Golf 7 1.6 tdi manuel aracım fazla yakıt tüketiyor (Dr.Ecu yazılımı ile mi alakalı?)


ilkersezgin10

Yeni Üye
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
7
Tepkime puanı
4
İsim
ilker
Hayırlı günler. 2014 model Golf 7 1.6 Tdi BlueMotion Comfortline 105 bg manuel araç sahibiyim. 2018 yılında 53 bin km'de bu aracı aldığımda bana hız performansı çok düşük gelmişti, aracı agresif süren biri değilim lakin yanımdan geçen clio, megane gibi araçlara bile yetişemeyince "bu araçta bir sorun var galiba" dedim ama ustam "Aracında hiç bir sorun yok ama altında ferrari de yok, altı üstü golf var, ne bekliyorsun ki" deyince yine de hayalimdeki Golf imajına bu durumu yediremedim.

Ve "Golf bu olamaz" diyerek çok araştırıp Maslak Dr. ECU'da Özgün hocama soft bir yazılım attırdım. Zira kendisinin bu işi yıllardır sorunsuz bir şekilde yaptığını ve maslaktaki merkezine gittiğimde garajın önünde en düşük bütçeli aracın benimki olduğunu görünce markasından ve kalitesinden emin olup hiç çekinmeden bu işlemi yaptırdım. Özgün hocam bana

"Aracına hiç bir zarar vermeyecek, aksine aracının performansını artıracak soft bir yazılım attım, aracı üreten mühendisler bu ufak oynama payını zaten bize bırakıyor, bastığında beklediğin gücü hissedeceksin, 105 beygir aracın bu ufak oynama ile takribi 120-125 beygir arasına çıktı diyebiliriz ama yakıt yüketimin şehir içi biraz daha artar, gaza hafif dokunursan da daha az bile yakacaksın, özellikle uzun yolda bu farkı göreceksin, memnun olmazsan istediğin zaman gel fabrika stok yazılımını geri atarım"

dedi.

Ve gerçekten de Özgün hocamın tecrübesi ile, aracın mevcut yazılımı üzerinde 10dk oynaması sonucu ortaya çıkardığı bu sonuç ile farkı hissettim, araç artık gaza güçlü bastığımda nerede ise patinaj çekiyor. Megane, clio vs gibi araçlar mazide kaldı Hatta yazılımı attırdığımın ertesi günü İstanbul'dan Ankara'ya gittim ve o yazılımı attırmadan önce şehir içi yakıt yüketiminde hatırladığım kadarı ile 6 lt'nin altını hiç göremeyen ben 4.2 lt'yi görünce çok şaşırdım. Tabi ben aracı alır almaz 3 ay içinde dayanamayıp bu yazılımı attırdığım için kendi kendime "Keşke Ankara'ya aracın orjinal yazılımı ile gidim gelse idim sonra bu yazılımı attırıp seneye de bu yazılım ile gidip gelse idim, o zaman fabrika yazılımı ile oynanmış yazılım arasındaki farkı görürdüm" dedim ama dayanamayıp hemen attırdım bir kere.

Ve 2 senedir de aracı sorunsuz olarak bu yazılım ile İstanbul içi işe git-gel üzerine kullanıyorum. Ama fazla yakıt tüketiminden şikayetçiyim. Dediğim gibi, aracı aldıktan sonra yaklaşık 3 ay orjinal bir şekilde kullandım ve bu süre zarfında aracın şehir içi ne kadar yaktığını tam olarak anlayamadan yazılım atınca acaba yazılımdan sonra mı çok fazla yakmaya başladı diye düşünüyorum. Dediğim gibi, yazılım attırdıktan sonra şehir dışı 4.2 lt'yi görünce sevindim ama şehir içi çok yakıyor. Bu kurban bayramında Ankara'ya gitmeden önce Özgün hocamdan aracın normal yazılımını geri yüklemesini rica edip bu sefer o şekilde Ankaraya'gidip geleceğim ve İstanbul'da şehir içinde de 1,2 ay kullanıp yazılımlı ve yazılımsız yakıt tüketimini şehir içi ve dışı şeklinde gözlemleyeceğim.

Zira çevremde jettası, passatı, polosu olan bir kaç arkadaşım var ve hepsi de benim aracı kullanmıştır, hepsinin dediği şey de "Senin aracın çok fazla yakıyor" Misal yine 1.6 dizel polosu olan bir abiye geçen aracı tamirde diye sahiba gökçen havalimanına gidip gelmesi için benim aracı verdim. Adam döndüğünde bana "Kardeş aracın Başahşehirden-Sahiba Gökçene git gele 70 liranın üzerinde yaktı, tamam biraz trafik vardı ama bu kadar olmaz, benim polo 20 liraya gidip geliyor o yolu, senin aracın gösterge çubuğunun 2 diş indiğini gidip gelene kadar resmen gözümle takip ettim, bu nasıl araba yahu, taksiyle gitsem daha az para verirdim" diye sitem etmişti Gerçekten de öyle üstatlar zira ben her hafta 100 lira mazot almak zorunda kalıyorum, hep de yarıya kadar dolu depo, dibe gelince tekrar alıyorum. Aslında full'leyip yarıya düştüğünde tekrar almam lazım ama böyle alıştım bir kere. Hep dibe gelince aldığım için mazot filtresini de tıkayacağım sonunda o olacak. Bu alışkanlığımı değiştirmem gerek. Yani aylık en az 400 lira mazota gidiyor, o da sadece 3km mesafedeki işime git gel yapıp bazen de haftada 1,2 de 30,40km dışarı gezmeye çıkıyorum o kadar. Bu durum sizce normal mi? Yani ben yazılımdan olduğunu düşünüyorum ama yazılım attırmadan önce aracı 3 ay orjinal yazılımı ile deneyebildiğim için hatırladığım kadarı ile o zaman da fazla yakıyor diye şikayetçiydim. Sizlerde de golf var diye size soruyorum, aracımın yakıtı sizce de fazla mı ve yazılımdan sonra mı olmuş olabilir yoksa tüm golfler mi bu şekilde fazla yakıyor?

Zira ona göre kurbana Ankara'ya gitmeden Özgün hocama gidip 2 yıl önceki fabrika çıkış yazılımımı araca geri attırıp bu sefer uzun yola öyle çıkıp dönüşte de İstanbul içinde 2,3 ay dolaşıp şu anki tüketim ile kıyas yapacağım. Eğer bir fark göremez isem yazılımı tekrar attırıp devam edeceğim. Ama siz derseniz ki bizde de yakıt tüketimi aynen seninki gibi, o zaman yazılım ile alakalı bir durum değil, Golf'ün tüketimi bu şekilde diyerek yazılımı hiç sildirmeden sürmeye devam edeceğim.

100 liralık haftalık mazot ile ibre ortaya yakınken dibe gelene kadar 200-250km arası görüyorum. Eğer bu değerler, 1.6 dizel golf araç için normal ise yazılımı hiç sildirmeye gerek yok demek ki golf'ler çok yakıyor lakin bu değerlere göre çok yakıyor gibi de durmuyor ama dediğim gibi çevremde passat, jetta, polo vs gibi araç kullanıcıları var ve hiç biri benim gibi bu kadar az kullanıma her hafta 100 lira mazot atmıyor. Araçta 16 inç stok jantlar var ve sakin kullanıyorum. Başahşehirden Şişliye git gel yaparken resmen ibre çubuğunun indiğini gözümle takip ediyorum, ben hayatımda hiç bir araçta ibre çubuğunun bu kadar bariz bir şekilde indiğini gözümle takip edemedim. Yani normal araçlarda ibre çubuğu hiç fark edilmeyecek şekilde azalır, kullanıcı hissetmez ama benim aracımda ben yol boyu gözümle inişini takip edebiliyorum, bu da bana çok garip geldi. Bilgilerinize ihtiyacım var. Uzun oldu ama konuyu anlayabilmeniz adına detaylı yazdım, umarım okumaya üşenmezsiniz.

Aracı aldığım günden bu yana hiç ekpertiz yaptırmadım, eski araç sahibi arkadaşım olduğu ve aracı çok sakin kullandığını bildiğim için alırken dahi yaptırmadım. Ama sırf içim rahat etsin diye bi ara detaylı bir ekspertiz yaptırıp bu yüksek yakıt tüketiminin motor alakalı olup olmadığını öğrenmek istiyorum, o zaman içim rahatlar. Ayrıca 5 ay önce aracın yıllık bakımını en kaliteli mann marka dizel bakım kitleri ile yaptırdım, belki fazla yakıt tüketiminin nedeni daha önce kullanılan kalitesiz parçalardır diye ama onunla da bir alakası yokmuş.

Yakıt Tüketimi.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yazılım vs. pek anlamam ancak şehirdışı yani uzun yol DSG dizelde 4 litre civarı yakıyorum. Şehir içi 5.2/5.7 arası değişir. (bunda bulunduğunuz çevresel faktör ve kullanım tarzınız  değişkenlik oluşturacaktır.)

Araç ile ilgili bir durum var mı bilemem ancak görünen o ki,

Kısa mesafe sürüşleri için değerler normal.

Aracınız 3 kilometrede ısınmıyor bile.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Dizel Manuel Golf 7 kullanıyorken şehir dışı 3,5-4,5 arasında şehir içi 5-6 arasında yakıyordu. Kullanıma ve yol durumuna göre çok etken var.

 
Hocam 1.6 TDI Golf 7 manuel aracımda stage 1 yazılım mevcut. 18 jant ve ara sıra gazlama ile Ankara'da ortalama şehir içi ben de bu değerlerde geziyorum. (Kimi zaman ciddi rampa ve dur kalk trafiğine girdiğimde) Şehirler arası da 5.4 - 5.6 litre arasında. Fakat 7.3 neredeyse görmedim.

 
@ilkersezgin10 multimedya dan çekseydiniz daha mantiki olurdu resimler yorum yapabilirdik nedeni 

Ördeğin yakıt aldıktan sonra yazıyor 6.1 litre fakat motor kaç saat çalıştı ortalama hız nedir bunlar çok önemli ortalama hız 15 se mesela araciniz cok az yakıyor derdim dur kalk trafik de kullanılmış mantik yürününüz  fakat bu şekilde faydalı olmamız zor hocam 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ilkersezgin10ilker bey yakit tuketimini anlatacagim sekilde olcmenizi tavsiye ederim.

1-)deponuzu fulletin ve pompaci arkadasa, pompanin atma sesi gelince daha fazla doldurmamasini soyleyin. Genelde popma attiktan sonra deponun agzina kadar doldururlar yapmasin.

Km sayacinizi sifirlayin.

2-) yakit isigi yanana kadar kullanin araci.

3-) yakit isigi yandiktan sonra depoyu tekrar ayni yerde pompa kendi atana kadar doldurun.

4-) size dolumdan sonra fis verdiklerinde ordan toplam aldiginiz yakit miktarini 100 ile carparak toplam yaptiginiz km ye bolun.

Ve yol bilgisayarindan total ortalama hiz verisinide kaydedin.

Bu sekilde reelde 100km de ne kadar yakit harcandigini bulursunuz. 

Bunu 2-3 kere yaparsaniz dahada saglikli olur. 

Yol bilgisayarinda bazi ayarlar vardir, siz reelde 100kmde 8 de yaksaniz carpanini degistirerek bunu 5 gostertebilirler, ustteki yontemle hem bu ihtimali hemde zaten yol bilgisayarinda olan sapmayi gozardi ederek reel tuketime ulasirsiniz. Sonrasinda bakariz cokmu yakiyor normalmi diye.

 
Kullandığınız mesafe dizel motorun ısınması için çok kısa bir mesafe. Ek olarak rotanızında bunda etkisi olur (yokuş çıkma , sürekli dur kalk gibi.) Malum virüs nedeniyle pek dışarı çıkamıyorum ve sadece evimin 2-3 kilometre civarındaki marketlere gidiyorum. Yaşadığım mahallede her yer neredeyse yokuş , rampa.  22 kilometrelik ortalama hız ile tüketimim  6.0-6,1 arasında değişiyor. Aracım manuel ve 17 inç jantları var.

Şehir içinde bir semtten başka bir semte giderken 50 kilometrelik yolu 47 km ortalama hız ile yaptım. Yakıt tüketimim 4,6-4,8 arasıydı. 

 
Fikir vermesi açısından Tüketim adına birçok( görsel )kıyaslama mevcut olan konu.. 




 
@ilkersezgin10 Merhaba hocam,

MAF sensörünü temizlemeyi bi deneyin ortalama 0.3 ile 0,5 arası değerlerinizi düşürecektir kirli ise, birde atmış olduğunuz resimlerde aracınız arıza ışıgı yakmış bununla alakalı bir problemde olmuş olabilir. 

 
..birde atmış olduğunuz resimlerde aracınız arıza ışıgı yakmış bununla alakalı bir problemde olmuş olabilir. 
Dizel araçlarda görünen ikaz lambası kontak açınca yanar ve araç çalışınca geçer. 

 
@ogzogz Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim fakat resimlerde devir saatini göremediğim için aracın çalışıyor olduğunu düşünerek yazmıştım.

 
20 tl ye başakşehirden sabiha gökçene giden arkadaşınız umarım mizah yapıyordur yoksa aracı boşa alip iterek götürdü  sanırım :)

Paylaştığınız 2 fotogradada motor soğuk motor soğuk iken zaten yakıt tüketimi yüksek gösterir belli senkronlara ulaşınca araç zaten yolda bu değerleri düşürüyor stabilize ediyor. 

Bu güne kadar vw nin bir çok aracını kullanmış biri olarak söylüyorum araç yakıt tuketiminiz benim gözümde gayet normal.

Gittiğiniz yerin eğimi açtığınız klima, ışıklara yaklaşırken vitesdemi geliyorsunuz boşamı alıyorsunuz fren çok kullaniyormusunuz auto hold kullanıyor musunuz bir çok sebep var sisler açıksa ondan bunların hepsi yakıtı arttırabilir limit şudur 7.5 i geçiyorsa bir sıkıntı var (ilk 10 km için konuşuyorum yol sonu ) 7.5 örneği gazlama harici verdim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

dpf doluluk oranı ne durumda dpf dolmaya başladığında araç çok yakmaya başlıyor

 

Geri
Üst Alt