Bir Doğuş Esenyurt XXX Hikayesi


Katılım
5 Ocak 2016
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
Merhaba Sevgili Golf Tutkunu Arkadaşlar ;

Öncelikle belirtmek isterim ki, bayii ve kişilerle şahsi olarak hiçbir problemim yoktur. Amacım, yaşadığım acı tecrübenin bilinmesini istememdir.  Volkswagen Müşteri Memnuniyeti de dahil hepsinin bilgisi dahilindedir, kayıtıdır. Kimseyi ve hiç bir kurumu zan altında bırakmam doğru olmadığı gibi yapılan eksiklik ve yanlışlıkların herkes tarafından da bilinmesi bir vatandaşlık bilincidir.

Gelelim tarafıma yaşatılan olaya:

24/012/2015 tarihinde, Doğuş Esenyurt bayisinde ST Emine Çiftçi Tuna'ya 2015 Golf 1,2 TSI Comfortline araç için sipariş oluşturdum. Mesai saati dolduğundan VDF kredi sözleşme evraklarının imza işlemleri ertesi güne kaldı. Sigortacımdan da kasko ve trafik sigortası teklifi almak için sigortacıma Emine Hanım'ın araç şasi numarasını göndermesini rica ettim. O bilgilere göre aracıma sigorta yaptıracaktım. (burada sigortacıma bildirilen şasi numarası 205xxx'dir.) Ertesi gün, (25/12/2015) ST Emine Hanım'ın tüm ilgisizliklerine rağmen, Aralık ayı yoğunluğundandır diyerek, anlayış gösterdim. Sonunda VDF kredi sözleşme imzalarını 204XXX şasi nolu araç için rehin konularak imzaladım ve ilk iş günü de verdikleri hesap numarasına peşinatı yatırmak üzere ayrıldım.

İlk iş günü 28/12/2015 tarihinde peşinatınıda yatırdım ve bana vaad edilen 204XXX şasi nolu aracın teslim edileceği 08/01/2016 tarihini sabırsızlıkla beklemeye başladım. Saat 15'de teslimat randevum olmasına rağmen ben de 1 saat trafik gecikmesiyle 16'da bayiide olabildim. Satana kadar yine merhabasını esirgemeyen ST Emine Hanım bir selamı esirgemiş teslimat alanında aracın olmamasına rağmen görevlendirdiği kişiler, "buyrun beyefendi imzalamanız gereken belgeler v.s" diyerek sürekli henüz göremediğim araç için imza almaya kalktılar. "Durun bir aracı görelim" diyince "o zaman buyrun MTV farkı olan 18 TL'yi vezneye ödemesini yapalım" dediler. Nasıl olsa ödenecek diyerek ödemeyi yaptım. Yaklaşık 40-45 dk sonra 15'de hazır olacak araç geldi, tamponundan sular akar vaziyette. Neyse ilk önce KM'ye baktım 16 km'de ilk dikkatimi bu çekti, arkadaşa da aldığım diğer araç ve showroomdaki diğer araçların ve sizlerden öğrendiğim teslimat km'lerine göre bu rakamın 10-12 km aralığında olması gerekiyordu. sonrasında şasi numarasına baktım camdan, 195XXX bi rakam. Maalesef evdeki sözleşmeleri getirmediğim için, rakamın bu olmadığını anlamıştım. 25/12'de sigortacıma sunmak için aldığım proforma faturayı whatsapp üzerinden gönderdiğim aklıma geldi ve kontrol ettiğimde XXX bir şasi numarası vardı. Yani aynı değildi. Buyrun işte farklı bir şasi dedim ve imzaladığım evrakların bana sunulmasını istedim. Nedense bu evraklar yerine, ruhsatı çıkan araç teslimat evraklarını gösterdiler "buyrun hata yok" diye. Sonrasında başka bir ST benimle ilgilendi ve o şasi numarasını sorguladığında aracın Tiguan olduğu ortaya çıktı. Vakitte bir hayli geç olmuş eşim çocuklarım gerilmiş, bir yandan pervane gibi peşimde dolanan "imzalayın evrakları" diyen görevliler. ve Sinirle o an evrakları imzaladım.

Eve geldiğimde ise, sözleşmesini imzaladığım bana vaad edilen aracın şasi numarasının 204XXX olduğunu, bana teslim edilen aracın ise; 195XXX olduğunu farkederek durumu ilgisiz ST'sine Whatsapp üzerinden gönderdim. Kendisine de bana farklı araç teslimi yaptınız buyrun ispatı diyerek bilgi verdim.

Yaşadığım bu olayı ilk olarak @silvershadow Murat Hocamıza ve DH'dan @M.L.Crassus Tarık Hocaya durumu anlatım. Sağ olsunlar, yapıcı olarak çok yardımları dokundu ve soğuk kanlı olmamı aracın sağını solunu içini detaylıca incelemi, görsel olarak bir kusur, hata(lar)ı var ise, fotoğraflamamı söylediler.

hakikaten de, aracı incelememde direksiyonunda yüzük veya başka uzun tırnak sebebiyle deride kabuk kalkması, cam açma düğmelerinin olduğu yerde kılcal çizikler, sol şoför kapı kolçağı ve açmak kolunda çizikler ve deformansyonlar olduğunu tespit edip fotoğrafladım. Sabah Doğuş canlı desteğe anlatmış olduğum şikayet raporuna bu fotoğraflarını da mail atararak aynı dosyaya ilave ettirdim.

Bugün aldığım cevap ise;

Evet bir evrak hatası yapılmış, sizin imzaladığınız sözleşmeyi Doğuş Esenyurt tutanak altına alarak, yeni sözleşme yapıp (tabii bilgim olmadan) teslimatını yaptığımız araca göre kılıfına uydurduk yerseniz diye cevap verildi.

Tabii ki bu iş burada bitmeyecek; Doğuş Türkiye ile sorunun çözülmediğinden, önce Almanya'ya durumu bildiren mail atacağım ve akabinde yargıya taşıyacağım.

Off ben yazarken yine gerildim. Umarım sizleri sıkmamış, bilakis durumdan bir ders çıkarmanızı hiç bir yerin kurumsallığına güvenmeyerek araç teslim işini profosyonel kişiler ile birlikte yapmanızı istirham ederim.

Saygılar..

rZ32vV.jpg


7MqNZP.jpg


gZqWRZ.jpg


qPbWnB.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bayiler insanı markadan soğutmak için resmen çaba sarfediyor.

Allah yardımcınız olsun hocam nereye kadar ulaşabiliyorsanız ulaşın, elinizde kanıt olduğundan Almanya ile kuracağınız irtibat ile çok daha hızlı sürede çözüme ulaşacağınızı düşünüyorum.

 
vw esenyurt gerçekten kötü bir bayii..çok şikayet geliyor o bayiiden başka forumlarda da gördüm..geçmiş olsun dostum..

 
berreday dedi:
Bayiler insanı markadan soğutmak için resmen çaba sarfediyor.

Allah yardımcınız olsun hocam nereye kadar ulaşabiliyorsanız ulaşın, elinizde kanıt olduğundan Almanya ile kuracağınız irtibat ile çok daha hızlı sürede çözüme ulaşacağınızı düşünüyorum.
Allah razı olsun sevgili dostum.

Bu yolda ilk günden benimle olan @silvershadow Murat Hocama bir kez daha teşekkür ederim. Sağ olsun var olsun. İnanın duygusal travma yaşadım, bu anlamda da bir terapist edasıyla bir yanda yapmamız gereken teknik adımları anlatırken bir yandan da duygusal yönden telkinlerde bulunuyor. Değme psikloglara taş çıkartır, alimAllah. (itiraf edeyim, hazmedemiyorum hâlâ hocam kızmayın:(  s=s20 )

 
yuh ya katil ederler adamı  :-    

sakın ama sakın peşini bırakmayın, yoksa ömür boyu unutamazsınız bu yaptıkları çakallıkları  >:   gerekirse bir avukatla görüşüp yasal yola basvurun 

 
Hocam gerçekten zor bir durum kendimi sizin yerinize koyduğumda gerçekten daraldım bir an ama peşini bırakmamak en iyisi buna benzer bir olay başka bir markada arkadaşımın başına gelmişti dediğiniz gibi direk firmaya mail attı ve bayiden göremediği ilgi alakayı gördü, bir şekilde içi soğudu diyelim. Umarım gönlünüzce sonuçlanır.

 
Hocam sasi numarasi yanlis soylenmisse trafik sigortasi nasil yapilmis? O aracin ruhsati nasil cikmis ?  Sizin soylediginiz sasi kodlu arac icin siz yaptirdiniz kendi adiniza. Fakat teslim aldığınız aracin trafige cikmasi icin de trafik sigortasi yapilmasi gerekiyor yine.

Kendi sigortacım sasi noyu motor noyu cok dikkatli soyleyin teyid edelim cunki yanlis yatarsa dönüşü yok demisti.

Cok gecmis olsun bu konuyu arastirin derim sigortacınizla da konusun mutlaka.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@GolfTutkunu hocam önceklikle çok geçmiş olsun yaşamış olduğunuz duruma çok üzüldüğümü belirtmek isterim. Türkiyedeki doğuş grubundaki bayilerde çalışan neredeyse tüm st ler böyle  ilgisiz alakasız lakayit tavır içerisindeler maalesef.  Yaşadığınız olay çok üzücü ama mesajınızda da yazdığınız gibi sonuna kadar hakkınızı arayın almanya ile iletişime geçin almandayan çok çekiniyolar ve  hemen çözüme ulaşmaya çalışıyolar bayiler 
 
@golfaşkı ;

Hakikaten üzerimden bu travmayı atamıyorum. Bir an bile aklımdan çıkmıyor. Sırf "hatasız" olması için Onca maddi yönden yüke girerek aldığım aracın böyle çıkması, bayinin demek ki beni hafife alıp aracı değiştirmesi çok zoruma gidiyor.

@KabileReisi ;

Bizde ki durum kimi kime şikayet ediyorsun. Distribütör Doğuş, bayii Doğuş! olunca haliyle "bayiimiz işi bi güzel kılıfına uydurmuş" elinizden geleni ardınıza bırakmayın modunda.  :-

@feriterk ;

Hocam o anki olay ile buradan okuyup cevap vermek inanın kolay gelmiştir. Lütfen bu söylemime kırılmayın, eşim çocuklarım hadi bana yeter gidelim artık, modu o an benim gösterdiğim şasi numarasının Tiguan'a ait çıkması biraz olsun off lanet olsun dedim. Tabii ki pişmanım keşke imzalamyıp, evdeki sözleşmeyi getireyim, bir de orda ki şasi numarasını karşılaştırsaydım deseydim. Bu pişmanlık var olan travmamı daha da artırıyor. dilerim Allah'ım aynı olayı kendilerine yaşatmadan canlarını almaz.

@ansolak ;

Hocam bizim sigortacıya Tiguan araca ait şasi numarası vermiş. Dolayısıyla kendi verdikleri rakamın altında rakam veremediğinden sigortacım trafik ve kaskoda Doğuş tarafından yapıldı.

@kimi-emd ;

İnşaAllah hocam bakalım Murat Hocam ilgileniyor Sağ olsun o konuda.

lütfen tüm çevrenize bu tür olayları aylaşın araç teslimatını hafife almasınlar. Halbuki bu konuda kendimi yeterli görüyordum. Demek ki kendimize güvenmemiz lazım Doğuş'un B planına hazırlık değil mişim. :(

 
@GolfTutkunu

Yok hocam ben Almanya'ya mail atmanız konusunda sizin gibi düşünüyorum yoksa dediğiniz gibi burada kimi kime şikayet edeceksin. :(

 
@GolfTutkunu hocam bir önceki mesajım da belirttiğim gibi almaya ile mesajlaşmaktan çok korkuyorlar bir arkadaşımın başına  sıfır aldığı golfte  10-15 gün sonra dsg de bir sıkıntı olmuştu arkadaşım hiç bayiyle  muhatap olmadı direk almanca bilen bir arkadaşıyla birlikte almanyayla iletişime geçti ve bayinin etekleri tutuşarak hızlı geri dönüş yaptı. Sonuç olarak dsg deki problem arkadaşımın istediği gibi kendi gözü önünde serviste yapıldı
 
@GolfTutkunu Geçmiş olsun Hocam, kesinlikle işin peşini bırakmayın keşke aracı teslim almasaymışsınız ama olan olmuş artık, umarım en kısa sürede istediğiniz gibi sonuçlanır
 
@GolfTutkunu  Geçmiş olsun hocam. İnşallah hakkınızı elde edersiniz. Ben de aracı ST Emine Çiftçi Turna'dan almıştım. Yüz yüze ilgi alakası iyiydi ;ancak teslimat sürecinde ilgisizlerdi . Ben de sizin gibi yoğundurlar diye önemsememiştim. Aracı teslim almadan önce baktığımda göremediğim ;ancak teslim alırken gördüğüm ön sol çamurluğun üstünde hafif bir kılcal çizik vardı . Annem ,babam yanımda olmasa tartışıp almaktan vazgeçecektim . Bir de babamın bir şey olmaz ,demesi etkili oldu.Onlar üzülmesin diye bir şey demedim . Pasta sürülmüş bezle çiziği kaybettiler . Ben de teslim aldım aracı . Allah'dan başka sorun çıkmadı . Uzattım biraz hocam tekrardan geçmiş olsun . Canınız sıkılsa da bu duruma artık bu konuda yapabileceklerinize bakmalısınız.
 

Sıfır araç sürpriz sorun çıkmasın, aklımda soru işareti kalmasın diye alınır. O bile artık şans işi olmuş, maalesef Türkiye'de insana verilen değer çok az, her markadan duyabiliyoruz böyle haberler.

 

Geri
Üst Alt