Baskı Balata Değişimi


umtumt06

Üye
Katılım
14 Tem 2022
Mesajlar
80
Tepkime puanı
15
Konum
Osmaniye
Merhabalar 2014 golf 7 1.6tdi manuel için yokuşta kalkarken debriyajdan gelen uğultu sebebiyle bugün aracı servise götürdüm baskı balata değişmesi uygun görüldü. 04L141015D parça kodu sachs baskı balata için 9253 lira fiyat çıktı ekstra olarak sökülünce volanta bakılacak genelde o da değişiyor dediler o da çıkarsa fiyat iki katına yaklaşırmış. Dışardan işçilik fiyatı 1800 olarak aldım aklımda luk marka alıp dışarda değiştirmek var ama luk satan bi yer bulamadım nereden bulabilirim bilgisi olan var mı? Birde hazır açılmışken değiştirmişken volant da değiştirmemi önerir misiniz?

Sizlerin önerisi nedir
 

@bmrt95

Siz iscilik olarak ne verdiniz

Ankarada baskı balata tarifesi
1400-1500 iscilik yazılıyor. Daha aşagısı yok gibi
2200 parçaya verdim , 1000TL'de işçilik aldı usta tanıdık olduğu için.
Ek olarak bir arkadaşımda Chevrolet aracının baskı balatasını değiştirdi, dışarıda 900-1000 TL civarında ödedi.

Bu fiyatlar yaklaşık 3 ay öncesinin fiyatlarıydı , şimdi ne kadar isterler bilemiyorum.
 
Upvote 0

Merhabalar 2014 golf 7 1.6tdi manuel için yokuşta kalkarken debriyajdan gelen uğultu sebebiyle bugün aracı servise götürdüm baskı balata değişmesi uygun görüldü. 04L141015D parça kodu sachs baskı balata için 9253 lira fiyat çıktı ekstra olarak sökülünce volanta bakılacak genelde o da değişiyor dediler o da çıkarsa fiyat iki katına yaklaşırmış. Dışardan işçilik fiyatı 1800 olarak aldım aklımda luk marka alıp dışarda değiştirmek var ama luk satan bi yer bulamadım nereden bulabilirim bilgisi olan var mı? Birde hazır açılmışken değiştirmişken volant da değiştirmemi önerir misiniz?

Sizlerin önerisi nedir
LUK yetkili satıcılar; https://www.schaeffler.com.tr/tr/schaeffler-hakkında/satış/automotive-aftermarket-distribütörleri/

SACHS yetkili satıcılar; https://aftermarket.zf.com/tr/after...&applications=1&countryIso=TR&country=Türkiye

Şayet değiştirecekseniz sağ ve sol olmak üzere 4 adet salıncak burcu almanız gerekiyor, burc olarak FAG veya Lemförder en iyi markalardır,

Lemförder ve Sachs aynı firma ZF çatısı altındadır,

FAG ve LUK aynı firma Schaeffler çatısı altındadır.
 
Upvote 0
Hadi gel kavrama ben hazirim :)

1.0 golf dsg 2018 kavramasi

8.500 tl aldim

Montaj fiyati 3.000 civari konusunda uzman yerden fiyat aldim oktay motor maslak
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1706.jpeg
    IMG_1706.jpeg
    166 KB · Görüntüleme: 28
  • IMG_1707.jpeg
    IMG_1707.jpeg
    181.5 KB · Görüntüleme: 28
  • IMG_1708.jpeg
    IMG_1708.jpeg
    183.5 KB · Görüntüleme: 30
  • IMG_1709.jpeg
    IMG_1709.jpeg
    160.6 KB · Görüntüleme: 27
Upvote 0
Upvote 0
Hocam aracımda hangisi takılı nasıl anlayabilirim ona göre internetten satın alıcam Ankara da aldığım parçaları değiştireceğim
Önceden Bunu bilmenin imkanı yok.

Yetkili servise sorsanız
Sadece parça kodu sorgulaması sonucu çıkar.

Luk / sachs aynı parça kodu ile gelir ekrana.

Ama luk mu sachsmı sonucu vermez ekran.

Tek çözüm

Liftte Şanzuman a ulaşıp gözle tespit.
 
Upvote 0
Konu tekrar güncellenmişken konu sahibi olarak bende güncelleme yapayım.

Değişimi yaptım içinden çıkan baskı balata sachs, volant ise vw logoluydu. Çıkan volant bu şekilde , bu volant daha sonra taşlanıp vs. kullanılabilir mi acaba?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2906.jpeg
    IMG_2906.jpeg
    221.8 KB · Görüntüleme: 29
Upvote 0
Metal bu kadar çok yandığı için meteryal özelliğini kaypetmiştir. Bu nu tornalayıp takarsanız kendinizi iyi hissede kendinizi kandırırsınız.
Balata normalden daha kısa zamanda bitecek demektir.
 
Upvote 0
Konu tekrar güncellenmişken konu sahibi olarak bende güncelleme yapayım.

Değişimi yaptım içinden çıkan baskı balata sachs, volant ise vw logoluydu. Çıkan volant bu şekilde , bu volant daha sonra taşlanıp vs. kullanılabilir mi acaba?
Volantta Vw Yazıyor olabilir ama
2 ayrı kodda vardır muhtemelen volantın üzerinde

İlki oem parça kodu

İkincisi üretici parça/seri kodu

İkinci kodu googla yazarsınız
Sachs veya luk açılımıyla sonuca ulaşabilirsiniz.

Baskı balata sachs ise volant da sachs olması %99 zaten (fabrikasyon ise ikiside)

Vw marka volant olması imkansız zaten
 
Upvote 0
Konuya denk gelmişken bende bir uzmanlık sorusu sorayım madem.Aracım 2015 1.4 tsi 125hp olan Golf 7,kilometre 76 binde,normal kullanımda vites geçişleri vs kesinlikle sorunsuz,ses vs hiçbirşey yok,zorlayınca devir kaçırması vs'de olmuyor,yani balata bitti demek için hiç bir beliryi yok,25 senelikte manuel kullanıcısıyım,yani öyle yarım debtiyaj olayıda yok yani,fakat problem şu,aracı mesela küçük eğimli bir yere,lift'in üstüne çıkarken mesela,doğal olarakta yarım debriaj yapıyorsun ve aşırı balata kokusu geliyor,bu durum normalmidir yoksa balata bitme semtonlarımıdır😀?Aracın önceki sahibi eşiyle birlikte kullanmışlar,acaba hanımefendiden bize kalan bir mevzumudur bu,hani onlar yarım debriajda işi biraz abartıyorlarya,o bakımdan😀
 
Upvote 0
O kadar kısa sürede koku yapacak kadar ısınması mantıklı gelmiyor. Yarım debriyajda yüksek devirlere çıkmayın derim. Max torku düşük devirde bile oluşturabildiğinden balata üzerine ciddi stres bindiriyor. Bu da ısı dolayısıyla koku demek...
 
Upvote 0
Vw özellikle tsi motorlarda yokuşta manuel ile geri geri kalkıslarda baskı koku yapıyor yüksek devirde. Olabildiğince yokuslarda geri geri kalkmamak lazım..
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt