1.0 TSI ve 3 SİLİNDİRLİ ARAÇLAR ÜZERİNE


Akif Nalca

Üye
Katılım
2 Tem 2018
Mesajlar
291
Tepkime puanı
336
Konum
tokat
İsim
akif

Onno Usta ve Halit Bolkandan hem 3silindirli motorların gelişimi ve özellikleri hem de genel olarak turbo downsized motorlar üzerine doyumsuz sohbet.  30. dakikadan itibaren 1.0 Tsi dan da bahsediyor.  Özetle  4 silindir bir motor 3 silindir bir motordan sağlamdır yada 2bin cc bir motor 1.0 motordan sağlamdır diye bilimsel bir gerçeklik yoktur. Mevzu motor tasarımıdır, kullanılan motor parçalarının dayanıklılığıdır, araç yazılımıdır. Kısacası mühendisliktir. 

3 silindir motorların en büyük eksiği yapısı gereği sarsıntılı çalışma ve kabine verdiği rahatsızlıktı onu da VW mühendisleri güçlü motor kulakları ve krank destekleriyle çözmüş oldu

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Titreşim konusunda 1.0 tsi sahibi bir kullanıcı olarak şunu söyleyebilim.Motor kulağı konusunda size kesinlikle katılıyorum.Titreşimi gerçek anlamda çok güzel sönümlüyor.akünün üzerine koyduğum su şişesinin içinde su oynamıyor.
4 silindirde var mı bilmiyorum ama yatay zeminde titremeyi gerçek anlamda hissetmeye başlıyorsunuz.Bu eğim yokuş-iniş eğişim değildir.Sağ-Sol eğimdir.Vites topuzu dahil titriyorsunuz.

 
@Beyransever  önceki aracım  1.2 tsi idi .O 4 silindirli rolantide beklerken ben bir fark hissetmiyorum. Tsi motorların hepsi ışıklarda uzun beklemelerde hassas sekilde dinlerseniz küçük titresimleri hissedersiniz zaten. yatay eğimde acaba  tek kulağa mı biniyor yük hiç denemedim yada farketmedim bilmiyorum

 
2.5 yildir kullaniyorum bu motoru, daha önce hemen hemen bütün vag motorlarini kullandim, bana ilk calistirma haric sarsintili gelmiyor

Birde gaza yüklendigimdeki ses varya!!! Acayip bir ses... Kücücük motor ama hem performansi, hemde yakiti dizele tövbe ettirdi, bir daha mazotla isim olmaz

 
2020 1.0 TSI 115 Beygir kullanıcısıyım. Bastın mı gidiyor. Basmazsan yakmıyor. Manuel olunca yakıt daha da düşüyor. Örneği aşağıda. Ankara çevre yolundan Çiftliğe gidiş.

WhatsApp Image 2020-09-17 at 12.09.42.jpeg

 
@Akif Nalca hocam bence de tek kulağa biniyor motorun yükü ve titreşimi.Bir de dikkat ettiğim şey rölanti rpmsi 1.4-1.5 ve 1.2’den daha yüksek.(900 rpmlerde)Güç endişesi diye düşünüyorum biraz da.

 
1.0 tsi yüksek devirdeki sesi muazzam çok iyi, video çekeceğim yakın zamanda.

 
Bu motora sahip arkadaşlarda yağ eksiltme yaşayan oldu mu? Özellikle ilk 15 bin km dahilinde. 

 
@ack937 zamanında sıfırını aldığım yeni kasa ibiza'yı 2 sene boyunca kullandım, ne bir yağ eksiltme ne bir arıza, ne bir antifiriz suyu eksiltmesi kısaca hiç bir şey yaşamamışım. 

 
@ack937 yağ değiştireli 10 bin km olmuştu  aracım yağına baktım hiç eksilme yoktu. Daha önce 1.2 TSİ Polo kullandım onda eksilme oluyordu

 
diğer forumlarda bu motorla ilgili yağ eksiltme sorunu görebilirsiniz keza bu motoru sürekli sıkıştırıyorsanız, sürekli yüksek devirlere çıkarıyorsanız hele hele soğuk motor yağ sıcaklığına dikkat etmeden kullanıyorsanız öncelikle bakımdan bakıma 1lt eksiltme yaşamanız normaldir.

1.2tsi motorun üzerine titremenizde fayda vardır. bu şartlara uygun kullanan kişiler uzun süre yağ eksiltmeden kullanabilir ancak diğer türlü 100k kmlerde eksiltme yapmaya başlaması olasıdır.

 
1.0 tsı ve 1.5 tsı motora arkadaşlar VW 508 onaylı 0/20 öneriyor. Toleransı çok düşük. Maliyet yüzünden servisler bu motorlara da 5.30 koyuyor . Castrol yağa rağmen yağ sıcaklığı 1.2 tsı kadar yükseğe çıkmıyor.  1.5 tsı yeni ama 1.0 tsı 5 yıldır piyasada olan motor ama yağ eksiltme sikayeti 1.2 yada 1.4 tsı ya göre neredeyse yok gibi.  Elbette zorlu şartlar sürekli kısa mesafe yada perfomansli kullanım tarzına göre bir miktar eksiltme yapması bütün yeni nesil motorlar için geçerlidir ki Onno usta da bunun normal olduğunu videoda anlatıyor. 

 


Geri
Üst Alt