Jump to content

Recommended Posts

Arkadaslar herkese selamlar.1.2tsi comfrtline aracimi satip 1.0 tsi higline otomatik arac almayi dusunuyorum.arabamdan cok memnunum.hem modeli yukseltmek hem otomatik olsun hemde higline olsun birde makyajli kasa olsun tabi bide ekonomik olsun istiyorum karsima 1.0tsi cikti aracimin uzerine max 50bin ekleyip alsam sizce mantikli bi hareket olur mu birde 1.0 motor icin cok gurultu yorumlari var.1.5 tsi higline ile 1.0tsi higline arasinda motor harici donanimsal fark var mi?kullanan arkadaslarin yorumlari neler simdiden tesekkurler

Haktan bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • Kurucu Yönetici

Teorikte donanımsal bir fark yok fakat Türkiye'ye gelen 1.5 tsi'larda koltuk ısıtma vardı sanırım. 1.0 tsi 3 silindir, 1.5 tsi ise 4 silindir. 1.2 tsi'dan sonra sizi pişman etmez. Tabi burada fiyat önemli. 1.0 Highline fiyatına 1.5 tsi varsa 1.5 tsi almak daha iyi olacaktır.

41HU367 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Kurucu Yönetici
29 dakika önce, ali_burkay yazdı:

1.5 tsi de arka tekerler bağımsız süspansiyon, 1.0 ve 1.2 de torsiyon diye biliyorum.

Aynen hocam 1.0 torsiyon, 1.5 bağımsız. Performanslı kullanım seven birisi için 1.5 oldukça iyi ama vergi ve yakıt avantajıyla ekonomi isteyenler için 1.0 tsi güzel bir seçenek. 

41HU367 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

1.5 150 HP versiyonlar hem daha sessiz hem bağımsız süspansiyona sahip, yani daha konforlu. Ayrıca yakıt tüketimi konusunda ekonomik. (1.5 TSI kullanıcısıyım ve ortalama 5.6 da geziyorum).

1.0 TSI'ı Polo'da test etme şansı yakalamıştım. Start stop esnasında insanı tedirgin ediyor ve gürültülü (her 3 silindir de yaşandığı gibi).  Sürekli kısa veya trafikli rotanız yok ise yakıt iyi. Çünkü motor zorlamaya gelmiyor ve tüketim aniden yukarıya çıkabiliyor. Yokuşlarda ve yüklüyken 1.5 ve 1.0 farkını çok hissediyorsunuz ama onun dışında 1.2 TSI'dan geçeni asla üzmez her türlü yürüyor.

Konfor ve güç - 1.5 TSI

Alım maliyeti ve vergi avantajı - 1.0 TSI

tarihinde smhk tarafından düzenlendi
.
41HU367 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@AhmetCakmak  kesinlikle higline istiyorum yani 1.5 comftline alcagma 1.0 higline olsun isterim test surusu yapmak istiyorum ben 1.2 den cok cok memnunum sessizligi yakiti gidisi araba fiyatlari uctu malum uste biraz ekliyip 2019 filan otomatik alabilirsem en az 5 sene derdim olmaz cunku golf gercekten cok kaliteli bi araba kimine gore artik eskisede bence 7.5 kasa golfun en guzeli

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@smhk kocaelinde yasiyorum 1.2 ortalamam 6lt uzerine hic cikmadi.bu ara surekli 4km ise gidip geliyorum suan bile 7.5ltlerde.mtv den tutun yakita kadar baya farki var 1.5tsiden gonul ister act 1.5tsi ama malum hem aralardan baya fiyat farki var hemde malum diger sebebler 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@41HU367 Merhaba hocam, eğer ki imkânınız varsa Comfortline bile olsa 1.5 TSİ öneririm. Ben de uzunca bir süre 1.5 kullandım. En önemli faktör diğer arkadaşların da belirttiği gibi bağımsız süspansiyon hususu ve güç durumu. Şöyle bakıyorum ben olaya, donanımı Highline’a çevirebilirsiniz ama motoru 1.5’e getiremezsiniz. 😎 Ne alırsanız alın şimdiden hayırlı olsun.

41HU367 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Sifir aldigim 1.0 dsg Golfumu 2018 den beri kullanıyorum.Uzun yol sehir içi sehir dışı dağ bayir hiç sorun yasamadim.Yani motor gidiyor ve hayret ettiriyor.0-100  hizlanmasi çok iyi.Bir çok araci geçer ayrica kafa tutarsınız...100 den 170 e kadar da çok istekli hızlanıyor.Eger bu seviyeler size yeterse çok mutlu mesut takilirsiniz.Ama yok ben hiz güç isterim sinirlari zorlarim derseniz tabiki de 1.5 ama o fiyatlara cikincada Audi A3 vs.devreye girebilir...Bagimsiz susp.da 1.5 te var ama 1.0 la arasinda dağlar kadar konfor farki yok bence.Ama bahsettiğiniz 1.0 higline se o donanima değer.Ha gürültü derseniz ilk çalıştırmada var 30 sn.sonra ses falan yok ama 3 silindirin kendisine has bir sesi var o da sevilen bir ses.Minik canavarim benim:)

 

41HU367, farukal ve Haktan bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

İlk çalışma sesli ve sarsıntılı ama ısındığında gayet sessiz ve titreşimsiz. Performans konusunda 25 nm tork farkı ciddi hissediliyor. 1.2 tsi nin performansından memnunsanız 1.0 tsi dan kesinlikle memnun kalırsınız. Yakıt olarak bir tık daha az yakar. Aman aman bir fark yok. Kronik hicbir sorun yok. Benim gibi sehirici sakin uzun yolda genelde yasal hız limitlerine uyararak gidiyorsanız gayet tatminkar. 1.0 tsi vergi avantajıyla da sizi memnun edecektir. 130 km hızla giderken motor sesi duymazsınız. Eski 1.2 tsi yeni 1.0 tsi sahibi olarak 1.2 tsi aracımı sadece ilk calışma esnasında arıyorum🙂

tarihinde Akif Nalca tarafından düzenlendi
41HU367 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Benim aracım da 1.0 ve gayet memnunum. Genelde şehier içi kullanıcısı olduğum için çok iyi yakıt tüketimi var. Ama şehirler arası 120-130 gitsen bile 6.5 - 7 litre civarı yakıyor...  İlk çalıştırma ve start stop sarsıntısından ben de memnun değilim.  Tek sevmediğim nokta o..  Ama yine de  comfort ve higline arasında kalsam ben de highline alırdım. 

  Bu arada  yeni leon fr 231 bin diyor fitat listesi bir de onlara bakın derim.. 

41HU367 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

bende 1.5 yıldır 1,0tsi kullanıyorum. performans desen var tasarruf desen var. vergi desen az masraf desen yok :) 

bu arada bir önceki paylaşımda 120-130 hızda benim aracım 5.2-5.7 arasında yakıyor. arkadaşın araba neden öyle bilemiyorum. aydın otobanında 200km sabit hızla gitmiştim o zaman bile ortalama 10 u geçmedi, şehir içi hergün işe gidip geliyorum kışın ortlama 6,6 yazın 5,9 civarı yakıyor. bu arada bir kaç tane 1,4 tsi 125bg R line araçlada kalktık hafif yokuş yukarı yolda yarım boy önde bitirdi. yokuş aşağı 1 boy geride buradaki çoğu insan şimdi bana inanmayacaklar şahitlerim var :) . onlar dsg di benim manuel birazda sürücü işi bunlar gerçi. ama yazılım atsam çoğu tsi araca dikiz aynasından bakarım diye düşünüyorum.

Bu arada sarsıntılı çalışma diyorlar aracı ilk çalıştırırken evet marş motoru tahrik veriyor ve 3 silindirin 2 si aşağı 1 i yukarı yapıyor orda bir vibrasyon oluşturduğu için bu şekilde çalıştıktan sonra hiç bir sarsıntı kesinlikle yok motor sesi yok. 4 bin devir üstü v6 motor sesine benze bir ses geliyor. Ama oda v6 motorun gerçek sesinden %80 daha az bir ses. Keşke aynı olsaydı :) bu arada 4 yıl 1,2tsi motor kullandım. dersen ki 1,2tsi sıfır hala üretilseydi hangisini tercih ederdin diye 1,2tsi tercih ederdin. Çünkü 1,2tsi saat gibi çalışan ve beni uzun yıllar mutlu eden bir motordu. çünkü 1,0tsi cold startı çok uzun malesef 1,5devirden aşağıya inmiyor uzun süre buda beni deli ediyor. yaz kış bu şekilde. uzun lafın kısası 1,0tsi motor tavsiye ederim. Aracı sadece hafta sonu binsem 1,4tsi yada 1,5tsi alabilirim. Benzin pahalı 1,4tsi ve 1,5tsi araçla hergün işe gidip gelemem arada 2 litre daha fazla yakıt parası ay sonu beni üzer yıl sonunda da vergi farkı beni bozar malesef. Bunlar çok önemli detaylar.

tarihinde tuncer_2632 tarafından düzenlendi
41HU367 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@tuncer_2632 1.4 - 125 hp motorda cidden tuhaf bir durum var. Gerçekten 1.0 110 golf ile arasında fark yok denecek kadar az. Tuncer hocamın tüm dediklerine katılıyorum. Bende 1.0 tsi sahibiyim aracımı yazılımlı olarak kullanıyorum. Şuanki stage 1 haliyle 1.5 tsi 150 lik DSG leonu 120-130 a kadar yarım boy önde geçiyorum sonrasında leon geçiyor. 
 

Uzun yol için 110-120 arasında sabit gidilirse 5 ile 5.5 litre yakıyor. Yolun durumu çok sakinse 4.7 civarınada inebiliyor. Tavsiye edilecek bir motor.

tuncer_2632 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.



  • İletiler

    • @1661 teşekkür ederim hocam ve aleykümselam 👍🏽 
    • hocam ümraniye avek 1.2 TSI aracım için 4 yaş indirimiyle 420 TL+işçilik fiyat verdi bana geçen hafta, sadece malzeme için de ümraniye avek ve özön çekmeköy ikisi de 550 tl dedi. fiyat veren arkadaş bir hata yapmış olabilir. o fiyata olsa her gün önünden geçiyorum hemen yarın alırım  
    • @emrdmrc hocam bu kadar kısa zamanda kavrama değiştiriyorsa insanlar, oldu olacak bakım periyoduna eklesinler. 30 binde bir değiştirelim. Ben golfe göre çok daha kalitesiz parçalara sahip yarı otomatik Fiat Punto kullanıyordum. 110 binde kavrama değişti ilk defa, şu an kardeşim o aracı kullanmaya devam ediyor neredeyse 200 binlere geldi araç ikinci kavrama değişimini halen istemedi. Bu km ler özellikle zorlanmamış araçlar için çok erken, demekki bu yüzden bu durumları iyi niyet garantisine sokuyorlar yoksa insanlar isyan eder bu duruma. Şikayet siteleri dolar taşar şikayetlerle.
    • @snoppy hocam sanırım aracını a3. Bende de a3 var.Ölçüleriniz nedir bilmiyorum ancak bende dunlop sportmaxx lastiklerden michelin primacy 4 lastiğe geçtim. Resmen dünyam değişti. Lastik ölçülerim 225/45/17
    • ocak ayında kış lastiği olarak "Nokian WR Snowproof" aldım. şansıma da bu mevsim pek kış olmadı ya. Çoğunlukla kuru zeminlerde kullandım. En son geçen gün "izmir-ankara" uzun yol yaptım. İzmir taraflarında lastikler bariz şekilde arabanın çekişini törpülüyor gibiydi. Bu lastikler yola fazla yapışıyor sanırım?? hoş fazla da anlamam fakat arabayı sanki arkadan biri çeker gibiydi  arabayı ise "dunlop sportmaxx rt" lastikler ile satın almıştım. bi daha dunlop almam diyebilirim. hem sert hem de acayip sesli lastikler. 40.000 km kadar kullandım. Bir sonraki yaz lastiğimi Nokian seçeceğim. 
×
×
  • Yeni Oluştur...