gayet güzel yol tutuyorlar.

Eğer kış şartlarında da yazın kullanır gibi araba kullanıyorsanız ıslak zemin performansı önde olmalı, bu konuda da eğer durum değişmediyse ıslak zeminde zaten A sınıfı olan tek lastik Nokian D4 idi. Ayrıca konuştuğum tüm lastik satıcıları Ultragrip için 9 yerine 8'i öneriyorlar, konforu biraz daha az ama yol tutuşu yenisinden iyi diyorlar.

Her ne kadar ADAC gibi referans testler fikir vermesi açısından önemli ise de gerçek yaşam testlerinin üzerine bilgi tanımam :)  ADAC gibi testlerle, yoğunlaşmanız gereken 3-4 marka model belirlenip sonra onların üzerine kullanıcı deneyimlerini araştırmayı doğru buluyorum. 


Çok kar yağan bi yerde iseniz Nokian WR D4 diyor testler

Kar yerde fazla kalmaz ise de Continental TS860 en iyisi gibi
Şöyle söyleyeyim İznik in bir köyünde öğretmenim. Köy 14 km uzaklıkta merkeze, merkezde kalıyoruz arabayla gidiş-dönüş yapacağız bu sene. Merkeze çok kar yağmıyor zaten ama 14 km nin yarısından itibaren biraz tırmanış var ve köye bayağı kar yağıyor diyebilirim. Bu yüzden de zorunlu hizmet bölgesi olarak geçiyor köy. Yani 6-7 km kadar yolda kar olacak birkaç yerde de rampa var. Ben iznik içini de düşünerekten ıslak zemin için continental i düşünüyorum. 

 
Şöyle söyleyeyim İznik in bir köyünde öğretmenim. Köy 14 km uzaklıkta merkeze, merkezde kalıyoruz arabayla gidiş-dönüş yapacağız bu sene. Merkeze çok kar yağmıyor zaten ama 14 km nin yarısından itibaren biraz tırmanış var ve köye bayağı kar yağıyor diyebilirim. Bu yüzden de zorunlu hizmet bölgesi olarak geçiyor köy. Yani 6-7 km kadar yolda kar olacak birkaç yerde de rampa var. Ben iznik içini de düşünerekten ıslak zemin için continental i düşünüyorum. 
Hocam sizin için Nokian WR D4 sizin için daha uygun olur.., rampa, yokuş, köyün şehir ile olan mesafe dikkate alındığında nokian daha uygun olacaktır., 2 lastik arasında dağlar kadar fark yok ama şunu unutmayın Nokian karlı ve buzlu zemindeki performası ile ün yapmış bir firmadır.!

 
Şöyle söyleyeyim İznik in bir köyünde öğretmenim. Köy 14 km uzaklıkta merkeze, merkezde kalıyoruz arabayla gidiş-dönüş yapacağız bu sene. Merkeze çok kar yağmıyor zaten ama 14 km nin yarısından itibaren biraz tırmanış var ve köye bayağı kar yağıyor diyebilirim. Bu yüzden de zorunlu hizmet bölgesi olarak geçiyor köy. Yani 6-7 km kadar yolda kar olacak birkaç yerde de rampa var. Ben iznik içini de düşünerekten ıslak zemin için continental i düşünüyorum. 
İznik'i gezdim, öncelikle çok özel bir yer, gitmeyenlere mutlaka tavsiye ederim :)  Genelde düzlük olduğu için ıslak zeminle ilgili olarak viraj, rampa gibi yol halleri ile çok karşılaşmayacaksınız. Zaten ufak ve sürat yapılmayacak kadar sakin bir yer. Bence köye doğru giden yolu önemseyin, tırmanış ve kar var ise kar performansı iyi bir lastik sanki size daha uygun gibi. Neticede ıslak zemin testleri belli bir hızın üzerinde fren ve yol tutuşa göre yapılıyor. Sizin bahsettiğiniz bölgede şehir içinde hız 50-60km'yi geçmiyordur. Bu hızda yukarıdaki lastiklerin hepsi gayet güvenli şekilde durur.

