Motor Isınınca Sarsıntı


mrtsrs

Yeni Üye
Katılım
10 Nis 2022
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
İsim
Mert Seras
Araç
Golf 7 2012
Herkese merhaba 2013 dizel otomatik 199 binde Golf 7 sahibiyim. Bir çok ağır bakımını yaptım, kavrama, volan, triger v.s. Araç ilk çalışmada soğukken sorun yok ancak ısındığında aşırı bir sarsıntı oluyor. Seyir halinde hissedilen bir şey değil ancak rölantide epey hissediliyor. Acaba bu konuda bilgisi olan var mı?
 

km'den dolayı enjektörlere bir göz gezdirmenizi tavsiye edebilirim. Bir de almış olduğunuz yakıttan kaynaklı bir sorun da olabileceğini düşünüyorum.
 
Upvote 0
Enjektörler böyle sarsıntı yapıyor mu, tamamdır kontrol ettireyim teşekkürler. Shell'den alıyordum uzun süredir, bi tanıdık BP diye tavsiye etti ama tabi artık araçta sarsıntı var epey.
 
Upvote 0
pompa enjektör kaynaklı olabilir 1.6 TDI motorlarda sarsıntılı/vuruntulu ya da sabahları geç alma sorunları ile ilgili fazlasıyla sorunla karşılaşmış forumda arkadaşlar mevcut. İlk etapta yakıt sistemi kontrol edilirse çözüme kavuşabileceğinizi düşünüyorum. Bir de ilk çalıştırma rolanti esnasında akü alt kısmından metal boşluk sesi geliyor mu?
 
Upvote 0
hayır ilk çalıştırmada o şekilde bir ses duymadım, yani yetkili servis volandan dedi volan değiştirdik ses kesilmedi, tekrar gelin bakalım dediler ama astarı yüzünü geçti, muhtemelen başka bişeyden diyecekler, artık dediğiniz gibi enjektörleri söyleyebilirler o zaman
 
Upvote 0
işte o sebepten sordum şanzumanın kısmında boşluk sesi olupta vuruntu oluşuyor mu dye fakat değiştirmişsiniz volandı. Yakıt sistemini kontrol ettirin enjektör pompa ve bu sisem üzerindeki basınç sensörlerinde bir sorun olabilir.
 
Upvote 0
Herkese merhaba 2013 dizel otomatik 199 binde Golf 7 sahibiyim. Bir çok ağır bakımını yaptım, kavrama, volan, triger v.s. Araç ilk çalışmada soğukken sorun yok ancak ısındığında aşırı bir sarsıntı oluyor. Seyir halinde hissedilen bir şey değil ancak rölantide epey hissediliyor. Acaba bu konuda bilgisi olan var mı?
Çözümünü söylüyorum: Motor ve şanzıman takozlarının tümünü değiştir. Tahminen 2000TL gibi bir parça maliyeti var. ışıklarda beklerken yada rölentideki abzürt ara ara titremeni çözüyor. soğukken de aynısını yapıyor ancak devir yüksek olduğu için anlaşılmıyor. Hatta şirket araçlarından birinde vakti gelmeden triger değiştirdik. baktık çözüm olmuyor takozları da değişelim dedi usta araç sıfır km oldu. "TAKOZ" dediğimiz kauçuk aksamın da bir ömrü var artık çatlamış patlamıştı.

3 Adet takoz var 1. motor 2. şanzıman 3 motor arka destek (kol gibi) hepsini değiştirin.
 
Upvote 0
Çözümünü söylüyorum: Motor ve şanzıman takozlarının tümünü değiştir. Tahminen 2000TL gibi bir parça maliyeti var. ışıklarda beklerken yada rölentideki abzürt ara ara titremeni çözüyor. soğukken de aynısını yapıyor ancak devir yüksek olduğu için anlaşılmıyor. Hatta şirket araçlarından birinde vakti gelmeden triger değiştirdik. baktık çözüm olmuyor takozları da değişelim dedi usta araç sıfır km oldu. "TAKOZ" dediğimiz kauçuk aksamın da bir ömrü var artık çatlamış patlamıştı.

3 Adet takoz var 1. motor 2. şanzıman 3 motor arka destek (kol gibi) hepsini değiştirin.
Güzel bir yer bulup bunları ileticem mutlaka, İstanbul Avcılar'da oturuyorum bu bölgede iyi bir usta önerisi var mı acaba?
 
Upvote 0
Merhabalar, BP enjektör temizleyici koymayı önerdi yakıt alırken, zaten ümidim yoktu öylesine olur dedim. Araçta sarsıntı azaldı baya. Sonra würth marka kendimde ekledim. Araçta hiç bir sorun kalmadı.
 
Upvote 0
Merhaba, problem tekrar devam ederse enjektör geri dönüşlerini ölçtürüp yakıt hattı çapak testi yaptırabilirsiniz. Enjektörlerdeki dalgalanmalar da titremeye sebep olabiliyor. Çapak var ise yakıt hattı ve enjektörlerin değişimi gerekli olabilir. Yanlış bilmiyorsam 1.6 tdi'lerde enjektör onarımı yapılamıyor. Değişim öneriliyordu serviste.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt