Araç rölantide titriyor(ÇÖZÜLDÜ)


Firatt35

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Mar 2023
Mesajlar
564
Tepkime puanı
240
Konum
izmir
İsim
Fırat
Araç
Golf 2014
Arkadaşlar 245 binde 2014 model golf 7 aracımız var fakat ilk binip çalıştırdığımda yani araç daha soğukken rolantideyken titreme oluyor ve bu rahatsız edici bir sorun haline geldi. Kırmızıda durduk diyelim motor çalışıyor fakat hissedilir bi tekleme titreme artık adlandıramadım umarım anlaşılmıştır. Sorun ne olabilir çözemedim. Araştırmalarım sonucunda buji veya enjektör den olabilirmiş varsa bilgi sahibi yardımcı olabilir mi lutfen
 

Egr den yapıyor olabilir denildi ondan başladım şimdi enjektörleri temizleticem adım adım artık bulana kadar
Biraz yabancı forumlarda araştırdım, sorunu yaşayanlar gördüm ama net bir çözüm göremedim. Cevaplar ise ya kızdırma bujileri yada enjektörlerden olabileceği yönünde. Bir de volanı söyleyenler var
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Biraz yabancı forumlarda araştırdım, sorunu yaşayanlar gördüm ama net bir çözüm göremedim. Cevaplar ise ya kızdırma bujileri yada enjektörlerden olabileceği yönünde. Bir de volanı söyleyenler var
Evet bir çok seçenek olması kötü. Tek parça olsa direk müdahale edilirdi fakat böyle olunca Adım adım ilerlemekten başka çare yok. Bunun yanında ekstra masrafta cabası ne yazıkki.. ama şahsen ben enjektörden şüpheliyim. Dün gene birine gösterdim ve danıştım baktı sorunu anlattım. İki farklı yere gösterdim dedim makinaya bağladılar değerler normal çıkmış ama birde enjektörleri söküp tezgahta bakmamız lazım dediler usta ne diyosun dedim. Makina normal gösterdiyse normaldir boşuna söktürme işçilik verme dedi iyice kafamı karıştırdı
 
Upvote 0
Biraz yabancı forumlarda araştırdım, sorunu yaşayanlar gördüm ama net bir çözüm göremedim. Cevaplar ise ya kızdırma bujileri yada enjektörlerden olabileceği yönünde. Bir de volanı söyleyenler var
İşin tuhaf tarafıda hiç arıza ışığı yakmaması. Sorun belli aslında ama araba sorun şunda diyemiyor, elimiz kolumuz bağlı resmen. Biraz daha uğraştırırsa satacağım aracı görünen o..
 
Upvote 0
Biraz yabancı forumlarda araştırdım, sorunu yaşayanlar gördüm ama net bir çözüm göremedim. Cevaplar ise ya kızdırma bujileri yada enjektörlerden olabileceği yönünde. Bir de volanı söyleyenler var
arabayı çalıştırırken zorlanıyorsa bujidendir şahsen bende öyle bir sorun yok düzgün çalışıyor. Egr ye baktırmıştım zaten. Elimde enjeksiyonları söktürmek ve volanta bakmak kaldı gibi
 
Upvote 0
arabayı çalıştırırken zorlanıyorsa bujidendir şahsen bende öyle bir sorun yok düzgün çalışıyor. Egr ye baktırmıştım zaten. Elimde enjeksiyonları söktürmek ve volanta bakmak kaldı gibi
inş hallolur o ikisiniden birinde. her zaman mı yapıyor titretmeyi ve çok mu belirgin? bu arada servise götürüp onlardan da fikir aldınız mı ?
 
Upvote 0
Hocam merhaba sorununuzu okudum, ve eski aracımda buna benzer bir şey yaşamıştım. 1. Sorum yakıt sarfiyatında artma var mı ?
2. Sorum bu olaylar başlamadan önce farklı bilmediğiniz bir yerden yakıt aldınız mı
Sorulardan sonra benim yaşadığım tecrübeyi aktarayım, benim aracım ısınana kadar ışıklarda felan durduğumda hafif hafif arada bir silkeliyordu, tanıdık bir mazot pompa ustası var ona danıştım yakıtı değiştir dene dedi içindeki yakıt o*t di ve yakıt bitince she* den yakıt aldım düzeldi. Daha sonra başka bir she** den aldım tekrar başladı yani anlayacağınız benim aracım aynı istasyonun şubesinde bile yakıtı seçiyordu siz de bir deneyin isterseniz
 
Upvote 0
inş hallolur o ikisiniden birinde. her zaman mı yapıyor titretmeyi ve çok mu belirgin? bu arada servise götürüp onlardan da fikir aldınız mı ?
Her zaman yapıyor. Motor ısınınca geçiyor. En son çare servis kaldı tabi ama onlarda ekstra neler çıkartır bilemiyorum
 