Tüm bunların yanında pilotaj da çok önemli. Kar-buz üzerinde araç kullanımı konusunda mutlaka Youtube vb yerlerden bilgi edinin. Aracınızda kesinlikle pratik takılabilen bir zincir bulunsun, köy yolu demek ıssız yol demek, yeri gelir cep telefonu bile çekmeyebilir. Lastik ne kadar iyi de olsa çivili lastik dışında çok yoğun karda ve buzda "şahane" diyebileceğimiz bir lastik malesef yok. Ama şu güne kadar kendi deneyimim ve dışarıdan duyduklarım/okuduklarım normal kar koşulları alında (Van-Bahçesaray gibi 1 metre yağan yerler hariç) Nokian D4 her işinizi görür ve fiyatı rakiplerine kıyasla uygundur. Neticede menşei ve mühendisliği Finlandiya olan bir marka, eğer kış Finlandiya'da buradan daha yumuşak ise bir şey diyemiyorum :)  Birçok testte de kendisini kanıtlamış olduğundan ben güvenip aldım, şu ana kadar da çok memnunum.

 
İznik'i gezdim, öncelikle çok özel bir yer, gitmeyenlere mutlaka tavsiye ederim :)  Genelde düzlük olduğu için ıslak zeminle ilgili olarak viraj, rampa gibi yol halleri ile çok karşılaşmayacaksınız. Zaten ufak ve sürat yapılmayacak kadar sakin bir yer. Bence köye doğru giden yolu önemseyin, tırmanış ve kar var ise kar performansı iyi bir lastik sanki size daha uygun gibi. Neticede ıslak zemin testleri belli bir hızın üzerinde fren ve yol tutuşa göre yapılıyor. Sizin bahsettiğiniz bölgede şehir içinde hız 50-60km'yi geçmiyordur. Bu hızda yukarıdaki lastiklerin hepsi gayet güvenli şekilde durur.

Tüm bunların yanında pilotaj da çok önemli. Kar-buz üzerinde araç kullanımı konusunda mutlaka Youtube vb yerlerden bilgi edinin. Aracınızda kesinlikle pratik takılabilen bir zincir bulunsun, köy yolu demek ıssız yol demek, yeri gelir cep telefonu bile çekmeyebilir. Lastik ne kadar iyi de olsa çivili lastik dışında çok yoğun karda ve buzda "şahane" diyebileceğimiz bir lastik malesef yok. Ama şu güne kadar kendi deneyimim ve dışarıdan duyduklarım/okuduklarım normal kar koşulları alında (Van-Bahçesaray gibi 1 metre yağan yerler hariç) Nokian D4 her işinizi görür ve fiyatı rakiplerine kıyasla uygundur. Neticede menşei ve mühendisliği Finlandiya olan bir marka, eğer kış Finlandiya'da buradan daha yumuşak ise bir şey diyemiyorum :)  Birçok testte de kendisini kanıtlamış olduğundan ben güvenip aldım, şu ana kadar da çok memnunum.


Yorumlarınız için teşekkürler.. Ben birazda aşınmadan çekindim. Çünkü asfalt bazı yerlerde çok iyi değil lastik için sorun olur diye. Çok yumuşak çünkü dediğiniz gibi.

 
Yorumlarınız için teşekkürler.. Ben birazda aşınmadan çekindim. Çünkü asfalt bazı yerlerde çok iyi değil lastik için sorun olur diye. Çok yumuşak çünkü dediğiniz gibi.
Kış sezonu 3-4 ayı geçmiyor, zaten bu lastiklerin ideal kullanım ömrü 4 maksimum 5 yıl. Bu sürede yapabileceğiniz kilometreyi hesaplarsanız aşınma konusunun çok problem yaratacağını sanmıyorum. Ben geçen sezon 4500 km kullandım, ölçüm yaptığımda 1mm dahi erimemişti, ayrıca herhangi bir yerinde yırtılma ve deformasyonla karşılaşmadım. 

 

Geri
Üst Alt