Manuel şanzıman kendi kendine vites düşürme sorunu


ibrahim42

Üye
Katılım
28 Şub 2020
Mesajlar
44
Tepkime puanı
9
İsim
İbrahim
Merhabalar, aracım 2014 manuel 1.4 tsi 73.000 de. Örnek olarak 5.viteste giderken araba devir arttırıyor ve ekranda vitesi 4 ten 5 e yükseltin uyarısı çıkıyor. 6.viteste giderken aynı şekilde 5 ten 6 ya at uyarısı geliyor yine araba aniden devir alarak. Ustaya gösterdim baskı balata daha gider dedi ama tam emin olamadım. Araçta tek ben varken yapmıyor ama 4 kişide yapıyor bu sorunu. Sorun ne olabilir acaba merak ediyorum

Klasik el freni çekikken yapılan baskı balata kontrolü yaptım araç stop ediyor
 
Son düzenleme:

devir nasıl artıyor ufak bir video vs. varsa yorum yapalım. Ancak 4 kişiyken yapması vs. hepsi baskı balatayı gösteren emareler.
 
Upvote 0
devir nasıl artıyor ufak bir video vs. varsa yorum yapalım. Ancak 4 kişiyken yapması vs. hepsi baskı balatayı gösteren emareler.
genelde 2200 üstü atıyor bir anda 3000 e doğru sonra tekrar eski seviyeye giliyor 1-2 saniyede, ekranda vites hatası beliriyor. Video çekeyim en kısa zamanda.
 
Upvote 0
En yakın yetkili servis 120 km de ve bulunduğum yerde vw grubu iyi bir usta olmadığından burdan fikir almak istedim.
 
Upvote 0
Debriyaj Baskı balata kaçırmaya başlamış. Değişimini öneririm.

Sabit hızla giderken bir anda gaza yüklendiğinizde de yapar bunu.

Yolda kalmamak ve volana da zarar vermemek için gaza çok basmayın, dengeli gaza basarak gideceğiniz yerlere ulaşmaya çalışın.

Eğer uzun yola çıkacaksanız ve güç gerektiren dik yokuş çıkacağınız uzun rampalar vb. varsa sorun yaratabilir.
 
Upvote 0
Debriyaj Baskı balata kaçırmaya başlamış. Değişimini öneririm.

Sabit hızla giderken bir anda gaza yüklendiğinizde de yapar bunu.

Yolda kalmamak ve volana da zarar vermemek için gaza çok basmayın, dengeli gaza basarak gideceğiniz yerlere ulaşmaya çalışın.

Eğer uzun yola çıkacaksanız ve güç gerektiren dik yokuş çıkacağınız uzun rampalar vb. varsa sorun yaratabilir.
Teşekkürler, başka ihtimal yok sanırım yazılım vs gibi.
Volan ayrı bir parça sanirim baskı balatadan.
Ne marka almak lazım hocam bilginiz var mı ve işçilik ederi nedir
 
Upvote 0
merak ediyorum ışıklarda ayağın debriyajda mi bekliyorsun
Yok hayır hiç bekletmem. Vites değiştirdikten sonra bırakırım. Aracı ilk sahibinden 50000 de aldım. Bu kadar erken bitmemesi lazım sanırım değil mi . İlk sahibinden kaynaklı olabilir
 
Upvote 0
Teşekkürler, başka ihtimal yok sanırım yazılım vs gibi.
Volan ayrı bir parça sanirim baskı balatadan.
Ne marka almak lazım hocam bilginiz var mı ve işçilik ederi nedir

Yazılımdan kasıt sonradan yapılan yazılımlarsa güç artışı sebebiyle balatanın daha fazla strese maruz kalması erken aşınmayı getirebilir evet.

Ama aracın kendi yazılımında dış müdahale olmadan bir bozulma söz konusu olamaz. Yani kendiliğinden böyle bir arızaya yol açamaz.

Genelde üzerinde ne çıkarsa o marka takılması tavsiye ediliyor. (Sacsh yada Lukk)

Aman dikkat! Özel serviste yaptıracaksanız parçanın birebir aracınız için uyumlu ve orjinal parça ya da marka olduğuna emin olun.

Başıma geldi 1 sene sonra tekrar aynı sorunları yaşadım.

Aynı problemi tekrar yaşadığınızda malzeme ya da işçilik kusuru olsa bile bunu yıllardır tanıdığınız ustaya kabul ettirmek imkansız. Direkt kullanıcı hatası deyip çıkarlar.

Bazı kullanıcılar baskı balata ile birlikte volanın değişmesini de öneriyor (sanırım yetkili servisler de böyle yapıyordu)

Baskı balatanızın olağan dışı etkenlerle zarar görmediğine emin olun derim. Örneğin baskı balatanın üzerine akan antifriz ya da bir yerde kaçan yağın içeri sızması vb sebepler binde 1 de olsa erken yıpranmaya sebep olabiliyor.
 
Upvote 0
Hocam debriyajiniz kaciriyor maalesef. Cozum baski balata degisimi. Volaninda kontrol edilmesi gerekiyor. Yalniz size bir tavsiyede bulunacagim sanzimanin ic kisminda plastik bir conta var o contadan baski kismina yag sizintisi oluyor yag baskiya temas ettigi zaman ve isininca kacirmaya basliyor. Eger ki boyle bir durum var ve contayi degistirmeden baski balata degisimi yaparlarsa cok cok kisa bir zamanda (1000-5000 km) tekrardan baski balata degistirmeniz gerekebilir. Bu konuyu yurt disi forumlarinda cok arastirdim ve anlattigim olay cok yaygin. 1.2 tsi dan 2.0 tsi r modellerine kadar bir cok kullanici bu durumu yasamis.

Youtube da yasadiginiz duruma benzer bir video var

Ayrica sikayet var sitesinden de aratirsaniz bir cok kullanici cok erken kmler de buna benzer bir durum yasiyor ve sasiriyorlar. İbiza, polo, golf, leon gibi bir cok arac icin yazilar var. Hatta 0 km alip 1-2 bin km de basina gelen dahi gormustum.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Hocam debriyajiniz kaciriyor maalesef. Cozum baski balata degisimi. Volaninda kontrol edilmesi gerekiyor. Yalniz size bir tavsiyede bulunacagim sanzimanin ic kisminda plastik bir conta var o contadan baski kismina yag sizintisi oluyor yag baskiya temas ettigi zaman ve isininca kacirmaya basliyor. Eger ki boyle bir durum var ve contayi degistirmeden baski balata degisimi yaparlarsa cok cok kisa bir zamanda (1000-5000 km) tekrardan baski balata degistirmeniz gerekebilir. Bu konuyu yurt disi forumlarinda cok arastirdim ve anlattigim olay cok yaygin. 1.2 tsi dan 2.0 tsi r modellerine kadar bir cok kullanici bu durumu yasamis.

Youtube da yasadiginiz duruma benzer bir video var

Ayrica sikayet var sitesinden de aratirsaniz bir cok kullanici cok erken kmler de buna benzer bir durum yasiyor ve sasiriyorlar. İbiza, polo, golf, leon gibi bir cok arac icin yazilar var. Hatta 0 km alip 1-2 bin km de basina gelen dahi gormustum.
Yağ sızıntısı sadece TSI 'larda mı var mış., bu durum TSI 'da yaşanıyorsa TDI motorda da olabilme ihtimali insanın aklına geliyor
 
Upvote 0
Yazılımdan kasıt sonradan yapılan yazılımlarsa güç artışı sebebiyle balatanın daha fazla strese maruz kalması erken aşınmayı getirebilir evet.

Ama aracın kendi yazılımında dış müdahale olmadan bir bozulma söz konusu olamaz. Yani kendiliğinden böyle bir arızaya yol açamaz.

Genelde üzerinde ne çıkarsa o marka takılması tavsiye ediliyor. (Sacsh yada Lukk)

Aman dikkat! Özel serviste yaptıracaksanız parçanın birebir aracınız için uyumlu ve orjinal parça ya da marka olduğuna emin olun.

Başıma geldi 1 sene sonra tekrar aynı sorunları yaşadım.

Aynı problemi tekrar yaşadığınızda malzeme ya da işçilik kusuru olsa bile bunu yıllardır tanıdığınız ustaya kabul ettirmek imkansız. Direkt kullanıcı hatası deyip çıkarlar.

Bazı kullanıcılar baskı balata ile birlikte volanın değişmesini de öneriyor (sanırım yetkili servisler de böyle yapıyordu)

Baskı balatanızın olağan dışı etkenlerle zarar görmediğine emin olun derim. Örneğin baskı balatanın üzerine akan antifriz ya da bir yerde kaçan yağın içeri sızması vb sebepler binde 1 de olsa erken yıpranmaya sebep olabiliyor.
Yok hocam yazılım orjinal hiç oynanmamış bilgileriniz için teşekkür ederim. Hepsini dikkate alacağım.
 
Upvote 0
Hocam debriyajiniz kaciriyor maalesef. Cozum baski balata degisimi. Volaninda kontrol edilmesi gerekiyor. Yalniz size bir tavsiyede bulunacagim sanzimanin ic kisminda plastik bir conta var o contadan baski kismina yag sizintisi oluyor yag baskiya temas ettigi zaman ve isininca kacirmaya basliyor. Eger ki boyle bir durum var ve contayi degistirmeden baski balata degisimi yaparlarsa cok cok kisa bir zamanda (1000-5000 km) tekrardan baski balata degistirmeniz gerekebilir. Bu konuyu yurt disi forumlarinda cok arastirdim ve anlattigim olay cok yaygin. 1.2 tsi dan 2.0 tsi r modellerine kadar bir cok kullanici bu durumu yasamis.

Youtube da yasadiginiz duruma benzer bir video var

Ayrica sikayet var sitesinden de aratirsaniz bir cok kullanici cok erken kmler de buna benzer bir durum yasiyor ve sasiriyorlar. İbiza, polo, golf, leon gibi bir cok arac icin yazilar var. Hatta 0 km alip 1-2 bin km de basina gelen dahi gormustum.
Çok teşekkürler hocam bu durumu söylerim ustaya mutlaka dikkate alacağım.
 
Upvote 0

Bu yağ kaçırma mevzusunda şöyle bir kuruntu oldu bende. 15 gün önce virajlı ısparta- antalya yolunda sarı yağ ikaz ışığı yandı shell benzinliğe çektim aracı yağ seviyesi klavuzdaki C seviyesinin en altındaydı. Maalesef 1 litrenin tamamı döküldü sonradan hatalı olduğunu öğrendim. Yağ seviyesi B kısmının ortası veya en üstüne geldi diye hatırlıyorum. 5w-30 shell yağı ilave edildi, benim yağım 5w-30 liqui moly idi.

Kaşta tatilim bitince dönüşte yine aynı yolda bu debiyaj kaçırma olayı ilk defa oldu. Acaba yağ fazlalığından baskı balataya yağ sızmış olabilir mi yazdıklarınızdan sonra bu ihtimal kafama takıldı. @polbaris @forzaGilles @Kysr038
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt