Jump to content

Elektrikli araçlar artık düşündüğünüzden de yakın.


Recommended Posts

 

Dünya değişiyor, bizim pazarımız da haliyle değişiyor.

Uzun yıllardır manuel vitesli araçlar pazarı domine ederken, artık pazar payı otomatik vitesli araçlara geçti. Dizel araçların kullanım maliyet üstünlüğü de artık benzinli araçlara geçmiş görünüyor. 

Yakın bir tarihte ise elektrikli araçların çağı düşündüğümüzden çok hızlı gelecek. Elektrikli araçların kullanım maliyeti* artık fosil yakıtların önüne geçmiş. 

*Yatırım maliyeti değil, kullanım maliyeti. Dikkat edelim. 

 

Kingslayer ve frknyldrm bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

 

Biz elektrigi cogunlukla fosil yakitlardan ( Dogalgaz, motorin, kömür -yaklasik %60) üretiyoruz, hidro elektrik (barajlar)  uzun vadede kuraklik yüzünden belirsiz.

Nükleer elektrigimiz yok, nükleerde emisyon yoktur, atiklari sorun, onuda bomba yapariz B) Nükleer enerji en ucuzudur simdilik, avrupanin coguda nükleer enerjiden elektrik üretilir, yani bize göre cok öndeler, Türkiye'nin elektrikte bu seviyeye gelmesi cok uzun sürer

Elektrikli araclar cevreci degildir, cünkü aslinda  fosil yakitla (santrallerde elektrik üretimi) calisir ve ekstradan pilleri cevreye zarar verir

Benim düsüncem dizllerin yeni filtre teknolojisi (Bosch üretti, 2021'den itibaren arabalara entegre olucak sanirim) ile yoluna devam eder

Türkiye icin dogalgaz CNG'li arabalarin ön plana cikacagina inaniyorum (Dogu Akdeniz ve Karadenizdeki gelismelere bagli)

Hybrid (CNG-Benzin-mild hybrid, Toyotanin hybrid corollasina lpg takmisti bir usta :) ) (Plug in Elektrik-Benzin) gelisirse ülkemizde talep görür

Toplu tasima gelisir derdim ama virüs mevzusu yüzünden onun gelecegini kestrimiyorum

Sonuc olarak icten yanmali motorlarin cok cabuk piyasadan kalkacagini birakin domine etmeye devam edecegini düsünüyorum, küresel isinmadaki en önemli sorun kömür santralleri ve büyük bas hayvanlarin cikarttiklari gazlardir, ilk önce bunlara cözüm bulunmali, arabalarin emisyonlarinin sifirlanmasi bizi kurtarmaz.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, krym yazdı:

, küresel isinmadaki en önemli sorun kömür santralleri ve büyük bas hayvanlarin cikarttiklari gazlardir, ilk önce bunlara cözüm bulunmali, arabalarin emisyonlarinin sifirlanmasi bizi kurtarmaz.

İzlediğim bir belgeselde bunun çözümü üzerine yapay et geliştirmeye çalışıyorlardı. Özellikle fast food sektöründeki aşırı tüketim sebebiyle büyükbaş hayvancılığın inanılmaz yüksek oranlarda atmosfere metan gazi yayılım yaptığını vs. anlatılıyordu

krym bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Kysr038 bunlar doğanın doğa ile olan sorunudur. Her kuşu sevdik meselesine gelir mevzu. Biz her şeyi hallettik fabrikalar araçlar uçaklar gemiler vs vs hepsi tamam hepsi çevreci oldu tek sorun büyük baş hayvanlar kaldı öyle mi? Sevdiğim bi abi sen o işi geçecen önce derdi. Buraya tam uyuyor bence. Onun haricinde de elektrikli araçlar için bence Türkiye’nin yolu hala var. Sözde yerli araç piyasaya çıkmadan da elektrikli araçlar için teşvik geleceğini sanmam. Ayrıca şuan altyapı hiç bir anlamda yeterli değil, bunlar için devletin ve şirketlerin büyük yatırımlar yapması gerekecek. Hayrolsun

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Tesla vs ile insanlara elektrikli araçları sevdiriyorlar. Zaten Elon musk un devletin adına çalışan birisi olduğuna artık neredeyse kesin gözüyle bakıyorum. Ama volkswagen in yeni çıkaracağı elektrikli araçlar vs bakınca aslında bunun bir proje olduğunu öncelikle araçların daha sonra insanların robotlaşması olduğunu düşünüyorum

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.



  • İletiler

    • @SCC  bilgiler icin cok tesekkurler hocam. Sizin videoyu izledikten sonra ps4e karar verdim sayilir. Sizin model neydi aractaki. Ps4 mu.
    • Bende 1.0 tsi dsg kullanıyorum 3 yıl oldu. İlk çalıştırma ve start stoplar sarsıntılı oluyor malum 3 silindir olduğu için. Start stopu kapatıp kullanmazsan sıkıntı kalmaz. Onun dışında uzun yolda da şehir içinde de gayet kullanışlı. Performans istiyorsan 1.5 büyüktür 1.0 tabiki, ama maliyette aynı oranda büyük oluyor. 
    • Direkt nokta atışı model bilgisi veremeyeceğim fakat bu iki markayı da şu yönlerinden kıyaslayacağım; gerisi size kalmış. Özellikle uzun dönem performansı sorduğunuz için öncelikle bildiğiniz üzere lastik hamurunun sert olması lâzım. Yani hemen eriyip, yok olup, ufalanmaması lâzım. Bunu marifetmiş gibi söylemiyorum fakat şuan Golf aracımız üzerindeki lastikler 71.000 kilometredir aynı ve geçen ay şu konudaki manevrada gösterdiği yol tutuşu performansını siz kendiniz değerlendirin: http://www.golftutkusu.com/topic/14285-120-ile-giderken-yola-köpek-atladı-arabayla-nasıl-dönülmez-araç-içi-kamera-incelemesi/?tab=comments#comment-271397 Bu lastikler Michelin. Bolu'nun soğuk kış sabahlarını da gördü; Yukarı Kavrun'un sarp yollarına da girdi; burada lastik ne zaman patlayacak, ne zaman yandan yırtılacak diye saatlerce kelle koltukta gittim fakat hiç oralı olmadılar. Geçen kış bir ara Lassa kış lastiği taktık; söktüğüm Michelin lastiklere ışık hızıyla geri döndüm. Lassa'nın düşük hızda olsa dahi aracı spin attıracak kadar anında kopup gittiği ıslak virajlarda Michelin bana mısın demiyor. Good Year'ı ise babamın Transporter'ından biliyorum. Lastikler o kadar yumuşacık ki pamuk gibi Sakız gibi eziliyor; en ufak bir sivri maddede patlayıveriyor. Babamın 1 ay içerisinde 2-3 kez lastikçiye gittiğini hatırlıyorum; Michelin ile 71.000 kilometredir sadece 1 defa ufak hava kaçağı için lastikçiye gittim. Michelin'in kuruluş tarihi 1889, Good Year 1898. İlki Fransız, ikincisi Amerikalı. Amerika'da yol altyapısının ezelinden beri gelişmiş olduğunu ve Fransa Alpleri'nin çetin şartlarını düşündüğümüzde, hangi markanın hangi şartlar altında Ar-Ge çalışmaları yaptığını düşünmek de faydalı olacaktır. Ayrıca, tanesi 4 otomobil lastiğiyle aynı fiyatlara denk gelebilen daha teknik ve özel bisiklet lastiklerini Michelin'in hem yol hem dağ bisikletleri için ürettiğini gördüm ve kullandım fakat Good Year'ın bu ürünlerine pazarda rastlamadım.
    • @onRGizliGarage merhaba hocam fiyat nedir
×
×
  • Yeni Oluştur...