Şanzıman için Yol adaptasyonu ve Temel Ayar


Şu vag grubdaki araçların rölantide titreme olayı beni bitirdi gerçekten. Bir de sorun yok denlip yola devam ediliyor. Çözülemiyor ya da biz ustasına denk gelemiyoruz.
Evet maalesef çok saçma bir durum. Acaba kodlamayla sayaçla mı yapıyorlar bunu? Anlamadım gitti
 
Son düzenleme:

Herkese Merhaba, 2019 model Skoda Kodiaq 1.5 tsı aracımın şanzıman kaynaklı hafif te olsa rölantide bir titremesi mevcut. Temel ayar, yol adaptasyonu yapılırsa düzelir dediler yetkili servisten. Ama yetkili serviste de elletmek istemiyorum açıkçası. Bu işleri kendim halletmek istiyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek bilgili,tecrübeli birileri var mıdır acaba?
Hocam yetkili servis bize rölantideki titremeye tsi araca emme manifoldu dedi. Dizel araç olsa anlarım ancak benzinli araçlarda emme manifoldunun parçaları plastik olduğundan dolayı patlıyormuş bu da net bir şekilde anlaşılıyormuş. Ben de kendi kendime çözmeye çalışıyorum. Motor kulakçıklarını değiştiriyorum. Motor kulaklarını tamamen değiştirdkten sonra geçmez ise şanzıman yağı değişimne gideceğim bir de onu deneyeceğim. Buji ve bobin değişimi yaptım geçmedi boğaz kelebeğine baktırdım o da olmadı carbon clear yaptıdım sibaplara baktırdım kısaca yapılabilecek herşeyi yaptım ama rölantideki titremeyi gideremedim. Volant kaldı birtek onu da en sona bıraktım :)
 
Herkese Merhaba, 2019 model Skoda Kodiaq 1.5 tsı aracımın şanzıman kaynaklı hafif te olsa rölantide bir titremesi mevcut. Temel ayar, yol adaptasyonu yapılırsa düzelir dediler yetkili servisten. Ama yetkili serviste de elletmek istemiyorum açıkçası. Bu işleri kendim halletmek istiyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek bilgili,tecrübeli birileri var mıdır acaba?
+ Sente ayarına baktırın derim.
 
+ Sente ayarına baktırın derim.
Hocam video ve bilgilendirme için teşekkürler. Fakat benim araçtaki titreme sorunu daha spesifik ve karmaşık bir durum. Mesela kırmızı ışıkta bekliyorum. Vites D konumunda, frene tam basıyorum ve şanzımandan geldiğinden emin olduğum bir titreme başlıyor. Vitesi N ye aldığımda kayboluyor bu titreme. Ya da bu titreme yine rölantide beklerken başladığında Vites yine D konumundayken ve frene ram basıyorken ayağımı frenden anlık kaldırıp tekrar frene bastığımda yani aracı yaklaşık yarım metre 1 metre civarı ileri aldığımda ve yine frene tam bastığımda titreme yine kayboluyor. Tahminimce kavrama içindeki bazı parçalar (valf,disk adı her neyse) kendini kapatmaya ya da açmaya çalışıyor ve bu durum ben yukarda bahsettiğim yöntemlerden birini yapana dek devam ediyor. İçinden çıkılmaz bir durum malesef. Ankarada tecrübeli bir şanzımancıya da gösterdim. Sıkıntı yok şanzımanda diyor. Çünkü test ettiği esnada bu titremeyi yapmadı. Zaten bunu daima yapmıyor. Enteresan bir durum içerisindeyim. Bakalım zaman ne gösterecek
 
Hocam yetkili servis bize rölantideki titremeye tsi araca emme manifoldu dedi. Dizel araç olsa anlarım ancak benzinli araçlarda emme manifoldunun parçaları plastik olduğundan dolayı patlıyormuş bu da net bir şekilde anlaşılıyormuş. Ben de kendi kendime çözmeye çalışıyorum. Motor kulakçıklarını değiştiriyorum. Motor kulaklarını tamamen değiştirdkten sonra geçmez ise şanzıman yağı değişimne gideceğim bir de onu deneyeceğim. Buji ve bobin değişimi yaptım geçmedi boğaz kelebeğine baktırdım o da olmadı carbon clear yaptıdım sibaplara baktırdım kısaca yapılabilecek herşeyi yaptım ama rölantideki titremeyi gideremedim. Volant kaldı birtek onu da en sona bıraktım :)
Sizin araç tsı mı tdı mı bilmiyorum ama titreme düzenli ise yani her daim bu titreme oluyor ise volanttır kesinlikle. Zamanında benim de başıma gelmişti. Volan değişince dizel 1.6 araba benzinli gibi rölantide çalışmaya başlamıştı
 
Sizin araç tsı mı tdı mı bilmiyorum ama titreme düzenli ise yani her daim bu titreme oluyor ise volanttır kesinlikle. Zamanında benim de başıma gelmişti. Volan değişince dizel 1.6 araba benzinli gibi rölantide çalışmaya başlamıştı
Zaten ona doğru gidiyorum hocam az kaldı Volant olduğunu öncede söyleyenler de var kesinlikle değil diyen de varı ama ben diretiyorum işte bakalım Birgün Volant parasını ayarlaybilirsek değiştireceğiz :)
 
Şu vag grubdaki araçların rölantide titreme olayı beni bitirdi gerçekten. Bir de sorun yok denlip yola devam ediliyor. Çözülemiyor ya da biz ustasına denk gelemiyoruz.
Bu olay, manifoldun contalarından kaynaklanır genelde, testini suyla yapabilirsiniz? Hem zaman içerisinde yıpranma, hem de plastik manifoldlara vidalanan ekipmanlar mutlaka sızıntıya sebep oluyor, e tabi ustalarımızda sıkma torku nedir bilmedikleri için... Buji bile belirli sıkma torkuyla sıkılması lazım ki düzenli çalışma elde edilsin. Rölantide titreme olayı yazılımla rölanti bir miktar yükseltilerek düzeltilebilir.
 
Aracıma dün temel ayar yapıldı. Ardından yol adaptasyonu yapıldı. Tüm süreç boyunca usta ile birlikteydim. Herşeyi kitabına uygun yapmamıza rağmen hala aynı sorun devam ediyor malesef.
Şanzıman yağ değişiminin ardından olduğuna kesinlikle emin misiniz?
 
Hocam bunu yapmamız da herhangi bir olumsuz bir durum oluşmaz değil mi?
Hayır oluşmaz, bu aslında sürüş profili sıfırlar bir kaç km aracı stabil kullanmanız gerekir. Ekonomik sürüş modu mu tercih ediyorsunuz, spor mu kullanıyorsunuz sizi takip ederek bir profil çıkarmaya uğraşır.
 
Şanzıman yağ değişiminin ardından olduğuna kesinlikle emin misiniz?
Evet kesinlikle eminim. Aracı sıfır aldım ve 4 yıldır kesintisiz her gün bizzat kendim kullanıyorum. Bahsettim mi bilmiyorum ben aracın şanzıman yağını 58.000km’de iken (2 yıl önce) yine değişimini yaptırmıştım. Ama o zaman yetkili serviste orjinal şanzıman yağı ile değişim yapılmıştı. Bu kez de febi marka 49700 (G055 529 A2) kodlu şanzıman yağını tercih ettim. Sebebi malum. Maliyetler…
Bana göre Yağ ile doğrudan olmasa bile dolaylı bir şekilde bağlantısı var bu titreme şikayetinin. Doğrudan diyemem çünkü asli görevi vites artırma ve vites düşürme olan şanzıman’ın bu işlevlerini yerine getirirken hiçbir problem yaşatmıyor. Vites geçişleri gayet akıcı ve pürüzsüz. Deyim yerindeyse kaymak gibi.
Fakat rölantide beklerken şanzıman içinde tam olarak hangi parçalar hangi pozisyondan hangi pozisyona geçiş yapıyorsa doğru tabiri kullandığımdan emin değilim bazen bi takılma yapıyor sanki. Çünkü araçla giderken yavaşlayıp rölantide bekleme durumuna geldiğimde ve vites D konumunda iken bu titreme bazen başlıyor ve bunun bitmesi için 2 seçenek oluyor. Ya vitesi N konumuna alacağım ya da aracı yaklaşık yarım metre-1 metre civarı ileri yürütünce titreme kesiliyor. Yani o arada şanzıman içindeki bazı parçalar açılıp kapanma mı yapıyor. Sanki birşey yerine tam oturmuyormuş da azcık ileri alıp durunca oturuyormuş gibi o titreme aniden kesiliyor. Ya da vitesi N konumuna alınca da aynı şekilde Şanzıman sakinleşiyor. O titreme’den eser kalmıyor. Kendini bi gösteren bi kaybeden bir sorun olduğu için de ne mesleği sırf şanzıman olan ustalar birşey diyebiliyor ne de şanzıman yağını değişen usta birşey diyebiliyor. Ancak aracı bilgisayara bağlayıp şanzımanda hata kodu var mı diye bakalım dedi. Baktık bir sorun, hata kodu falan yok. Geçenlerde de temel ayar, yol adaptasyonu yapalım diye rica ettim. Tabiki dedi. Yaptık ettik yine aynı. Bu sorunu yabancı forumlarda da tartışmaya açtım. Şanzıman yağı ile ilgili olduğunu düşünmüyorlar. Genel düşünce şu yönde; hayalet sorun şeklinde tabir edilen aslında şanzıman içinde zamanla oluşan ufak tefek sorunlar var fakat eski şanzıman yağı’nın içinde zamanla şanzıman içindeki aşınmadan dolayı oluşan metal parçacıkları,partikül taneleri ve yağ’ın eski viskozite’sini kaybetmesiyle bu sorun kendini gizlemiş ve yeni yağ ile değişim yapılınca sorunlar su üstüne çıkıp kendini belli etmeye başlamış. Yani bu bir teori tabi ama kim ne kadar katılır emin değilim. Bana göre saçma değil ama yüzde yüz doğru da diyemem.
 
Herkese merhaba tekrardan,
Konu hakkında küçük bir güncelleme yapayım. Aracımda bu rölantideki şanzıman kaynaklı olduğunu düşündüğüm titreme sorunundan dolayı geçen hafta yetkili serviste orjinal şanzıman yağı ve şanzıman yağı filtresi değişimini yaptırdım.
Titreme sorunu maalesef devam ediyor. 2 ihtimal var bana göre. Ya araç bu titremeyi hep yapıyordu ve ben şanzıman yağını ilk değiştirdikten sonra aracı daha derinden dinlemeye başladım ve bunu fark ettim ya da şanzıman yağı’nı febi marka yağ kullandıktan sonra bu sorun başladı ve orjinalle değişim yapılmasına rağmen devam ediyor.
Çünkü şanzıman yağı değişim yapılmış olsa bile muhtemelen 1-1,5 litre civarında eski yağ kalıyordur şanzıman içinde diye düşünüyorum. Belki bu yüzden sorun devam ediyor olabilir. Belki de bambaşka bir sebepten ötürü. Emin değilim. Böyle bir sorundan dolayı şanzımanı söktürmek de istemiyorum elbette. Farklı bir çözüm önerisinde bulunan olursa memnun olurum.
 
@Alibey yetkili servis ne diyor?
Yani son teknoloji arıza tespit cihazlarını kullanmayı bilmedikleri için tespit edemiyorlar mı?
 
Yetkili servis hiçbir şey demedi. Onlar da Odis e bağladı aracı.Hata görülmedi, herhangi bir sorun yok. Zaten şanzıman bir hata verirse sizin önünüze düşer bu denildi. Titreme artarsa da aracı getirin, şanzıman kulaklarını ve volantı kontrol ederiz dediler.
 
Yetkili servis hiçbir şey demedi. Onlar da Odis e bağladı aracı.Hata görülmedi, herhangi bir sorun yok. Zaten şanzıman bir hata verirse sizin önünüze düşer bu denildi. Titreme artarsa da aracı getirin, şanzıman kulaklarını ve volantı kontrol ederiz dediler.
Yani.. cihaz sorun var dese ben de bilirim zaten.
İşin özeti salıncak kulağı arızalıysa, arızalı denmesi lazım. Volantsa volant denmesi lazım.
Sonra şanzıman kulağıydı, yok geçmedi volant, gelmişken kavrama, mekatronik..
 


Geri
Üst Alt