Motor sıcaklığı düşüşü


Katılım
5 Mar 2017
Mesajlar
186
Tepkime puanı
188
Konum
istanbul
İsim
Kenan Kalav
Arkadaşlar Selamlar,
önceden ufak ufak hisettiğim bir durum var.
Aracı bugün çalıştırdım kavacığa gitmek için, hava 7 derece. evden bayırlar falan çıkarken aracın motoru ısındı gösterge aşağıdaki gibi 4 çizgi.
yokuş aşağı sallndığım zaman nadir 3 e düştüğünü görüyordum az bişi gaza basıp ilerlediğimde normal 90 derecelere geliyordu.
bugün havada soğuk 300-400 mt sallanarak gittiğim yokuşaşağı konumda 2 ye düştü kalorifer 23 dereceye ayarlı.
yaz sıcak hava da da 1-2 dk yokuş aşağı sallanarak gittiğimde hiç gaza basmadan 3 çentiğe düştüğünü görüyordum.
soğutma suyu seviyem tam , uzun zamandır hiç eksilme vs yok.
antifriz yenilemem mi gerek.

1671544464455.png
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Herhangi bir sorun yok, yokuş aşağı inerken gaza basmadığımız için motorun ısısı yükselmez ve dışardan gelen soğuk havanın etkisiyle de soğumaya başlar.
 
Upvote 0
hocam merhaba. Direkt copy paste yapıyorum.

Kış aylarında rolantide 90 derece hareket halinde 65-70 derece civarına düşer. Çünkü rölantideyken motor sadece fan tarafından soğutulurken hareket halindeyken rüzgarın da soğutma etkisi olabilir. Trafik olmayan yollarda 60 dereceye kadar da düşebilir. Bu, normaldir. Ancak sıcak havalarda da araç hareket halindeyken hararet göstergesi düşüyorsa bir sorun var demektir. Burada sorun aşağıdakilerden kaynaklı olabilir:

Hararet Göstergesinin Düşmesinin Nedenleri​

Termostatın zamansız açılıp kapanması, hararet müşüründeki arızalar ve nadiren de göstergedeki sorunlar sebebiyle araç hareket halindeyken hararet göstergesi düşer. Burada bu üç parça gözden geçirilir. Bunlar sırasıyla:

  • termostat
  • hararet müşürü
  • gösterge sistemi
 
Upvote 0
Havalar soğudu bunun için araba yüksek hıza çıkmadığından zor ısınıp çabuk soğuyor.Benimde 1.2 arabam şehir içi neredeyse kısa mesafede hararet kalkmıyor hiç.Yalnız benim gösterge sizinkinden farklı.
 
Upvote 0
Arkadaşlar Selamlar,
önceden ufak ufak hisettiğim bir durum var.
Aracı bugün çalıştırdım kavacığa gitmek için, hava 7 derece. evden bayırlar falan çıkarken aracın motoru ısındı gösterge aşağıdaki gibi 4 çizgi.
yokuş aşağı sallndığım zaman nadir 3 e düştüğünü görüyordum az bişi gaza basıp ilerlediğimde normal 90 derecelere geliyordu.
bugün havada soğuk 300-400 mt sallanarak gittiğim yokuşaşağı konumda 2 ye düştü kalorifer 23 dereceye ayarlı.
yaz sıcak hava da da 1-2 dk yokuş aşağı sallanarak gittiğimde hiç gaza basmadan 3 çentiğe düştüğünü görüyordum.
soğutma suyu seviyem tam , uzun zamandır hiç eksilme vs yok.
antifriz yenilemem mi gerek.

Ekli dosyayı görüntüle 62469



Termostat arızalı gibi görünüyor.

İstediğiniz kadar aracı yokuş aşağı salın, termostat sağlıklı çalıştığında, hararet 90 ' a çıktıktan sonra, kesinlikle geri düşmez.
 
Upvote 0
Arkadaşlar Selamlar,
önceden ufak ufak hisettiğim bir durum var.
Aracı bugün çalıştırdım kavacığa gitmek için, hava 7 derece. evden bayırlar falan çıkarken aracın motoru ısındı gösterge aşağıdaki gibi 4 çizgi.
yokuş aşağı sallndığım zaman nadir 3 e düştüğünü görüyordum az bişi gaza basıp ilerlediğimde normal 90 derecelere geliyordu.
bugün havada soğuk 300-400 mt sallanarak gittiğim yokuşaşağı konumda 2 ye düştü kalorifer 23 dereceye ayarlı.
yaz sıcak hava da da 1-2 dk yokuş aşağı sallanarak gittiğimde hiç gaza basmadan 3 çentiğe düştüğünü görüyordum.
soğutma suyu seviyem tam , uzun zamandır hiç eksilme vs yok.
antifriz yenilemem mi gerek.

Ekli dosyayı görüntüle 62469
Merhaba hocam benzer senaryoyu hem 1.2 Tsi hem de 1.6 tdi vag grubu araçlarda yaşadım. İkisinde de termostat arızalıydı. Tek başına sadece termostat değişimi öncelikli olarak yapılması gereken adım diye düşünüyorum. Termostat değişikliği sonrası düz bayır aşağı soğuk sıcak hiçbir koşulda hararet göstergesi oynamamıştı bende.
 
Upvote 0
Yorumlar için teşekkürler
Termostat bu senaryoda hep açık kalıyor diye anlamalıyım ozaman.
Araç durduğu yerde termostat açık kaldığını tespit etme yöntemi varmı?
 
Upvote 0
yokuş aşağı gaza basmazsan motora yakıt gitmediği için ısınmaz zaten soğuk havanin etkisiyle sıcaklık düşer kafaya takacak bişey yok düz yolda aynisi olmamasi lazim termostat felan açık değil yoksa kış günü araci isitamazsin bide kalorifer açık diyorsun oda sıcağı emiyor zaten
 
Upvote 0
Ani düşüş olmuyorsa sorun değil hocam, hava soğuk olduğu zaman çok zor ısındığına ve hatta ışıklarda beklerken ısı düşüşü yaşanabilir. Sorun yok yani.
 
Upvote 0
Hiç ısınmama varsa termostat değişimine gidin. 1.8 tddi / 1.6 Tdi cay iki motorda da kış başlangıcında hep oluyor. Ustalar termostat değişse de olmaya devam edebilir falan deyince. Öylece bıraktım...
 
Upvote 0
Ayni sorunu yaşadım. Araba da 90 dereceden aşağı düşüyordu. Hatta 150 ile giderken sıcaklık 60a indiği oluyordu. Termostat arizasi vardi aracta. Sonra termostat değişti. Arabada zerre hareket oynamadı.
Hava istediği kadar soguk olsun motor 90 derece olduktan sonra geri düşmez.
 
Upvote 0
Ayni sorunu yaşadım. Araba da 90 dereceden aşağı düşüyordu. Hatta 150 ile giderken sıcaklık 60a indiği oluyordu. Termostat arizasi vardi aracta. Sonra termostat değişti. Arabada zerre hareket oynamadı.
Hava istediği kadar soguk olsun motor 90 derece olduktan sonra geri düşmez.
Katılıyorum, 90 dan düşmez ama 60-70 lerden 50 lere düşebiliyor. Golften örnek verirseler yağ sıcaklığı 50 ye geldiğinde hararet göstergesi 90 a gelmiş oluyor o düşmemesi lazım ama yağ sıcaklığı düşüyor
 
Upvote 0
Ayni sorunu yaşadım. Araba da 90 dereceden aşağı düşüyordu. Hatta 150 ile giderken sıcaklık 60a indiği oluyordu. Termostat arizasi vardi aracta. Sonra termostat değişti. Arabada zerre hareket oynamadı.
Hava istediği kadar soguk olsun motor 90 derece olduktan sonra geri düşmez.
senin sorununla aynısı değil ama kışın soğuklarda yokuş aşağı gaz basma aracin hararet düşer birincisi motor yokus aşağı yakit yakmaz patlama olmadığı için ısınacak birşeyde yok motor bağrına bağrına soğuk havayi yedimi soğumasında göreyim hatta kaloriferi aç 90 da sabit kalıyor mu
 
Upvote 0
senin sorununla aynısı değil ama kışın soğuklarda yokuş aşağı gaz basma aracin hararet düşer birincisi motor yokus aşağı yakit yakmaz patlama olmadığı için ısınacak birşeyde yok motor bağrına bağrına soğuk havayi yedimi soğumasında göreyim hatta kaloriferi aç 90 da sabit kalıyor mu
Tam ısınmamış motor sıcaklığı düşebilir. Yeteri kadar ısınmış bir motor kalorifer en kademe sıcak üflerken 50 km rampa aşağı inmiyorsa sicaklik düşmez.
Zaten termostatin olayı bu motor suyu soğuduğu zaman radyatöre su girişini kapatır. Motor suyu önden gelen soğuk havaya maruz kalmaz. Önden gelen hava radyatörden gecip motor icine direk girip bloğu soğutamaz. Termostat kapali iken hava direk motor soğutması yapamaz.
 
Upvote 0

Tam ısınmamış motor sıcaklığı düşebilir. Yeteri kadar ısınmış bir motor kalorifer en kademe sıcak üflerken 50 km rampa aşağı inmiyorsa sicaklik düşmez.
Zaten termostatin olayı bu motor suyu soğuduğu zaman radyatöre su girişini kapatır. Motor suyu önden gelen soğuk havaya maruz kalmaz. Önden gelen hava radyatörden gecip motor icine direk girip bloğu soğutamaz. Termostat kapali iken hava direk motor soğutması yapamaz.
tofas kullanmış biri olarak motorun çalışma sistemini gayet iyi biliyorum termostati hortumları kendim değiştirirdim golfte de bu durum ayni bağrından kastim radyatör değildi motorun alti açık sonuçta 50km yokusa gerek yok bizim burda bir dağ yolu var 1 km bile değil yokuştan aşağı saldım mi anında hararet düşmeye başlıyor bu durum gayet normal termostati isterse değişebilir ben masraf etmesin diye yazdim kalorifer açık demiş bu konuyuda atlamayalim sıcaklığın düşmesi için tüm emareler mevcut ayrica kalorifer soğuklarda sıcak üflüyorsa termostat açık kalmış diyemeyiz zira bu durumda motoru kış günü isitamazsin

son olarak scaklık kisa mesafe salmayla 50 ye felan düşmemesi lazim bu fazla olur
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt