Hararet...


Mmt0634

Katılımcı Üye
 
Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
1,290
Tepkime puanı
1,515
İsim
Mehmet
2015 model ve 106.000 km de 1.2 tsi golf sahibiyim çoğu arkadaşım biliyor zaten ...

Bugün gaziantep yolunda hava sıcaklığı 38 derece 

140 km sabit hız klima açık ilerlerken uzun bir yokuş çıkmaya başladım yokuşta hız 120 ye kadar düştü ister istememez hararet 130 a yaklaşmış ilk defa başıma geldi hemen klimayı kapatıp sıcak konumuna aldım birden 90 na düştü...

Durdum baktım sorun göremedim suyu tam fan calsiyor 

Yağ sıcaklığı 109 du 102 ye düştü durunca sonra 97 lere indi hararet anında 109 derece idi 

Tekrar yola çıktım sıkıştırdim 130 a kadar çıkmadı klimayı açtım hararet yavaş yavaş 100 e gelmeye başladı hemen sıcağa çevirdim 90 da sabit kaldı yolu mu klimasız tamamladım 90 derecede....

Aracın devirdaim + antifiriz + su kabı değsimi 2200 tp karsiligi adiyaman vimsa da yapıldı 4 ay önce...

Sormak istediğim devirdaim elektronik triger den bağımsız ve bizim devirdaim ler icerisinde termostat var zaten hepsi takım halinde değiyor doe biliyorum doğru mu ? 

Yarın sabah 8.30 a randevu aldım servise gitmeden fikirlerinizi başınıza geldiyse önce nelere bakması gerektiği hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim 

Saygılarımla...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kimse yazmamis kimsenin başına gelemiş sanırım bu sorun...

Basina gelen olursa antayaim

Servise gittim.

Serviste yaklaşık olarak 3 saat arıza aradılar test sürüşü yaptılar sonra ne deseler beğenirsiniz NORMAL...:(

aracımi telsim ettiler...

40 derecede doğuda gezersneiz yokuş yukarı klima açık 120 km hızla hararet göstergesi çıkıyor düzlüğe gelince normale dönüyor kitapçık da da yazıyor muş bakicam kitapçığa ama bana mantıklı gelmedi 

Muhtemel araç 17 gün yattı adiyaman tozu toprağı çok fazla radyatör çok toz olmuş sinek böcek de var ustalar temizlememi önerdi...

Servis normal diyor ama değil G12 antifiriz koydular devirdaim değsir tir diler hararet çıkıyor normal deniyor 

Daha önce çok daha fazla sıkıştırdigim oldu Antalyada korkuteli ne çıkarken bilenler bilir yag sıcaklığım 125 olduğunu bile bilirim bagaj full dolu kliman açık hararet göstergesi 90 da sabit ti şimdi 

Yağ sıcaklığı 109 fakat hararet göstergesi 120 lere çıkması normal deniyor 

Adıyaman vimsa servis 

Servise de güvenim hiç kalmadı artık...

 

Yağ sıcaklığı normal ancak hararet durumu da doğru orantılı olarak mı düşünüyorlar tam bişey diyemiyorum.

Yukarıdaki videoda da sıcak konumda klima çalışınca düşeceğini gösteriyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
5 dakika önce, ogzogz yazdı:

Hocam saçmalıyor resmen 

G12 antifiriz den şüpheleniyorum aracı sıkıştırinca hararet çıkıyor gazdan ayağımi çekince 90 na iniyor 

Bu video yu biliyorum aslan ustayı izlemiştim hararet çıkınca hemen klimayı kapatıp sicaga çevirdim hemen düştü fakat ben fark edene kadar ne kadar gitti bilmiyorum 

Yağ sıcaklığım 109 dere idi...

Sonuçta hararet demek motorun isinmasi yag sıcaklığının aşırı artması gerekirdi olmadı...

İşin içinden çıkamadım yine golf yine enteresan bir arıza... 

Su anda problem yok faka radyatör temizliği yapacağım bakalım yine yapacak mı...

 
@Mmt0634 şuan (dizel)aracımda 12 Evo var. Tam sıcaklara ulaşmadığı için ne gösterir ilerleyen zamanlarda göreceğim. 

IMG_20210521_151558-01.jpeg

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Mmt0634 şuan (dizel)aracımda 12 Evo var. Tam sıcaklara ulaşmadığı için ne gösterir ilerleyen zamanlarda göreceğim. 

Ekli dosyayı görüntüle 47358
Değerli hocam tüm Vag gurubunda araç yüklü iken hava sıcaklığı 40 derece üstünde ise 

Tam gaz 1 km çıkarsa hararet b konumunda yani 130 a kadar gelmesi NORMAL mis...

Hiç gelmedi G13 kullanırken...

3 bin km dır G12 kullanıyorum başıma geldi çok da korktum açıkçası... 

Bir müddet daha gözetim altında tutacağım hararet göstergesi ni durumu paylasirim bulamadılar sinir oldum şimdi motor temizliğine başlayacağım petekler çok pis açıkçası bakalım faydası olacak mı...

 
@Mmt0634 cevabı net birşey olsun istiyoruz ancak tam olarak da birşey denilemiyor.

G12 ile ilgili bir durumsa iş ciddi. Acaba g13'e göre çabuk ısınma ve soğuma özelliği mi var?

Umarım  anlık geçici "normal" birşeydir ve konunun altında "benim de başıma geldi" gibi yorumlar görmeyiz.

Takip edeceğim. 

 
Değerli hocam tüm Vag gurubunda araç yüklü iken hava sıcaklığı 40 derece üstünde ise 

Tam gaz 1 km çıkarsa hararet b konumunda yani 130 a kadar gelmesi NORMAL mis...

Hiç gelmedi G13 kullanırken...

3 bin km dır G12 kullanıyorum başıma geldi çok da korktum açıkçası... 

Bir müddet daha gözetim altında tutacağım hararet göstergesi ni durumu paylasirim bulamadılar sinir oldum şimdi motor temizliğine başlayacağım petekler çok pis açıkçası bakalım faydası olacak mı...
G12 muhabbetinden olacağını pek zannetmiyorum ama isterseniz G13 ile değiştirebilirsiniz., G13 artık yok diyorlar ama var., sadece parça numarası değişti., parça kodu: GA13A8JM1 (ellerinde yoksa siparişle merkezden 1 günde gelir)., bana kalırsa devirdaim değişimi esnasında bir şeyi yanlış veya eksik yaptılar., aracı başka bir yetkili servise göstermeniz iyi olur..

Araç yüklü iken rampada aracı zorlamak hiç iyi bişey değil., siz bu yetmezmiş gibi motoru aşırı şekilde sıkıştırıp motor yağ sıcaklığını 120-130 °C derecelere çıkartacak kadar zorluyorsunuz., bu kadar yüksek sıcaklıklar yağın yapısına zarar verir., ama tabi bunların hiç biri aracın hararet yapmasına bahane olamaz..!!

Yağ sıcaklığına konusuna tekrardan değinecek olursam; Ferrari gibi spor bir aracın bile yağ sıcaklık ibresinin çıkabileceği üst sınır 160°C 'dir.., 150°C derecede ikaz vermeye başlıyor., düşünün 510 ps gücündeki bir aracta yağ sıcaklık ibresinin çıkabileceği üst sınırı 160°C 'dir., Ferrari gibi yüksek performans aracında 150°C ikaz lambası yakıyor., 10W-60 yüksek performans yağı kullanılan Ferrari 'de bilee 140°C geçme diye tavsiye edilir., siz Golf gibi standart bir araçta standart 5w-30 gibi bir yağla 127-130°C derecelerde dans ediyorsunuz... :O

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam hava yapmış olabilir mi aracınız geçen hafta benim de başımdan böyle bir olay geçti.Havası alındı antifiriz eklendi. 200 km kadar test ettim motora yüklendim de 90ı geçmedi soğutma suyu sıcaklığı. 
Yetkili servis kullanıyorsanız basınç testi yapmalarını isteyin havası alındıktan sonra.

Eksik su, devir-daim- termostat arızanız yoksa kesin hava yapmıştır hazne kapağında kaçak vs varsa. Yoksa hararet artmaz.  Conta yakma zaten yoktur beyaz duman atardı veya genleşme tankında antifiriz renginiz siyaha dönüşünürdü yağ kaynaklı. 
 

 
G12 muhabbetinden olacağını pek zannetmiyorum ama isterseniz G13 ile değiştirebilirsiniz., G13 artık yok diyorlar ama var., sadece parça numarası değişti., parça kodu: GA13A8JM1 (ellerinde yoksa siparişle merkezden 1 günde gelir)., bana kalırsa devirdaim değişimi esnasında bir şeyi yanlış veya eksik yaptılar., aracı başka bir yetkili servise göstermeniz iyi olur..

Araç yüklü iken rampada aracı zorlamak hiç iyi bişey değil., siz bu yetmezmiş gibi motoru aşırı şekilde sıkıştırıp motor yağ sıcaklığını 120-130 °C derecelere çıkartacak kadar zorluyorsunuz., bu kadar yüksek sıcaklıklar yağın yapısına zarar verir., ama tabi bunların hiç biri aracın hararet yapmasına bahane olamaz..!!

Yağ sıcaklığına konusuna tekrardan değinecek olursam; Ferrari gibi spor bir aracın bile yağ sıcaklık ibresinin çıkabileceği üst sınır 160°C 'dir.., 150°C derecede ikaz vermeye başlıyor., düşünün 510 ps gücündeki bir aracta yağ sıcaklık ibresinin çıkabileceği üst sınırı 160°C 'dir., Ferrari gibi yüksek performans aracında 150°C ikaz lambası yakıyor., 10W-60 yüksek performans yağı kullanılan Ferrari 'de bilee 140°C geçme diye tavsiye edilir., siz Golf gibi standart bir araçta standart 5w-30 gibi bir yağla 127-130°C derecelerde dans ediyorsunuz... :O
Haklısın değerli hocam 

Çok dikkatli kullanmak lazım 

Dış sıcaklık 40 derece ilen 120 ler de gezmek iyi değil hele klima açıksa canı çıkıyor motorun üstüne rampa...:)

Ders oldu bana...

Aslında bu sekilde kullanmam genede sakın kullanırım yokuş çıkacarken hızımı yavaş yavaş düşürurum ne yazık ki acelem vardı biraz hızlı gitmek zorunda kaldım onda da hararet çıktı :(

yağı degistiricem muhtemel zarar gördü 3.000 km önce değişmişti fakat 200 gün olmus pek kullanmadık pandemi nedeniyle yine de değsim yapicam 

sormak istediğim bir soru var ali hocam size 

geçici görev adiyamandayim geçmedi bir türlü çakılı kaldık o ayrı mevzu da hava çok tozlu ve kuru yollar kötü çok sıcak çöl sıcağı derler ya...

Ankarada ki ustam radyotor leri temizle dedi bende motor temizle ürünü 

https://m.trendyol.com/sonax/motor-temizleyici-500-ml-p-2343986?boutiqueId=568342&merchantId=105173&gads=true&tyutm_source=google&tyutm_medium=cpc&tyutm_campaign=x:home_t:pla_smart_shopping_y:gm_z:eek:to-aksesuar&gclid=CjwKCAjwtJ2FBhAuEiwAIKu19kXyei-fb240YPEdSxHrx79QfmCCFiZY_AgSXvp_kyfzysOAiyxzeRoCZ2oQAvD_BwE

aldım ve temizledim tertemiz oldu fakat pervane kısmına da geldi tam silemedim tabi kuru du sıkıntı olur mu acaba yikayamadim da zarar verir mi die aklıma takıl 

klima sorunsuz calsiyor rayotör pervaneside calsiyor fakat aklıma takıldı zarar veren madde içermiyor dur sanırım aradım sayiciyi bişey olmaz merak etmeyin dedi ama 

yine de sorayım dedim size 

saygılarımla...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Haklısın değerli hocam 

Çok dikkatli kullanmak lazım 

Dış sıcaklık 40 derece ilen 120 ler de gezmek iyi değil hele klima açıksa canı çıkıyor motorun üstüne rampa...:)

Ders oldu bana...

Aslında bu sekilde kullanmam genede sakın kullanırım yokuş çıkacarken hızımı yavaş yavaş düşürurum ne yazık ki acelem vardı biraz hızlı gitmek zorunda kaldım onda da hararet çıktı :(

yağı degistiricem muhtemel zarar gördü 3.000 km önce değişmişti fakat 200 gün olmus pek kullanmadık pandemi nedeniyle yine de değsim yapicam 

sormak istediğim bir soru var ali hocam size 

geçici görev adiyamandayim geçmedi bir türlü çakılı kaldık o ayrı mevzu da hava çok tozlu ve kuru yollar kötü çok sıcak çöl sıcağı derler ya...

Ankarada ki ustam radyotor leri temizle dedi bende motor temizle ürünü 

https://m.trendyol.com/sonax/motor-temizleyici-500-ml-p-2343986?boutiqueId=568342&merchantId=105173&gads=true&tyutm_source=google&tyutm_medium=cpc&tyutm_campaign=x:home_t:pla_smart_shopping_y:gm_z:eek:to-aksesuar&gclid=CjwKCAjwtJ2FBhAuEiwAIKu19kXyei-fb240YPEdSxHrx79QfmCCFiZY_AgSXvp_kyfzysOAiyxzeRoCZ2oQAvD_BwE

aldım ve temizledim tertemiz oldu fakat pervane kısmına da geldi tam silemedim tabi kuru du sıkıntı olur mu acaba yikayamadim da zarar verir mi die aklıma takıl 

klima sorunsuz calsiyor rayotör pervaneside calsiyor fakat aklıma takıldı zarar veren madde içermiyor dur sanırım aradım sayiciyi bişey olmaz merak etmeyin dedi ama 

yine de sorayım dedim size 

saygılarımla...
Aradan zaman geçmiş zarar verdiyse zaten çoktan vermiştir., adı sanı duyulmamış merdiven altı bir ürün kullansaydınız zarar verirdi., ama Sonax iyi bir markanın ürününü kullandığınız için zarar verme olasılığı düşük., Ülkemizde Sonax pek beğenilmez ama çok iyi bir markadır ama bizim ülkemizde Sonax market raflarına kadar girdiği için insanlar kolay erişebildiği için kalitesiz zannedenler oluyor., ama tam tersi..

İçiniz rahat etsin istiyorsanız ürünü sıkıp silemediğiniz bölgeye hortum ile hafiften su tutun., sonra 60-70km hızda kısa süreli turlayın oldu bitti., yolda klimayı açın ki bu sayede fan devreye girer..

Hararet sorunun sebebi: yüksek ihtimal antifiriz değiştikten sonra sistemin havasını tam olarak alamadıkları için büyük ihtimalle ondan yapıyordur., eskiden antifiriz değişimi sonrası sistemdeki havayı almak için kaloriferi sonuna kadar açıp havası alınırdı ama yeni nesil araçlarda bu sağlıklı sonuç vermiyor., sistemin odacıklarında en ufak hava kalsa hareret yapma sebebi., bunu önlemek için artık yeni nesil araçlarda aracı bilgisayara bağlayıp havası alınması gerekiyor., servislerde özel diagnoz cihazı (bilgisayar) her serviste var zaten., ipad benzeri tablet şeklinde mutlaka görmüşsünüdür., araç cihaza bağlanıyor., hatta teknisyen işlemi başlattığı anda sistem kontrolü devralıyor herşeyi kendisi (sıfır hata) ile yapıyor.. kesin üşenmişlerdir ondan cihazla yapmamışlardır..

Servisese gidin diagnoz cihazı ile yapsınlar., hatta sistem bu işlemi o kadar garantili birşekilde yapıyor ki işlem bittikten sonra size aracı teslim ettiklerinde bile 150 km boyunca daha işlemi devam ettiriyor., Alman mantığı hataya mahal vermez bir şeyi yapacaksa kusursuz yapmalı.. ama bizim insanımız tam tersi ne oluyorsa hep bu umursamazlıktan geliyor.. ihmal etmeyin hararet yaparsa sıkıntı çıkarır başınız ağrır..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Direk G12 antifirizi birebir suçlamamak lazım.

Anlık bir Termostat  hatası / bunun çalışma düzensizliği aracın fan açmaması böyle bir duruma da yol açmış olabilir. 

Termostat burda baş şüpheli bence ama bencelerle olmuyor tabi

 
Direk G12 antifirizi birebir suçlamamak lazım.

Anlık bir Termostat  hatası / bunun çalışma düzensizliği aracın fan açmaması böyle bir duruma da yol açmış olabilir. 

Termostat burda baş şüpheli bence ama bencelerle olmuyor tabi
Olmaz mı hocam sence neyse o 

Hoşgeldin sefa getirdin...

