Baskı Balata Değişimi


umtumt06

Üye
Katılım
14 Tem 2022
Mesajlar
80
Tepkime puanı
15
Konum
Osmaniye
Merhabalar 2014 golf 7 1.6tdi manuel için yokuşta kalkarken debriyajdan gelen uğultu sebebiyle bugün aracı servise götürdüm baskı balata değişmesi uygun görüldü. 04L141015D parça kodu sachs baskı balata için 9253 lira fiyat çıktı ekstra olarak sökülünce volanta bakılacak genelde o da değişiyor dediler o da çıkarsa fiyat iki katına yaklaşırmış. Dışardan işçilik fiyatı 1800 olarak aldım aklımda luk marka alıp dışarda değiştirmek var ama luk satan bi yer bulamadım nereden bulabilirim bilgisi olan var mı? Birde hazır açılmışken değiştirmişken volant da değiştirmemi önerir misiniz?

Sizlerin önerisi nedir
 

Araç km nedir? Muhtemelen volantta da boşluk olmuştur. Beraber değiştirmenizi öneririm.
 
Upvote 0
Genel racon- kural!

Aracın üzerindeki
Fabrikasyon
Sachs ise sachs la

Luk ise luk la degistirmektir.

Haybiye mi böyle?

Genelde Volantın degismedigi durumlarda (ki genelde volant degistirilmeyip aynen muhafaza edildigi icin)

Bir lego nun mikrometrik karşılıklı iç içe gecen iki parcası gibi

Bu erkek ve dişi karsılıklı ekipman
Yani volant ve baskı balata

Mikrometrik olarak
Sachda birebir
Luk da birebir kenetlenecektir.

Bakın milimetrik demiyorum
Mikrometrik diyorum

Her Ne kadar

Luk ve sachs vw e orjinal ekipman üretiyorsa da kendi döküm kalıp tezgahlarında mikrometrik farklılık olması pek muhtemeldir.

Bu nedenle

Luk la luk u
Sachsla sachs ı eşlestirmeye devam ettirmek genel kuraldır

Ha volant da baskı balatya birlikte degisiyorsa bu ayrıntının önemi kalmaz
Bu durum gecerli ise
Kalite anlamında

LUK = SACSH dır

Yazı tura atmaya bile gerek kalmaz.
 
Upvote 0
Genel racon- kural!

Aracın üzerindeki
Fabrikasyon
Sachs ise sachs la

Luk ise luk la degistirmektir.

Haybiye mi böyle?

Genelde Volantın degismedigi durumlarda (ki genelde volant degistirilmeyip aynen muhafaza edildigi icin)

Bir lego nun mikrometrik karşılıklı iç içe gecen iki parcası gibi

Bu erkek ve dişi karsılıklı ekipman
Yani volant ve baskı balata

Mikrometrik olarak
Sachda birebir
Luk da birebir kenetlenecektir.

Bakın milimetrik demiyorum
Mikrometrik diyorum

Her Ne kadar

Luk ve sachs vw e orjinal ekipman üretiyorsa da kendi döküm kalıp tezgahlarında mikrometrik farklılık olması pek muhtemeldir.

Bu nedenle

Luk la luk u
Sachsla sachs ı eşlestirmeye devam ettirmek genel kuraldır

Ha volant da baskı balatya birlikte degisiyorsa bu ayrıntının önemi kalmaz
Bu durum gecerli ise
Kalite anlamında

LUK = SACSH dır

Yazı tura atmaya bile gerek kalmaz.
Genelde luk öneriliyor diye onu almayı düşünüyordum fakat sachs eşit diyorsunuz yani. Galiba hazır değişmişken volant da değişeceğim.
 
Upvote 0
Onlineyedekparça uygulaması veya internet sayfasına bakın
 
Upvote 0
Volant yüzeyinde sorun varsa çok ince taşlama ile yeni yüzey oluşturulur. (belirli toleransı var.) en kötü zımpara yapılmalı.
Luk bu konuda en iyisi.
Sachs diafram yayı konusunda iyi sayılmaz 2.senesinde debriyaj aşırı sertleşir alt üst hidrolik merkezlerini patlatır. (Yoğun kullanılıyorsa !)

Yetkili servis en ufak sıkıntıda riske girmemek için tekrar işçilik vs.. girmez o mevzulara volantı değiştirir.

Salıncak burçları değişmemişse onları da mutlaka değiştirin. Ses yapar, Boşluk varsa muayeneden geçmez, Çukurlarda rahatsız eder.

1000 tl luk farkına değer bende değiştireceğim yakında yokuşlarda çok kaçırıyor.. Sanayideki parçacıları gezin daha uyguna bulursunuz. setin içinde bilya olsun mutlaka değişmezseniz ses yapar ömrü debriyaj bitene kadar olduğundan tekrar masraf çıkarır.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Volant yüzeyinde sorun varsa çok ince taşlama ile yeni yüzey oluşturulur. (belirli toleransı var.) en kötü zımpara yapılmalı.
Luk bu konuda en iyisi.
Sachs diafram yayı konusunda iyi sayılmaz 2.senesinde debriyaj aşırı sertleşir alt üst hidrolik merkezlerini patlatır. (Yoğun kullanılıyorsa !)

Yetkili servis en ufak sıkıntıda riske girmemek için tekrar işçilik vs.. girmez o mevzulara volantı değiştirir.

Salıncak burçları değişmemişse onları da mutlaka değiştirin.
1000 tl luk farkına değer bende değiştireceğim yakında yokuşlarda çok kaçırıyor..
Teşekkürler hocam. Salıncak burçları daha sonra da değişmez mi? baskı balata değişimiyle bağlantısı nedir pek bilgim yok ondan soruyorum
 
Upvote 0
Teşekkürler hocam. Salıncak burçları daha sonra da değişmez mi? baskı balata değişimiyle bağlantısı nedir pek bilgim yok ondan soruyorum
Tekrar işçilik ödersiniz. Baskı sökülürken salıncağı söküyorlar. Salıncak sökülmüşken kendileri yada, Mutlaka yaptırdıkları pres ci vardır 5 dakika değiştirir. Bu araçlarda 8/10 yıl 120k üstünde mutlaka rahatsız eder. Fazladan 1000 çıkmasın çepten..
 
Upvote 0
Tekrar işçilik ödersiniz. Baskı sökülürken salıncağı söküyorlar. Salıncak sökülmüşken kendileri yada, Mutlaka yaptırdıkları pres ci vardır 5 dakika değiştirir. Bu araçlarda 8/10 yıl 120k üstünde mutlaka rahatsız eder. Fazladan 1000 çıkmasın çepten..
Anladım hocam yaptırayım o zaman aradan çıksın
 
Upvote 0
Yukardaki bu 2 wiki linkini türkceye translate edenler ??

Hikayeleri Tarihceleri okumussunuzdur???

Adamlar biz araba yapmadan önce ilk başta yan ekipmanları üretiriz (1897 den beri mesela???)

Nerde bizim TOGG denen aracın yan ekipman tedarikcilerinin web Sayfaları?? Gören varmı ??? Aracın neresini kim üretiyor ??


Pazar gününden sonra Yenilen pehlivan muhabbetine gerek ,yok diyenler .....???

Haklısınız gerek yok !!!
 
Upvote 0
Bende de 2014 1.6 tdi manuel var , yaklaşık 3 ay önce işçilik dahil sadece baskı balatayı 3200 e değiştirdim. Servis çok uçuk bir fiyat vermiş, bence dışarda güvenilir bir yere yaptırın.

Parçacıya ve ustama sorduğumda CLH motorlarda sachs baskı balata kullanıldığını söylediler , aracımdan çıkanda sachs markaydı. Tekrar sachs marka taktırıp devam ettim memnunum.

Ek olarak sadece baskı balata için 1800 TL işçilik bence fazla.
 
Upvote 0

@bmrt95

Siz iscilik olarak ne verdiniz

Ankarada baskı balata tarifesi
1400-1500 iscilik yazılıyor. Daha aşagısı yok gibi
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt