Sizce Golf'ü fazla büyütmüyor muyuz? Astra - Golf donanım farkı: 15.000 TL


In Golf We Trust

Bu çok iyi yaaaaa..

Cihan Hocam yaratıcılıkta sınır tanımayanlardansın.. @jajaja

 

@thermo

ben bişeye dayanarak söylemedim. o testteki amerikalı golf'ün orda daha pahalı olduğunu söylüyor. ayrıca kardeşim amerika'da 1 yıl yaşadı. amerika ve kanada'da yaşayan arkadaşlarım var. genel olarak onların da söylediği de aynen yazarın söylediği gibi japon ve kore araçlarının çok ucuz ve sorunsuz olduğu için çok tutulduğu oralarda. her iki araç da tabii ki orda daha ucuz vergi sebebiyle.

 
@Negatiwe

vw toyota'nın tam iki katı çalışanla yapıyormuş üretimini ve bu krizden sonra bile bunu değiştirmeyeceklerini açıkladılar. o kadar fark olsun yani. corolla, auris, avensis. hepsi tipsiz. birinde tip olsun bari.

 
clarkson bunu güzel açıklamış: "ben japon araçlarını çamaşır makinelerine benzetiyorum" diyor. "herkese göre üretmeye çalışıyorlar, böyle de olunca ortaya çok sıkıcı makineler çıkıyor" diyor.

 
ARkadaşlar, amerikada sırf  vw değil mercedes de tutulmuyor. 2 yıl new york ta yaşadım, 320 ler 500 kasaları sadece limuzinler kullanıyordu. (limuzin taksi gibi hizmet veren araçlar). 

İnsanların avrupa araçlarını tercih etmemelerin başında servis ve yedek parça fiyatlarının yüksek olması, buna bağlı olarakta sigorta fiyatının yüksek çıkması.

Bence karşılaştırmalarda Amerikayı baz almak yanlış olur. Accura, Lexus, Infiniti gibi piyasamızda olmayan araçlar mevcut.

Kia nın bile gördüğünüzde vayy dedirtten araçları var.

27 bin dolara baz Camaro alabildiğiniz bir ülkeden bahsediyoruz. 

 
@silvershadow Hocam arabadaki Doğuş Oto yapıştırmasını söktüm attım. Bundan bastırıp bizim GTA'ya dağıtacağım :)  

In Golf We Trust - tam araba resminin altına. 

 
@Negatiwe

vw toyota'nın tam iki katı çalışanla yapıyormuş üretimini ve bu krizden sonra bile bunu değiştirmeyeceklerini açıkladılar. o kadar fark olsun yani. corolla, auris, avensis. hepsi tipsiz. birinde tip olsun bari.
Toyota ve Honda nin Japonya farikalarini gördüm. Doğrudur örneğin Toyota boyahane de sadece robotlar var insan goremiyorsunuz. Honda nin ana fabrikası günde 6000 araç üretiyordu. Honda Türkiye'nin yilda 17 bin yaptığını da yazayım farkı görün. Yalnız adam sayısının fazla olması kalite anlamına gelmiyor bence. Japonlarin üretim tesislerinde otomasyon çok yüksek. 

 
@ladinkayin hocam günde 6000 araç. Çok fazla bir sayı. Üretim bandını hayal edemiyorum. 

 
oranın motivasyonu farklı demek ki America'ya çalışıyor herhalde. 

Amerika'lılar epey tercih ediyor Toyota ve Honda'yı. 

oradaki modeller bizim ülkede olsa Honda'cılar Holigan olur :)  Şimdi bile fanatikler.

 
oranın motivasyonu farklı demek ki America'ya çalışıyor herhalde. Amerika'lılar epey tercih ediyor Toyota ve Honda'yı. 

oradaki modeller bizim ülkede olsa Honda'cılar Holigan olur [emoji4] Şimdi bile fanatikler.
Valla oyle modeller varki Amerika'da. Silindir hacminden bagimsiz uretimler. kukreyen motorlar(2 tonluk araclara patinaj cektiren). HB araba zor görüyordum 1 seneyi aşkın kaldım Amerika'da. Bu sürede chrysler 300 kullandim. Ben aldigimda 100k mil yapmıştı. Bende bi 60k yaptim:).

3.5 v6 döndüğümde buradaki arabalar kağıt gibi geliyordu. Ağır buyuk araclara alistiktan sonra.

Avrupa'nın ve Türkiye'nin surucu kitlesi tamamen farkli. Daha küçük araclar hb tercihi fazla. Dusuk hacimli motorlar ekonomi ve cevre ön planda.

Pek orayla karsilastirmamak gerekir diye düşünüyorum.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
valla su ana kadar bindiğim çoğu araçtan inip Golf'üme bindikten sonra ne kadar doğru bir karar aldığımı düşünüyorum, konforu sonuna kadar hissediyorum.

tabi golf'te bulunmaz hint kumaşı değil. sağ ve sol güneşlikten bozuk asfaltta/yolda zıngırdama sesi gelmesi, kapıyı sert kapatınca aynı sesin gelmesi, gözlüklük kısmından aynı sesin gelmesi vs.. bunlardan dolayı biraz çöp durumlar var, vazgeçilmez değil  :)

 
toyota üretim felsefesi farklı. daha doğrusu tüm dünyaya kabul ettirdikleri bir standart bile denebilir. yalın üretim sistemleri ile sanayide bir çağ kapatıp yeni bir dönemi başlattılar. bir de vw her ne kadar bazı ülkelerde dominant olsa da toyota gerçek bir dünya markasıdır.

kuzey kutbuna en yakın şehirde bile toyota araç ve servisi vardır.

afrika'da çölün ortasında hilux pick-up ile karşılaşmak doğal bir olaydır.

afganistan'da pamir dağlarında eski kasa corolla sw ile taksicilik yapılır.

land cruiser gibi gücü yetse atlas okyanusunu bile aşacak bir araçtan bahsediyoruz. 

amerika'da özellikle orta-batı ve kuzey bölgelerde vw çürük araç muamelesi görür. adamlar emisyondan hiç affetmeden bastılar cezayı. doğuş yıllarca defolu dsg sattı kimse sesini çıkarmadı. daha geçen hafta şirketteki 2013 model passat cc 2.kez mekatronik değişimine gitti. öyle orta malı araç da değil şirket gm'si kullanıyor.  hyundai'nin bile amerika'da daha iyi imajı var. özellikle sonata kullanan herkes araca aşık oluyor. 

https://www.hyundaiusa.com/sonata/index.aspx

 

Detaylı açıklamalara bakılınca tabiiki her iki modelin de artı ve eksileri ön plana çıkıyor.

Ama benim durumum tamamen : Kuzguna yavrusu şahin görünür.

 

Geri
Üst Alt