Jump to content

silvershadow

TSI motorlarda yağ eksiltme problemi

Recommended Posts

Kronik yani genel ve tüm TSI motorları kapsayan bir sorun değil de rodaj kısıtlamalarına uyulmaması ve devamlı yüksek devir çevrilmesi hâlinde yağ yakma ve eksiltmesi söz konusu.

şu egzozların içerisi her şeyi anlatıyor.

JYWbgq.jpg

Bu arada yağ yakmayla ilgili olmayan bir eksiltme de var

Yağ eksilmesi halinde kullanılacak yağ:

Yağ ışığınız yanarsa yağı kendiniz tamamlayabilirsiniz

Tamamlayacağınız zaman aracın en az bir kaç dakikadır düz bir zeminde bekletilmiş olmasına ve max seviyesini kesinlikle aşılmaması bir yana yaklaşılmamasını dahi önemle uyarırım. Aksi halde motorun yağ keçeleri patlayabilir.

Yağ değişimi yapan yerlerde bu işlemi yaptırırsınız. kendiniz yaptığınızda göz kararı olacağından çubukla bir kaç kez ölçmeniz gerekecek..

Bunun yerine işi bilenlere ihtiyaç kadar yağ eklettirin. Olsun bitsin.

TSI larda Castrol Edge 5W / 30  VW 507 sertifikalı

Servis sonrası faturada yazan koduna bakarak söylüyorum elbette...

Kimileri Shell, kimileri Mobil-1 ESP 5W / 30  kullanıyorlar...

yağ haznesi 4  litre ama yedek olarak 1 litrelik satılanlardan alınıp kenara konabilir.

Buyrun... Kendisinin hatrı sayılır bir Golf Aşığı olduğuna inandığım Nazım Hocamın da önerileri şunlar...

shell istasyonlarında satılıyor.  5W-30  VW 504 00 / 507 00 HELİX  ULTRA AV-L

vw servisten 1lt yağ isteyince helix motor yağı veriyor.

castrol motoryağı ben bulamadım, vw onay kodu 504 / 507 üzerinde olmuyor.

en sağlamı helix. castrol eskisi gibi değil,değişik değişik kutular renkler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok dikkatli kullanıyorum 2 haftalık süre içerisinde yani aracı aldığımdan bu yana , 3bin deviri görmedi henüz en fazla 2500 devir de vites değiştiriyorum . İnşallah yaşamam böyle bir olay . Acaba yağ yakma yüzdesi nedir araçlarımızda ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok dikkatli kullanıyorum 2 haftalık süre içerisinde yani aracı aldığımdan bu yana , 3bin deviri görmedi henüz en fazla 2500 devir de vites değiştiriyorum . İnşallah yaşamam böyle bir olay . Acaba yağ yakma yüzdesi nedir araçlarımızda ..

Dikkatli kullandığınız sürece %1 :) Eğer rodaj döneminde zorlanırsa araç muhtemelen yakacaktır.

Araçları hor kullanmamak lazım ;) Tutkuyla bakmak lazım sevgiliymiş gibi .. :)

Mmt0634 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok dikkatli kullanıyorum 2 haftalık süre içerisinde yani aracı aldığımdan bu yana , 3bin deviri görmedi henüz en fazla 2500 devir de vites değiştiriyorum . İnşallah yaşamam böyle bir olay . Acaba yağ yakma yüzdesi nedir araçlarımızda ..

Her 5000 km. de yarım 10 binde 1 litre yağ eksiltmek sorun değil normal kabul edilir.

Fakat rodaj süresi içerisinde kurallara uygun kullanılmayan ya da sonrasında çok sert ve devirli kullanılan araçlarda bu çok daha önce gerçekleşiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben bu hafta sonu aracı kontrole getırıcem özellikle bu yag eksiltme olayı yuzunden..5 yıl corsa mj motor kullandım arkadas 1 gr yag eksiltmedi o motor..tsi için bazı şeyler duyuyorum kötü bir durum gercektende..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben bu hafta sonu aracı kontrole getırıcem özellikle bu yag eksiltme olayı yuzunden..5 yıl corsa mj motor kullandım arkadas 1 gr yag eksiltmedi o motor..tsi için bazı şeyler duyuyorum kötü bir durum gercektende..

1 senedir aktif olarak forum takip ediyorum. 1 tane yağ eksilten motor duymadım.

Mmt0634 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün kontrol ettim yağ seviyesini tırtıklı bölgenin tam alt sınırında duruyor. Araç 8500 km de şuan. Ne yapmalı

Değerli Onur Hocam;

Castrol Edge veya Mobil 1 marka ve 5W / 30  VW 507 sertifikalı motor yağı bir litrelik şişenin 3/4'ünü yağ ekleme kısmından takviye etmeniz yeterli.

GYr2dr.jpg

Çubukta iki kertik arası 1 litredir.

Sanırım çizginin üst sınırının yarım santimetre kadar hemen altında kalacaktır.

Hepsini bir anda dökmeyin. Ola ki araçta ölçüm yaparken eğim ve benzeri nedenlerle hatalı ölçüm yapmış olsanız yağ keçelerin patlatırsanız başınıza ciddi masraf açabilir diyerek temkinli olmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün kontrol ettim yağ seviyesini tırtıklı bölgenin tam alt sınırında duruyor. Araç 8500 km de şuan. Ne yapmalı

Değerli Onur Hocam;

Castrol Edge veya Mobil 1 marka ve 5W / 30  VW 507 sertifikalı motor yağı bir litrelik şişenin 3/4'ünü yağ ekleme kısmından takviye etmeniz yeterli.

GYr2dr.jpg

Çubukta iki kertik arası 1 litredir.

Sanırım çizginin üst sınırının yarım santimetre kadar hemen altında kalacaktır.

Hepsini bir anda dökmeyin. Ola ki araçta ölçüm yaparken eğim ve benzeri nedenlerle hatalı ölçüm yapmış olsanız yağ keçelerin patlatırsanız başınıza ciddi masraf açabilir diyerek temkinli olmalı.

Motor sıcaktı kontrol ettiğimde bi 5 dakika kadar bekledim ama bütün yağ kartele inmemişte olabilir. Şuan araç düz zeminde duruyor motorda sabaha kadar soğumuş olur tekrar kontrol edeceğim. Hafta içi samsuna gidince servistede baktırabilirim yada burada bilen birisine de eklettirebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow , hocam kullanma kılavuzunda benzinli araçlarda esnek servis için 504, sabit servis için 502, dizeller için 507 öneriliyor. Ama aracın kaputunu açınca da 507 öneriyor. Bu çelişki nedir anlamadım .

Esnek-sabit servis ile ne demek istiyor ? Farkı nedir?

post-216-1453603615,82_thumb.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow , hocam kullanma kılavuzunda benzinli araçlarda esnek servis için 504, sabit servis için 502, dizeller için 507 öneriliyor. Ama aracın kaputunu açınca da 507 öneriyor. Bu çelişki nedir anlamadım .

Esnek-sabit servis ile ne demek istiyor ? Farkı nedir?

Değerli Hocam;

Bu konuyu uzun zamandır araştırıyorum ve araştırmalarım esnasında yabancı forumlarda da benzer çelişkiler tespit edildiğini hatırlıyorum.

Aslında motor kodunun ve dolayısıyla çalışma koşullarının gereği olan yağ kodu 504. Ancak dizeller için olan yağ koşuluna bakarsak 507 olduğunu görürüz ve ismini hatırlayamadığım için beni bağışlamasını umduğum mühendis bir dostumuzun söylediklerinin de doğruluğunun kanıtı gibi geldi bu durum. Bakım için 1 yıllık süre aslında maksimum zaman, kullanıcılara maliyet yükü bindirmemek ve güçlü/dayanıklı araç imajı çizmek uğruna aslında daha kısa süre kullanılması gereken karışıma sahip daha ince olan yağ yerine zor koşullar için olduğuna emin olduğumuz dizel araçlar için kullanılan sentetik yağ kullanılmakta.

Kendi teorimin doğruluğu bakımdan sonra  anormal artan yakıt tüketimi. Mühendis dostlarımdan birisi yağı fazla doldurunca da böyle çok yaktığından bahsetmişti.

Yaptığım araştırmalarda Dört mevsimlik yağlar yağın yüksek ve düşük sıcaklıklarda motor performansını koruyabildiğini belirten, dereceleri üzerinde iki sayıya sahip olan yağlardır. Bir dört mevsimlik yağlayıcı, sıcaklık değişiklikleri altında viskozite farklılıklarını minimum seviyeye düşürür.

Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.

W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır. Söz gelimi yağ ne kadar düşük bir viskoziteye sahipse o kadar yakıt tüketimini azaltır.

Kullanılan  5W / 30  VW 507 sertifikalı motor yağı daha uzun yağ değişim aralığı sağlayarak yağın yaşlanmasını azaltmak için önlem olarak konur ve viskozitesi zamanla azalana kadar da yakıt tüketimini arttırır.

Fakat öte yandan Mobil 1in resmi sitesinde kullanılan 507 sertifikalı yağın aynı zamanda 504 sertifikasını da karşıladığını yazmakta

http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/esp-formula-5w-30.aspx?tabs=spesifikasyonlar#tabs

ancak tersi mümkün olmadığına göre sonuç:

Servis kolaya kaçmak ve kendini sağlama almak için daha farklı bir yağ kullanıyor.

Diğer sorunuza gelince:

Sabit servis: belirli bir süre (bu süre bizler için 1 yıl) ve belirli kilometre katetmeye bağlı olarak (bizlerde bu her 15 bin km.dir.) servis tarafından bakıma alınmadır.

Esnek servis bunun tersi olamayacağına göre bu koşulların bir zaman veya kilometre bakımından belli bir aralık dahilinde gerçekleştirilmesi olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow

hocam araç için gerekli olan motor yağıdır, cam suyudur, antifrizdir alıp bir kenara koymak istiyorum. Bir gün lazım olur diye. Ama bir taraftanda araç çok yeni bunları şimdiden almanın mantığı yok diyorum. Tam bir çelişki hali anlayacağın. Merak ettiğim eğer bu malzemeleri şimdiden alırsam bir son kullanım tarihleri var mıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...