Jump to content

TAVSİYE - Self Servis Oto Yıkama İstasyonları


Recommended Posts

@AhmetCakmak  yan taraftaki yeri kullan orası daha kullanışlı PO

10 saat önce, AhmetCakmak yazdı:

Resmen hayallerimdeki gibi bir self servis istasyonuymuş hocam. Keşke burada da olsa. :sofor:

Ben Başakşehir'de Atatürk Bulvarı'ndaki Shell'in sıradan istasyonunda yıkıyorum. 2tl köpük, 3tl su. Yıkarken araçlar dip dibe olduğu için başka araçlardan yüzünüze su gelmesinin verdiği haz bir başka. :P

image.png

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 31
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

Selamlar. Aracını kendi yıkamayı seven insanlar için self servis yıkama istasyonları bulunmaz bir nimet oldu. Benzinliklerde self servis olmayan yıkamacılardaki gibi rica minnet suyu kullanma, pe

Resmen hayallerimdeki gibi bir self servis istasyonuymuş hocam. Keşke burada da olsa.  Ben Başakşehir'de Atatürk Bulvarı'ndaki Shell'in sıradan istasyonunda yıkıyorum. 2tl köpük, 3tl su. Yıkarken

Avrupa ve Amerika'da uzun yıllardır çok yaygın olan bir tesis şekli. Türkiye gibi araçların çok değerli olduğu ve araç yıkamanın çok yaygın olduğu bir yere bu kadar geç gelmesi ilginç... Çok kârl

Konudaki görseller

hocam aracı yıkadığınız suya dikkat edin genelde böyle yerlerde artezyen olabiliyor. Yani demek istediğim sudaki minarel oranı o kadar fazla ki haliyle kireçli su dediğimiz olay. aracın üstünde kalıyor kuruyuncada pasta ciladan başka çaresi yok.

Ama bazı yerlerde görüyorum adam sistemi yapmış tesisata filtre takmış su cilalı gibi maşallah.

ben genelde şehre uzak yerlede yıkamam yıkayacağım yerede genelde soruyorum şebeke suyu mu artezyen mi diye.

arabam koyu renk bir kere artezyene bulaştım pasta cila ile kurtardık çok şükür.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@yunusaktas91 eğer gerçekten bu seçenek lekesizse süper bir icat. Normal benzinlik suyunu kullanmıyorum. Kuyu suyu olduğundan kum taneleri içeriyor. Basınçla püskürttüğü için siz çok dikkat etsenizde su tutarken bile çizmiş oluyorsunuz. Sonrasında üstünde kum taneleri varken bide kurulama yapmak? Ah kalbim :) 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, tuncer_2632 yazdı:

hocam aracı yıkadığınız suya dikkat edin genelde böyle yerlerde artezyen olabiliyor. Yani demek istediğim sudaki minarel oranı o kadar fazla ki haliyle kireçli su dediğimiz olay. aracın üstünde kalıyor kuruyuncada pasta ciladan başka çaresi yok.

Ama bazı yerlerde görüyorum adam sistemi yapmış tesisata filtre takmış su cilalı gibi maşallah.

ben genelde şehre uzak yerlede yıkamam yıkayacağım yerede genelde soruyorum şebeke suyu mu artezyen mi diye.

arabam koyu renk bir kere artezyene bulaştım pasta cila ile kurtardık çok şükür.

Hocam sizin su da maşallah neymiş pasta cilayla çıkmış :) İşletmecileriyle görüştüğümde suyun 3 ayrı filtre tankından geçtikten sonra pompaya geldiğini söylediler ama ne kadar doğru bilmiyorum. Yıkama makinasında Osmos diye bir seçenek var, belki de sadece onda geçerlidir bu filtre işlemi. Bir gün sadece su tutup deneyeceğim bu özelliği. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, farukal yazdı:

@yunusaktas91 eğer gerçekten bu seçenek lekesizse süper bir icat. Normal benzinlik suyunu kullanmıyorum. Kuyu suyu olduğundan kum taneleri içeriyor. Basınçla püskürttüğü için siz çok dikkat etsenizde su tutarken bile çizmiş oluyorsunuz. Sonrasında üstünde kum taneleri varken bide kurulama yapmak? Ah kalbim :) 

Hocam sizin araba zaten siyah kere siyah, Allah sabırlar versin diyorum zor iş :) Ama parlayınca da mermi gibi oluyor...

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Benim tavsiyem Kocaeli/Gebze tarafında olanların işine yarayabilir TOSB Sanayi Üst Çıkıştan Çıktığınızda Biraz İleride Shell Mevcut 3 Peron Mevcut Fakat Genelde Hiç Kalabalık Olmuyor Su Ve Süpürgesi İyi Çalışıyor Köpüğü Aracınızın Boyasını Seviyorsanız Kendiniz Götürmenizi Öneririm Klasik Bir Benzinci Köpüğü Ayarında Fiyatlar Hepsi İçin 2'Şer TL Bandında :like:

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, whitegolf yazdı:

Benim tavsiyem Kocaeli/Gebze tarafında olanların işine yarayabilir TOSB Sanayi Üst Çıkıştan Çıktığınızda Biraz İleride Shell Mevcut 3 Peron Mevcut Fakat Genelde Hiç Kalabalık Olmuyor Su Ve Süpürgesi İyi Çalışıyor Köpüğü Aracınızın Boyasını Seviyorsanız Kendiniz Götürmenizi Öneririm Klasik Bir Benzinci Köpüğü Ayarında Fiyatlar Hepsi İçin 2'Şer TL Bandında :like:

Hocam yolunuz o taraflara düşüyorsa Balçık köyü girişindeki Petrol Ofisi’ndeki yıkama da iyidir. Köpüğünü bilemiyorum ama basınçlı su programı benim şimdiye kadar gördüğüm en kuvvetli cihazdı. 2 peronluk bir yer ama şimdiye kadar aynı anda ikisinin dolu olduğunu görmedim. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.




  • İletiler

    • 7.5 ve 7 jenerasyon farkli markyajla gelen bi durum dediğiniz. 7lerde midline plusta cam tavan yok. Bkz: golf 5 tour vs golf 5 goal farkli. Konuyu satış dışı konularda kirletmeyelim. Sağolun yorumunuz icin Mi 10 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    • Mqb’de linkteki yemez ama adaptasyonda ayari olabilir ama bence sorunu baska bir yerde aramak lazim, sicak havada ve ilik havada orijinalde de cok fazla Hatta hic calistirmiyor olabilir kizdirma bujisini. Sicak havada ben hic bekledigini hatirlamiyorum
    • @Evilhard dostum ben aynı model aynı kasa ve aynı marka olduğu için söyledim 😊 ikisi de golf ikisi de volkwagen ikiside midlineplus ikisi de manuel 😊 motorlar farklı sadece 
    • Bu konu ile ilgili olarak yabancı sitelerde aşağıdaki gibi bir konu var. Genelde eski modellerde denemişler ve ısıtıcı eşik değeri değiştirilerek ısıtma bujilerinin devrede kalma süresi ayarlanabiliyor görünüyor. Konu içinde golf 7'de yapılıp yapılmadığını görmedim ama altyapı aynı olduğu için uygulanabilir diye düşünüyorum.  Şehir dışında olduğum için kendi aracımdan kontrol edemedim. Konuyu aşağıdan inceleyebileceğiniz gibi anladığım üzere kısaca açıklayayım; VCDS ile;  Motor kontrol (Engine) ünitesine bağlanın. 12233 şifresini girerek oturum açın. Sonra, Adaptation'a tıklayın ve grup 12'ye gidin. Ekranda Stored value: 32768 (varsayılan) değeri görünmesi gerekiyor, bu değeri 32700 civarında bir değer ile değiştirin. Test'e tıklayın, ardından yeni değeri kaydedin. Motor kontrol ünitesinden çıkın, Kontağı kapatın ve tekrar açın. Motor kontrol cihazına gidin ve tekrar oturum açın. Adaptasyon'a girin ve grup 12'ye gidin. Burada görünen ekranda üstten ikinci penceredeki (no unit) değerin bir önceki haline göre değişmiş olması gerekiyor. Bu değer, kızdırma bujilerinin aktif olacağı saniye cinsinden süresini gösterir. Not: Değişikliğin sonuçlarını görebilmek için bunu soğuk bir motorla yapmanız gerektiğini unutmayın. VCDS ile değer değişimini istediğiniz zaman yapabilirsiniz, ancak motor sıcaklığı soğuyana kadar hiçbir şey fark edemezsiniz. Ayrıca, değişikliği yaptıktan sonra ikinci pencerede (no units ekranı) yeni ısıtma süresi görünmeyecektir. Adaptasyonun sonuçlarını görmek için kontağı kapatıp açmanız ve motor kontrolöründe yeniden oturum açmanız gerekir. Örneğin: Aşağıdaki değerleri Motor 7 derece sıcaklıktayken yaptığınızda; eşik değeri: 32768 iken, ısıtma süresi: 1,01 saniye, eşik değeri: 32700 iken, ısıtma süresi: 2,88saniye eşik değeri: 32650 iken, ısıtma süresi: 6,66saniye oluyor. Yani eşik değerini düşürdükce süre artıyor, tabi bunu çok uzatmamak gerekebilir, çünkü çok uzun süre devrede kalması avantaj olmayacağı gibi ısıtma bujilerinin de erken bozulmasına sebep olabilir. Bu yüzden yapılabilmesi durumunda sorumluluk tamamen kendinize aittir  Yukarıda da dediğim gibi Golf 7 de olur mu şu an bilmiyorum ama İstanbul'a döndüğümde sırf merakımdan deneyeceğim bunu, İlgilenenler aşağıdaki konuyu inceleyebilir. Konu: https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/how-to-extend-glow-time-with-vag-com-alh.123304/  
    • Bu akşam tatlı tatlı yağan karın tadını ellerimiz sızlayana kadar çıkardık, bu da dün sabahtan, yanakları bu sene ilk kez soğuk gören bizim sincap ve düldül ☺️ Kar yağmasına en çok sevinenler onlar olurdu her sene ama bu sene herkes bir ayrı sevindi, kış mevsimini çocuklara açıklamakta zorlanır hale gelmiştik, hava bile soğumamıştı, barajlar-su-dengesiz sıcaklıklar derken herkeste bir huzursuzluk vardı. Umarım herşeyi örtüp bembeyaz bir sayfa açtığı gibi yurtta herkes için daha dertsiz tasasız virüssüz belasız bir yılın habercisi olur bi yağışlar. Selamlar.
×
×
  • Yeni Oluştur...