lastik değişimi bijon sıkma miktarı


rower

Üye
Katılım
29 Eki 2022
Mesajlar
127
Tepkime puanı
55
Konum
ankara
merhabalar,
Lastikçide yazlık lastiklerime geçtim, şarjlı bijon sıkma makinası ile bijonları söküp taktılar. Bijonların belirtilen tork miktarından fazla sıkılmaması gerektiği yazıyordu kullanım kılavuzunda, bu makinalar yeterince güvenilir midir? Ayrıca, kendim kontrol etmek için kaliteli tork anahtarını nereden alabilirim? Popüler internet sitelerinde göremedim. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 

O makineler olması gerekenden çok daha fazla sıkıyordur. Ne yazık ki yetkili servis dahil kimse dikkat etmiyor bu tork ile sıkma olaylarına. Ben aliexpress'ten aldım torklu cırcır.
 
merhabalar,
Lastikçide yazlık lastiklerime geçtim, şarjlı bijon sıkma makinası ile bijonları söküp taktılar. Bijonların belirtilen tork miktarından fazla sıkılmaması gerektiği yazıyordu kullanım kılavuzunda, bu makinalar yeterince güvenilir midir? Ayrıca, kendim kontrol etmek için kaliteli tork anahtarını nereden alabilirim? Popüler internet sitelerinde göremedim. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Golf Mk6 / Mk7 / Mk7,5 / Mk8 için doğru sıkma değeri 120 Nm sıkma torku ile sıkılması gerekir,

Tork anahtarı düzgün lastikçilerde bulunur, bazıları kullanır, bazıları kullanmaz, çünkü tork anahtarı her kullanımda yıpranır, belli aralıklarla anahtarın kalibre edilmesi gerekir, kalibrasyon pahalı olduğu için kullanmak istemezler,

İzeltaş vs.. pek çok markanın tork anahtarı mevcuttur, ancak ucuz bir şey değildir, Düzgün lastikçilerden hizmet alıp tork anahtarı ile sıkmalarını talep edebilirsiniz.

Şifreli bijonlar çok hassas olduğundan çok dikkatli davranılması gerekir, yoksa ciddi sıkıntı yaratır başınıza bela olur.
 
n11e baktim, en azindan daha once duydugum bir marka olsun dedigimde asagidaki urun cikti.
daha ucuza farkli modeller var ancak 120nm olmasi gerekiyor.
eger alirsaniz dikkat edilmesi gereken iki konu:
-tork anahtari sokmek/gevsetmek icin kullanilmamali, kalibrasyonuna zararli
-makina ile fazla sikilmis bijonu dogru torka getirmek icin once gevsetmek gerekiyor. zaten fazla sikildiysada gevsetip dogru torkla sikmanin bir faydasi yok.

bu da bauhausun kendi ithal ettigi marka (internette yok ancak magazada var), benzer bir markayi bauhaustan almistim bende.
 
Son düzenleme:
n11e baktim, en azindan daha once duydugum bir marka olsun dedigimde asagidaki urun cikti.
[/URL]
daha ucuza farkli modeller var ancak 120nm olmasi gerekiyor.
eger alirsaniz dikkat edilmesi gereken iki konu:
-tork anahtari sokmek/gevsetmek icin kullanilmamali, kalibrasyonuna zararli
-makina ile fazla sikilmis bijonu dogru torka getirmek icin once gevsetmek gerekiyor. zaten fazla sikildiysada gevsetip dogru torkla sikmanin bir faydasi yok.
cevabınız için teşekkürler, mesela şuanda tüm bijonlar 120 nm den fazla sıkıldıysa, artık iş işten geçti mi? ne yapmalıyım?
 
Golf Mk6 / Mk7 / Mk7,5 / Mk8 için doğru sıkma değeri 120 Nm sıkma torku ile sıkılması gerekir,

Tork anahtarı düzgün lastikçilerde bulunur, bazıları kullanır, bazıları kullanmaz, çünkü tork anahtarı her kullanımda yıpranır, belli aralıklarla anahtarın kalibre edilmesi gerekir, kalibrasyon pahalı olduğu için kullanmak istemezler,

İzeltaş vs.. pek çok markanın tork anahtarı mevcuttur, ancak ucuz bir şey değildir, Düzgün lastikçilerden hizmet alıp tork anahtarı ile sıkmalarını talep edebilirsiniz.

Şifreli bijonlar çok hassas olduğundan çok dikkatli davranılması gerekir, yoksa ciddi sıkıntı yaratır başınıza bela olur.
O makineler olması gerekenden çok daha fazla sıkıyordur. Ne yazık ki yetkili servis dahil kimse dikkat etmiyor bu tork ile sıkma olaylarına. Ben aliexpress'ten aldım torklu cırcır.
cevaplarınız icin çok sagolun, dikkate alacağım.
 
Son düzenleme:
Bu adabsız sıkma/sökme yöntemlerinden dolayı

Benim 4 şifreli bijondan birinin dişleri kırıldı. Hurdaya ayrıldı ...kırılan sifreli yerine normal bijon taktık
Mecburen 3 tekerde şifreli bijonla devam ediyorum.

Bagajda duran şifreli bijon anahtar kafasının disleri de bayağı deforme olmuş ...

Bunların hepsi öküzlük / abanma sonucu oluşan ofsaytlar.

Bir gün dağ başında lastiginiz patlarsa stepne takmak icin normal bijonları bagajdaki L tipi fabrikasyon bijon anahtarıyla bi sekilde üstünde zıplayarak abanarak sökersiniz.

Ama 120 Nm den fazla sıkılmıs sifreli bijonu L tipi anahtarla sökmeye kalktığınızda güç / agırlık merkezi L tipi bijon anahtarında tam sağlanamadığından şifre kafası sifreli bijona tam kenetlenemiyor. Hele bide fazla sıkı olup el gücüyle sökemediginizde anahtarın üzerine ayakla güç uyguladıgızda bunun adına tam öküzlük deniyor.
Şifreli bijon dişleri Meftaaa

+ Tip İstavroz bijon anahtarı her zaman en iyi güç/agırlık merkezi/moment cözümüdür
 
Bu adabsız sıkma/sökme yöntemlerinden dolayı

Benim 4 şifreli bijondan birinin dişleri kırıldı. Hurdaya ayrıldı ...kırılan sifreli yerine normal bijon taktık
Mecburen 3 tekerde şifreli bijonla devam ediyorum.

Bagajda duran şifreli bijon anahtar kafasının disleri de bayağı deforme olmuş ...

Bunların hepsi öküzlük / abanma sonucu oluşan ofsaytlar.

Bir gün dağ başında lastiginiz patlarsa stepne takmak icin normal bijonları bagajdaki L tipi fabrikasyon bijon anahtarıyla bi sekilde üstünde zıplayarak abanarak sökersiniz.

Ama 120 Nm den fazla sıkılmıs sifreli bijonu L tipi anahtarla sökmeye kalktığınızda güç / agırlık merkezi L tipi bijon anahtarında tam sağlanamadığından şifre kafası sifreli bijona tam kenetlenemiyor. Hele bide fazla sıkı olup el gücüyle sökemediginizde anahtarın üzerine ayakla güç uyguladıgızda bunun adına tam öküzlük deniyor.
Şifreli bijon dişleri Meftaaa

+ Tip İstavroz bijon anahtarı her zaman en iyi güç/agırlık merkezi/moment cözümüdür
geçmiş olsun.. ben şifreli bijonları el ile söktürüp taktırıyorum fakat onda da tork anahtarı kullanmadılar. 120nm den fazla sıkılmış bijonlar, sürüş esnasında ani manevralarda veya yüksek hızlarda felan sıkıntı yaratır mı acaba
 
geçmiş olsun.. ben şifreli bijonları el ile söktürüp taktırıyorum fakat onda da tork anahtarı kullanmadılar. 120nm den fazla sıkılmış bijonlar, sürüş esnasında ani manevralarda veya yüksek hızlarda felan sıkıntı yaratır mı acaba
O konuda sorun yaratma ihtimali milyarda 1 bence. Olacak en kötü senaryo bidonların ya da yuvaların yalama olması.
 
