Jump to content

silvershadow

Golf R'da Launch control ile kalkış yapma

Recommended Posts

Golf R'da Launch control ile kalkış yapma


* Bu yöntemle kalkış normal kalkışa göre 0,2 saniye daha kısaltarak 100 km/s hıza 4,7 saniyede ulaşmanızı sağlar.

*Mutlaka motor sıcaklığı 90 C°'ye ulaşmış olmalı..

*ESP 3 saniye basılı tutularak kapatılır. ESP devre dışı olduğunda tuştaki turuncu renkli ışık yanacaktır.

*Sol ayağınızla frene basılı tutun.

* D1'de olan vites konumu 1 kez çekilerek S1 konumuna getirilmelidir ve bu MFA'da sağ üstteki DSG göstergesinde görülmelidir.

* Sola ayağımız frende olduğu esnada gaz pedalına 4000 devir/dk'yı geçmeyecek şekilde basın ve basılı tutun.

*Sol ayağınızı frenden çekmeden önce etrafınızdaki ve yakınınızda yaya ve araçlara  dikkat edin.

* Sol ayağınızı frenden çektiğiniz anda yüzünüzde kocaman bir gülümsemeye, göğsünüze binecek G çekiminin yarattığı ağırlığa hazır olun.

* İlk fırsatta ESP'yi devreye almayı unutmayın..

Launch Control ile kalkış videosu burada

0-140 Km/s

Hızlanması kısa sürünce doğal olarak

Kısa bir video dolayısıyla

http://youtu.be/ggXF9qv88g0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim dsg araçlarda da  launch kontrol ile kalkış yapabiliyor muyuz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim dsg araçlarda da  launch kontrol ile kalkış yapabiliyor muyuz ?

Değerli Hocam

Maalesef sadece GTI ile R modellerine özgü bir özelliktir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracımda denemiştim, baktım devir yukselmiyor acaba dedim yanlış yaptığım birşey mi var. Çözüme kavuşmuş oldu böylece :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@major24  Yazılımla yapılır diye biliyorum...      http://www.powershoponline.com/          İstanbul maslakta isterseniz telefonla sorabilirsiniz,TR deki sayılı profesyonellerdendirler...

@silvershadow  Murat hocam,bugün denedim.Esc tuşuna dokunup çekince esc kısıtlı,3 saniye basınca esc tamamen kapalı duruma geçiyor ve ancak bu iki durumda launch control yapılabiliyor.Tabiki sport modda...Lakin esc nin her iki durumunda da ekranda damalı bayrak görüntüsü yok,sadece zeminde carbon vari bir görüntü var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Golf R'da Launch control ile kalkış yapma


*Sol ayağınızı frenden çekmeden önce etrafınızdaki ve yakınınızda yaya ve araçlara  dikkat edin.

Güvenliği her daim elden bırakmıyoruz  :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

GTİ ve R dışında aslında bizde kendi arabalarimizda lunch control yapabiliriz internete bolca video var bunun icin. Ama tabi ki spor versiyonda ki gibi otomatik değilde manuel olarak biz yapıyoruz :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

incelemedeki launch kontrollü kalkış esnasında araç hemen hemen hiç patinaj çekmiyor. ben hemen hemen ne zaman hızlı kalkış yapmaya çalışsam araç 60 km hıza erişene kadar patinaj, torque steer ve direksiyonla dans ediyor oluyorum. özellikle manuel sahipleri buna benzer durumlar yaşıyorlar mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

incelemedeki launch kontrollü kalkış esnasında araç hemen hemen hiç patinaj çekmiyor. ben hemen hemen ne zaman hızlı kalkış yapmaya çalışsam araç 60 km hıza erişene kadar patinaj, torque steer ve direksiyonla dans ediyor oluyorum. özellikle manuel sahipleri buna benzer durumlar yaşıyorlar mı?

Golf R 4 tekerden çekiş sistemine sahip olduğundan patinaj olayı hiç yok hocam :)

Hızlı kalkışlarda aynı sorunlar bende de var. Lastik ısındıkça azalıyor bu sorun.

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

incelemedeki launch kontrollü kalkış esnasında araç hemen hemen hiç patinaj çekmiyor. ben hemen hemen ne zaman hızlı kalkış yapmaya çalışsam araç 60 km hıza erişene kadar patinaj, torque steer ve direksiyonla dans ediyor oluyorum. özellikle manuel sahipleri buna benzer durumlar yaşıyorlar mı?

Golf R 4 tekerden çekiş sistemine sahip olduğundan patinaj olayı hiç yok hocam :)

Hızlı kalkışlarda aynı sorunlar bende de var. Lastik ısındıkça azalıyor bu sorun.

Sent from my iPhone using Tapatalk

tahmin ediyorum aslında ama herkeste olabileceğini. dsg'li tsi golfte bu kadar yoktu sanki. yüzerek kalkıyorum resmen. arada asr müdahele etmese yırtacak asfaltı. ne zaman böyle kalkış yapsam eşim kapı koluna tutunuyor. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@maniax

Otopark.com'dan Sinan ve And'ın tabiri ile kadranda pavyon havası oluyor hocam [emoji2]

Asfaltın da çok etkisi var bazı yerlerde hiç patinaja düşmeden ok gibi fırlıyor. Arabaya ne oldu diyorum içimden :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@maniax

Otopark.com'dan Sinan ve And'ın tabiri ile kadranda pavyon havası oluyor hocam [emoji2]

Asfaltın da çok etkisi var bazı yerlerde hiç patinaja düşmeden ok gibi fırlıyor. Arabaya ne oldu diyorum içimden :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

daha yeni yeni deniyorum bu tip kalkışları aslında. tam kavrama noktası-gaz dengesini de bulabilmiş değilim. belki heyecanla fazla da basıyor olabilirim. ama kısa mesafe seri ve hızlı manevra gerektiren durumlarda 2'ye çekip aracın çıldırmasını hissetmek paha biçilemez.  :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende bu gece çakma launch kontrol denemesi yaptım fena olmadı aracı 4000 devirde patinajsız kaldırabildim.bir durum var biliyordum ama kendi aracımda ilk kez yaşadım.araç durur halde iken manuel vitesli gazı köklesemde 4000 dewri geçmiyor.kayıttta yaptım ama düzenleme yaparken video gitti.bu arada servis bilgisi vardı ekranda onuda ayarlardan silebildim.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

incelemedeki launch kontrollü kalkış esnasında araç hemen hemen hiç patinaj çekmiyor. ben hemen hemen ne zaman hızlı kalkış yapmaya çalışsam araç 60 km hıza erişene kadar patinaj, torque steer ve direksiyonla dans ediyor oluyorum. özellikle manuel sahipleri buna benzer durumlar yaşıyorlar mı?

Zemin yapısı,lastik basıncı,lastik hamuru bir taraftan manuel vites ve ön çeker dezavantajı diğer taraftan... Gel de patinaja düşme...

4 çeker ve dsg en büyük avantaj,şöyle bir kıyaslama yapayım 2011 leon cupram ön çeker,manuel vites ve stock(orjinal) hali 240 hp idi ve gücünü yere aktaramadığını düşünürdüm hep,özellikle ıslak zeminde patır patır patır patinaj çekerdi,modifiye edilmiş 400 hp civarında olanlar zaten 100 km hıza kadar gücü aktarmakta zorlanır ve maharetlerini yüksek hızlarda gösterirdi..

Golf R 300 hp olmasına rağmen teknik yapısı ile 4000 devirde launch controlde neredeyse sıfıra yakın bir patinaj ile kalkıyor ve hatta olayı bir adım ileri taşıyayım bu araç 400 hp yide çok rahat tolere edip kullanıcıya güven veren bir şekilde kalkış yapabilecek kapasitede olduğunu düşünüyorum...A veya B marka ismi vermeyeceğim ama bazı araçlara 90 hp bile fazla geliyor gücü aktaramıyor,o da artık teknoloji ve mühendislik farkı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

incelemedeki launch kontrollü kalkış esnasında araç hemen hemen hiç patinaj çekmiyor. ben hemen hemen ne zaman hızlı kalkış yapmaya çalışsam araç 60 km hıza erişene kadar patinaj, torque steer ve direksiyonla dans ediyor oluyorum. özellikle manuel sahipleri buna benzer durumlar yaşıyorlar mı?

Zemin yapısı,lastik basıncı,lastik hamuru bir taraftan manuel vites ve ön çeker dezavantajı diğer taraftan... Gel de patinaja düşme...

4 çeker ve dsg en büyük avantaj,şöyle bir kıyaslama yapayım 2011 leon cupram ön çeker,manuel vites ve stock(orjinal) hali 240 hp idi ve gücünü yere aktaramadığını düşünürdüm hep,özellikle ıslak zeminde patır patır patır patinaj çekerdi,modifiye edilmiş 400 hp civarında olanlar zaten 100 km hıza kadar gücü aktarmakta zorlanır ve maharetlerini yüksek hızlarda gösterirdi..

Golf R 300 hp olmasına rağmen teknik yapısı ile 4000 devirde launch controlde neredeyse sıfıra yakın bir patinaj ile kalkıyor ve hatta olayı bir adım ileri taşıyayım bu araç 400 hp yide çok rahat tolere edip kullanıcıya güven veren bir şekilde kalkış yapabilecek kapasitede olduğunu düşünüyorum...A veya B marka ismi vermeyeceğim ama bazı araçlara 90 hp bile fazla geliyor gücü aktaramıyor,o da artık teknoloji ve mühendislik farkı...

napalim artık biz de ileri sürüş teknikleri, kontra verme vs gibi meziyetlerimizi geliştiriyoruz :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...