Dsg şanzımanın geri vitese takılamıyor hatası hakkında bilgisi olan?


whitegolf7

Üye
Katılım
29 Mar 2023
Mesajlar
34
Tepkime puanı
7
Konum
istanbul
Araç
Golf 7 1.6 TDI DSG
Merhabalar arkadaşlar normalde sorun yaşamadığım aracıma binip her zaman olduğu gibi bugün çalıştırdığımda motor çalışır çalışmaz “Hata Şanzıman. Geri vites takılamıyor.” Şeklinde bir uyarı aldım. Havanın soğuk olmasına bağladım kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım hata gitmedi ve araç R ye geçse de geri gitmedi. Vitesi D konumuna getirdiğimde ise sadece D1 Viteste kullanabildim, 2. Vitese yükseltemedim. Manuel moda geçip denedim sadece 1. Viteste kullanabiliyorum aracı. Geri(R) modunda hareket etmedi. Konu hakkında fikri olan var mıdır?

Mart ayında şanzıman mekatronik kartı değişti aracın ve herhangi bir sorun yaşamadım bugüne kadar. Tekrar kart yandı da diyemiyorum araç hareket ediyor. Kart yandığında hiç hareket etmiyordu ve ekrandaki hata da farklıydı. Vitese de girmiyordu o tarihte.

Son kullanımımda ise herhangi bir olumsuz durum veya genel manada aracı zorlama gibi bir durum da olmadı.

Araç Golf 7 2013 1.6 TDI DSG

Aydınlatabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7222.jpeg
    IMG_7222.jpeg
    157.4 KB · Görüntüleme: 51

Vites kolu hareket etmiyor olsaydı basit bir çözümü vardı ama sizinki elektronik bir sorun gibi görünüyor. Forumdaki benzer deneyimler de o yönde. Mekatronik kartını inşallah yetkili serviste değiştirmişsinizdir. Aşağıdaki konuyu da inceleyebilirsiniz. Geçmiş olsun.

https://www.golftutkusu.com/topic/8...lda-giderken-geri-vites-gecme-hatasi-uyarisi/
Merhaba hocam.
Bostancı sanayi sitesinden çıkma orijinal kart takmıştık düşük km ye sahip bir şanzımandan söküp. Bugün o ustayı aradım ve durumu anlattım. Kartın yanması durumunda aracınızın hiç hareket etmiyor ve viteslere geçmiyor olması gerekiyor yanıtını aldım.(D olarak kalıyordu çünkü kartın bozulduğu dönemde) Detaylıca anlattı usta. R ye takarken bir çatal var o kırılmış olabilir veya mekatronik ünitesinde bir sorun olabilir yanıtını aldım. Tabi yinede danışmak istedim. Teşekkürler ilginiz için. 🙂
 
Son düzenleme:
Merhabalar arkadaşlar normalde sorun yaşamadığım aracıma binip her zaman olduğu gibi bugün çalıştırdığımda motor çalışır çalışmaz “Hata Şanzıman. Geri vites takılamıyor.” Şeklinde bir uyarı aldım. Havanın soğuk olmasına bağladım kontağı kapatıp tekrar çalıştırdım hata gitmedi ve araç R ye geçse de geri gitmedi. Vitesi D konumuna getirdiğimde ise sadece D1 Viteste kullanabildim, 2. Vitese yükseltemedim. Manuel moda geçip denedim sadece 1. Viteste kullanabiliyorum aracı. Geri(R) modunda hareket etmedi. Konu hakkında fikri olan var mıdır?

Mart ayında şanzıman mekatronik kartı değişti aracın ve herhangi bir sorun yaşamadım bugüne kadar. Tekrar kart yandı da diyemiyorum araç hareket ediyor. Kart yandığında hiç hareket etmiyordu ve ekrandaki hata da farklıydı. Vitese de girmiyordu o tarihte.

Son kullanımımda ise herhangi bir olumsuz durum veya genel manada aracı zorlama gibi bir durum da olmadı.

Araç Golf 7 2013 1.6 TDI DSG

Aydınlatabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.öncelikle geçmiş
Öncelikle geçmiş olsun. aynı olay uzun yolda giderken başıma geldi ankaradan samsuna yolun yarısını 3. vitesle deldim. Sorun kart arızası eğer garantisi varsa hallettirin. ünitelerden birinde kopukluk olmuştu diye hatırlıyorum o şekilde çözülmüştü problem
 
Öncelikle geçmiş olsun. aynı olay uzun yolda giderken başıma geldi ankaradan samsuna yolun yarısını 3. vitesle deldim. Sorun kart arızası eğer garantisi varsa hallettirin. ünitelerden birinde kopukluk olmuştu diye hatırlıyorum o şekilde çözülmüştü problem
Sağ olun hocam.
birkaç video buldum ustanın dediklerini destekler nitelikte;
https://youtu.be/jkjiFZn-hC8?si=M788_uG6PVeWEotb



Geçtiğimiz hafta aracın soğutma sıvısını değiştirildikten sonra fan testi yapmak istediler. Havalarda soğuk olunca motorun rölanti sınırını geçmek adına vitesi P ile R arasında tutup gaza bastılar ve bu şekilde devir saati limitini kaldırarak gaz verdiler. Bozulma sebebi olabilir mi diye düşünmüyor değilim. Zira bu arabalarda çatal kroniği de varmış. Ustamızın dediği gibi R vitesine ait çatal bilyesi de olabilir mi acaba?
Aslında merak ettiğim husus da buydu. Kartı yanan bir çok kişi var etrafımda maalesef tecrübe eden. Kart yansa araç hiç hareket etmez ve hata mesajı farklı olur yorumunu alıyorum.

İşin ilginç yanı son kullanışımda herhangi bir sorun, uyarı, gösterge hatası hiç yoktu. Bir sonraki gün aracı çalıştırdığımda bu problemle karşılaştım. Yolda giderken de hata almadım. Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler hocam
 
Son düzenleme:
Sağ olun hocam.
birkaç video buldum ustanın dediklerini destekler nitelikte;
https://youtu.be/jkjiFZn-hC8?si=M788_uG6PVeWEotb



Geçtiğimiz hafta aracın soğutma sıvısını değiştirildikten sonra fan testi yapmak istediler. Havalarda soğuk olunca motorun rölanti sınırını geçmek adına vitesi P ile R arasında tutup gaza bastılar ve bu şekilde devir saati limitini kaldırarak gaz verdiler. Bozulma sebebi olabilir mi diye düşünmüyor değilim. Zira bu arabalarda çatal kroniği de varmış. Ustamızın dediği gibi R vitesine ait çatal bilyesi de olabilir mi acaba?
Aslında merak ettiğim husus da buydu. Kartı yanan bir çok kişi var etrafımda maalesef tecrübe eden. Kart yansa araç hiç hareket etmez ve hata mesajı farklı olur yorumunu alıyorum.

İşin ilginç yanı son kullanışımda herhangi bir sorun, uyarı, gösterge hatası hiç yoktu. Bir sonraki gün aracı çalıştırdığımda bu problemle karşılaştım. Yolda giderken de hata almadım. Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler hocam
şöyle ki videoda dediği gibi çatal bilyası olsa ileri viteslerde sorun yaşamazdınız diye düşünüyorum. Bu sorunda kart komple yanmıyor kart üzerindeki hatlardan biri yanıyor sadece. O da geri vitese girmeme ve ileri viteslerin hepsine geçmeme gibi bir sorun açıyor. Bende aynı arıza olduğunda bir süre araba sadece 1. ve 3. viteslere geçip ilerledi diğer viteslere geçmedi bazen 5. vitese aldığı oldu buda elektronik olduğu anlamına geliyor ki benimki kart tamiriyle sorun çözüldü.
 
bugün ustadan geri dönüş aldım hocam aynen dediğiniz gibi oldu usta mekatronik ünitesi, şanzıman çatalı ve kavramayı kontrol etmiş hepsi de sağlam çıktı 2. vitesin olduğu kartın devresinde bir sorun var ve bilgisayara bağladığımızda sorun olarak yazılım sistemi kartı gösteriyor yanıtını aldım kendisinden ancak kartın tamirine dair birşey söylemedi. teyit maksatlı başka bir şanzıman ustasını aradığımda kartın tamirinin mümkün olmadığı yanıtını aldım aynı şekilde. siz kartı tamir mi ettirdiniz yoksa garanti kapsamında değiştirdiniz mi?
 
bugün ustadan geri dönüş aldım hocam aynen dediğiniz gibi oldu usta mekatronik ünitesi, şanzıman çatalı ve kavramayı kontrol etmiş hepsi de sağlam çıktı 2. vitesin olduğu kartın devresinde bir sorun var ve bilgisayara bağladığımızda sorun olarak yazılım sistemi kartı gösteriyor yanıtını aldım kendisinden ancak kartın tamirine dair birşey söylemedi. teyit maksatlı başka bir şanzıman ustasını aradığımda kartın tamirinin mümkün olmadığı yanıtını aldım aynı şekilde. siz kartı tamir mi ettirdiniz yoksa garanti kapsamında değiştirdiniz mi?
Benim kart tamir edildi öyle çözüldü. Yani kart tamiri mümkün. Hatta daha öncede arkadaşımın aracında farklı bir arızadan kart tamiri yaptırıp çözüme ulaşmıştık
 
Tatil dönüşü yolda kaldım kart dediler sonuç 45k TL kodları vs lazım olursa diye 1.4 tsi 2013
IMG_6298.png
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun .
Araç geçmişiniz ne durumda? İlk kullanıcı mısınız? Mart ayında doğuştan triger seti değişimi olmuş. Bu aynı araç mı? Yaşadığınız durumları paylaşabilir misiniz?https://www.golftutkusu.com/topic/2...sanan-durumlar-eko-yedek-parca-tercihi-anket/
Araç geçmişi sileceklerine kadar maslak doğuş ve bursa doğuş bakımlı,
Evet martta değişim olduda bunu nasıl anladın onu merak ettim acıkcası,
Eko serisi hakkında bilgim yok duymadım hiç,
 
Araç geçmişi sileceklerine kadar maslak doğuş ve bursa doğuş bakımlı,
Evet martta değişim olduda bunu nasıl anladın onu merak ettim acıkcası,
Eko serisi hakkında bilgim yok duymadım hiç,
Kilometre bilgisine bakmak için geçmiş paylaşımdan görünüyor. Ama kilometre bilgsine rastlamadım Sadece eko seri olarak değil, yani model yılına göre yapılan işlemler baz alınınca indirim olarak işleme alma durumlarını öğrenmek istemiştim. Daha önce volant ya da kavrama ile ilgili bir işlem oldu mu? kilometre ve aracınızın çıkış tarihi ne olarak geçiyor?
 
Kilometre bilgisine bakmak için geçmiş paylaşımdan görünüyor. Ama kilometre bilgsine rastlamadım Sadece eko seri olarak değil, yani model yılına göre yapılan işlemler baz alınınca indirim olarak işleme alma durumlarını öğrenmek istemiştim. Daha önce volant ya da kavrama ile ilgili bir işlem oldu mu? kilometre ve aracınızın çıkış tarihi ne olarak geçiyor?
zubizu diyerek bir indirim var ordan kaç bilmiyorum ama kullanıyorum,
63binde volat,kavrama2017
175 binde triger set sene numasebeti,
arac tarihi 2013 aralık
 
Tatil dönüşü yolda kaldım kart dediler sonuç 45k TL kodları vs lazım olursa diye 1.4 tsi 2013
Ekli dosyayı görüntüle 71516
İkinci kez mekatronik kartını değiştirmek zorunda kaldım maalesef… servis kadar fazla olmasada epey maliyetli oldu benim için. İnsan araçtan soğuyor böyle böyle. Şanzıman ustası da şaşkın. Nihayetinde ikinci kez kart değiştiriyorum bu araçta. Akü ilkinde eskimişti değiştirdik. Şarj dinamosuyla birlikte elektrik tesisatında kısa devre kontrolüde yapılmıştı. Kart dışında şanzıman ünitesinde sorun görünmediğini söyledi. Canlı bomba gibi nerede patlayacağı belli olmuyor dsg şanzımanın. Çıkma orijinal kullandığımız için mi oldu ondan da emin olamıyorum.

Asıl şaşırdığım şey ise hatadan önceki son kullanışımda hiçbir sorun, ikaz, hata yoktu ama 1 gün sonra sabah kontağı çevirdiğimde şanzıman hatası aldım. Birden fazla şanzıman ustasının görüşünü aldım ustamı özellikle telkin ettim başka bir sorunu varsa yapabiliriz gibisinden. Ekstra hiçbir sebep/sorun ilişkisi bulamadık.

Tekrardan sizler içinde geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:


Geri
Üst Alt