Golf 5 Midline vs Comfortline


Acaba normal 1.6 benzinli Comfortline yada midline yakit tüketimleri nasildır? 
MarkaVolkswagen

ModelGolf

NesilGolf V

Motor1.6 i (102 Hp)

Kapı3/5

Güç102 bg /5600 dev/dak

Maksimum sürat184 km/saat

Hızlanma 0 - 100 km/saat11.4 saniye

Yakıt deposu hacmi55 Lt

Üretim başlangıç yılı2003 yıl

Son üretim yılı2008 yıl

Kasa tipiHatchback

Koltuk5

Uzunluk4204 mm.

Genişlik1759 mm.

Yükseklik1485 mm.

Dingil Mesafesi2578 mm.

Ön tekerlek izi1539 mm.

Arka tekerlek izi1528 mm.

Bagaj hacmi en az350 Lt

Bagaj hacmi en fazla1305 Lt

Motor pozisyonuÖn, enine

Motor hacmi1595 cm3

Tork148 Nm /3800 dev/dak

Yakıt SistemiÇok noktalı enjeksiyon

Valf yapısıOHC

Silindir pozisyonuInline

Silindir Adedi4

Silindir çapı81 mm.

Silindir içi vuruş77.4 mm.

Sıkıştırma oranı10.5

Silindir başına düşen valf2

Yakıt TipiBenzin

ÇekişÖn

Vites sayısı (Manuel şanzıman)5

Ön süspansiyonKüçültülmüş gergi

Arka süspansiyonHelezon yay

Ön frenlerHava soğutmalı diskler

Arka frenlerDisk

ABSEvet

Direksiyon tipiDireksiyon kutusu

DireksiyonElektrik Direksiyon

Şehir içi yakıt tüketimi9.9 Lt/100 km

Şehir dışı yakıt tüketimi5.6 Lt/100 km

Ortalama yakıt tüketimi7.2 Lt/100 km

Ağırlık1208 Kg

Maksimum ağırlık1800 Kg

Lastik boyutu195/65 R15 T

Jant Boyutu6JX15

 

MarkaVolkswagen

ModelGolf

NesilGolf V

Motor1.6 FSI (115 Hp)

Kapı3/5

Güç115 bg /6000 dev/dak

Maksimum sürat192 km/saat

Hızlanma 0 - 100 km/saat10.8 saniye

Yakıt deposu hacmi55 Lt

Üretim başlangıç yılı2003 yıl

Son üretim yılı2008 yıl

Kasa tipiHatchback

Koltuk5

Uzunluk4204 mm.

Genişlik1759 mm.

Yükseklik1485 mm.

Dingil Mesafesi2578 mm.

Ön tekerlek izi1539 mm.

Arka tekerlek izi1528 mm.

Bagaj hacmi en az350 Lt

Bagaj hacmi en fazla1305 Lt

Motor pozisyonuÖn, enine

Motor hacmi1598 cm3

Tork155 Nm /4000 dev/dak

Yakıt SistemiDirekt enjeksiyon

Valf yapısıDOHC

Silindir pozisyonuInline

Silindir Adedi4

Silindir çapı76.5 mm.

Silindir içi vuruş86.9 mm.

Sıkıştırma oranı12

Silindir başına düşen valf4

Yakıt TipiBenzin

ÇekişÖn

Vites sayısı (otomatik şanzıman)6

Vites sayısı (Manuel şanzıman)6

Ön süspansiyonBağımsız çoklu bağlantı

Arka süspansiyonBağımsız, stabilizatör ile yay çoklu bağlantı

Ön frenlerHava soğutmalı diskler

Arka frenlerDisk

ABSEvet

Direksiyon tipiDireksiyon kutusu

DireksiyonElektrik Direksiyon

Şehir içi yakıt tüketimi8.5 Lt/100 km

Şehir dışı yakıt tüketimi5.3 Lt/100 km

Ortalama yakıt tüketimi6.4 Lt/100 km

Ağırlık1220 Kg

Maksimum ağırlık1810 Kg

Lastik boyutu195/65 R15 T

Jant Boyutu6JX15

 
mk4 çok başarılı bir modeldi. kalite, konfor, ergonomi olarak neredeyse rakipsizdi. ancak Ford focus ile yol tutuş, dinamik sürüş gibi konularda arayı fazlaca açtı. mevcut altyapı ve şase düzeni ile Golf cevap veremezdi. bu yüzden Golf MK5 geliştirilirken eses odak noktası rakibin güçlü olduğu konulara odaklanmak oldu. ancak arka tam bağımsız süspansiyon ile üretilmiş en iyi yol tutuşa sahip Golf'ün üretim maliyetleri yüksekti. bazı konularda maliyetleri kısmak için özellikle iç mekanda kesintiye gidildi.

bu yüzden MK5 dönem itibariyle iç mekan kalitesi olarak en kötü golf modelidir. zaten kullanılan plastik kalitesi hemen kendini belli etmektedir. golf4 daha kaliteli bir araçtır. bu yüzden golf kullanıcıları arasında hayal kırıklığı yaratmıştır. ömrü fazla olmamış aslında mk5.5 sayılabilecek golf mk6 çok daha kaliteli bir iç mekan ile piyasaya sürülmüştür. mk6 ile mk5 altyapısı ve platformu aynıdır. mk6 pahalı bir araç olmasına rağmen hem iç mekan kalitesi hem de altyapısı ile üretilmiş en esaslı Golf'tür. en baz model 1.6 trendline bile arka bağımsız süspansiyona sahiptir.

mk5 alacaksanız primeline, midline gibi modelleri hiç düşünmeyin. hayal kırıklığı olur. kalite çok düşüktür. comfortline, goal, tour modelleri hem donanım hem de görünüm olarak tatmin eder. bulabilirseniz sportline standart esp ile iyi bir seçenektir. bu arada memlekete sınırlı sayıda da olsa fabrika çıkış xenon far ve sunroof donanımlı comfortline gelmiştir. (plus1+plus2 paketli olarak satıldı. bilen azdır. denk gelirse kesinlikle alınmalıdır.)

fsi motor 115hp ile kağıt üzerinde iyi gözükse de lpg uyumunun sıkıntılı olması yüzünden ekonomik bir araç değildir.

lpg ile tam uyumunu bildiğimiz 1.6 8V hitler motor en makbul seçenek.

aslında 1.9 tsi ve 2.0 tdi tavsiye ederdim ancak km çok yüksek oluyor. km takıntınız yoksa bu dizel motorlar hem daha performanslı hem de oldukça ekonomiktir. ayrıca dizel motorların inanılmaz bir modifiye potansiyeli vardır.

not: golf mk5 üniversite yıllarında çok yakın bir arkadaşımın aracıydı. maalesef  ters yöne giren bir taksicinin motosikletine çarpması yüzünden vefat etti. bu araçları onu hatırlattığı için çok sevmem.

 
@budak1903 Alptürk hocam desteğiniz için teşekkür ederim ,arkadaşınız için üzgünüm (Allah rahmetiyle muamele eylesin).

 
1.6 hitler motor lpgye en uyumlu motorlardan.11 12lt lpg yakar

 
@EMRAH ATTS Emrah hocam teşekkürler ilginiz için ama zaten fsi ve tsi pek düşünmüyorum.

Comfortline veya o düzeyde bi model düşünüyorum.

 
@Yasin, merhaba, Golf 5 Midline (bagaj saçında midline plus yazıyor ama çözemedim) kullanıcısıyım, 2004 Model 1.6 motor 102 BG Triptonik 6 ileri, yağmur, far sensörleri yok, sis farı yok, fonksiyonel direksiyon yok, çelik jant yok, iç plastik aksamın boyası sıcakta aşınıyor, arka kapılarda hoparlör yok, katlanır ayna yok herşeye yok dedik ama, bunlar taktırılabilir maliyetini hesaplayınca acaba arabayı alırken az daha sıkıp kendimi comfortline alsak daha mı makbul olur diye düşünmüyor değil insan,  aracımı Ocak 2016 da aldım 17bin km yol yaptım, tüp uyumu çok iyi, uzun yolda 16 kuruşu bile görebiliyorsun, şehir içinde 23-27 kuruş, en son yaptığımız 4500 km'lik gezimizde şehir içi-şehir dışı ortalama 20 kuruş net hesaptır, yol tutuşu çok güzel, virajları sana hissettirmiyor, 10 havayastığı, geniş iç mekan daha ne olsun.

Özellikle merak ettiğin birşey varsa cevaplarım. 

 
@Apsomat  abi bende bu yüzden ağırlıklı olarak golf V 1.6 Comfortline 2004 yılı üstü bakıyorum da neredeyse yok denecek kadar az seçenek çıkıyor karşıma bunu anlamadım yada Comfortline 'a en yakın (donanım ve özellik olarak )durumda ki paket  tour yada sportline mı oluyor acaba ?? @budak1903 @Negatiwe

 
Selamlar  Arkadaşlar ;

Bana GOLF V 1.6 TOUR  modeli ve bilhassa motoru (yakıt sarfiyatı vs.) konusunda bilgi verebilecek var mı.?

 
Selamlar  Arkadaşlar ;

Bana GOLF V 1.6 TOUR  modeli ve bilhassa motoru (yakıt sarfiyatı vs.) konusunda bilgi verebilecek var mı.?
golf tour özel seri bir model renk seçenekleri ve jantları daha farklıdır. comfortline ile benzer özellikerl taşır. iç döşemesi de farklıdır.

1.6 8V motor ise vw grubunun en meşhur motorudur. hitler lakabı ile anılır. vakti zamanında neredeyse tüm ( lüks araçlar hariç) seat, vw,audi, skoda araçlarında kullanılmıştır. yakıt tüketimi şehir içi 10lt/100 km gibi oalcaktır. çok performanslı değildir. ancak alt devirleri isteklidir. bu yüzden şehir içinde çok üzmez. uzun yolda belli bir hızdan sonra nazlanır. honda civic, toyota corolla gibi yüksek devirlerde canlı değildir. ancak taş gibi makinedir. lpg uyumu mükemmeldir. bakımı kolay ve ucuzdur.

 
Selamlar  Arkadaşlar ;

Bana GOLF V 1.6 TOUR  modeli ve bilhassa motoru (yakıt sarfiyatı vs.) konusunda bilgi verebilecek var mı.?
Değerli Hocam 

Hitler motor olduğuna göre bu konu başlığına yazılmış  bilgiler geçerli olacaktır. 

 

Geri
Üst Alt