Seni görmek çok güzel burada 

Sorunlar bitmiyor sonucta nazlı tutkum golf:) 

100 bin km yi de geçtik ki artık ard arda geliyor bakalım :)

Tekrardan sizi görmek çok memnun etti hosgeldiniz abim...

 

Aradan zaman geçmiş zarar verdiyse zaten çoktan vermiştir., adı sanı duyulmamış merdiven altı bir ürün kullansaydınız zarar verirdi., ama Sonax iyi bir markanın ürününü kullandığınız için zarar verme olasılığı düşük., Ülkemizde Sonax pek beğenilmez ama çok iyi bir markadır ama bizim ülkemizde Sonax market raflarına kadar girdiği için insanlar kolay erişebildiği için kalitesiz zannedenler oluyor., ama tam tersi..

İçiniz rahat etsin istiyorsanız ürünü sıkıp silemediğiniz bölgeye hortum ile hafiften su tutun., sonra 60-70km hızda kısa süreli turlayın oldu bitti., yolda klimayı açın ki bu sayede fan devreye girer..

Hararet sorunun sebebi: yüksek ihtimal antifiriz değiştikten sonra sistemin havasını tam olarak alamadıkları için büyük ihtimalle ondan yapıyordur., eskiden antifiriz değişimi sonrası sistemdeki havayı almak için kaloriferi sonuna kadar açıp havası alınırdı ama yeni nesil araçlarda bu sağlıklı sonuç vermiyor., sistemin odacıklarında en ufak hava kalsa hareret yapma sebebi., bunu önlemek için artık yeni nesil araçlarda aracı bilgisayara bağlayıp havası alınması gerekiyor., servislerde özel diagnoz cihazı (bilgisayar) her serviste var zaten., ipad benzeri tablet şeklinde mutlaka görmüşsünüdür., araç cihaza bağlanıyor., hatta teknisyen işlemi başlattığı anda sistem kontrolü devralıyor herşeyi kendisi (sıfır hata) ile yapıyor.. kesin üşenmişlerdir ondan cihazla yapmamışlardır..

Servisese gidin diagnoz cihazı ile yapsınlar., hatta sistem bu işlemi o kadar garantili birşekilde yapıyor ki işlem bittikten sonra size aracı teslim ettiklerinde bile 150 km boyunca daha işlemi devam ettiriyor., Alman mantığı hataya mahal vermez bir şeyi yapacaksa kusursuz yapmalı.. ama bizim insanımız tam tersi ne oluyorsa hep bu umursamazlıktan geliyor.. ihmal etmeyin hararet yaparsa sıkıntı çıkarır başınız ağrır..
Hocam bakim harici ne olur sa silecek dahi servisten alıyorum değişim yaptırıyorum...

Artık bu ADİYAMAN VİMSA servisine gitmek istemiyorum fakat urfa servet onların Gazıantep ve Kahramanmaras servis yorumları da hiç iç açıcı degil...

Vimsa da aracım 120 dereceye kadar çıktı sonra indi diyorum normal diyor usta yani insanı ne yerine koyuyor tam kavga konusu normal denmesine tahammülüm kalmadı...

Yag sıcaklığı 109 derecede normal olmaz illaki ya radyotör de sorun vardır ya devirdaim de ki değişti yada dediğiniz gibi hava... 

Baya antifiriz eksiltmisti doldurup gondermisler di orta seviyeye indi normal seviyeye kaldı ama hava olabilir...

Başka yetkili servis arıyorum yakınlarda güvenilir 

Sonuçta işlemler kalem kalem yazılı garantisi devam eden antifiriz + devirdaim ve su kabı var...

İşin kötü tarafı burada havalar soğudu birden teste çıkıyorlar aracı zorluyor lar hararet yapmıyor içim gidiyor benim de :)

dediğiniz gibi pazartesi günü tekrar gideyim en iyisi diagnoz cihazıni kullandılar mi sorayım kullandılar sa bir daha kullansınlar...

kimsenin başına gelmemesi de ayrıca dikkatimi çekti doğu da çoğu kişinin başına gelmiş bu hararet konusu...

120 ye kadar normal diyen usta dedi gerçi ne kadar doğru bilinmez...

 

Geri
Üst Alt