DSG hakkında...


İsmi golf tutkusu olan bir forumda dahi dsg için rus ruleti deniyorsa ilk fırsatta şu dsg işinden kaçmanın yoluna bakmalı gibi hissettim kendi adıma.
 

İsmi golf tutkusu olan bir forumda dahi dsg için rus ruleti deniyorsa ilk fırsatta şu dsg işinden kaçmanın yoluna bakmalı gibi hissettim kendi adıma.
Hocam o işin esprisi, her güzelin kusuru vardır. Sağlam diye Toyota alırsın gaza basınca Boeing 737 gibi uçmayı beklersin yani hepsinin eksik olduğu noktalar var gibi. Ha keşke adam gibi Manuel araba soksalar şu ülkeye, ulan şaka maka sıfır araçlarda otomatik pazar payında abd nin önündeyiz sanırım 🤣
 
Herkese selamlar, sizlere dsg ile ilgili kafama takılan bazı soruları sormak istedim. Öncelikle hayatımda ilk defa otomatik araç sahibi oldum ve şuanda kullandığım aracı otomatik araç bilgim hiç olmadan satın aldım ve sonradan dsg ile ilgili insanların sorunlarını gördüm, kimisi mekatronik diyor, kimisi tüp diyor, kimisi kart diyor, kimisi kavrama diyor, başka birilerine bakıyorum, kalkışta titreme oluyor diyen var, vuruntu diyen var, ısınmadan dolayı kenara çeken var yani kısacası var oğlu var. Çevremde otomatik araç kullanan insanlar var mesela 2016 model 3008, 2012 model Civic kullanan kişiler, ve bu insanların böyle bir kavram kargaşası yok gibi, yani kısacası sormak istediğim dsg uzun vadede neler yaşatır mesela yıl 2034 ve araç 250 bin km ye geldi gibi.
DSG ne kadar düzgün kullanılırsa kullanılsın çok hassas bir şanzıman. Benim aracımın 2 kere değişti kavraması.Ki çok narin kullanırım. Ancak bir arkadaşımın 384 bin kilometrede bir 1.6 TDI Passatı var ve DSG ile hiç problem yaşamamış. Tabi ne kadar doğru bilemiyorum, DSG şaşırtır :D.Bu arada,Hondaların çoğu CVT şanzıman.Çift kavrama değil,çalışma prensipleri tamamen farklı.
 
DSG ne kadar düzgün kullanılırsa kullanılsın çok hassas bir şanzıman. Benim aracımın 2 kere değişti kavraması.Ki çok narin kullanırım. Ancak bir arkadaşımın 384 bin kilometrede bir 1.6 TDI Passatı var ve DSG ile hiç problem yaşamamış. Tabi ne kadar doğru bilemiyorum, DSG şaşırtır :D.Bu arada,Hondaların çoğu CVT şanzıman.Çift kavrama değil,çalışma prensipleri tamamen farklı.
Hocam aslında 300 binler 400 binler hayalde değil, sonuçta çözümü var en kötü sandık şanzıman takarlar nede olsa sıfır araç fiyatlarının yanında onarım ücretleri cüzi, hatta sekizsilindir YouTube kanalında 600 bin yapan audi a6 vardı halada yürüyor yani çözümü mevcut.
 
Hocam aslında 300 binler 400 binler hayalde değil, sonuçta çözümü var en kötü sandık şanzıman takarlar nede olsa sıfır araç fiyatlarının yanında onarım ücretleri cüzi, hatta sekizsilindir YouTube kanalında 600 bin yapan audi a6 vardı halada yürüyor yani çözümü mevcut.
Orası öyle tabi.
 
Bence kavrama ömrünü uzatmanın altın anahtarlarından bir tanesi auto hold. Durduğunuz zaman kavramayı motordan ayırdığı için yarı kavrama olayını da ortadan kaldırmış oluyor.

2-3 mesaj yukarıda 177 bin km kavrama değişmedi demiştim araç 9 bin km den beri yani 8 yıldan biraz fazladır bizde. Sürekli auto hold açık kullanılıyor, yapılan yolun yaklaşık %30 u şehirlerarası uzun yolda yapılmıştır, kalanında da trafiğe girse bile İstanbul gibi tampon tampon trafiğe çok maruz kalmadı. Önce boşa alınıp el freni cekme gibi koruma hareketleri uygulanmadı auto hold zaten aracı tutuyor. Trafikte manuel moda bile alınmadı. Dümdüz D ye takılıp kullanıldı arada benim gazlamalarım hariç :)

Tek yaşanan arıza belli bir dönemde çoğumuzun başına gelen mikroşalter arızasıydı, p ye alıp aracı terk edin hatası alıyorduk. O da 2018 de uzatılmış garantiden yapılmıştı ondan sonra bu sorun da çözülmüş oldu.
 
Bence kavrama ömrünü uzatmanın altın anahtarlarından bir tanesi auto hold. Durduğunuz zaman kavramayı motordan ayırdığı için yarı kavrama olayını da ortadan kaldırmış oluyor.

2-3 mesaj yukarıda 177 bin km kavrama değişmedi demiştim araç 9 bin km den beri yani 8 yıldan biraz fazladır bizde. Sürekli auto hold açık kullanılıyor, yapılan yolun yaklaşık %30 u şehirlerarası uzun yolda yapılmıştır, kalanında da trafiğe girse bile İstanbul gibi tampon tampon trafiğe çok maruz kalmadı. Önce boşa alınıp el freni cekme gibi koruma hareketleri uygulanmadı auto hold zaten aracı tutuyor. Trafikte manuel moda bile alınmadı. Dümdüz D ye takılıp kullanıldı arada benim gazlamalarım hariç :)

Tek yaşanan arıza belli bir dönemde çoğumuzun başına gelen mikroşalter arızasıydı, p ye alıp aracı terk edin hatası alıyorduk. O da 2018 de uzatılmış garantiden yapılmıştı ondan sonra bu sorun da çözülmüş oldu.
Harikasın. 😁
 
Golf 7 1.6 TDI 110 beygir DSG araçlarda şanzıman yağı değişmez kuru kavrama olduğu için büyük bir sorun olmadığı sürece. Benim araç 160 binde hiç bir sorun yaşamadım. İyi kullanım ve iyi bakım olduğu sürece kolay kolay bir sorun çıkmaz.
 
Günde onlarca kavrama/volan/dsg kart mekatronik gövde onarımı yapan biri olarak söylemem gerekirse, DSG gerçekten sürüş zevki veren bir şanzımandır. Evet sorunları var mı var. Ama her aracın bir sorunu var 170 binde şanzımana anahtar değmemiş araba gördüm
 
Günde onlarca kavrama/volan/dsg kart mekatronik gövde onarımı yapan biri olarak söylemem gerekirse, DSG gerçekten sürüş zevki veren bir şanzımandır. Evet sorunları var mı var. Ama her aracın bir sorunu var 170 binde şanzımana anahtar değmemiş araba gördüm
Daha açıklayıcı bilmeyenlere anlatıcı bir konu açsan. Veya yorumda bulunsan. Nasıl olmalı kullanım. Ne yapılmalı ne yapılmamalı. Bayram öncesi hayır duası alırsın. 😀
 

Kafama takılan birkaç soru var bunları sormak istiyorum, birincisi dur kalk trafikte aracı manuele alıp 1. Viteste götürmek doğru mu? İkincisi aracı sürekli sakşn kullanımda olsa sporda kullanmak zararlı mı ?
 

Geri
Üst Alt