Upvote 0
Hocam merhaba sorununuzu okudum, ve eski aracımda buna benzer bir şey yaşamıştım. 1. Sorum yakıt sarfiyatında artma var mı ?
2. Sorum bu olaylar başlamadan önce farklı bilmediğiniz bir yerden yakıt aldınız mı
Sorulardan sonra benim yaşadığım tecrübeyi aktarayım, benim aracım ısınana kadar ışıklarda felan durduğumda hafif hafif arada bir silkeliyordu, tanıdık bir mazot pompa ustası var ona danıştım yakıtı değiştir dene dedi içindeki yakıt o*t di ve yakıt bitince she* den yakıt aldım düzeldi. Daha sonra başka bir she** den aldım tekrar başladı yani anlayacağınız benim aracım aynı istasyonun şubesinde bile yakıtı seçiyordu siz de bir deneyin isterseniz
Yakıtta herhangi bir değişiklik yok. Sabah araca bindim çalıştırmada sorun yok. Rölantide duruyorum mesela silkeliyor tıkanıyor sanki ve bunu hissettiriyor rahatsızda ediyor açıkcası. Taki motor ısınana kadar. Aracı ben alırken bu sorunu farketmedim ne yazıkki. Sonradan böyle birşey olduğunu görünce arayış içine girdim. Önceki sahibi nerelerden yakıt almış hiç bilgim yok ama ben elimden geldiğince o*et yada she* den alırım. Enjeksiyon temizleme sıvıları aldım hep döktüm depoya fulledim. Dedim belki zamanında kirli yakıt tıkamıştır falan.
 
Upvote 0
Hocam şahsi fikrim, ısınınca geçiyorsa enjektör sistemi yine aynı tanıdığım enjektör memelerinin ısınınca genleşip yakıtı düzgün püskürtmesinden bahsetmişti, imkanınız varsa she** in kendi işlettiği istasyondan bir yakıt alın deneyin. Bir de dpf kaç gram gösteriyor. Enjektörü bozuk olan araç dpf yi çok sık doldurur araç sürekli rejenerasyona girer bir de onu takip edin yakıt sarfiyatı fazla ve dpf çabuk doluyorsa enjektörler üzerinde yoğunlaşmanızı tavsiye ederim. Bir de benim farkettiğim bir durumdan bahsedeyim araç ısındıktan sonra hiçbir elektrik sistemi güç çekmiyorken anlık tüketim 0.4l/h lere düştüğünü gözlemliyorsanız genellikle aracın yakıt sisteminde bir hata olmuyor (not: bu durum tesadüfte gelişmiş olabilir benim gözlemlerim bu şekilde üstadlar daha iyi bilir)
 
Upvote 0
Yakın zamanda aracınızın triger seti değişti mi ? Eğer böyle bir durum varsa sente ayariniz kaçık olabilir.
 
Upvote 0
Hocam şahsi fikrim, ısınınca geçiyorsa enjektör sistemi yine aynı tanıdığım enjektör memelerinin ısınınca genleşip yakıtı düzgün püskürtmesinden bahsetmişti, imkanınız varsa she** in kendi işlettiği istasyondan bir yakıt alın deneyin. Bir de dpf kaç gram gösteriyor. Enjektörü bozuk olan araç dpf yi çok sık doldurur araç sürekli rejenerasyona girer bir de onu takip edin yakıt sarfiyatı fazla ve dpf çabuk doluyorsa enjektörler üzerinde yoğunlaşmanızı tavsiye ederim. Bir de benim farkettiğim bir durumdan bahsedeyim araç ısındıktan sonra hiçbir elektrik sistemi güç çekmiyorken anlık tüketim 0.4l/h lere düştüğünü gözlemliyorsanız genellikle aracın yakıt sisteminde bir hata olmuyor (not: bu durum tesadüfte gelişmiş olabilir benim gözlemlerim bu şekilde üstadlar daha iyi bilir)
Hocam dpf yoğunluğunu nasıl görebiliriz? Golf için değil ama benzer bir durum abimin Corolla'sında da var.
 
Upvote 0
Hocam dpf yoğunluğunu nasıl görebiliriz? Golf için değil ama benzer bir durum abimin Corolla'sında da var.
Hocam obd cihazıyla görüntülüyebiliirsiniz volkswagen de vcds-odıs-delphi-bosch cihazlarında görüntülemiştim toyota için hangi cihazlar görüntülüyor bilmiyorum.
 
Upvote 0
Yakıtta herhangi bir değişiklik yok. Sabah araca bindim çalıştırmada sorun yok. Rölantide duruyorum mesela silkeliyor tıkanıyor sanki ve bunu hissettiriyor rahatsızda ediyor açıkcası. Taki motor ısınana kadar. Aracı ben alırken bu sorunu farketmedim ne yazıkki. Sonradan böyle birşey olduğunu görünce arayış içine girdim. Önceki sahibi nerelerden yakıt almış hiç bilgim yok ama ben elimden geldiğince o*et yada she* den alırım. Enjeksiyon temizleme sıvıları aldım hep döktüm depoya fulledim. Dedim belki zamanında kirli yakıt tıkamıştır falan.
hocam naptınız gelişme var mı
 
Upvote 0

Motor soğuk iken durduğunda titriyor ise genellikle volanttır. Volant bozuksa anında anlaşılır. Bir sürü ustaya gösterdin. Biraz anlayan volanttı derdi. Soğuk iken motorunu çekebilir misin?
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt