Turbo nedir? Nasıl Çalışır


DSG nin karakteri hem kendine hemde motora zarar gibi düşünebilir miyiz acaba. Düşük devirlerde vites atıyor ve düşük hızlarda üst viteslerde gitmeye çalışıyor.Yakıttan tasarruf ararken parça maliyetine mi yükleniyor acaba diye düşündüm.

Birde turbo yaglamasıyla ilgili olarak aracı stop ettikten sonra kaputu dinleyin 5-10 sn kadar daha bi cırr sesi geliyor bir yerde okumuştum ancak şuan hatırlamıyorum bu ses turbonun yaglanmasının devam etmesinden dolayı geliyormuş s-s sistemide devreye girdiğinde aracın yaglama sistemi devam ediyor olabilir.Benim asıl çekincem marş motorundan bu sistemde.

 
Evet biraz erken vites değiştiriyor S de değilseniz. DSG nin uzun vadede motora bu nedenle zarar vereceğini düşünmüyorum.

Turbonun ayrı bir yağlaması yok. Motor durdurulduktan sonra, turbo mili bir süre daha yavaşlayarak döner ve sonunda o da durur. Duyulan ses o olabilir. Bu sırada ilave bir yağlama yok, kalan yağ ile idare ediyor. Eğer motoru stop etmeden önce tam gaz yapıp motoru aşırı hıza çıkarmazsanız (normalde kimse böyle bir hareket yapmamalı) sorun olmaz.

Aşırı hararet ile ilgili başka bir başlıkta ayrıntılı yazmış idim şimdi hatırlamıyorum.

@yusuf un dediği gibi,  normal çalışma ve hararetinde ise, motorun rölanti devrine düştüğünü görüp 3 -5 s daha beklemeniz fazlasıyla yeterli uygun şekilde stop etmek için.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt