Golf7 1.4 TSI Manuel ve DSG Tüketim Farkı


mustafacagri

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Nis 2018
Mesajlar
1,413
Tepkime puanı
1,246
Konum
Ankara
İsim
Mustafa Çağrı
Selamlar,

40 bin km boyunca kullandığım 1.4 125 HP CZC kodlu manuel Golf'ten sonra yine 1.4 125 HP CZC kodlu DSG bir Golf'e geçiş yaptım. İki araç da highline, yenisinde sunroof artısı var sadece.

Manuel golfte uzun yolda 100-140 kmh hızlar arası sürüşte 5-6 lt arasını rahat görürdüm. Hatta zorlayıp 90-100 arası gidince 4.5-5lt arasına inerken işi abartıp 80'lere inince 4lt'ye yaklaştığım da oldu.
Fakat DSG araçta 90-110kmh arası hızlarda gitsem de 6.5-7lt arasına anca indi. 120-140 kmh gibi gidince uzun yolda 7.5lt lerde geziyor. Hız buralardan arttıkça uzun yol tüketimi 8-9lt lere ulaşıyor. Manuel ile DSG arası bu tüketim farkı bana çok fazla geliyor, DSG ile ne kadar sakin gitsem de manueldeki verilere yaklaşamıyorum

Yetkili servis bakımlı olan bu DSG araca yine serviste triger, buji falan değiştirttim ağır bakım kapsamında. Dışarıda basınç tüpü ile beraber mekatronik+şanzıman yağ değişimi de yaptırdım. Çözüm olmayınca acaba yağ mı etkiler dedim, engine flush+liqui moly 4200 yağ+ ceratec kullandım. Ama hala tüketim benzer seviyelerde. DSG ile manuel arası bu fark normal midir? Normal değilse neleri kontrol etmek gerek?


2015 manuel 1.4 125 HP CZC motor kodlu sunroofsuz. 9x.xxx km lerde
2016 DSG 1.4 125 HP CZC motor kodlu sunrooflu. 12x.xxx km lerde
 

Selamlar,

40 bin km boyunca kullandığım 1.4 125 HP CZC kodlu manuel Golf'ten sonra yine 1.4 125 HP CZC kodlu DSG bir Golf'e geçiş yaptım. İki araç da highline, yenisinde sunroof artısı var sadece.

Manuel golfte uzun yolda 100-140 kmh hızlar arası sürüşte 5-6 lt arasını rahat görürdüm. Hatta zorlayıp 90-100 arası gidince 4.5-5lt arasına inerken işi abartıp 80'lere inince 4lt'ye yaklaştığım da oldu.
Fakat DSG araçta 90-110kmh arası hızlarda gitsem de 6.5-7lt arasına anca indi. 120-140 kmh gibi gidince uzun yolda 7.5lt lerde geziyor. Hız buralardan arttıkça uzun yol tüketimi 8-9lt lere ulaşıyor. Manuel ile DSG arası bu tüketim farkı bana çok fazla geliyor, DSG ile ne kadar sakin gitsem de manueldeki verilere yaklaşamıyorum

Yetkili servis bakımlı olan bu DSG araca yine serviste triger, buji falan değiştirttim ağır bakım kapsamında. Dışarıda basınç tüpü ile beraber mekatronik+şanzıman yağ değişimi de yaptırdım. Çözüm olmayınca acaba yağ mı etkiler dedim, engine flush+liqui moly 4200 yağ+ ceratec kullandım. Ama hala tüketim benzer seviyelerde. DSG ile manuel arası bu fark normal midir? Normal değilse neleri kontrol etmek gerek?


2015 manuel 1.4 125 HP CZC motor kodlu sunroofsuz. 9x.xxx km lerde
2016 DSG 1.4 125 HP CZC motor kodlu sunrooflu. 12x.xxx km lerde
Bu kadar fark olmaması lazım sanki, genelde 0.5 veya maksimum 1 litre oynar. Sebebini bilmiyorum ama bilen arkadaşlar vardır eminim.
 
Upvote 0
DSG teorik olarak en düşük devir en yüksek vites prensibi ile çalışır (yazılım yoksa). Önceki araç için kullandığınız zamanki hava sıcaklığı yakıtı etkiler. Aynı tarz kullanım için bir süre, manuelde, önceki manuel aracınızdaki vites geçişlerindeki devirlerde vitese atarak deneyebilirsiniz. Bence tüketime etki eden başka parametreler de vardır.
 
Upvote 0
Tüm cevapları harmanlayıp tekrar değerlendirmelisin
Selamlar,

40 bin km boyunca kullandığım 1.4 125 HP CZC kodlu manuel Golf'ten sonra yine 1.4 125 HP CZC kodlu DSG bir Golf'e geçiş yaptım. İki araç da highline, yenisinde sunroof artısı var sadece.

Manuel golfte uzun yolda 100-140 kmh hızlar arası sürüşte 5-6 lt arasını rahat görürdüm. Hatta zorlayıp 90-100 arası gidince 4.5-5lt arasına inerken işi abartıp 80'lere inince 4lt'ye yaklaştığım da oldu.
Fakat DSG araçta 90-110kmh arası hızlarda gitsem de 6.5-7lt arasına anca indi. 120-140 kmh gibi gidince uzun yolda 7.5lt lerde geziyor. Hız buralardan arttıkça uzun yol tüketimi 8-9lt lere ulaşıyor. Manuel ile DSG arası bu tüketim farkı bana çok fazla geliyor, DSG ile ne kadar sakin gitsem de manueldeki verilere yaklaşamıyorum

Yetkili servis bakımlı olan bu DSG araca yine serviste triger, buji falan değiştirttim ağır bakım kapsamında. Dışarıda basınç tüpü ile beraber mekatronik+şanzıman yağ değişimi de yaptırdım. Çözüm olmayınca acaba yağ mı etkiler dedim, engine flush+liqui moly 4200 yağ+ ceratec kullandım. Ama hala tüketim benzer seviyelerde. DSG ile manuel arası bu fark normal midir? Normal değilse neleri kontrol etmek gerek?


2015 manuel 1.4 125 HP CZC motor kodlu sunroofsuz. 9x.xxx km lerde
2016 DSG 1.4 125 HP CZC motor kodlu sunrooflu. 12x.xxx km lerde
 
Upvote 0
Aracın dsgsini kontak yarım açık yapıp sıfırlayın(detaylı video bulursunuz.). Kendinize göre kullanmaya devam edin, akıcı yolda da vitesler geçerken anlık tüketimde dsg nin yakıtsal olarak devirlerine hız oranlarına bakın. Zamanla alışıp optimum yakıta düşürebilirsiniz. Ben de 1.6 tdi dsg kullanıyorum manuel olarak kullanılan araç daha az yakıyor yeri geliyor 1 litre farkediyor.Dsg bazen gereksiz vites arttırıp aracı boğup daha fazla yaktırıyor.
 
Upvote 0
Dsg olan aracta bi error var.

Manuel/dsg bu kadar farketmez.

Hatta uzun yolda dsg olan 0,2-0,3 litre daha az yakması lazım.
 
Upvote 0
Bu kadar fark olmaması lazım sanki, genelde 0.5 veya maksimum 1 litre oynar. Sebebini bilmiyorum ama bilen arkadaşlar vardır eminim.
Evet ben de Max 1 lt oynamalı diye düşünüyorum, o sebeple çözemeyince konu açtım artık.

DSG teorik olarak en düşük devir en yüksek vites prensibi ile çalışır (yazılım yoksa). Önceki araç için kullandığınız zamanki hava sıcaklığı yakıtı etkiler. Aynı tarz kullanım için bir süre, manuelde, önceki manuel aracınızdaki vites geçişlerindeki devirlerde vitese atarak deneyebilirsiniz. Bence tüketime etki eden başka parametreler de vardır.
Uzun yolda manuele çekerek gittim bir sefer. Onda da bariz bir fark göremedim açıkçası. Durum düzelmeyince yazılım attırdım ama yazılım sonrası de değerler benzer durumda. Şehir içi ve uzun yol aynı yakıyorum neredeyse.

Aracın dsgsini kontak yarım açık yapıp sıfırlayın(detaylı video bulursunuz.). Kendinize göre kullanmaya devam edin, akıcı yolda da vitesler geçerken anlık tüketimde dsg nin yakıtsal olarak devirlerine hız oranlarına bakın. Zamanla alışıp optimum yakıta düşürebilirsiniz. Ben de 1.6 tdi dsg kullanıyorum manuel olarak kullanılan araç daha az yakıyor yeri geliyor 1 litre farkediyor.Dsg bazen gereksiz vites arttırıp aracı boğup daha fazla yaktırıyor.
Vagcom ile DSG kalibrasyonunu komple sıfırlamıştım önceden. Tekrar bu yöntemi deneyeyim uzun yola çıkmadan. DSG ile yaklaşık 20 bin km'yi devireceğiz. Uzun yolda cruise control kullanıyorum genelde. Şehir içi benzer tüketim varken uzun yolda niye bu kadar fark ediyor bilemiyorum.

Dsg olan aracta bi error var.

Manuel/dsg bu kadar farketmez.

Hatta uzun yolda dsg olan 0,2-0,3 litre daha az yakması lazım.
Bence de bi error var ama başka neye bakılabilir bilemedim :D manuelde az yakma challenge yapardım, bunda basmasam da yakıyor bassam da yakıyor diye hıza teşvik ediyor :D
Benimde düşüncem bu yönde. Aşırı takip
Bakalım istişare sonucu bir şeyler çıkarabilirsek deneyeceğim. Biliyorsun kutu içi filtre ile normal filtreyi denedim, lastik değiştim denedim ama yok :D
 
Upvote 0
DSG'li aracın tüketimi yaygın kanının aksine biraz daha fazla olacaktır. Ama eğer lastik basıncı, yük durumu ve diğer koşulların aynı/benzer olması durumunda dahi aradaki fark fazla.

Ancak bahsettiğiniz araç 120 binde. Emme subaplarının durumu (kurum) tüketimi ciddi oranda etkiler. Eğer birde devamlı bu km'ye kadar düşük devirli şehir içi kullanlan araçcsa...
 
Son düzenleme:
Upvote 0
siz manueli bence çok verimli kullanıyorsunuz otomatikte sıkıntı yok
 
Upvote 0
DSG'li aracın tüketimi yaygın kanının aksine biraz daha fazla olacaktır. Ama eğer lastik basıncı, yük durumu ve diğer koşulların aynı/benzer olması durumunda dahi aradaki fark fazla.

Ancak bahsettiğiniz araç 120 binde. Emme subaplarının durumu (kurum) tüketimi ciddi oranda etkiler. Eğer birde devamlı bu km'ye kadar düşük devirli şehir içi kullanlan araçcsa...
Lastik basıncını Xiaomi pompa ile düzenli kontrol ederim, özellikle uzun yol öncesi.

Bu km'ye kadar ne kadarı şehir içidir bilemiyorum. Emme subap temizliği mümkün müdür? Nasıl bir işlem önerirsiniz?

siz manueli bence çok verimli kullanıyorsunuz otomatikte sıkıntı yok
Manuele 40 bin km kullanınca epey alışmıştım, tüketim noktasında düştükçe düşüyordu. Ama DSGde 20 bin km olmasına rağmen zorlasam da düşmüyor değerler. Daha doğrusu düşüyor ama düşmüş hali bile manuelde fazla tüketiyor diyebileceğim değerlere anca düşüyor. Şehir içi tüketimde bariz bir fark yok esasında, yarım lt 1 lt arası anca oynuyor, sakin kullanınca şehir içinde 7 lt altına iniyor rahatlıkla. Ama uzun yolda 100 kmh hız üzerinde ciddi fark oluşuyor, 5.5-6 lt gibi değerleri asla göremiyorum.
 
Upvote 0
Lastik basıncını Xiaomi pompa ile düzenli kontrol ederim, özellikle uzun yol öncesi.

Bu km'ye kadar ne kadarı şehir içidir bilemiyorum. Emme subap temizliği mümkün müdür? Nasıl bir işlem önerirsiniz?


Manuele 40 bin km kullanınca epey alışmıştım, tüketim noktasında düştükçe düşüyordu. Ama DSGde 20 bin km olmasına rağmen zorlasam da düşmüyor değerler. Daha doğrusu düşüyor ama düşmüş hali bile manuelde fazla tüketiyor diyebileceğim değerlere anca düşüyor. Şehir içi tüketimde bariz bir fark yok esasında, yarım lt 1 lt arası anca oynuyor, sakin kullanınca şehir içinde 7 lt altına iniyor rahatlıkla. Ama uzun yolda 100 kmh hız üzerinde ciddi fark oluşuyor, 5.5-6 lt gibi değerleri asla göremiyorum.
Temizliği mümkün. Yetkili servislerde yapılmaya başlandığını duymuştum. Her servis yapıyor mudur bilmiyorum? Spreyle solüsyonla temizliklerin çok fazla etkisi olmuyor. Genelde dünyada da yapılan walnut blast (ceviz kabuğu parçacıklarının basınçlı püskürtülmesi ile yapılıyor.

Forumda bir yerlerde konuşulmuştu diye hatırlıyorum aratabilirsiniz.
 
Upvote 0
Temizliği mümkün. Yetkili servislerde yapılmaya başlandığını duymuştum. Her servis yapıyor mudur bilmiyorum? Spreyle solüsyonla temizliklerin çok fazla etkisi olmuyor. Genelde dünyada da yapılan walnut blast (ceviz kabuğu parçacıklarının basınçlı püskürtülmesi ile yapılıyor.

Forumda bir yerlerde konuşulmuştu diye hatırlıyorum aratabilirsiniz.
Tamamdır hocam bir araştırayım. Teşekkür ederim öneriniz için. Hani dizel araç olsa dpf falan baktırayım diyeceğim ama benzinli araçta baktıracak yer de az
 
Upvote 0

audi-fsi-carbon-cleaning.jpg

Audi TFSI'dan örnek bir görüntü. Bu kadar kötü olmayabilir ama ordaki tortu ve kurum subapların görevini %100 olarak yapmasını engelliyor. Tortu miktarı arttıkça verimlilik giderek düşüyor.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt