Jantlar Hakkında



Bijon alırken neye dikkat etmem gerekiyor, janta temas eden kısımdaki koniklik standartmıoluyor, bildiğim sadece M14X1.5 ebadı gerekiyor bana.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran görüntüsü 2024-04-09 094010.png
    Ekran görüntüsü 2024-04-09 094010.png
    457.5 KB · Görüntüleme: 20
Jant boyutunu değiştirince kodlama yapmamıza gerek varmı, obdeleven kadran sekmesinde bu kısım var ama hangi değer ne işe yarıyor bilmiyorum.


Jantların arasında sapma neredeyse yok gibi bir şey, çok ufak bir değer.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0654.jpg
    IMG_0654.jpg
    72.6 KB · Görüntüleme: 14
  • Ekran görüntüsü 2024-04-09 135030.png
    Ekran görüntüsü 2024-04-09 135030.png
    20.2 KB · Görüntüleme: 14
Herkese iyi günler,
Geçenlerde bahsettiğim Orijinal Sparco Assetto Gara 18'' jantları satın aldım, bildiğiniz üzere bu tarz performans jantlarında jantın oturacağı göbek bir miktar büyük yapılıyor ki marka model çeşitliliği açısından her araca uyabilmesi için, ayrıca aracınıza özel orta bilezik takıp tam oturmasını sağlıyorsunuz.

Sorum şu;
Jantın içerisinden sert plastik bir bilezik takımı çıktı, bunu aldığım bayiimi koydu yoksa Sparco mu koydu bilgim yok ancak kendi kullanım kılavuzunda da plastik merkezleme burcu olarak belirtmişler (resimlerini koydum isterseniz çevirebilirsiniz), henüz lastikler gelmediği için bayramdan sonrasına kaldı, bu plastik parçayı kullanmamda sorun sıkıntı olur mu, metal olarak mı bulmalıyım ve nerede bulabilirim.




Bu bilezikleri kullanmanızda sorun yoktur. Gayet mukavemetli ve dayanıklıdırlar.

Ben 10 sene kullandım en ufak deforme yaşanmadı.

Metal bilezik hiç görmedim duymadım.

.
 
Bijon alırken neye dikkat etmem gerekiyor, janta temas eden kısımdaki koniklik standartmıoluyor, bildiğim sadece M14X1.5 ebadı gerekiyor bana.





Jantlardaki yuvalar standart V açılıdır.

Kullanacağınız bijonların jant yuvasına temas eden kısmının, konik veya V açılı olmasının hiç bir zararı yok. Her ikisi de jant' ı sıkıca tutar.


Bazı bijon üreticileri diplerini konik yapmayı tercih ediyor. Başka bir esprisi yok.



.
.
 
Son düzenleme:
Jantlardaki yuvalar standart V açılıdır.

Kullanacağınız bijonların jant yuvasına temas eden kısmının, konik veya V açılı olmasının hiç bir zararı yok. Her ikisi de jant' ı sıkıca tutar.


Bazı bijon üreticileri diplerini konik yapmayı tercih ediyor. Başka bir esprisi yok.



.
.
Teşekkür ederim, aftermarket jantların V şeklinde bijon giren kısımları, fabrikasyon çoğu araba yuvarlak gibi, tek sorun o ağız kısmı uymadığı için bijonlarım yarım cm kısa geldi, gelen bijonlar nasıl olacak bilmiyorum beklemedeyim.
 
Jantlardaki yuvalar standart V açılıdır.

Kullanacağınız bijonların jant yuvasına temas eden kısmının, konik veya V açılı olmasının hiç bir zararı yok. Her ikisi de jant' ı sıkıca tutar.


Bazı bijon üreticileri diplerini konik yapmayı tercih ediyor. Başka bir esprisi yok.



.
.
bijonun birazcık uzun olması sorun yaratırmı, arka tarafında değeceği birşey varmı, örn 10mm büyük bijon takılsa.
 
bijonun birazcık uzun olması sorun yaratırmı, arka tarafında değeceği birşey varmı, örn 10mm büyük bijon takılsa.





Sorun olmaz arka tarafta 10 -15mm kadar boşluk mevcut.

Bijonları taktıktan sonra jantı elle bir tur çevirdiğinizde sürtme - takılma olup olmadığı belli olur zaten.

Tekerlek yağ gibi dönüyorsa tamamdır.

Herhangi bir sürme sesi gelirse, bijonların boyunu tornacıda 2 - 3 mm kısalttırınız. Basit işler.

Ama herhangi bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.

Güzel resimler bekliyoruz.

.
 
Sorun olmaz arka tarafta 10 -15mm kadar boşluk mevcut.

Bijonları taktıktan sonra jantı elle bir tur çevirdiğinizde sürtme - takılma olup olmadığı belli olur zaten.

Tekerlek yağ gibi dönüyorsa tamamdır.

Herhangi bir sürme sesi gelirse, bijonların boyunu tornacıda 2 - 3 mm kısalttırınız. Basit işler.

Ama herhangi bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.

Güzel resimler bekliyoruz.

.
tamamdır hocam çok sağolun paylaşacağım,

çok basit işler fakat esnaf nazı çekmekten çok sıkıldım 1 haftada, kimse iş yapmak istemiyor, bizde kendimizi usta ettik iyice, herkes küçük(sözde büyük) iş adamı olmuş. :D iyi akşamlar..
 
Bugün sonunda Sparco Assetto Gara jantlara kavuştuk, yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim, @hosmyy abime ekstra teşekkürler..

Lastik olarak Continental Premium Contact 7 tercih ettim, yıllardır Continentallerden baya memnunuz.

Garajda apar topar bi çekim oldu, yıkanıp temizlendiğinde daha güzel fotoğraflar eklerim.🙏🙏
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2402.jpg
    IMG_2402.jpg
    245 KB · Görüntüleme: 22
  • IMG_2407.jpg
    IMG_2407.jpg
    171.8 KB · Görüntüleme: 8
Bugün sonunda Sparco Assetto Gara jantlara kavuştuk, yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim, @hosmyy abime ekstra teşekkürler..

Lastik olarak Continental Premium Contact 7 tercih ettim, yıllardır Continentallerden baya memnunuz.

Garajda apar topar bi çekim oldu, yıkanıp temizlendiğinde daha güzel fotoğraflar eklerim.🙏🙏


Hayırlı olsun kardeşim, çok güzel bir kombinasyon olmuş.

Güle güle kullanın. Kazasız, belasız, arızasız, güzel günlerde inşallah.


.
 


Geri
Üst Alt