Arabayı park ederken sıkıntı yaşıyorum bu işin doğrusu nedir bilgi verirmisiniz.Yaşadığım olay şu arabayı park ediyorum gerekli konuma gelince aracı durduruyorum ve start-stop devreye giriyor araç stop ediyor.Daha sonra vitesi p ye getiriyorum araç tekrar çalışıyor kontağı kapatırken tekrar stop ediyor.Yani sürekli start-stop devreye girmesi ile p ye alınca çalışıp kontak kapattıgımda stop etmesi araca zarar vereceğini düşünüyorum.Bu işin usulü nedir ?
Aracınızı D de iken star stop sayesinde Motorun durması , Vitesin P konumuna alınması için Arada ki R (geri) vitese üzerinden  gittiğinizden dolayı  Araç Geri vitesi Algıladığında Stort stop devre dışı kalır ve araç tekrar motor çalışır konumuna gelir. Siz p ye geçisi sağladığınızda ise tekrar devreye girer yada sizler kontaktan kapatabilirsiniz.

Size Tavsiyem Star stop etkin değil iken ( uyarı ışığı yanık durumda) iken Aracınızı durdurun Tamamen durduğunuzdan emin olunca Aracınızı p konumuna alın ve Star stop düğmesine basarak Aracınızı tamamen kapatın  Sanki Tuşa basarak Araç kapatıyormuşsunuz hissi verecektir. :)  

 

Ben de a3'ümle her akşam daracık bir park yerine yanaşmak zorunda kalıyorum. 2-3 kez ileri geri yapmam gerekiyor. Araçtan her indiğimde yanık kokusu baskı balata kokusu gibi bir koku alıyorum. Araç daha 200 km'de ve stronic'i zorladığımı düşünmüyorum, buradaki tavsiyelere aynen uyduğum halde öyle oluyor.
Işıklara yaklaşırken 3. Viteste araç titreye titreye duruyor en son çare vitesi 1'e atıyor. Böyle giderse 5-10 bin gibi kavramayı elime alacağım gibi.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
DSG ile ilgili açıklamalar çok yerinde ve anlaşılır olmuş. Yalnız ufak bir nokta atlanmış:

Şöyle ki; park etme sırasında öncelikle N, park freninin çekilmesi, ardından P yeterli değil. Zira park freninden sonra mutlaka ayağınızı frenden çekip ardından tekrar basmalısınız. Aksi halde yük DSG pininde kalacaktır. Zaten freni bıraktığınızda eğer eğimli bir satıhtaysanız, yük değişimini hissedersiniz. Doğru yöntem şudur:

N> park freni> ayak frenini bırak> tekrar bas> P

 
@kevork 

doğru yöntem bu mudur arkadaşlar

herkes bir şeyler yazmış kafam karıştı:D

 
@kevork 

doğru yöntem bu mudur arkadaşlar

herkes bir şeyler yazmış kafam karıştı:D
Arabayı bir şekilde park ettin, yani durdurdun. Vites şu anda D konumunda. Bundan sonraki adımlar: 
1) N'ye al
2) El frenini çek
3) Ayağını frenden kaldır
4) Tekrar ayak frenine bas
5) P'ye al

 
Tamamdirrrr

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tüm yorumları okudum.. Ama iyice kafam karıştı. Park etmenin en doğrusu nedir.

önce p sonra el freni mi

önce el freni sonda p mi

n sonra el freni sonra p mi

n sonra el freni sonra p sonra fren mi

kullanım kılavuzunda önce el freni sonra p yazıyor. 

 
@Selimaksu 

1-frene bas dur

2-el frenini çek

3-vitesin N ye al

4-ayağını frenden çek

5-tekrar frene bas P ye al.

6-kontağı kapat.

 
[mention=10965]Selimaksu[/mention] 
1-frene bas dur
2-el frenini çek
3-vitesin N ye al
4-ayağını frenden çek
5-tekrar frene bas P ye al.
6-kontağı kapat.
Hocam ben manuelciyim ama 2 ve 3 yer değiştirecek galiba.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bostayken el freni sonra P

Ben de manuelciyim :D

 
Benim kolayıma p ye alıp sonra el frenini çekmek oluyor 😁 Diğer türlüsüne alışmak zor olacak 

 
Arkadaşlar durdunuz vites d konumunda ilk önce n ye alin yani boşa sonra. El frenine basin cekin yani yük tekerleklere binsin sonra p kontagi kapatabilirsiniz.Ha araci alirken direk kontağı kapatıp inebilrsiniz dediler auto hold mu aktif se diye de ben yapmıyorum.

 

@kevork  sayın hocam bende aynı şöyle yapıyorum düz bir yerdeyim mesela vitesi n ye alıyorum park frenini çekiyorum ama bazen bu işlemi yaptığımda fren pedalı kazık gibi oluyor bazende ekranda fren pedalına basın diyor beni bu konuda aydınlatırmısınız

 

Geri
Üst Alt