O konuda sorun yaratma ihtimali milyarda 1 bence. Olacak en kötü senaryo bidonların ya da yuvaların yalama olması.
umarım öyledir, youtubede ani manevrada bijon kesen araç videoları gördüm de, aşırı fazla sıkınca da ani bi çukurda felan bijon keser felan diye tedirgin oldum bir tık.
 
umarım öyledir, youtubede ani manevrada bijon kesen araç videoları gördüm de, aşırı fazla sıkınca da ani bi çukurda felan bijon keser felan diye tedirgin oldum bir tık.
Şu an 0 araçlar hariç hepsi sizinle aynı durumda. İçiniz rahat edecekse tork anahtarı alıp gevşetip tekrar sıkabilirsiniz.
 
Havalı bijon sıkma tabancaları bijon / somun katilidir.

Sökme için sorun değil ama sıkma işlemi için kesinlikle kulladırtmayınız.

Geçen hafta opel aracımızın 4 somunu birden sıyırdı ve lastik yerinden çıktı.

Allahtan yavaş gidiyordum, tıkır tıkır etmeye başlayınca anladım ve frene bastım, tam durmak üzereyken arka sol teker tamamen yerinden çıktı.

Olaydan 3 gün önce fren ayarı için frenci tabanca ile söküp taktı somunları. 4 somunu da tamamen sıyırana kadar sıkmış iblis.


.
 
Havalı bijon sıkma tabancaları bijon / somun katilidir.

Sökme için sorun değil ama sıkma işlemi için kesinlikle kulladırtmayınız.

Geçen hafta opel aracımızın 4 somunu birden sıyırdı ve lastik yerinden çıktı.

Allahtan yavaş gidiyordum, tıkır tıkır etmeye başlayınca anladım ve frene bastım, tam durmak üzereyken arka sol teker tamamen yerinden çıktı.

Olaydan 3 gün önce fren ayarı için frenci tabanca ile söküp taktı somunları. 4 somunu da tamamen sıyırana kadar sıkmış iblis.


.
Burada somunu ilk elle 2-3 tur çevirmek çok önemli. Bunu yapmazsa geçmiş olsun.
 
Havalı bijon sıkma tabancaları bijon / somun katilidir.

Sökme için sorun değil ama sıkma işlemi için kesinlikle kulladırtmayınız.

Geçen hafta opel aracımızın 4 somunu birden sıyırdı ve lastik yerinden çıktı.

Allahtan yavaş gidiyordum, tıkır tıkır etmeye başlayınca anladım ve frene bastım, tam durmak üzereyken arka sol teker tamamen yerinden çıktı.

Olaydan 3 gün önce fren ayarı için frenci tabanca ile söküp taktı somunları. 4 somunu da tamamen sıyırana kadar sıkmış iblis.


.
Çok geçmiş olsun, bende de direkt makinayla sıktı hiç elle çevirmeden. Daha bi tedirgin oldum 😔
 

cevabınız için teşekkürler, mesela şuanda tüm bijonlar 120 nm den fazla sıkıldıysa, artık iş işten geçti mi? ne yapmalıyım?
bir seferlik oyle. Yani fazla sikmak somunu ve civatiyi yorar/bozar. ancak bunun sonucu belki 100 kere (istedikten sonra 1 kerede de bozulur tabii) yapildiktan sonra ortaya cikar.
demek istedigim sey su, siz tork anahtari alip yine lastikciye makina ile siktirip eve gelip torkladiginizda bir kazanciniz olmayacak. ben degisimi kendim yaptigim icin almistim tork anahtari.
 

Geri
Üst Alt