Tam boy stepneyi sürekli taşımak ne kadar akıllıca?


Peki o zaman bu savla depoyu full dolaşmak da tuketimi arttiriyor?

evet,

zamanında zayıf motorlu bir mirage'ım vardı, depo boşaldıkça uçmaya başlardı :) . 50 kg yakıt oldukça fazla bir yük ama  her 200kmde bir yakıt alma da vakit kaybettiriyor...

 

newspeed dedi:
şehir içinde stepnesiz gezmek yakıtı ne kadar etkiler sizce?  :D

burası küçük ve herhangi bir olay yerine ulaşım süresi max 10 dakika.
Değerli Hocam;

Her 75 kg 1 litre fark ettirir 100 km.de.

Ancak hesabımız bundan ziyade bagajda yer kazandırması gayesi üzerine kurulu..

En azından benimki.. :)

Alo deyince gelecek bir eş dost varsa taşımaya değmez 8 kilo da olsa 80 gram da olsa.. 8D
Peki o zaman bu savla depoyu full dolaşmak da tuketimi arttiriyor?
Hocam burada 2 ucu da diye başlayan bir söz var tam gelmedi aklıma :) yakıtı az az alsan her gidiş geliş ve yol üzeri bile olsa dur kalk :) yakıtı doldursan ağırlık dolayısı ile fazla yakar. :)

 
@yusuf O zaman biraz fizik hesabı yapalım :) .

Diyelim ki aracımız 90km/h ile gitmekte ve benzinciye girmeye karar verdik. Yavaşlarken bir benzin harcamayacağımızı varsayıyorum. Benzinimizi aldık ve harekete başladık, hedefimiz tekrar 90km/h'e çıkmak. Gayet halim selim bir trafik var ve bizim de acelemiz yok 20 saniyede 90 km/h hızımıza ulaştık.

Yani: a (ivme)=(Vf(son hız)-Vi(ilk hız))/t (zaman) -> (25m/sn-0)/20sn=1.25m/s.

Alınacak mesafe ise bu sürede: s = vi t + 1/2 a t2 -> s=0+1/2*1.25*20^2=250m

Bu ivmelenme boyunca yüksek bir tahminle 20l/100km yakıt yakacağımızı düşünürsek, 20*250/100000=0.05 litre bir yakım değeri elde ediyoruz.

Tam deponun ~50litre civarında olduğunu düşünürsek ve depomuzu yarım depo doldurduğumuzu düşünürsek, yani 25 litre ile yolumuza devam ediyoruz, ve 75kg 1l/100 km kar elde ettiriyorsa -> 25kg için 0.33l/100km kar bekliyor bizi.

Ortalama 7l/100 km ile dolaşıyorsak , 25/7=357km gidebiliriz bu 25 litre ile. 0.33l/100km karı baz alırsak 1.18litre karımız oldu ve 0.05 litreyi zarar dersek 1.13 litre kar elde ettik. Yani 100km'de karımız 0.32l/100km.

 
mavişimşek dedi:
Merhaba,

Bu konuda ne düşündüğünüzü bilmek istiyorum, Golfte bagaj çok büyük değil, üstelik benim aracıma bir de tam boy stepne konulmuş. Ben son 10 yıldır kriko ile lastik değiştirdiğimi hatırlamıyorum, genelde tubeless lastikte bir patlak varsa hava azalıyor, lastikçiye gidinceye kadar problem olmuyor.

Bu durumda acaba, tam boy stepneyi araçtan çıkarıp, yerini eşya taşımak için mi kullansam diyorum, bu konuda ne düşünüyor genel olarak Golf kullanıcıları?

maviŞimşek
-henüz- golf kullanıcısı değilim ama golf'den çok daha küçük bir bagaj kullanıyorum (polo 280 litre)

ben ilk olarak golf siparişimi tasarruflu stepne ile geçmeyi düşünüyordum, bu sayede 400 litrenin üstüne çıkabiliyor bagaj; ancak daha sonra forum üstadlarının tavsiyesiyle 5.dijonu alıp, gerekirse dışarıdan tasarruflu stepne alıp şehir içinde onu kullanırım diye düşündüm, tabi bir yandan da bebek arabası vs kullanmayanlar için şehir içinde bagaj çok da gerekli değil, bu açıdan bakınca da orjinal stepne öne çıkıyor... ben hiç kullanmayacak olsam da stepnesiz çıkmam sonuçta, dursun arkamda noolur noolmaz...

 
atalarımızın meşhur bir sözü vardır;

''korkulu rüya görmektense uyanık yatmak daha iyidir''

tedbir her zaman iyidir. olmaz olmaz, olmadık yerde olacağı tutar. sonra ah lar vah lar vs.

 
Değerli Hocalarım,

Murphy kanunlarına göre ters gitme ihtimali olan herşey ters gider. Yine aynı kanunlara göre ters gitme ihtimali olan herşey, ters gitmesini en istemediğimiz bir anda ters gider.

8-10 kg'lık bir stepneyi bagajda taşımamanın bize yıllık kazancı en fazla ne kadar olabilir hesaplayalım. Öncelikle kendi arabamın "think blue eğiticisi" kısmındaki fazladan ağırlık bölümü fotoğrafını ekliyeyim.

8e8de63500e8b7daa6a1159a58224d7b.jpg


Açık bir şekilde belirtiyor ki her 100 kg'lık ağırlık 100 km'de 0,3 lt tüketimi arttırır. Bakın bunu ben demiyorum arabanın kendisi diyor.

Yılda 15.000 km yol yaptığımızı düşünelim. Tam boy alüminyum stepneyi de, kriko aletler vs hepsini 20 kg olarak alalım ki o kadar olması da imkansız hani. Her 0,3 lt x 20 kg / 100 kg = 0,06 lt. 100 km'de normalden 0,06 lt fazladan yakıt tüketeceğiz stepne ile. Yılda bize ne kadar yakıt yaktıracak bu ? 15.000 km x 0,06 / 100 = 9 lt yakıt. Hadi benzin de 4.5 TL olsun. 9x4,5 TL = 40,5 TL. Lastik patlamasında servis size ücretsiz bir yol yardımı sağlamaz çünkü fabrika size stepne koymuştur ve bu bir mekanik arıza değildir.  Lastikçi deseniz ayağınıza gelmek için bundan fazlasını alır. Patlayan lastiği söküp taksiyle lastikçiye gitseniz yine bundan fazla tutar.

Şimdi düşünün yıllık 40 TL ve ben bunu mümkün olmayan 20 kg ağırlıktan ve yüksek bir km olan 15.000 üzerinden hesapladım.

Yıllık 40 TL için yolda rezil kepaze olmanın alemi yok. Hadi fazladan bagaj hacmi dersiniz, onun için yer tasarruflu kitler var.

Düşünsenize bize deseler ki yıllık 40 TL hizmet bedeli ile size lastik patlamama garantisi vereceğiz. (hayali örnektir) Hepimiz bu tutarı ödemez miyiz ? Ya da lastik patladı diyelim. Bagajda stepne yok ve yolda kaldık. Hanginiz yola problemsiz devam etmek için 40 TL vermek istemezdi ?

İşin özü şu. Yakıt tasarrufu sizin trafikteki ön görülü kullanımınıza, lastik hava basıncınıza, arabanızın bakım durumuna ve sürüş alışkanlıklarınız ile ilgilidir.

Konforlu bir C segment kullanıcısı tasarruf için bir güvenlik önemlini sökmez. Yıllık 40 liralık bir tasarrufu, yol güvenliğine değişen insanın da tercihi golf olmamalı zaten. 1250 kg bu araba. 900 kg'lık A-B segmenti Fransız ve Japon otoları tercih edilebilir. Hem 40 liradan da fazlası tasarruf edilir bu şekilde.

Değeli Hocalalarım. Tüm yol tedbirlerinizi alın ve yola öyle çıkın. "Kervan yolda düzülür" , "bize bir şey olmaz" , "kaç yıldır kullanıyorum patlamadı" gibi klasik Türk bahanelerine sığınmayın. Motor arızasında ücretsiz yol yardımı alırsınız. Ama stepnesiz kalırsanız yol yardımı aramaya bile çekinirsiniz. Recep İvedik filmindeki gibi aküsüz arabanın çalışmamasını anlatmaya çalışırsınız mesela:)

Hepinize güvenli ve bilinçli sürüşler.

Saygılarımla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
newspeed dedi:
@yusuf O zaman biraz fizik hesabı yapalım :) .

Diyelim ki aracımız 90km/h ile gitmekte ve benzinciye girmeye karar verdik. Yavaşlarken bir benzin harcamayacağımızı varsayıyorum. Benzinimizi aldık ve harekete başladık, hedefimiz tekrar 90km/h'e çıkmak. Gayet halim selim bir trafik var ve bizim de acelemiz yok 20 saniyede 90 km/h hızımıza ulaştık.

Yani: a (ivme)=(Vf(son hız)-Vi(ilk hız))/t (zaman) -> (25m/sn-0)/20sn=1.25m/s.

Alınacak mesafe ise bu sürede: s = vi t + 1/2 a t2 -> s=0+1/2*1.25*20^2=250m

Bu ivmelenme boyunca yüksek bir tahminle 20l/100km yakıt yakacağımızı düşünürsek, 20*250/100000=0.05 litre bir yakım değeri elde ediyoruz.

Tam deponun ~50litre civarında olduğunu düşünürsek ve depomuzu yarım depo doldurduğumuzu düşünürsek, yani 25 litre ile yolumuza devam ediyoruz, ve 75kg 1l/100 km kar elde ettiriyorsa -> 25kg için 0.33l/100km kar bekliyor bizi.

Ortalama 7l/100 km ile dolaşıyorsak , 25/7=357km gidebiliriz bu 25 litre ile. 0.33l/100km karı baz alırsak 1.18litre karımız oldu ve 0.05 litreyi zarar dersek 1.13 litre kar elde ettik. Yani 100km'de karımız 0.32l/100km.
Bu hesap benzinlik tam yol üstünde ise geçerli :) Yoldan az saparsak işler değişir.

Bu konuyu çözersek forumu kapatıyorum zirvede  s=s17

 
@yusuf @theGenius  hesapları 100km'de 0.3 litreye göre değiştirelim o halde  :D 25 kg az benzin için 0,075 litre/100km daha az benzin yakılacaktır.

0,075*3,57=0,27litre toplam karımız olur. 0,27-0.05 =0.22 litre kar elde ettik. Yani 100km'de yeni karımız 0,22/3,57=0,06 litre/100km bir karımız oldu :D

Bu daha mantıklı bir hesap oldu. Demek ki neymiş depoyu tam doldurursak ölmezmişiz  s=s17

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt