Start-stop ve motor ikaz


Gknuzn

Yeni Üye
Katılım
30 Haz 2022
Mesajlar
12
Tepkime puanı
1
Konum
İstanbul
İsim
Gökhan
Araç
Golf 7
Selamlar arkadaşlar. Aracım start stop arızası veriyordu.aküyü değiştirdim Bir süre öyle devam etti yine aynı arızayı verdi ve arıza ile motor ikaz da turuncu yandı start stop arıza verdiğinde araç gaz yemiyor. Aç kapa yapınca düzeliyor bir süre. Bunu yaşayan çözümünü bulan varımdır teşekkürler şimdiden
 

Selamlar arkadaşlar. Aracım start stop arızası veriyordu.aküyü değiştirdim Bir süre öyle devam etti yine aynı arızayı verdi ve arıza ile motor ikaz da turuncu yandı start stop arıza verdiğinde araç gaz yemiyor. Aç kapa yapınca düzeliyor bir süre. Bunu yaşayan çözümünü bulan varımdır teşekkürler şimdiden
Aracınıza sonradan eklenen herhangi birşey var mı, kamera, ekran, aydınlatma ses tesisat vs?
 
Upvote 0
Selamlar arkadaşlar. Aracım start stop arızası veriyordu.aküyü değiştirdim Bir süre öyle devam etti yine aynı arızayı verdi ve arıza ile motor ikaz da turuncu yandı start stop arıza verdiğinde araç gaz yemiyor. Aç kapa yapınca düzeliyor bir süre. Bunu yaşayan çözümünü bulan varımdır teşekkürler şimdiden
Merhabalar, farklı bir başlıkta konuyla alakalı aynı problemi yaşadığımda başıma geleni aktarmıştım aşağıdaki başlıkta, fakat aynı problemi yaşıyor olabileceğinizi düşünerek yazayım. (İlgili başlık: https://www.golftutkusu.com/topic/1...or-lambasi-turuncu-yaniyor/page/2#post-336777)

Ben aynı problemi aynen anlattığınız olay sırasıyla yaşadığımda, wastegate değişimi ile sonuçlandı. Wastegate dediğimiz parça, bir kapakçık gibi görev görüyor ve kapalı iken turboya basınç doluyor, açık iken ise turboda basınç olmayacağından ; Start-Stop arızası ile başlayıp, sonrasında motor ikaz lambasını yakıyor ve aracın çekişi düşüyor haliyle motor ikaz yandığı için.

Problemin temel kaynağı olarak, uzun süreden sonra ilk marş bastığınızda araç bunu yapmayabilir veya arızayı aldığınızda kenara çekip tekrar aç kapa yaptığınızda arıza lambası sönebilir. Sebebi wastegate kapakçığının açık kalması ve kendini kapatamaması; siz çalıştırma rutinini tekrarlatarak tutukluk yapan o kapakçığı kapalı hale getirebiliyorsunuz ve bir zamana kadar işlemişti bende motoru stop edip tekrar çalıştırma çözümü. Akü voltaj değerleriniz düzgün ve değişim yapılmış, problemin muhtemelen bu sebeple olabileceğini düşünüyorum.

Start - stop arızası VAG araçlarda çok farklı arıza kodlarının ekrana yansıması olabiliyor benim bildiğim kadarıyla, o yüzden arıza kodlarında cihaza bağladığınızda turbo basınç vs. gibi hata kodları da görüyorsanız (kodların arıza tespit cihazındaki isimlerini-açılımlarını tam bilmiyorum) bu parçaya yoğunlaşıp bir kontrol ettirmenizde fayda var. Servis hızlı ve temiz çözüm sunacaktır diye düşünüyorum, dışarı ile aynı fiyatlara geliyor bilginiz olsun; ben serviste yaptırmıştım yaş indirimi ile.

Parçanın çalışma prensibi;
 
Upvote 0
Merhabalar, farklı bir başlıkta konuyla alakalı aynı problemi yaşadığımda başıma geleni aktarmıştım aşağıdaki başlıkta, fakat aynı problemi yaşıyor olabileceğinizi düşünerek yazayım. (İlgili başlık: https://www.golftutkusu.com/topic/1...or-lambasi-turuncu-yaniyor/page/2#post-336777)

Ben aynı problemi aynen anlattığınız olay sırasıyla yaşadığımda, wastegate değişimi ile sonuçlandı. Wastegate dediğimiz parça, bir kapakçık gibi görev görüyor ve kapalı iken turboya basınç doluyor, açık iken ise turboda basınç olmayacağından ; Start-Stop arızası ile başlayıp, sonrasında motor ikaz lambasını yakıyor ve aracın çekişi düşüyor haliyle motor ikaz yandığı için.

Problemin temel kaynağı olarak, uzun süreden sonra ilk marş bastığınızda araç bunu yapmayabilir veya arızayı aldığınızda kenara çekip tekrar aç kapa yaptığınızda arıza lambası sönebilir. Sebebi wastegate kapakçığının açık kalması ve kendini kapatamaması; siz çalıştırma rutinini tekrarlatarak tutukluk yapan o kapakçığı kapalı hale getirebiliyorsunuz ve bir zamana kadar işlemişti bende motoru stop edip tekrar çalıştırma çözümü. Akü voltaj değerleriniz düzgün ve değişim yapılmış, problemin muhtemelen bu sebeple olabileceğini düşünüyorum.

Start - stop arızası VAG araçlarda çok farklı arıza kodlarının ekrana yansıması olabiliyor benim bildiğim kadarıyla, o yüzden arıza kodlarında cihaza bağladığınızda turbo basınç vs. gibi hata kodları da görüyorsanız (kodların arıza tespit cihazındaki isimlerini-açılımlarını tam bilmiyorum) bu parçaya yoğunlaşıp bir kontrol ettirmenizde fayda var. Servis hızlı ve temiz çözüm sunacaktır diye düşünüyorum, dışarı ile aynı fiyatlara geliyor bilginiz olsun; ben serviste yaptırmıştım yaş indirimi ile.

Parçanın çalışma prensibi;
Teşekkür ederim açıklama için.
söylediğiniz aklıma yattı çünki en son hatayı ani gazlama yaptığımda verdi
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt