2015 Golf 7 TSI Aracım Çalışmadı


akünün durumuna iyi diyenler o andaki şarj alma-verme duruma bakıyor. ama akü çok eskirse içindeki parçalarda kopmalar olabiliyor. sonuçta akü çoğu zaman bir anda ölüyor.

benim de aracım 2015, ben de akünün her an bırakabileceğini düşünüyorum.
ben de fiyat bakıyorum, sanırım 950 liraya varta efb fiyatı var, orjinal eko serinin fiyatı serviste 1650'ye geliyor. eko olmayan da 1900 gibi bir fiyatı var.

akü takıldıktan sonra araca kodlanması gerekiyor, bu nedenle ya serviste ya da iyi bir akücüde takılmalı. önceden kodlama yapılacağının onayını alın.

Bu kodlama işlemini servis harici akü satan yerlerin yaptığını hiç görmedim.
sorduğunda kodlamaya gerek yok demekteler.

kodlama yapılması şart mı? yapılmaması durumunda problem ne oluyor?
 

Bu kodlama işlemini servis harici akü satan yerlerin yaptığını hiç görmedim.
sorduğunda kodlamaya gerek yok demekteler.

kodlama yapılması şart mı? yapılmaması durumunda problem ne oluyor?
Akü , aynı amper değerindeyse öyle diyebilirler. Her yeni akü amper değeri değiştiyse kodlaması gerekir. Böylelikle yeni akü ve yeni amper değeri kontrol ünitesine bilgi verilmiş olur. Ona göre şarj eder ve verimli çalışması sağlanır.
 
Bu kodlama işlemini servis harici akü satan yerlerin yaptığını hiç görmedim.
sorduğunda kodlamaya gerek yok demekteler.

kodlama yapılması şart mı? yapılmaması durumunda problem ne oluyor?

büyük akücülerde ben hep görüyorum. hatta forumda tavsiye edilen gebzedeki aydınlar(ya da aydın) diye bir akücü var. onlar da kodlama yapıyor.

kodlama olmazsa bile mantıken aracın zamanla akünün ne kadar dolduğunu anlaması gerekir.

kodlama olmadığı için start stop'u çalışmayan da var, aküyü taktırdıktan sonra kodlama yapılmadan yola çıkınca ilk trafik lambasında start stopu çalışan da var.
 
büyük akücülerde ben hep görüyorum. hatta forumda tavsiye edilen gebzedeki aydınlar(ya da aydın) diye bir akücü var. onlar da kodlama yapıyor.

kodlama olmazsa bile mantıken aracın zamanla akünün ne kadar dolduğunu anlaması gerekir.

kodlama olmadığı için start stop'u çalışmayan da var, aküyü taktırdıktan sonra kodlama yapılmadan yola çıkınca ilk trafik lambasında start stopu çalışan da var.
dediğiniz yer apaydınlar olsa gerek, Darıca'da.
ben kodlamanın ne kadar dolu olduğu ile ilgili olduğunu düşünmüyorum.
Şarj seviyesi zaten akünün voltajından anlaşılabilir, aksi halde zaten akü takıldığı an içerisinde ne kadar şarj olduğu bilinmesi mümkün değil. Durduğu yerde oluşan kayıplarda hesaplanamaz.
Kodlama akü tipi (EFB, AGM vs) değiştiğinde elzem, şarj karakteristiği değişmeli.
Onun haricinde geçmiş verileri sıfırlama amaçlı yapılmalı.
Benimde akü değiştikten sonra daha otopark kapısında devreye girdi SS.
 
evet apaydın, forumda birkaç kişi yazmıştı.
ne kadar dolu olduğu değil de nasıl dolduğunu anlaması gerekir. akülerin şarj grafikleri farklı. bunun da aracın güç tüketimine göre bir dengeye oturması gerekir. aynı şeyden bahsediyoruz (y)

sizin kodlama yapıldı mı?
 
Pilimin Neden Arabama Kodlanması Gerekiyor?

ECU, şarj geçmişinin ve pilin durumunun kaydını tutar.

Bu, start/stop olan araçlar için önemlidir.
Yeni bir akünün kodlanması, araca akünün yeni olduğunu ve şarj geçmişini unutmasını söyler.

Daha sonra boş bir geçmişten yenisini izleyecek ve yeni takılan pilin ömrünün ve performansının sağlanmasına yardımcı olacaktır.

Bu, aşırı şarja ve düşük şarja duyarlı olduklarından AGM akülerinde özellikle önemlidir.
 
Bu kodlama işlemini servis harici akü satan yerlerin yaptığını hiç görmedim.
sorduğunda kodlamaya gerek yok demekteler.

kodlama yapılması şart mı? yapılmaması durumunda problem ne oluyor?
Bugün akücü banada aynısini söyledi ama ölçüm normal cıktı lakin motor isareti çıkınca ekranda servise bıraktım.benim akü bitik çıksaydı yine servise gidecektim yazılımı önemli bence.
 
Bu kodlama işlemini servis harici akü satan yerlerin yaptığını hiç görmedim.
sorduğunda kodlamaya gerek yok demekteler.

kodlama yapılması şart mı? yapılmaması durumunda problem ne oluyor?




Kodlama denilen şey sadece yeni takılan akünün değerlerini ve takıldığı tarihin kaydedilmesinden ibarettir.

Aracın akü geçmişini en son akü değişimi ne zaman yapılmış olduğunu görebilmek içindir.


Başka bir espirisi yoktur.


Orijinali EFB olan araca AGM,

Orijinali AGM olan araca EFB akü takılmasının da hiç bir sakıncası yoktur. Kodlanmasına da gerek yoktur.

Eski akü ile yeni akü arasında 4 amperden fazla fark olmamasının amacı da kodlama gerektirdiğinden değildir, fabrika çıkışı, araca takılan alternatör ün kapasitesine göre ( altenatör e yük bindirmeyecek veya akünün aşırı beslenmesine neden oluşturmayacak ) akü takılıyor.

Kısaca buna Alternatör ( şarj dinamosu ) - akü uyumluluğu oluşturuluyor diyebiliriz.

Orijinalı 68A olan araca sonradan 70A veya 72A akü takılabilir. 60A veya 74 - 75 A olmaz 60A de akü yorulur 74 A de alternatör yorulur.

Orijinali 60A olan araca sonradan 64A akü takılabilir. ( 45A veya 70A olmaz . 45 A de akü yorulur 70A de alternatör yorulur .

Orijinalı 70 A olan araca sonradan 68A - 70A - 74A akü kullanılabilir. Limitler içerisindedir. Ne akü üzülür ne de alternatör yorulur.

Bunların hiçbiri içinde kodlama vs gerekmez.

Kodlama denilen şey zaten, alternatör e veya ECU ya komut vermek ile alakalı bir şey değildir.

Sadece akü geçmişini görebilmek için kayıt oluşturmak amaçlıdır.


Ben Orijinal akü üzerine, 2 defa keyfi akü değişimi yaptım, hiç birinde kodlama yapılmadı. Her şey normal seyrediyor.



.
 
Kodlama denilen şey sadece yeni takılan akünün değerlerini ve takıldığı tarihin kaydedilmesinden ibarettir.

Aracın akü geçmişini en son akü değişimi ne zaman yapılmış olduğunu görebilmek içindir.


Başka bir espirisi yoktur.

Orijinali AGM olan araca EFB akü takılmasının da hiç bir sakıncası yoktur. Kodlanmasına da gerek yoktur.

Ben Orijinal akü üzerine, 2 defa keyfi akü değişimi yaptım, hiç birinde kodlama yapılmadı. Her şey normal seyrediyor.

Araç kaç model?

Motor tipi nedir?

Kaç kilometrede?

Kaç kilometre aralıklarla değişim yapıldı?

Start stop aktif olarak kullanılıyor mu?

Orijinal donanım harici enerji tüketen aksesuar var mı?

Keyfi değişim sebebi nedir?

Akü markaları , amper değerleri ve tipleri nelerdir?

İlki AGM, sonraki Efb+ mı yoksa ilki Efb+ sonraki AGM olarak mı kullanıyorsunuz?
 
Son düzenleme:
Kodlama denilen şey sadece yeni takılan akünün değerlerini ve takıldığı tarihin kaydedilmesinden ibarettir.

Aracın akü geçmişini en son akü değişimi ne zaman yapılmış olduğunu görebilmek içindir.


Başka bir espirisi yoktur.
Ben Orjinalden 69Ah EFB MOLL akü yerine 70 Ah EFB VARTA taktım.
Aküyü araca tanıtana kadar S/S çalışmadı.
 
Bu kodlama işlemini servis harici akü satan yerlerin yaptığını hiç görmedim.
sorduğunda kodlamaya gerek yok demekteler.

kodlama yapılması şart mı? yapılmaması durumunda problem ne oluyor?
Akünüzün kodlanması gerekiyorsa ben kodlama yapabilirim(Ücretsiz!). Haberleşelim yeterki Şahin bey.
Yalnız bendeki kablo 19.4 sonraki model araçlarda sanırım iş görmez.
Ahmet
 
Sorun aküden degilmiş yetkili servise götürdüm.cihaza bağlandı akü ölçümü yapıldı akü degeri iyi cıktı.sorun buji den kaynaklaniyormuş.degıştirildi ve sorun giderildi çok şükür.
Konu başında akü işareti çıktığı yazıldığı için tamamen aküye yoğunlaştık. Maalesef araçların geçmiş kaydı ve değişen ve değişmesi gereken parçalar tam olarak bilinmediği için neden kaynaklandığı bilinemiyor, dolayısıyla olasılıklar, varsayımlar olarak bakılabiliyor.

Neyse ki sorun çözülmüş.
Geçmiş olsun.
 


Geri
Üst Alt