E-Tsi Çalışma Prensibi ve Salınım Desteği(!!!)


ykeskmer

Üye
Katılım
12 Nis 2018
Mesajlar
52
Tepkime puanı
11
İsim
yakup
Arkadaşlar merhaba.
2 Gün önce 1.0 E-Tsi aracımı şehir dışından alıp geldim ve bu sürede aracı inceledim.

Mild Hybrid elektrik motorunun desteği bana oldukça yetersiz geldi.

A) 80-90 Km/hız ile aşağı doğru hafif eğimli yerde motor susuyor ve araç salınım yapıyor sanıyorum fakat böyle bir durumda dahi hız'da düşüşler oluyor. Yani yol eğimli olsa bile salınım ve itekleme yetersiz geldi bana elektrikli motorda.

B) Aynı eğime sahip başka bir yolda (Aracı boşa alıp 80-90 Km/H) vitesi boşa aldığımda motor susmuyor ve yukarıdakine benzer bir hız yavaşlaması ile araç sürati düşüyor.

Acaba batarya o anlarda yetersiz geldi de mi salınıma destek vermedi A) sürüş yolunda.

Hybrid sistem hk.da bilgiye sahip olanlar yazabilir mi?(kalkışta destek verir diyebilirsiniz, onu da görmedim. Kalkışta anlık tüketimler 30-40 Lt'lere vardı)
 

Hayırlı olsun aracınız iyi günlerde kullanın dilerim.
 
Arkadaşlar merhaba.
2 Gün önce 1.0 E-Tsi aracımı şehir dışından alıp geldim ve bu sürede aracı inceledim.

Mild Hybrid elektrik motorunun desteği bana oldukça yetersiz geldi.

A) 80-90 Km/hız ile aşağı doğru hafif eğimli yerde motor susuyor ve araç salınım yapıyor sanıyorum fakat böyle bir durumda dahi hız'da düşüşler oluyor. Yani yol eğimli olsa bile salınım ve itekleme yetersiz geldi bana elektrikli motorda.

B) Aynı eğime sahip başka bir yolda (Aracı boşa alıp 80-90 Km/H) vitesi boşa aldığımda motor susmuyor ve yukarıdakine benzer bir hız yavaşlaması ile araç sürati düşüyor.

Acaba batarya o anlarda yetersiz geldi de mi salınıma destek vermedi A) sürüş yolunda.

Hybrid sistem hk.da bilgiye sahip olanlar yazabilir mi?(kalkışta destek verir diyebilirsiniz, onu da görmedim. Kalkışta anlık tüketimler 30-40 Lt'lere vardı)
etsi araçlar hybrit değil wolsvagenin karbon emisyondan birkaç yıl önce aldığı cezayı telafi etmek amacı ile kalkışlarda emisyonu azaltmak amacı ile ve yakıt tüketimini azaltmak için elektrik destekli bir sistem yaptılar 1. viteste malum kalkışlarda tüketim çok olur amaç tamamen budur gerçek hybrit toyotanın kullandığı sistemdir etsi sistemini audi de kullanıyor ama hybrit değil
 
Arkadaşlar merhaba.
2 Gün önce 1.0 E-Tsi aracımı şehir dışından alıp geldim ve bu sürede aracı inceledim.

Mild Hybrid elektrik motorunun desteği bana oldukça yetersiz geldi.

A) 80-90 Km/hız ile aşağı doğru hafif eğimli yerde motor susuyor ve araç salınım yapıyor sanıyorum fakat böyle bir durumda dahi hız'da düşüşler oluyor. Yani yol eğimli olsa bile salınım ve itekleme yetersiz geldi bana elektrikli motorda.

B) Aynı eğime sahip başka bir yolda (Aracı boşa alıp 80-90 Km/H) vitesi boşa aldığımda motor susmuyor ve yukarıdakine benzer bir hız yavaşlaması ile araç sürati düşüyor.

Acaba batarya o anlarda yetersiz geldi de mi salınıma destek vermedi A) sürüş yolunda.

Hybrid sistem hk.da bilgiye sahip olanlar yazabilir mi?(kalkışta destek verir diyebilirsiniz, onu da görmedim. Kalkışta anlık tüketimler 30-40 Lt'lere vardı)
Acaba akünün doluluk oranına bağlı olabilir mi ?
 
etsi araçlar hybrit değil wolsvagenin karbon emisyondan birkaç yıl önce aldığı cezayı telafi etmek amacı ile kalkışlarda emisyonu azaltmak amacı ile ve yakıt tüketimini azaltmak için elektrik destekli bir sistem yaptılar 1. viteste malum kalkışlarda tüketim çok olur amaç tamamen budur gerçek hybrit toyotanın kullandığı sistemdir etsi sistemini audi de kullanıyor ama hybrit değil
Detaylı yazmışsınız ok tşk de.. Biliyorum Hybrid farklılığını. Kulak aşinalığından ötürü anlaşılabilir olması adına Mild Hybrid olarak belirtmek istedim.

Mild sistem yokuş aşağı eğimde dahi salınıma -itişe destek vermedi araç hızı düştü, tıpkı boş vitesteyken kaybettiği güç gibi.
Buna dair bilgisi olan var mıdır?
 
@ykeskmer yokuş aşağı hızı kontrol etmiş olabilir mi? Tahminen ve mantıken ideal koşullar sağlandığında düz yolda salınım yapması gerekiyor. Bu ve bunun gibi detaylar kullanma kılavuzunda olabilir.
 
@ykeskmer yokuş aşağı hızı kontrol etmiş olabilir mi? Tahminen ve mantıken ideal koşullar sağlandığında düz yolda salınım yapması gerekiyor. Bu ve bunun gibi detaylar kullanma kılavuzunda olabilir.
Vallahi bilemiyorum işte.. Salınım yapmadı bana göre. Aşağı doğru hafif eğimli yolda serbest sürüş moduna da geçti üstelik. Bu kadar mı yani, çok fazla birşey beklememek mi gerekir
Ekran ekledim
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6777.jpeg
    IMG_6777.jpeg
    457.8 KB · Görüntüleme: 140
Detaylı yazmışsınız ok tşk de.. Biliyorum Hybrid farklılığını. Kulak aşinalığından ötürü anlaşılabilir olması adına Mild Hybrid olarak belirtmek istedim.

Mild sistem yokuş aşağı eğimde dahi salınıma -itişe destek vermedi araç hızı düştü, tıpkı boş vitesteyken kaybettiği güç gibi.
Buna dair bilgisi olan var mıdır?
Benim araçta öyle, aracın motor içinden aktarma organına kadar tüm sürtünmeleri yok ederek yelken modda sürüş sağlıyor. Tıpkı aracın boşta olması gibi.
Yani tekerdeki tüm sürtünmeler devrede(rulmanlar vs.), süzülürken eğime bağlı olarak hızlanma ve yavaşlamalardan etkileniyor tabiki.
Ayrıca ilk çalıştırmada krank miline yardımcı olarak aracın start stop durumlarında rahat start almasına yardımcı oluyor. Hepsi bu. Sizde tariflemişsiniz zaten. :)
 
Vallahi bilemiyorum işte.. Salınım yapmadı bana göre. Aşağı doğru hafif eğimli yolda serbest sürüş moduna da geçti üstelik. Bu kadar mı yani, çok fazla birşey beklememek mi gerekir
img_6777-jpeg.71522
Gayet iyi bir değer almışsınız.


 
8000 kmdir kullanıyorum. 2015 1.4 140hp golf e göre yarım litre 1 litre fazla yakıyor etsi.
Bana göre etsi nin, e si cort bi sistem. Salınım yokuş aşşağı motorun kendini kapatması e tsi ile alakalı değilki. Tiguan etsi değil ondada var. Cupra etsi değil ondada var.
Benim anlayabildiğim kadarıyla ve resmi yazılara göre sadece kalkış (5-6 kmye kadar) ve ani hızlanmalarda (farkedilecek seviyede bence) bukadar.
Ayrıca bu giderken istop olan motoru tekrar gaza bastığımızda elektrik motorumu çalıştırıyor? (Bence böyle ama tam bilmiyorum) eğer değilse çok istop geri start buji bobin giderimiz artacaktır.
Dip not Etsi aracın balatalarıda erken bitecektir.
 

Örneklemeleriniz gayet güzel. Salınımda hiç bir katkısı yok. A ve B örneklemelerindeki hız kaybı aynı orandadır. Onu farkettim.

Kalkışta %3-5 faydayı da; zaten sakin sürüşle biz de tutturabiliriz.
Haktan hayırlısı, bakalım E-Tsi teknoloji ile bizi ve Golf’ü ne bekliyor. Zamanla göreceğiz.
 

Geri
Üst Alt