Devirdaim arızası mı?


Doctor

Üye
Katılım
11 May 2020
Mesajlar
211
Tepkime puanı
282
Konum
Aydın
İsim
İlker
Öncelikle herkese iyi aksamlar  :)

2015 model 75k km de 1.2 tsi aracim ile bugun birazcik uzun yol yaparken dikkatimi hararet gostergesi cekti. 50 60 km yol gittikten sonra yani kesinlikle araç soguk degilken, hararet gostergesi kendiliginden düşüyor. Ozellikle gazi birakinca veya rampa asagi inerken tahminen 70 dereceye kadar düşüyor. Özellikle kalorifer acikken dusus daha hızlı oluyor.

Arabada herhangi su eksiltme yag eksilteme yok. Yol ustu gecerken vw serviste cihaza baglattim araci ve hic bir ariza kaydi bulunamadi. Aklıma direk kronik devirdaim sorunu geldi fakat o daha cok tdi larda ve hararet yukselmesi ile oluyordu diye hatırlıyorum.

Başına boyle bir sey gelen veya yakin zamanda serviste devirdaim pompasini degisen var mi acaba?

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@SCC pazartesi yetkili servise gostericem hocam. Golf 7 de devirdaim kronik sorunlu olduğu icin aklima ilk o geldi. Servis randevusu sonrasi güncellerim konuyu

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0

Bugun aracı servise bıraktım. Termostat arizasi denildi.

Araçta 2 termostat varmış. O parca komple değişiyormuş.

2 termostat, devirdaim kayışı, bütün  sogutma suyunun değişimi yapialacak.

Termostat serviste olmadığı icin siparis verildi 2 gun sonra gelecek.

İşçilik dahil 1300 tl fiyat verildi. Kabul edip parcanin gelmesini bekliyorum. Islemler sonrasi yine guncellerim 

 
Upvote 0
Arabayi persembe gunu teslim aldim biraz deneyip oyle yazmak istedim.

Teslim aldiktan sonra aracta eski arizalarin hic biri kalmamış.

Eskiden 10 km gittigimde isinmayan motor artik rolantide bile isinmaya başlıyor. Simdi ki isinma suresine X dersek eskiden sanirim 10X filan suruyordu :D

Kalorifer artik sicaktan durulmayacak kadar iyi ısı veriyor Hi da kullanmak imkansiz nerdeyse.

Fakat motor sicaklik gostergesi sanki tam 90 da durmuyor daha cok 89 89.5 da duruyor gibi. Ve orda çakılı duruyor. Milim bile hareket etmiyor. Eskiden de mi ordaydi yoksa degisim sonrasi mi oldu bilmiyorum. Sanirim biraz bu isler bende obsesyon yaptı :/

Diger golflerde de gosterge 90 da iken boyle mi duruyor?

20210116_171812.jpg

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
@Doctor  Termostat büyük ihtimalle değişim yapılır çözülür kardeşim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Arıza ne çıkarsa çıksın  soğutma sıvınız 5 yılı geçtiğinde değiştirin.  %50 %50  g13  saf su karışımı genelde yetiyor. -30   -35   seviyesinde oluyor. 

antifriz sadece kışın  suyun donmasını değil  pas ve aşınmalar korozyon vs.. birçok etkisi olduğundan  5 yılı geçtiğinde soğutma suyunun temas ettiği bir çok bölge pas veya sıvıda oluşan çamur benzeri pislik mekanizmanın sıkışmasına neden olacaktır. 

( kısmen yağlama özelliği de olduğu ifade ediliyor.)

Servisler genelde yağ  gibi kolay değişmediğinden zahmetli bir iş müdahale etmezler.   

üstüne çeşmeden su koyar 1 senede iyice bozulur antifriz. :)  

Bence yağ değişimi kadar önemli husus  devirdaim - termostat - kalorifer peteği sorunları  vs.. bozulma nedeni genelde sıvıdan kaynaklı 

Soğutma sıvısını değiştirmeleri isabet olmuş.. 

Gösterge bende de 88 lerde :)


Antfrizi değişmemiş musluk suyu eklenmiş araçtan çıkan devirdaim ..   video çok aydınlatıcı 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Öncelikle herkese iyi bayramlar.
Yeni konu açmadan burdan sormak istedim. 2015 1.2 tsi aracımın bugün su eksilttiğini farkettim. Akü tarafında aşağıda ıslaklık var bol miktarda. Baktım anitifirizli su. Fotoğrafları da ekliyorum. Alakası var mı bilmiyorum ama gün içinde araç rampada park halinde iken rolantide ve klima açık şekilde 20-25 dk çalıştı. Devirdaim akü tarafındamı bulunuyor? Sizce devirdaim sorunu mu? Tekrar herkese mutlu bayramlar.


cf595c5c66674e3d114c1f1dbec8288f.jpg

744d6c0add7aeba0861279bca6f5a9c1.jpg

ec8de06de3a46b7bf7d545e5e7a472f5.jpg


 
Upvote 0
Öncelikle herkese iyi bayramlar.
Yeni konu açmadan burdan sormak istedim. 2015 1.2 tsi aracımın bugün su eksilttiğini farkettim. Akü tarafında aşağıda ıslaklık var bol miktarda. Baktım anitifirizli su. Fotoğrafları da ekliyorum. Alakası var mı bilmiyorum ama gün içinde araç rampada park halinde iken rolantide ve klima açık şekilde 20-25 dk çalıştı. Devirdaim akü tarafındamı bulunuyor? Sizce devirdaim sorunu mu? Tekrar herkese mutlu bayramlar.


cf595c5c66674e3d114c1f1dbec8288f.jpg

744d6c0add7aeba0861279bca6f5a9c1.jpg

ec8de06de3a46b7bf7d545e5e7a472f5.jpg
Devirdaim kronik benimde 1.2 bu sekildeydi yetkili servisde 1.800 tl yaptırmıştım

Ciddi eksiltmis sizinki acilen yaptırın
 
Upvote 0
Selamlar.   Bende benzer durum vardı genleşme kabının kapağı fazla basınç yapması durumunda genleşme kabının tam ortasında  kanal var kapak bozulduğunda  aracı sıkıştırdığınızda ve çok dik rampalarda uzun süre zorlandığında  eğimden dolayı soğutma sıvısının bir kısmını tahliye ediyor. 800km düz gittiğimde test ettim sorun yoktu sonrasında 50 km  rampalı yolları çıktığımda  akıttığını gördüm. 

Sonuç kapak değişince yapmadı. Sahte kalitesiz kapak almayın.!  Tahliye sorunu çözüldü bu seferde kalorifer peteği (Kronik) sorun çıkardı ısıtmıyordu oda çözüldü  yağ ve aracın hararet değerleri iyi değildi. Radyatör açıcı 500ml attım 2 saat kadar gezdim + Antifrizi komple boşaltıp 2 tur temiz su ile temizlettim  tekrar boşaltıp % 50 g13-saf su  ile yenilendi  yağ ısısı 10 derece düştü.  hararet aracı sıkıştırsam da değişmiyor. 

Bu araçta soğutma sıvısı yağ kadar önemli sıvının  performansı düştüğünde  yağ ömrü kısalacak ve  genel ısı artacaktır. 

Saf su ekleyip  en ucuz yöntem kapaktan başlayın. su eklediğinizde  hararet 90 olunca  genleşme kapağı açık  sistemdeki suyu çevirsin hava varsa atar. yada ustanız yazılımla yapsın daha iyi olur.  

 
Upvote 0
Devir daim hatası değiştirmeniz lazım

 
Upvote 0

Selamlar.   Bende benzer durum vardı genleşme kabının kapağı fazla basınç yapması durumunda genleşme kabının tam ortasında  kanal var kapak bozulduğunda  aracı sıkıştırdığınızda ve çok dik rampalarda uzun süre zorlandığında  eğimden dolayı soğutma sıvısının bir kısmını tahliye ediyor. 800km düz gittiğimde test ettim sorun yoktu sonrasında 50 km  rampalı yolları çıktığımda  akıttığını gördüm. 
Sonuç kapak değişince yapmadı. Sahte kalitesiz kapak almayın.!  Tahliye sorunu çözüldü bu seferde kalorifer peteği (Kronik) sorun çıkardı ısıtmıyordu oda çözüldü  yağ ve aracın hararet değerleri iyi değildi. Radyatör açıcı 500ml attım 2 saat kadar gezdim + Antifrizi komple boşaltıp 2 tur temiz su ile temizlettim  tekrar boşaltıp % 50 g13-saf su  ile yenilendi  yağ ısısı 10 derece düştü.  hararet aracı sıkıştırsam da değişmiyor. 
Bu araçta soğutma sıvısı yağ kadar önemli sıvının  performansı düştüğünde  yağ ömrü kısalacak ve  genel ısı artacaktır. 
Saf su ekleyip  en ucuz yöntem kapaktan başlayın. su eklediğinizde  hararet 90 olunca  genleşme kapağı açık  sistemdeki suyu çevirsin hava varsa atar. yada ustanız yazılımla yapsın daha iyi olur.  
 
Teşekkürler değerli fikirleriniz için. Peki tahliye ne taraftan oluyordu hocam ? Benim ki akü tarafından akıtıyor. Bugün saf su ile tamamladım takip ediyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt