Manuel araçta debriyaj kavrama noktası


Volkan68

Üye
Katılım
25 Haz 2020
Mesajlar
105
Tepkime puanı
81
Konum
İstanbul
İsim
Volkan
Araç
Golf 7 1.2 TSI Comfortline
Merhaba arkadaşlar,

Kullandığım araç Golf 1.2 TSI Comfortline 2016 24.000 KM. Konu başlığında belirttiğim gibi benim merak ettiğim konu debriyajın kavrama noktası.  

Benim kullandığım aracın kavrama noktası yukarıda olduğunu düşünüyorum. Sayısal olarak tarif etmem gerekirse pedalin basılmış halini 0 olarak kabul edersek 6'ya gelindiğinde kavramaya başlıyor ve 8 gibi de bitiriyor.

Sizce bu durum normal midir? 

Bilgi paylaşımında bulunacak arkadaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.

Volkan

 
@Volkan68 ben tam 3yıl hep shell aldim fuelshave arada vpowerda aldigim oldu.ve aldigim istasyonlar hep sabitti hatta pompa bile sabitti kocaelinin adapazarinin en islek yerlerinden ayda 1 depoyu fullemek kaydiyla aliyordum.serviste ilk sorulan soru yakiti nerden aldigimdi.hatta numune bile aldirdim ama bi sey cikmadi.ark otonun motor ustasi kesinlikle opet almami soyledi ve opetten hicbir sikayet gelmedigini soylediler ogun bugun opet aliyorum hic sikinti yok.tabi bu soylediklerim benzin icin gecerli
Hocam, aracı alalı henüz 3 ay oldu ve bu süre zarfında denediğim markalar sırasıyla Total, Opet, Shell FuellShave ve V-Power oldu. Bunlar arasında en memnun kaldığım Opet ve V-Power oldu. Total’den hiç mi hiç memnun kalmadım. Siz öyle deyince depodaki benzini bitirdikten sonra tekrar Opet’i denemeyi düşünüyorum. Size bir sorum olacak, Opet’in Shell’deki gibi iki farklı benzin çeşidi var mı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

2 araç kullanıyorum

1. 2013 model 83 bin km 1.2 tsi manuel

2. 2018 model 41 bin km 1.0 tsi manuel

Devamlı kullandığım 1 no,

2. Aracıma ilk bindiğimde yaşıyorum dediklerinizi, karakteristikleri farklı gibi, ya gaza çok basıyorum araç fırlıyor, ya da az basıyorum stop edecek gibi oluyor. Ancak birkaç gün sürdükten sonra tam alışıyorum.

Tekrar 1 e geçince bir acemilik oluyor gibi açıkcası...

Bence alışmayla ve hissiyatla alakalı.. Bir de dur kalk trafikte insan yorulup hep aynı tarzı stili gösteremiyor sanırım...

Sürüş tarzım genelde debriyajdan ayağımı çekerken kavramayı hissettiğim anda yani araç ilerlemeye başlayınca gaza basmak.
Hocam, acemilik yaşadığım kesin :)  arabayı öğrenmeye çalışıyorum. Yanlız 1 ve 2. viteslerıin bu kadar hassas ve duyarlı olması ilginç.

 
Upvote 0
@Volkan68 Hocam 2016 Midline Plus aracım var, aynı evhamı ben de yapmıştım. Kavrama noktası hâlâ da tuhaf geliyor. Aracım 28bin km'de, önceki sahibi bir bayandı.11bin km'deydi aldığımda, önceki aracıma göre çok yukarda gelmişti kavrama. bu kadar kısa sürede baskıya zarar vermiş desem pedalda sertleşme yoktu, yakıt tüketiminden de fazlasıyla memnunum. Golf 7 yukarıda kavrıyor normal deniyor.

1. viteste bahsettiğiniz durumu ben de yaşıyorum, 1 senede 17000 km kadar yol yapmışım ama nedense 1.viteste ve 2. vitesten 1. vitese düşüşte gaz-devir ayarına hâlâ tam olarak alisamadım diyorum kendi kendime, aynı miktarda gaz vermeme rağmen farklı sonuç alıyorum bazen.

Sizin kadar araç kullanım geçmişim yok, turbonun 1450rpm'de devreye girmesi , önceki aracımın atmosferik olması nedeniyle kabahati kendime yükledim ben, devam ediyorum bakalım 🙂
@erty hocam, 1 ve 2. vites gecişlerinde yaşanan bu durum insanı bazen bezdiriyor. İlla ki bir çözümü vardır, tecrübeli arkadaşların yoırumlarını bekleyelim. 

 
Upvote 0
Ben aracı bir haftadır kullanıyorum 1. viteste de hoplatıyorum 2. viteste de araba 93 bin km de ben de daha alışamadım herhalde diyordum ama 3. vites de her şey normal sonuçta kavrama noktası hep aynı yerde oluyor ben de anlamadım arabayı da yeni tanımaya çalıştığım için baskı balata hiç değişmemiş ondandır diyordum. Toplam 300 km falan yaptım onu da uzun yolda yaptım. Ama bir garip yani fiorino kangoo bir de kendi aracım olan golf 7 kullanıyorum. O kötü arabaların debriyajı golf gibi acemilik hissettirmiyor çözemedim. Araç dizel.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
vay bee bende hep bu konuda kendımı suçluyordum 2. viteste niye arabayı boğuyorum diye :))) Meğersem herkesin yaşadığı bir durummuş en azından içim rahatladı bir nebze :))

 
Upvote 0
@41HU367 Opet'in Benzin türü ne acaba, yaşadığım ülkede maalesef Opet yok, kullandığı benzin tipini öğrensek sanırım buradaki karşılığını bulabilirim. Hangi istasyonda var diye, yada deneme yanılma yapıcam. 

Geçen ay Total den aldım shell ile bi farkını göremedim. 

 
Upvote 0
Aracı ilk aldığımda ben de kavrama noktasına alışamadım hatta bir kaç kez stop dahi ettirdim, birde önceki aracım dizeldi ve benzinli manuel kullandığım ilk araç olunca alışmakta çok zorlandım, hala da kalkışlarda zorlanmıyor değilim, hem yukarıda kavraması hem de benzinli olması sebebiyle. İlk başlarda yukarıda kavrıyor olması baskı balata mı bitti diye düşündürdü ama çalışma mantısı böyleymiş. Yakıt olarakta Shell’de araç çok yakıyor, Opet’te ise sesli çalışıyor. Bp de karar kıldım bp den memnunum açıkçası. Ayrıca katkısız yakıt almaya çalışıyorum mümkün olduğu kadar. Katkılı yakıtlarda katkı olarak ne koyulduğu belli değil ve fiyat farkı oluyor

 
Upvote 0
@Volkan68 Kullandığım 4-5 değişik model manuel vites VW araçların hepsi tarif ettiğiniz gibi biraz yüksekte kavrıyor.
Bence VW ler bu şekilde. Kısaca aracınızda bence sorun yok.

 
Upvote 0
@Terms hocam, söylediğinizi teyit etmek için yazmak istedim.

2 hafta önce özel bir servise uğradım. Ustayla birlikte test sürüşüne çıktık o esnada debriyaj kavrama noktasını özellikle sordum bir sorun var mı anlamında. 

Ustanın söylediği VW grubu araçlarda diğer araçlara göre karvrama noktasının daha yukarda olduğu. Bunu duyunca açıkcası çok rahatladım en azından sorunu araba değil kendimde aramaya başladım :)  

Konuyla alakalı bir şey daha farkettim kullanılan benzin markası veya aynı markanın katkılı benzin türünden dolayı bu durumu çok daha fazla hissetmede büyük etken. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
BP kurşunsuz benzin kullandığımda konforlu sürüş elde ederken Opet'ten benzin kullandığımda araba çok daha atik hale geliyor. Durum böyle olunca da alışma döneminde olduğumdan kavrama noktasını yakalama noktasında daha dikkatli olmam gerekiyor. BP kurşunsuz benzin alarak test etmenizi tavsiye ederim. Opet'e göre BP'nin performansı hissedilir bir şekilde düşük ama buna karşılık sürüş konforu daha üst seviyede. Benim hissiyatım bu yönde. 

 
Upvote 0
@Recep Gül Hepsi birbirinin aynısı hocam kurşunsuz 95 oktan

Shell'in V-Power olanı da yine 95 oktan

Normalde benzinde Opetin özellikle tavsiye edilmediğini duyardım hep bu konuyu görünce şaşırdım açıkçası

 
Upvote 0
@Volkan68 Yakında varsa BP deneyecekler için kendi işletmesi olan istasyonları tavsiye ederim

Herkesin çok kez önünden geçmiş olacağı Maslak BP bunlardan biri

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0


Geri
Üst Alt