Jump to content

Recommended Posts

Soğutma sıvısını kontrol eden oldu mu hiç bu aralar?

Radyatör suyunu diğer bir deyişle...

silecek suyu eksilse sanki bir şey olacak gibi her yıkamada kontrol ederim.

ama bunu atlayabiliyor insan...

İşte buraya bakılır:

VVMLPZ.jpg62Xk90.jpg

Bu video tam da ilk arabası olanlar için...

İngilizcesi Bulgar ya da Rus aksanlı anlamak kolay

ama zor olan şu motora motor yağı döken bir bayan sürücüye ait video vardı... onu anlamak...

İşte bu pembe veya kırmızı antifreeze sıvı soğutma sıvısı olarak dolduruluyor.

Lan4nZ.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

On 5/20/2015 at 21:35, silvershadow yazdı:

Soğutma sıvısını kontrol eden oldu mu hiç bu aralar?

Pazar günü aracımı yıkarken kontrol ettim ve şu fotoğrafı çektim:

vezx46G.jpg

Araç henüz 1300 km'de, 4 aydır kullanıyorum. Maalesef bu konu hakkında pek bi bilgim yok:

1) Şu anki seviyesi yeterli mi? İlave etmek gerekir mi?

2) Şu an içerisindeki sıvının bir markası vs var mı? Servis hangi ürünü kullanıyor? 

3) Kendimiz ilave etmek istersek nelere dikkat etmeliyiz?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Harikasın Hocam...

İşte bahsettiğim farkındalık tam da budur.

Araçlarımız ciddi bir problem yaşamadıkça sıvı eksiltmezler.

Su demiyorum çünkü bu sadece su değil ilkim durumuna göre %40 ila %60 oranında kullanılan antifriz.

Konuda en altta gördüğünüz G13 kodlu organik denen pembe veya kırmızı diye söylenegelen antifriz kullanıyoruz.

Kara kaplı kitapçığa bakarsanız rengi mor...

Bana da pembe gibi geldi.

Saf su ile sulandırılır.

Fakat yanlış oranlama yapılırsa hararete veya tam tersi soğuk havada motor bloğunu çatlatmaya vardırır işi.

Çok soğuk iklimlerde bu oran %60.

Sıcak iklimlerde ise %40

Seviyeniz normal görünüyor. Mümkün olduğunca kapağını açmamalı kapalı bir sistem olduğu için.

Hele hele motor sıcakken mecbur kalmadıkça asla...

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Cevabınız için teşekkürler hocam.

Amazon.com'da şu ürünü bulabildim ki zaten sizin ilk mesajınızın sonuna eklediğiniz ürünle birebir:

http://www.amazon.com/dp/B00BYV3TPC/

Pembe renkte olan ve haznenin üzerinde belirtildiği gibi G13 kodlu.

%50 bu sıvı ve %50 saf suyla karıştırırsak -32 dereceye kadar koruma sağlıyormuş.

%60 bu sıvı ve %40 saf suyla karıştırırsak -62 dereceye kadar koruma sağlıyormuş.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 8 ay sonra...

Kontrol etmenize faydalı ama şart da değil. Bütün VW lerde soğutma suyu kabında eksiklik ölçümü yapan algılayıcı var, sıvı tehlikelieksilirse sizi uyarır. Kırmızı bir lamba + dıııııııııd diye sürekli bir ses.

Sıvı az eksik ise ilk çalıştırmada bir defa ses ve sonrasında yanıp sönen kırmızı lamba.

Normalde eksilmemesi gerekir.

Çok uzun sürelerde seviyesi biraz düşebilir. Yaz ve kış aylarındaki soğuktaki seviye 1 cm oynayabilir. Aynı şekilde sıcak ve soğuk motordaki seviye 1-2 cm oynayabilir.

Bazen algılayıcı bozuk olduğu için sıvı varken de eksik uyarısı verebiliyor. Eğer patlak yırtık bir hortum olmamasına rağmen seviye düşüklüğü uyarısı alır iseniz (Polo da başıma geldi) ilk önce motor soğuk iken en üst çizgiye kadar hatta 1 cm üzerine kadar varsa orijinal antifiriz yok ise su ilave edin (çok az bir ilave olacağı için su olmasında sakınca yok). Uyarı ışığı ve sesi gitmelidir. Eksilmez ve tekrar uyarmaz ise sorun yok. Yine eksilir de uyarı verir ise mutlaka servise gitmelisiniz.

En önemlisi  Mutlaka ORİJİNAL antifiriz kullanın. Geçici başka marka ilave ettiyseniz ilk fırsatta orijinali ile değiştirin.

İLAVE : Polo da özellikle kışın, seviye max civarında iken "seviye ikazı" veriyordu. Normalde bunun için komple soğutma kabını değiştiriyorlar. Ben ise max çizgisinin 1-2 cm üzerine kadar (motor soğuk iken) ilave ettim ve uyarı kayboldu. Aklınızda olsun kabı değiştirmeden önce su seviyesini 1-2 cm maximumu geçirtin belki düzelir. 

mimar2125 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 1 ay sonra...
  • 9 ay sonra...
  • Kurucu Yönetici
10 dakika önce, ravendi yazdı:

Bugün arabayı kardan temizleyip silecek suyu eklemek için kaputu açtım baktığımda motor suyu minimum seviyenin altındaydı bu durum normal midir? Kar yağmadan önce herhangi bir uyarı vs yoktu. Seviyede normaldi.

Hocam aracın durduğu yerde hafif bir eğim olabilir mi?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bugün arabayı kardan temizleyip silecek suyu eklemek için kaputu açtım baktığımda motor suyu minimum seviyenin altındaydı bu durum normal midir? Kar yağmadan önce herhangi bir uyarı vs yoktu. Seviyede normaldi.


Değerli Hocam
Golf'te soğutma sıvısı eksiltme huyu yoktur.
Ama kaç km.de aracınız?
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
@silvershadow hocam aracım 1.5 yaşında 16500 km'de bakımı km si gelmeden yapıldı, kesinlikle zorlayarak kullanmıyorum son 4 gündür de kullanmadım. 


Hocam merhabalar,öncelikle aracınızı çalıstırıp 1-2 dk bekledikten sonra seviyeyi tekrar kontrol edermisiniz.motor sogutma suyu aracın borularında kalabiliyor ve su eksiltmis gibi görunüyor.ilk bakıma girmeden benimde boyle birsey dikkatimi cekmisti ve su eksilmis ama kontrol ettigimde min seviyesinin altindaydi arac calisinca min seviyesinin uzerine tekrar cikti.bunuda normal kabul ediyorlar.serviste bunun bilgisini almistim.
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@melihcancoban hocam aracı çalıştırdım bu sırada Doğuş'u aradım, temsilci eksilme durumunda saf su koymamı önerdi, zaten bir problem olursa araç size uyarı verir dedi, daha sonrasında araçla 5 km gibi bi güzergah izledim, benzinlikten her ihtimale karşı saf su aldım, rota sonunda seviyenin ortalara geldiğini gördüm, yani demem o ki soğukla alakalı imiş. Paylaştığınız bilgi için teşekkürler :) 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
@melihcancoban hocam aracı çalıştırdım bu sırada Doğuş'u aradım, temsilci eksilme durumunda saf su koymamı önerdi, zaten bir problem olursa araç size uyarı verir dedi, daha sonrasında araçla 5 km gibi bi güzergah izledim, benzinlikten her ihtimale karşı saf su aldım, rota sonunda seviyenin ortalara geldiğini gördüm, yani demem o ki soğukla alakalı imiş. Paylaştığınız bilgi için teşekkürler  


Ne demek yardımcı olabildiysem.Tam tahmin ettigim gibi.sevindim baska bir sorun olmamasina. :)
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 4 ay sonra...

Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak araç 6binde ikinci ayda alındı bugün kaputu açayım dedim su seviyesi minimuma gelmiş.sizce bu normalmi?birde saf su mu yoksa normal su mu eklemeliyim?içinde kırmızı antfriz var su eklersem birazda antirfiz eklemem gerekecek sanırım nasıl bir oran yapmam lazım?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@caglar_61 Hocam soğutma suyu fabrikada en az %40 oranında G13 antifiriz ve %60 "saf su" karşımı ile doldurulmuştur., Nerede yaşadığınızı bilmiyorum fakat yardımcı olması açısından daha önceden bu konuda yazdığım yazıyı direk alıntı yapıyorum;

Bu durum çok hassas bir konudur her aracın ve her markada soğutma sıvısı bileşenleri farklıdır., aracınızın kullanım klavuzunda uygun olan soğutma suyu antifirizi olarak sadece orjinal G13 antifiriz kullanılması gerektiği üstüne basa basa belirtilmiştir eğer acil bir durum gereklilik esnasında G13 bulunamama gibi bir durum söz konusu ise., yalnızca bir defaya mahsus G12plus plus (G12++) kullanılmasına müsade edilmiştir..!! İstanbul gibi ılıman iklim koşullarında -40°C derece karışım oranı gereksizdir., Ilıman iklim koşullarında minumum %40 antifiriz %60 saf su oranı., ki bu oran -24°C tekabül eder ve araç fabrikadan üretilip çıktığında da bu oranda karışım yapılarak doldurulmuştur)., biraz daha soğuk bölgelerde oran 50:50 karışım oranı.., daha soğuk geçen Erzurum gibi sert kış koşullarında maximum %60 antifiriz oranını geçmemek kayıyla ve %40 saf su (bu oranını aşmamak çok elzem bir konudur) ilave edilir.,

Geçen servisten almıştım 1,5 lt olarak satılmaktadır fiyatı 29 lira idi., Ayrıca daha fazla antifiriz oranı yada saf antifiriz koyulması soğutma sıvısının donma noktasını yükseltmez aksine soğutma sıvısının donma noktasını bilinenin aksine düşürür., hatta tahmin edilenden daha düşük donma noktası oranı elde etmiş olursunuz., ve asla tavsiye edilmez., Saf antifirizin donma noktası ortalama -12°C derecedir., saf antifiriz ile saf su karıştırılarak antifiriz ve su bir reaksiyona girer ve ancak bunun sonucunda donma noktası sıcaklığı yukarı çekilerek optimum seviyeye ulaşır.. Ayrıca yanlış oranlama yapmak yada saf antiriz koyulması gibi durumda aracın motorunun hararet yapmasına yada saf antifiriz konulması motor bloklarında krozyon veya çatlamaya kadar gidebilen yüksek maliyetli çok ciddi ağır hasarlara yol açar., Her ne marka aracınız olursa olsun "istisnai durumlar haricinde" mutlaka araç üreticisinin fabrikada koydukları özelikte antifiriz haricinde bir antifiriz "kullanmaması" uzmanlar tarafından tavsiye edilir/tavsiye ederim.... Diğer önemli şey yine bilinenin aksine bu işlem (eğer istisnai acil bir durum yok ise) motor soğuk iken yapılması gerekir., Çünkü motor sıcak iken soğutma suyu ısınıp genleşerek max. seviyesinin üzerine çıkar yani genleşme sonucu soğutma suyu seviyesi sanki fazlaymış gibi görünür aldatıcıdır., zaten motor sıcak iken kapağı açmaya kalkışmak mazallah sistemin içindeki yüksek basınç ve sıcaklık ciddi yaralanmaya sebebiyet verir., Ayrıca ekleme işlemi yaparken veya seviyenin kontrolünü yaparken aracın düz bir zeminde olmasına dikkat etmeli yokuş, eğim vs.. yanlış seviye gösterir., Saf su benzinciler vs. pek çok yerde kolayca bulunuyor Shell'de her gittiğimde raflarda "akü suyu" adı altında satılan saf suları görüyorum

Hazırlanması gereken soğutma sıvısı minumum ve maksimum karışım oranları;

-Sıcak ve ılıman iklim koşullarında; %40 oranında G13 Antifiriz ve %60 Saf Su (Adana, İzmir, İstanbul gibi) (-24 °C)

-Soğuk iklim koşullarında; %50 oranında G13 Antifiriz ve %50 Saf Su (-36 °C)

-Çok aşırı soğuk karasal iklim koşullarında; maksimum %60 oranında G13 Antifiriz ve %40 Saf su (-52 °C)

Aciliyet gerektiren G13 Antifiriz bulunamaması gibi istisnai durumlarda yalnızca bir defaya mahsus G12plus plus (G12++) özellikli antiriz kullanımına izin verilmiştir..

Not: Ayrıca pek çok insanın bildiğinin aksine aşşağıda yüklediğim resimde de görüldüğü üzere antifirizler ömürlük değildir., depolanma ve saklanma koşullarına bağlı olarak 5 yıl ömrü vardır., sonrasında özelliğini kaybetmektedir..

Orjinal VW G13 Antifiriz'in "güncel" kutu resmi;

Parça kodu: G013A8JM1

83c1462a6112.jpg.4b86f678e050deb390362923341d2068.jpgIMG_6586.thumb.JPG.67e8474b9cdaea6e8d6dd74232af4f1b.JPG

IMG_6585.JPG.e22d57463411936aac8d910695aa7d5d_aa.thumb.JPG.ed1403230ba7a78c979f7d4c71609327.JPG

Myasinc, e2e, Burak1 ve 1 diğer bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@caglar_61 Rica ederim yardımcı olsuysam ne mutlu., Hocam G13 antifiriz ülkemizde nedense servisin haricinde pek satılmıyor., satılıyorsa da sanayi de dükkan dükkan dolaşmak lazım., Servisten yedek parça bölümünden temin ediniz zaten çok pahalı bişey değil., ben ekim ayında 29lira gibi bir rakama 1.5lt olarak satın almıştım., Saf su (akü suyu) ile bir ölçekte karışım hazırlayıp ilave ettikten sonra geri kalanınıda yedek olarak acil ihtiyaca karşı bagajda veya her ihtimale karşı elinizin altında rutubetsiz direk güneş ışığı almıcak bir dolapta vs. muhafaza ederseniz. bu şekilde 4-5 yıl ömrünü muhafaza edecektir., Saf su zaten çok ucuz bişey ben shell'de kendi markasının ürününü her defasında görüyorum., Servisten antifiriz alırken saf su'da (parasıyla) almak istemiştim sarf malzeme diye vermemişlerdi :)

Aklıma gelmişken bir şey daha var; ilave işlemini yaptıktan sonra soğutma haznesinin kapağını kapatırken diş sıyırmasına (gerçi bu kapak kalitelidir kolay kolay sıyırmaz)., ve bir de en önemlisi kapağı sıkarken belli bir süre çevirdikten sonra artık kapak daha sıkılamıyacak noktaya geliyor ama bir kademe daha var, bu aşamada kapağa biraz güç uygulayınca kapak bir kademe daha hareket eder ve "tık" diye bir ses gelir/duyarsınız ve kapak tam anlamıyla kilitlenerek kapanmış olur., Buna dikkat ediniz..!! yoksa mazallah motor ısındıktan sonra sistemdeki yüksek basınç ve sıcaklığın etkisiyle kapağı roket gibi fırlatarak sağa-sola çarpmasına aracın motor aksamına kaputuna vesaire zarar verir/verebilir..!!

Gözünüzü korkutmuş olmayayım bu gibi işlemleri kendiniz hallediniz tamirci veya başka insanlar inanın sizin yaptığınızdan daha temiz ve dikkatli yapmayacaktır, sadece bilginiz olsun diye bazı hususları belirtmek istedim, ne büyük fedakarlıklar yaparak alıyoruz araçlarımızı iyi bilirim ., hem de biraz araba ile vakit geçirmiş oluyor insan..

Son olarak düz bir zeminde ilave işlemini yaptıktan ve kapağı "tam" kapattıktan sonra o an ki seviyeye pilot kalem ile bir işaret koyup ara ara "motor soğuk" iken sabahları aracı çalıştırmadan önce seviyeyi kontrol edin., bakalım yeniden eksiltme falan yapacak mı (normalde yapmaması gerekir ve yapacağını da pek zannetmiyorum) ve bir sıkıntı yoksa kolay kolay eksiltme yapmaz tekrar yapması sistemde veya hortumlarda kaçak anlamına gelir., Motor sıcak iken işaretlediğiniz seviyeden 1-1.5cm yüksekte (hatta max. çizgisinden bir nebze üstünde) göreceksiniz seviyeyi bu genleşme ve sıcaklık artışından dolayıdır ve normaldir., Kış aylarında ve Yaz aylarında seviye 0.5-1cm arasında yukarıda veya aşşağıda olabilir bu sizi yanıltmasın., bu tamamen hava sıcaklığı ve mevsim değişimi ile ilgili bir durumdur ve yine normaldir.

Selamlar..

krym bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, caglar_61 yazdı:

@forzaGilles hocam verdiğiniz bu değerli bilgiler için teşekkür ettim az kalsın benzin istasyonundan alıyodum almadan forumda bir sorayım dedim iyi oldu bahsettiğiniz antifriz sadece serviste satılıyor heralde internette bulamadım çünkü

Degerli Hocam 

Her ne kadar Ali Üstadım sorunuza açıklayıcı yanıtlar verse de konu çokluğu olmaması için Sorunuzu daha önce detayları belirtilmiş konuya taşıdım.

Sorularınzin yanıtlarını Ilk üç dört mesajda okuyabilirsiniz

Kysr038 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 1 year later...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.



×
×
  • Yeni Oluştur...